Обслужване 318тдс и други въпроси

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 26.02.2017
Пол: Мъж

Обслужване 318тдс и други въпроси

Мнение от Tanyo318tds » 26 Фев 2017, 21:29

Здравейте! Нов съм във форума, защото от около седмица се сдобих с едно уникално запазено Е36 318 ТДС...Десет години карах Аудита, но това е дълга и широка. Та по темата...Четох доста неща преди да купя колата и се престраших макар да знам за опасност от пукане на глава и т.н. То на всяка кола може да се случи.

1. Този мотор със синия антифриз ли се обслужва?
2. Волана е тежък, а като минавам с ниска скорост по неравности се усещат във волана...уж няма луфтове по шарнири и тампони. Това проблем в рейката ли е или просто тия коли са как да кажа...с по-директен волан и контакта с пътя е по-осезаем?
3. Дразнещ ми е луфта и потракването от шините на предните седалки. Поправимо ли е това?
4. Маслата на скорости и диф са ок, но по принцип какви са? Примерно 75W90 GL4-5 за ръчни скорости ...за диференциала не знам.
5. Добре ли е да капвам по малко двутактово масло в нафтата? И там доста четох, различни мнения.

Смених вече маслото на двигателя и съм минал към 400 км....Ми малолитражка, с тежко купе. Върви си нормално за тия показатели.
Предстои ми да обслужа водна помпа, термостат и антифриз.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Обслужване 318тдс и други въпроси

Мнение от bum_bum » 26 Фев 2017, 22:12

Хубаво е да ползваш търсачката като имаш въпроси. За всичко е писано по много пъти. Проблем с пукането на главата този мотор няма (както и никой друг в е36).

Антифриз поема какъвто му налееш и син и зелен и червен. Оригиналния е син де. :mhihi:
Воланът при ниска скорост си е тежък. Но не трябва да се усеща нищо по него. Или проблем по нещо от ходовата част или гуменото му каре.
Луфт в шините за седалките за първи път чувам. Свали ги и виж, на 4 болта са.
За маслата има поне в 20 теми писано.
Двутактово масло има много хора, които сипват и още толкова, които не го правят. И да сипваш няма какво да му стане.

В двигателя се сипва 0W-40, 5W-40 или 0W-30, 5W-30. Тъй като предполагам са ти бутнали 10W-40 по-добре повече не сипвай такова.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 26.02.2017
Пол: Мъж

Re: Обслужване 318тдс и други въпроси

Мнение от Tanyo318tds » 27 Фев 2017, 19:56

Благодаря за полезните съвети! Маслото сам си избрах, да 10w40 e, но сега ще го карам само около 5000 км. Хем да промие мотора , хем да видя харчи ли го....недай си Боже. После мисля 5w40.
Много се кефя как пърпори ТДС-а :lalala: Харесва ми и как стъпва спортно на пътя колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 148
Регистриран на: 19.12.2009
Пол: Мъж
Кара: на късмет и надежди...
Мечтае да кара: F-16, от прясно поръчаните
Детайли за колата: seats and a steering wheel....

Re: Обслужване 318тдс и други въпроси

Мнение от nickstorm » 07 Мар 2017, 23:07

Ако през преминаване през неравност волана трепва, най-вероятно има заминал кормилен накрайник (ци). Иначе самия волан си е тежичък в сравнение с автомобили с ел хидравлика и е доста директен.
Оригиналния антифриз не е толкова скъп, две бутилки концентрат по 1,5 л ще ти стигнат до около -25 градуса
Los hombres no frenan

No discrimination! (unless you are russian) :lol:

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook