Охладителна система ПРОБЛЕМ

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 27.12.2010
Пол: Мъж

Охладителна система ПРОБЛЕМ

Мнение от SoullessOne » 22 Мар 2017, 21:12

Здравейте, Колеги,
Един ден докато колата (e36 318i 1996 г.) си седеше на място, от капака се чу доста силен звук и изхвърли пара. Изключих колата и отворих капака... видях че радиатора направо е гръмнал.
Заведох я на "майстор", който ми каза, че това е едно от следните неща: Термостат, Водна помпа.
Първо смених термостата и радиатора. Запалихме колата и всичко изглеждаше наред. Термостата отвори, перката на радиатора се пусна и колата си беше ок. След около 20 дена (в които колата не е карана), реших да я запаля и да й направя един тест драйв. Съответно след 30 мин. каране радиатора потече (м/у двете пластмаси -черната и жълтата) и ми се наложи на 2 пъти да отбивам и доливам. Прибрах се... казах си може да е водната помпа! Отидох и взех оригинална помпа (с метални перки) и започнах да я сменям. Е... помъчих се с тези клеясали болтове, но като извадих старата помпа - не изглеждаше счупена (перките си бяха здрави). Както и да е... сложих новата водна помпа.
Налях антифриз (докато съм отвил пластмасовото от страни на капачката). Не потече от него... и за това запалих колата. Нивото на водата падна и долях докато не излезне вода от пласмасарийката в ляво, след което я затворих и сложих капачката.
Двигателя си работи като часовник, от ауспуха не излиза какъвто и да е дим. Антифриза е ок, няма следи от масло, бензин и др. Маслото в двигателя е чисто и е на идеално ниво.
Стрелката на датчика за темп. стига някъде към 12:40ч. (не е абсолютно на 12ч). Маркучите не са твърди при запален двигател (с една ръка можеш да ги стиснеш :D).
След 15-20 мин работа на двигателя, водата в водния радиатор започва да се надига постепенно и съответно избива (явно ще трябва още един радиатор).
Също така колата има газ (която не се използва), може да има нещо общо.
А! И.. когато датчика показва че колата е загряла, като пусна парното - духа топло само от ляво (към шофьора), от другата страна духа студено. Двигателя няма загуба на мощност.
Много моля за съвети и какъв може да е проблема ?
Благодаря, предварително.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 18.03.2009
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: E38 740

Re: Охладителна система ПРОБЛЕМ

Мнение от 6apa » 22 Мар 2017, 21:32

Обезвъздуши я както трябва и смени капачката на разширителния съд. Колата с виско или ел. перка е? Провери тези неща ако няма промяна отива на гарнитура работата.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 27.12.2010
Пол: Мъж

Re: Охладителна система ПРОБЛЕМ

Мнение от SoullessOne » 22 Мар 2017, 23:10

Колата е с ел. перка.
Дали е възможно, да съм пристегнал капачката на макс и от там да идва проблема ?
Обезвъздушаването го правя по следния начин: Отвивам пробката и капачката на радиатора. Паля колата и доливам течност. Когато излезне вода през пробката, я затвярам. Затварям и капачката на радиатора (както казах.. доста я бях затегнал).
Благодаря много!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Охладителна система ПРОБЛЕМ

Мнение от ildivvy » 23 Мар 2017, 8:18

След като затвориш капачката,колата работи на място и достига работна температура! Стрелката се изправя,долния маркуч също се позагрява (отворила е големия кръг)! Тогава отвиваш пак пробката за обезвъздушавне,за да излезе каквото има за излизане! Оставам с впечатление,че не отваряш пробката на загрял двигател,докато потече от нея чиста течност! Пробвай с вода първо,ако не си сигурен какво правиш,за да не хабиш антифриза излишно! Ако всичко е наред,пак си смени течността! Сега вече не е студено и няма проблем! Капачката няма как да я "пренавиеш"! Тя се завива до упор и повече няма как да я завиеш!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 8.03.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2

Re: Охладителна система ПРОБЛЕМ

Мнение от Mpower94 » 23 Мар 2017, 12:04

Когато е много зле и не може да се обезвъздуши по описаните начини аз правя друго. Пълниш я до горе на изгасен мотор и отворена пробка, ама пълниш чак до горе до гърлото и тогава започва да гълта водата. Пълниш докато от пробката почне да излиза само вода,затваряш пробката и започваш леко да стискаш долния маркуч от ляво. Би трябвало да го усещаш празен в началото следователно и в радиатора има много въздух, ако ти дърпа водата докато го помпаш продължаваш докато спре да я дърпа затваряш всичко палиш да поработи малко може на 1000 , 1500 оборота. И повтаряш пак процедурата, постепенно ще напълниш радиатора и после вече като ти дойде парното горещо от двете страни,чакаш да отвори термостата отваряш малко пробката изхвърля каквото е останало и това е. Така се оправих аз с моето, има тройки който и само антифриза да им сипеш на отворена пробка и са готови а други с часове и пак има останал въздух. А маркучите , поне при мен се втвърдяваха след 25 20 минути работа и то на по високи обороти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Охладителна система ПРОБЛЕМ

Мнение от k.milanov » 24 Мар 2017, 21:57

Смени капачката, защото при загряла и работила кола маркучите не трябва да са меки, все пак системата работи под не малко налягане. НЕ трябва да са като камък, но не трябва и да са като на студен мотор - меки.
Ако капачката ти не е хубава или е старата, а радиатора е нов има възможност да не съвпадат. Аз при смяна на термостат и радиатор продължи да изхвърля водата. Сложих нова капачка и се оправи, защото старата се беше закривила явно с милиметър примерно и не държеше никакво налягане. При стискане на маркучите съскаше от нея :mhihi: Щом си сменил радиатор, термостат, водна помпа и двете течности са си ОК, значи проблема е в капачката и в обезвъздушаването. Не забравяй при обезвъздушаване да пуснеш парното на МАКС сила, на МАКС температура и да врътнеш врътката на топло. Тогава почваш да обезвъздушаваш като долееш течност на макс, може някой да държи колата на 2-3к оборота, за да не я чакаш 15-20мин да загрее на място. Като почне да излиза течност в разширителния съд, може да намалите оборотите за да не се разлива. Като вдигне 90 градуса е добреда затвориш капачката и да отвориш съвсем малко пробката, за да си излезне въздуха. Добре е да покараш, да спреш пак да отвориш и така няколко пъти. На другия ден може да долееш ако трябва и пак да караш и да отвориш 2-3 пъти пробката да си излезне течност.

Общо взето аз от това обезвъздушаване съм адски филмиран и ми е мега сложно всеки път, когато ми се наложи :mrgreen: :smoke:

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 27.12.2010
Пол: Мъж

Re: Охладителна система ПРОБЛЕМ

Мнение от SoullessOne » 25 Мар 2017, 16:15

Майкоо.. до сега съм се мъчил.
Резултата е, че след много време обезвъздушаване, парното започна да духа от ляво топло... от дясно още не.
Ще я оставя 1 час да изтине и продължавам. Дано започне и от ляво да духа топло...

СЪЩО ТАКА - като напълня до горе радиатора и от пробката започне да излиза вода, и заплая колата - водата не спада :О

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 27.12.2010
Пол: Мъж

Re: Охладителна система ПРОБЛЕМ

Мнение от SoullessOne » 25 Мар 2017, 19:23

Така направих каквото ми написахте (ildivvy).
Пълня водата докато не излезне от пробката. Затварям пробката. Стискам маркучите докато водате не спадне. Доливам и затварям капачката.
Паля и чакам да отвори големия кръг (бтв. има напредък - перката се пусна и има наченки на парно от двете страни.)
Когато отвори големия кръг, отварям пак пробката и започва да излиза пара. (с вода)
Трябва да спре да излиза пара ли ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 8.03.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2

Re: Охладителна система ПРОБЛЕМ

Мнение от Mpower94 » 26 Мар 2017, 6:24

Имаш някъде голяма тапа (въздух) щом водата завира, ако кипи от пробката продължавай ще се обезвъздуши. На отворен голям кръг трябва да хвърли само въздух в началото и после да тече, не да кипи водата. И внимавай със затягането на пробката не и трябва много стягане, че да не се скъса главата...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Охладителна система ПРОБЛЕМ

Мнение от k.milanov » 26 Мар 2017, 21:43

Въобще не я обезвъдушава като хората по мое мнение. Какво стискане на маркучи на студен мотор и тн не разбрах :dunno: Обясних процедурата в горния пост има и 2-3 теми, където е разисквано, че и с картинки обяснено как става най-лесно, бързо и ефикасно. Тия коли са супер капризни къ мобезвуздушаване и си има 1-2 читави начина.

Относно пробката, да не се затяга въобще, колкото да спре да излиза от нея, че моята на нов радиатор се скъса на 3тото отвъртане и..... оказа се не оем и на стругар я правихме :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Охладителна система ПРОБЛЕМ

Мнение от ildivvy » 28 Мар 2017, 1:06

Когато колата загрее и отвориш пробката,излиза малко въздух/пара и трябва да тръгне само течност! Прочети темите за обезвъздушаването! Методи80 го е обяснил много добре! Няма никакви капризи! Просто правилна последователност! Пълниш колкото можеш повече на студен двигател (пробката за обезвъздушаване я отваряш също),пускаш парното на макс,затваряш пробката,палиш и доливаш в радиатора,защото мотора ще "дръпне" част от водата! Когато колата позагрее,доливаш до чертата или малко над нея и затваряш капачката! Чакаш да отвори големия кръг и тогава отваряш пробката,за да излезе останалия въздух,докато текне само вода! Парното трябва да духа вече горещо! Затваряш пробката и правиш едно кръгче! На следващия ден доливаш до чертата и това е! Когато я наливаш с вода и обезвъздушаваш,може да я спреш с предницата на малко по-високо,така правят някои колеги,за да стане по-добре и бързо,но не е задължително! Ако не си много сигурен какво правиш,винаги можеш да викнеш някой колега,живеещ наблизо,за да ти помогне! Едва ли ще откажат!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 20.04.2007

Re: Охладителна система ПРОБЛЕМ

Мнение от redkit » 24 Апр 2017, 11:26

ildivvy написа:Когато я наливаш с вода и обезвъздушаваш,може да я спреш с предницата на малко по-високо,така правят някои колеги,за да стане по-добре и бързо


Може автора отдавна да го е направил, но само да допълня за другите след време които четат темата, задължително предницата ако може да го качите някъде малко по на високо спестява после много ядове ;)

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook