M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от drago_pavlov » 28 Окт 2016, 15:50

Най-сетне свалих капака и се оказа, че нещата не са толкова зле. Дупката в блока е по-малка отколкото изглеждаше, 10х15 мм е дълбоката, която е издълбана от резбата:
16100033.jpg

Останалото е издълбано от шестостена на болта и не е по-дълбоко от 0.5 мм.
Тук се вижда къде е опирал успокоителят:
16100037.jpg

Общо взето е бил на 2-3 мм от нормалната си позиция, т.е. веригата е била по-хлабава. Кой знае колко време е карал така. Според мен би карал още доста преди да изтърка капака :mhihi:

И сега на вариантите за ремонт... Наваряване и нов отвор с резба безспорно е най-доброто решение, но нито един заварчик не иска да си довлече оборудването в гаража ми. А аз не искам да свалям блока, нито пък да вадя колата от гаража, че е подземен с извито на 90 градуса спускане и филма ще е голям да я извадя :mhihi:
Другият вариант е с втулка, но се колебая дали да е с външна резба или просто да я залепя. С резба и лепене е най-добре, но дълбочината на отвора трябва да е не повече от 10 мм. Не знам как ще се нареже М16 в такъв плитък отвор :dunno: Ако само 5 мм от втулката са с резба, а навътре е с по-малък диаметър, при М16х1 това са 5 витки... И пак не е сигурно, че ще може да се нареже.
Ако втулката е без разба, просто залепена, би трябвало да издържи. Натоварването върху нея ще е радиално, а не аксиално и не би трябвало да я отлепи.

Някакви други предложения или глас за наякое от предложените?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от bum_bum » 29 Окт 2016, 17:17

Втулка с резба ще е най-добре ама 16х1 май няма.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от drago_pavlov » 31 Окт 2016, 18:53

Има, даже днес намерих подходящ метчик.
Сега остава да начертая подложката-шаблон и да намеря фрезер ф15.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от drago_pavlov » 06 Дек 2016, 11:31

Преди около две седмици оправих блока, но все не ми остава време да кача снимки...
Както се вижда на снимката в едно от предните мнения, част от стария отвор е останал и не се наложи да правя шаблони.
Тъй като не успях да намеря фрезер 15 мм, имаше малко промяна в плана - отвор Ф14 мм и резба М16х1,5 вместо х1,0.
С челно-цилиндричен фрезер пробих отвор Ф14 мм с дълбочина 12 мм:
16110004.jpg

След това му нарязах резба М16х1,5 с двустепенен метчик:
16110007.jpg

А бай Евстати Грозданов от Горубляне ми направи втулката:
16110010.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна drago_pavlov на 06 Дек 2016, 11:34, променена общо 1 път
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от drago_pavlov » 06 Дек 2016, 11:34

Втулката я залепих с течен метал бизон и това е резултатът:
16110023.jpg


В крайна сметка колата вече е обратно в сервиза и чака да я съберат някой ден :lol:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от drago_pavlov » 23 Яну 2017, 14:52

Сагата приключи. Колата е събрана и вече е в движение :ok:
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 495
Регистриран на: 23.01.2005
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от Vozq_bez_pari » 28 Яну 2017, 23:13

moq banan e hvanat za kapaka :) no ne e narzqvana rezbra v nego shtoto e mn tunuk po drug nachin e ;) dupkata v bloka beshe mn po golqma i neiskah da pipam tam shtoto neznaesh kakvo ima ostrani nqkoq kyhina za antifriz i t.n. ;) dano tie ostanalo debelo okolo taq rezba :yes:

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook