M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока
Най-сетне свалих капака и се оказа, че нещата не са толкова зле. Дупката в блока е по-малка отколкото изглеждаше, 10х15 мм е дълбоката, която е издълбана от резбата:
Останалото е издълбано от шестостена на болта и не е по-дълбоко от 0.5 мм.
Тук се вижда къде е опирал успокоителят:
Общо взето е бил на 2-3 мм от нормалната си позиция, т.е. веригата е била по-хлабава. Кой знае колко време е карал така. Според мен би карал още доста преди да изтърка капака
И сега на вариантите за ремонт... Наваряване и нов отвор с резба безспорно е най-доброто решение, но нито един заварчик не иска да си довлече оборудването в гаража ми. А аз не искам да свалям блока, нито пък да вадя колата от гаража, че е подземен с извито на 90 градуса спускане и филма ще е голям да я извадя
Другият вариант е с втулка, но се колебая дали да е с външна резба или просто да я залепя. С резба и лепене е най-добре, но дълбочината на отвора трябва да е не повече от 10 мм. Не знам как ще се нареже М16 в такъв плитък отвор Ако само 5 мм от втулката са с резба, а навътре е с по-малък диаметър, при М16х1 това са 5 витки... И пак не е сигурно, че ще може да се нареже.
Ако втулката е без разба, просто залепена, би трябвало да издържи. Натоварването върху нея ще е радиално, а не аксиално и не би трябвало да я отлепи.
Някакви други предложения или глас за наякое от предложените?
Останалото е издълбано от шестостена на болта и не е по-дълбоко от 0.5 мм.
Тук се вижда къде е опирал успокоителят:
Общо взето е бил на 2-3 мм от нормалната си позиция, т.е. веригата е била по-хлабава. Кой знае колко време е карал така. Според мен би карал още доста преди да изтърка капака
И сега на вариантите за ремонт... Наваряване и нов отвор с резба безспорно е най-доброто решение, но нито един заварчик не иска да си довлече оборудването в гаража ми. А аз не искам да свалям блока, нито пък да вадя колата от гаража, че е подземен с извито на 90 градуса спускане и филма ще е голям да я извадя
Другият вариант е с втулка, но се колебая дали да е с външна резба или просто да я залепя. С резба и лепене е най-добре, но дълбочината на отвора трябва да е не повече от 10 мм. Не знам как ще се нареже М16 в такъв плитък отвор Ако само 5 мм от втулката са с резба, а навътре е с по-малък диаметър, при М16х1 това са 5 витки... И пак не е сигурно, че ще може да се нареже.
Ако втулката е без разба, просто залепена, би трябвало да издържи. Натоварването върху нея ще е радиално, а не аксиално и не би трябвало да я отлепи.
Някакви други предложения или глас за наякое от предложените?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока
Втулка с резба ще е най-добре ама 16х1 май няма.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока
Има, даже днес намерих подходящ метчик.
Сега остава да начертая подложката-шаблон и да намеря фрезер ф15.
Сега остава да начертая подложката-шаблон и да намеря фрезер ф15.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока
Преди около две седмици оправих блока, но все не ми остава време да кача снимки...
Както се вижда на снимката в едно от предните мнения, част от стария отвор е останал и не се наложи да правя шаблони.
Тъй като не успях да намеря фрезер 15 мм, имаше малко промяна в плана - отвор Ф14 мм и резба М16х1,5 вместо х1,0.
С челно-цилиндричен фрезер пробих отвор Ф14 мм с дълбочина 12 мм:
След това му нарязах резба М16х1,5 с двустепенен метчик:
А бай Евстати Грозданов от Горубляне ми направи втулката:
Както се вижда на снимката в едно от предните мнения, част от стария отвор е останал и не се наложи да правя шаблони.
Тъй като не успях да намеря фрезер 15 мм, имаше малко промяна в плана - отвор Ф14 мм и резба М16х1,5 вместо х1,0.
С челно-цилиндричен фрезер пробих отвор Ф14 мм с дълбочина 12 мм:
След това му нарязах резба М16х1,5 с двустепенен метчик:
А бай Евстати Грозданов от Горубляне ми направи втулката:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна drago_pavlov на 06 Дек 2016, 11:34, променена общо 1 път
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока
Втулката я залепих с течен метал бизон и това е резултатът:
В крайна сметка колата вече е обратно в сервиза и чака да я съберат някой ден
В крайна сметка колата вече е обратно в сервиза и чака да я съберат някой ден
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- drago_pavlov
- младши ентусиаст
- Мнения: 294
- Регистриран на: 21.05.2009
- Местоположение: навсякъде
- Кара: както може
- Мечтае да кара: както не може...
- Детайли за колата: от миналия век
Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока
Сагата приключи. Колата е събрана и вече е в движение
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.
- Vozq_bez_pari
- младши ентусиаст
- Мнения: 495
- Регистриран на: 23.01.2005
- Местоположение: Varna
- Пол: Мъж
- Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката
Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока
moq banan e hvanat za kapaka no ne e narzqvana rezbra v nego shtoto e mn tunuk po drug nachin e dupkata v bloka beshe mn po golqma i neiskah da pipam tam shtoto neznaesh kakvo ima ostrani nqkoq kyhina za antifriz i t.n. dano tie ostanalo debelo okolo taq rezba
22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани