M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от drago_pavlov » 27 Сеп 2016, 15:25

Здравейте,
Ще започна малко по-отдалече с моята случка. Преди няколко месеца термостата издаде багажа в Плевен и местен майстор ми го смени. След около месец борда изрева за вода, долях около литър и след месец пак изрева за вода. Закарах я при майстора, който обикновено ми я прави и се оказа, че водната помпа тече - сменихме я. Също така се оказа, че термостата е монтиран с доволно количество силикон. След около месец пак борда е изписал, че няма вода, този път при жена ми. Някакъв неин колега е долял, но явно не е завил капачката добре и след час каране пак е останала без вода. На път към сервиза разширителния съд на радиатора е гръмнал, та сменихме и радиатора. След като сменихме радиатора забелязах, че надува маркуча -> крива глава. Снимки, ремонти, гумички, повдигачи и не знам какво още, пълна ревизия.
Та като дойде момента за монтиране на главата майстора забеляза, че отвора М8, в който се завива този винт:
P1450324.JPG

е с размери около 30-40 мм. Общо взето болта се държи на обтегача, а не обратното. Явно не е бил затегнат и с времето е изкопал дупка, в която може да се бръкне с два пръста :mhihi:
И сега въпросът е ремонт на блока, нов блок или нов двигател?
Да не споменавам и четвъртия вариант за нова кола...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 144
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: Пловдив
Кара: e46 m54b25,e30 m30b35 turbo
Мечтае да кара: MMMMMMM

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от kok4o » 27 Сеп 2016, 15:33

Направрте му втулка :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 824
Регистриран на: 18.07.2012
Пол: Мъж
Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
Детайли за колата: Турбинирана

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от turbonetic » 27 Сеп 2016, 15:35

Аз пък съм за 4-я вариант :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от drago_pavlov » 27 Сеп 2016, 18:39

kok4o написа:Направрте му втулка :yes:

Няма как да стане. Отвора е елипсовиден - 30 на 40 мм горе долу. Няма как да се уцели точното местоположение на втулката и новия резбови отвор. Трябва да намеря производствен чертеж на блока, което ми се струва невъзможно, а и честно казано не ми се влиза в такова приключение...
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от ares2 » 28 Сеп 2016, 23:12

имам блок който е разглобен и мога да ти измеря това разстояние от където прецениш за да намериш правилното място..
дали ще помогне?

при мен пък е откършена едната от тези шпилки :dunno: как е станало идея си нямам
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от drago_pavlov » 29 Сеп 2016, 8:03

Аз по-скоро си мисля направо да го махна тоя болт и обтегача да си виси само на горния. Сигурно е карал години само на горния, за да може долния да издълбае такъв кратер... Пък колкото изкара.
Че хич не ми се влиза във филми с дълги ремонти без ясен резултат.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от ares2 » 30 Сеп 2016, 11:59

той докто е бил там малко или много е ограничавал водача да не се мести
ако го махнеш има опасност да износи бързо самисят канал а и дори да не е добре опъната веригата и да прескочи в един даден момент на 5700 рпм :smoke: и товага всички ревии и ремотни който си направил ще загубят смисъл
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от Lenco » 30 Сеп 2016, 17:45

До колкото виждам, това което си показал е долния болт, който държи успокоителя, а не обтегача.
Съберете веригата и залепете с качествен течен метал, така, че успокоителя да не сурка постоянно.
Като го вкарате на здравия болт, ще си покаже, къде да залепите отскубнатия.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от hell's angel » 02 Окт 2016, 18:20

Носи го да го наварят, и после по бабешкия начин със шаблон от читав блок - както навремето правихме дефицитните гарнитури :D
Ubi dubium, ibi libertas

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от ares2 » 04 Окт 2016, 17:49

а някой може ли да даде номер на този успокоител които се крепи на разбития ти елемен защото си спуках моя
ето този ми излиза от реал оем 11311726480 :dunno: но не мога да проверя тук в бмв
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от hell's angel » 04 Окт 2016, 21:18

Номенклатурен номер : 11311726480
Описание : ШИНА НАПРАВЛЯВАЩА
Ед.цена (с ДДС) : 56.92 BGN
Няма наличност
Ubi dubium, ibi libertas

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от Vanqu1sh » 05 Окт 2016, 18:19

Наскоро си продадох 28-цата на едно момче и днеска ми каза че е разпродал всичко освен блока, който е в перфектно състояние. Ако искаш ми пиши на Л.С. да ти дам неговите координати.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от drago_pavlov » 10 Окт 2016, 9:32

На мен не ми се занимава с нов блок или нов двигател, че разправията е голяма. Майсторът пък не иска да ремонтираме този, тъй като резултатът бил неясен.
Та в крайна сметка сега търся друг майстор, които да ремонтира този блок.
Идеята ми е да го ремонтира без да го сваля от колата.
Да го навари, да го фрезова на място с магнитна бормашина, да пробие нов отвор по шаблон от здрав блок и накрая резба и събиране на всичко.
Ако някой има предложение за сервиз, който би свършил тая работа ще се радвам да сподели.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 495
Регистриран на: 23.01.2005
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: is turbo / 520i,и на жената е30ката

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от Vozq_bez_pari » 23 Окт 2016, 9:17

с магнитна бормашина малко трудно с тоя алуминиев блок :mhihi:
хванете пласмасовия плъзгач за капака не за блока....
обаче и двата щифта да са на капака....... не един на блок и един на капака че мн трудно се събира после...
и резбата е М8х1 не е нормална да знаете ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 294
Регистриран на: 21.05.2009
Местоположение: навсякъде
Кара: както може
Мечтае да кара: както не може...
Детайли за колата: от миналия век

Re: M52B28 - нов мотор vs. нов блок vs. ремонт на блока

Мнение от drago_pavlov » 26 Окт 2016, 14:16

Vozq_bez_pari написа:с магнитна бормашина малко трудно с тоя алуминиев блок :mhihi:
хванете пласмасовия плъзгач за капака не за блока....
обаче и двата щифта да са на капака....... не един на блок и един на капака че мн трудно се събира после...
и резбата е М8х1 не е нормална да знаете ;)

Няма да е хич трудно - с шлайфана подложка хваната за блока. Ама да стигна дотам, че още не съм я почвал.
Тоя капак е около 5 мм дебел, като го гледам на око - ако се пробие отвор и се нареже резба ще го пробие целия, не знам доколко е удачно.
I kill a communist for fun, but for a green card... I'm gonna carve him up real nice.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook