Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 245
Регистриран на: 29.05.2011
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: 412 Turbo/323ti
Мечтае да кара: Mig-29
Детайли за колата: Old school!

Re: Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

Мнение от r19 » 23 Ное 2016, 23:09

Ако не ти прегрява колата и имаш хубаво парно не пипай термостата.
Водната помпа по желание може да я смениш, ама при положение, че не ти прави проблеми не виждам причина да я сменяш така от нищото. :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 25.06.2015
Пол: Мъж
Кара: BMW 316I Compact

Re: Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

Мнение от kalin899 » 25 Ное 2016, 8:08

Разбрано! :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 25.01.2015
Пол: Мъж
Кара: E36 316i / Е39 520i
Мечтае да кара: E34 с V8

Re: Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

Мнение от eXed0 » 25 Дек 2016, 20:43

Здравейте колеги и Весела Коледа!
Реших да използвам темата на колегата, вместо да пускам нова тема. Та имам проблем подобен на колегата kalin899, само че при мен е малко по-различно. Случаят е следния - Преди 2 седмици си проверих нивото на маслото и беше до средата, и не знам защо реших да долея малко масло. Долях съвсем малко и нивото дойде точно до максимума. Знам, че не е добре да се препълва с масло, но имах лек теч от ангренажния капак и си казах, че няма да е проблем. Изминах около 350 км и днес реших ей така да махна капачката за масло и видях нещо бяло от едната страна. Веднага се усъмних, че може да ми е заминала гарнитурата на главата и проверих антифриза - беше си синьо-зеленикав (бях го сменил миналата година с оригинален на БМВ). После проверих и маслото - беше си бистро и точно на максимума, но не забелязах нищо съмнително (маслото е на около 1000 км Liqui Moly 0w40).
Както и да е - избърсах това бялото нещо и си сложих капачката. 4-5 часа по-късно карах колата около 20 мин докато загрее и като се прибрах след като изгасих двигателя отново проверих капачката и пак имаше такава бяла гняс. Аз до колкото знам, ако маслото се смеси с антифриз (издухана гарнитура или глава) маслото става като боза, а също и антифриза.Бях чел някъде по английските форуми, че когато маслото е прекалено много се образували "балончета" от въздуха в маслото и от това чукали повдигачите (моите си чукат от край време, макар и нови). Възможно ли е да е от това или нещата клонят към издухана гарнитура/спукана глава ? Или просто маслото е кофти ?
IMG_20161225_113114.jpg


Става въпрос за M43B16
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна eXed0 на 26 Дек 2016, 10:36, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

Мнение от (bubsa) » 25 Дек 2016, 22:09

Това най-вероятно е конденз по капачката,защото я караш на къси разстояния и по малко.
Покарай я на по-дълго и ще видиш,че няма да го има това.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

Мнение от host » 25 Дек 2016, 22:10

Като остарее маслото и от циклите студено-топло конденза се явява така като бяла майонеза по капачката. Поне аз такива наблюдения имам. Предало се масло. Проверяваш си и нивото на антифриза все пак...да си сигурен.

Сменяш, и си караш.

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=342810

Промивка на следващите 2-3 смени на масло също няма да е лошо, и малко по-кратък интервал на смяна. Нищо страшно.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

Мнение от (bubsa) » 25 Дек 2016, 22:25

host написа:Като остарее маслото и от циклите студено-топло конденза се явява така като бяла майонеза по капачката. Поне аз такива наблюдения имам. Предало се масло. Проверяваш си и нивото на антифриза все пак...да си сигурен.

Сменяш, и си караш.

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=342810

Промивка на следващите 2-3 смени на масло също няма да е лошо, и малко по-кратък интервал на смяна. Нищо страшно.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Няма му нищо на маслото.Просто колата не загрява както трябва и затова се получава конденз,независимо с какво масло си.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 25.01.2015
Пол: Мъж
Кара: E36 316i / Е39 520i
Мечтае да кара: E34 с V8

Re: Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

Мнение от eXed0 » 25 Дек 2016, 22:28

Благодаря за отзивите, колеги. Четох из английските форуми и се поуспокоих, понеже и те казват, че е кондез. Утре ми предстои пътуване около 100 км и предполагам ще си проличи.

Поздрави! :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

Мнение от (bubsa) » 25 Дек 2016, 22:33

eXed0 написа:Благодаря за отзивите, колеги. Четох из английските форуми и се поуспокоих, понеже и те казват, че е кондез. Утре ми предстои пътуване около 100 км и предполагам ще си проличи.

Поздрави! :bchug:

Забърши си капачката преди да тръгнеш и ще видиш,че няма да имаш бяло като пристигнеш.
Когато е умешала маслото с антифриза ще има много боза.
Щом на пръчката маслото е както трябва и антифриза ти е бистър си карай колата.
Има и още един вариант на духнала гарнитура.Тогава вкарва изгорелите газове в антифриза и се виждат балончета в казанчето(като кипене)Като нямаш нито един от тези симптоми не се притеанявай.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

Мнение от host » 26 Дек 2016, 0:07

Сори, но не е вярно, че като го избърше или кара извънградско няма повече да види майонеза на капачката.

Лично съм пробвал, и знам, че пак се появява. Включително и на щеката.

Не го казвам за да се заяждам, а за да не се филмира човека ако пак се появи по капачката/щеката.

Като се процедира както съм писал по-горе, вече няма бели отлагания (ако е сменен и клапана на картера де или е изолиран и след това промита маслената система)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

Мнение от (bubsa) » 26 Дек 2016, 10:39

host написа:Сори, но не е вярно, че като го избърше или кара извънградско няма повече да види майонеза на капачката.

Лично съм пробвал, и знам, че пак се появява. Включително и на щеката.

Не го казвам за да се заяждам, а за да не се филмира човека ако пак се появи по капачката/щеката.

Като се процедира както съм писал по-горе, вече няма бели отлагания (ако е сменен и клапана на картера де или е изолиран и след това промита маслената система)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Не казвам,че няма никога повече да види майонезата :mhihi: А че след това пътуване няма да има,защото маслото ще достигне температура при която конденза изчезва.След това ако си кара пак предимно градско и на къси разстояния ще се появи отново.
Последна промяна (bubsa) на 26 Дек 2016, 10:44, променена общо 1 път
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 680
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Re: Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

Мнение от wladio » 26 Дек 2016, 10:39

Кофти масло.
Гаранция.
И не си мислете че като купувате скъпо масло, е хубаво винаги.Пазарувайте от надеждни и достоверни места.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 25.01.2015
Пол: Мъж
Кара: E36 316i / Е39 520i
Мечтае да кара: E34 с V8

Re: Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

Мнение от eXed0 » 26 Дек 2016, 10:50

wladio написа:Кофти масло.
Гаранция.
И не си мислете че като купувате скъпо масло, е хубаво винаги.Пазарувайте от надеждни и достоверни места.


Маслото го взех уж от официалния вносител за страната, но ми го пратиха с куриер и още при получаването се усъмних понеже имаше дефекти по тубата, но нямаше как да го върна и го сипах в двигателя. Не е изключен и варианта самото масло да е кофти както казваш, но нямам възможност да го сменя в момента. :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 680
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Re: Да я ремонтирам... или не? е36 316i compact 1994

Мнение от wladio » 26 Дек 2016, 13:03

Доста коли са минали през гаража с тия симптоми, и всеки със уж марково и скъпо масло.да ама не.
Ако стане по студено го поглеждай редовно сутрин. На един клиент дори му бе замръзнало.-беше със "кастрол "

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook