Fog Mog M44B19

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Fog Mog M44B19

Мнение от k.milanov » 11 Юни 2016, 18:02

Добър ден, колеги!

Във връзка с тази тема: viewtopic.php?f=8&t=398083&p=4107962&hilit=fog+box#p4107962 , която за съжаление не пожъна голям успех отварям нова вече с изпълнението на мода по въздушната кутия.

Заигравка имаше още в началото на топлия сезон, когато махнах кутията, направих си щит от 8мм пластмаса с пистолет за горещ въздух го направих във формата която искам:

Изображение

Сложих реплика спортен филтър K&N. Сложих и едно силиконово коляно между филтъра и дебитомера за да го приближа максимално до фара и да го отдалеча от мотора:

Изображение

Е покарах така - разлика малка в респонса, защото карам на газ и за респонс трудно бих могъл да говоря :mhihi: във вървежа може би при хладно време и на по висока скорост примерно след 60км/ч се наема малко повече, но пък в топло време на светофар имаше определно минуси особено при потегляне искаше повечко газ. Един приятел му е мераклия от както го сложих, та ще му го дам на него, а аз се наех да направя този fog mod на кутията, който с колегата Missing обсъждаме от доста време и погледнах как той го е направил.

Започам с това, че използвах този преходник, който се намира в единия край на фабричния въздуховод преди пластмасовата тръба, която влиза в кутията:

Изображение

Въпросният от едната страна е по тесен, а от страната на въздуховода е двоен и в него вкарах металния въздуховод, който трудно намерих, защото въздуховоди с диаметър 80мм за абсорбатор няма в масовите бриколажи, практикери и тн. Тясната страна почти влиза в старата дупка на кутията, 5 минути с пилата и свалих около 3мм, за да може да влезе.

Изображение

Още сме на този елемент изрязах отворче в което да влезе главата на скобата:

Изображение

На снимката виждате вече каква е идеята скобата ще стегне въздуховода, а другата страна влиза в кутията.
Тук вече въздуховода е стегнат със скобата и преходника влиза в кутията:

Изображение

Изображение

Изображение

Разбира се обръщаме го, за да не се вижда:

Изображение

Тук сега падна малко чудене как точно да стане номера със закрепянето към кутията и реших да го нарежа отвътре през 2-3см и с пистолет за топъл въздух да го нагрея и обърна:

Изображение

Изображение

Не стана супер красиво, но пък кой ще го гледа от вътре. Подкрепих го с малко лепило за пластмаса.
Докато играех с пистолета ми направи впечатление, че алуминиевия въздуховод дооста бързо се загря. За това, реших да разрежа стария и да му ползвам изолацията, може да видите и през какво до сега е минавал въздуха за мотора:

Изображение

Сега следва една малко скраперска част, но щом върши работа... Изолацията я пристегнах към въздуховода с няколко парченца тел :oops:

Изображение

Вече поне 3 бмв-та съм виждал с това омотаното около маркуча, защо? :kuku:

Изображение

Изображение

Връщаме кората отгоре и всичко заспива. Малко трудно я пристегнах, защото стария диаметър със въздуховода и изолацията беще общо към 70мм, а сега въздуховода е само 80мм и с изолацията стана малко дебело, но в крайна сметка заспа.

Изображение

Изображение

Изображение


Заключение:

За момента не съм карал много не мога да споделя за ефект, но би трябвало мотора да диша малко по лесно, защото стария въздуховод беше пред разпад и с вътрешен диаметър около 55-60мм, а сега вече е 80.

Обмислям да добавя шнорхел от м42, защото при другия мотор въздух се взима директно от пред кутията, но имам едни две тръбички до разширителя на радиатора, който пречат и вероятно мога да го направя и там с остатъците от алуминиевата тръба, но за сега ще видя как ще е така и по натам мога да вкарам още малко въздух.
Обмислям да сложа в кутията и един панелен филтър Simota, но някак си съм малко пред дилема 80лв за филтър дали си струват :conf:

Поздрави и до националната сбирка :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 208
Регистриран на: 7.12.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: M44 на газ
Мечтае да кара: V10 Touring, e36 compact rally spec
Детайли за колата: е36 compact "войнишко канче'' edition

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от TouringInternational » 11 Юни 2016, 20:01

Към последното ти изречение е насочен поста ми. Преди 4 години си купих панелен K&N, точно за м44, 100 и малко лева по спомен. След 30на хил. км. си купих и кит за чистене, вече карам около 60-70хил. с него и съм си го избил почти по груби сметки. Толкова от мен :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от Vanqu1sh » 11 Юни 2016, 21:09

Понеже си започнал темата с хийт шилд, реших да споделя с кое самоделно изпълнение постигнах най-добър резултат. Щита е от 1,5мм инокс, тръба от турбо пътища на 45 градуса и гумени уплътнения от ЕМ Комплект. :driving:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от stormrider » 11 Юни 2016, 22:57

Money for nothing
С много любов към децата!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 8.08.2012
Местоположение: Пловдив
Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
Мечтае да кара: e31
Детайли за колата: малко по-различна

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от kichuka » 12 Юни 2016, 19:56

Аз имам приятни наблюдения от панелния филтър Simota на м43б18. Спрямо заводския малко по-шумен е мотора. При положение че съм с тиха генерация ми направи приятно впечатление. При изкачване на надлез, който минавам всеки ден ми направи впечатление, че натискам педала на газта с една идея по-малко. За някакво подобрение във вървежа не може да се коментира, но на м44-то сега ще махам конуса за да си сложа филтърната кутия с панелка симота. Всеки сам си решава. Пера си го веднъж лятото и си карам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от k.milanov » 13 Юни 2016, 11:44

Vanqu1sh написа:Понеже си започнал темата с хийт шилд


Може би играта със щита при е36 е:
1. Филтъра да е с такова коляно, за да се обдухва дирекнот, а не във върха си където повечето филтри са тъпи
2. Щита задължително да обгръща разширителя на радиатора
3. Извивката към бомбето трябва да е много прецизна, защото при мен при първия щит не стана добре и там имаше пролука и като се пусне охладителната перка всичко влизаше при филтъра.

Относно материала аз ползвах пластмаса, защото първо имах, второ не знам от къде да взема такава 'ламарина' и трето ми се струва по трудна за работа.

Относно пластамаса<=> метал четох доста и всички казват, че метала е по-добър, но пък ми се струва че се награвя дооста по-бързо и повече от пластмасата. Моя филтър след смесено каране околовръстно, трафик и тн винаги беше съвсем леко топъл, но без щита беше кошмарен пробвах веднъж - беше се напекъл адски.


kichuka написа:Аз имам приятни наблюдения от панелния филтър Simota на м43б18. За някакво подобрение във вървежа не може да се коментира, но на м44-то сега ще махам конуса за да си сложа филтърната кутия с панелка симота.


Аз още се чудя, но може и аз да сложа една симота като изскочат малко излишни парички.
Като очакване предполагам малко респонс, звук и това е май.Реално нито очаквам промяна във вървежа, ното го правя защото може да се пере - един филтър е 5-6лв с отстъпката :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 6.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 318is '97 M44B19
Мечтае да кара: Е30

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от Missing » 22 Юни 2016, 13:07

stormrider написа:Money for nothing


Защо мислиш така колега? (не се заяждам просто питам)

Аз съм с фог на м44 с панелен симота.
Реално ти трябва час за да направиш всичко и колата има подобрен респонс поне според мен. А парите са си смешни... 3 лева е алуминиевата тръба 2 лева са скобите... :yes: :bchug:
Само филтъра е парички, но аз примерно го намерих чисто нов на "ликвидация" за 10 лева + за още 10 лева маслото и спрея за почистване.
Като цяло съм доволен от цялата операция. :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 8.08.2012
Местоположение: Пловдив
Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
Мечтае да кара: e31
Детайли за колата: малко по-различна

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от kichuka » 22 Юни 2016, 22:42

До няколко дни ще споделя промяната от конусен филтър без еърбокс към панелен симота и може да пробвам удебеляване на тръбата за входящия въздух

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от k.milanov » 23 Юни 2016, 8:16

Да отбележа, че след жегите тези дни градско/извънградско алуминиевата тръба изобщо не се загрява и от цялата манипулация има позитиви, но не и негативи :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от Tenata » 23 Юни 2016, 8:23

k.milanov написа:Да отбележа, че след жегите тези дни градско/извънградско алуминиевата тръба изобщо не се загрява и от цялата манипулация има позитиви, но не и негативи :yes:


Темата не е лоша колега, искам да попитам, няма ли да е по-добре вместо да се слага такава алуминиево гофре което от вътре е грапаво и има релеф, да се използват силиконови тръби с подходящите колена към тях?
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 149
Регистриран на: 6.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 318is '97 M44B19
Мечтае да кара: Е30

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от Missing » 23 Юни 2016, 9:57

Tenata написа:
k.milanov написа:Да отбележа, че след жегите тези дни градско/извънградско алуминиевата тръба изобщо не се загрява и от цялата манипулация има позитиви, но не и негативи :yes:


Темата не е лоша колега, искам да попитам, няма ли да е по-добре вместо да се слага такава алуминиево гофре което от вътре е грапаво и има релеф, да се използват силиконови тръби с подходящите колена към тях?


Аз го мислих тоя варянт ама не открих толкова голямо Ф тръба... Ако някой знае къде имат да казва! :bchug:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от rhase » 23 Юни 2016, 9:57

Tenata написа:
k.milanov написа:Да отбележа, че след жегите тези дни градско/извънградско алуминиевата тръба изобщо не се загрява и от цялата манипулация има позитиви, но не и негативи :yes:


Темата не е лоша колега, искам да попитам, няма ли да е по-добре вместо да се слага такава алуминиево гофре което от вътре е грапаво и има релеф, да се използват силиконови тръби с подходящите колена към тях?

По принцип да. Но, кой с каквото разполага :mhihi:
През моя опит с м42 най-приятен ефект имаше, когато наврях конусен филтър с коляно във ОЕМ филтърната кутия. Махнах заглушителната фуния, която е в кутията. Остана само тази която идва от бъбреците към входа на кутията.

Сега на м52 съм си с панелен K&N, пера го на 4-5000км. Пак с премахната фуния вътре в кутията. Разлика почти незабележима, освен че от липсата на фуния се чува повече смученето на въздух :mhihi:

Ето пример, само че мотора е малко по-истински от нашите : http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... -pics.html

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от k.milanov » 23 Юни 2016, 10:14

Мислех си за шнорхел от м42 към бъбреците, но няма как да стане понеже отвора към бъбреците до разширителя е на две секции и през едната минават някакви тръби за климатика.
Евентуално мога да вкарам още малко въздух с остатъка от гофрето изкарвайки го напред през долния отвор, но още не съм се решил.

Tenata написа:Темата не е лоша колега, искам да попитам, няма ли да е по-добре вместо да се слага такава алуминиево гофре което от вътре е грапаво и има релеф, да се използват силиконови тръби с подходящите колена към тях?


Относно релефа на алуминиевата тръба, не мисля, че има голяма разлика, защото виждаш на една от снимките фабричния въздуховод представлява точно една пластмасова спирала намотана с дунапрен - тоест и при фабричния интейк си има релеф. Пък и това гофре е супер лесно за работа и манипулации. Остана ми доста и дори мислех да си направя въздуховоди за спирачките, понеже разбира се - липсват и при мен :mhihi:

Изображение

rhase написа:През моя опит с м42 най-приятен ефект имаше, когато наврях конусен филтър с коляно във ОЕМ филтърната кутия. Махнах заглушителната фуния, която е в кутията. Остана само тази която идва от бъбреците към входа на кутията.


И това ми е минавало през ума - силиконово коляно от мафа на може би 75 или 90 градуса не знам точно трябва да погледна с малък филтър вътре в кутията. :smoke: Пък и на м44 кутията май е доста по-голяма та има мегдан за глупости :mhihi: :smoke:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от rhase » 23 Юни 2016, 10:31

При моя вариант самия филтър си беше с ъгъл и пасна добре. От вътрешната страна на капака на кутията сложих адаптера за спортен филтър, за да може да се захване.
Изображение

Ако дупчиш отпред, за да влиза челно въздух, минуса е че набива всичката мизерия директно във филтъра. Затова и гледам да пера (или поне обдухвам с въздух моя) по-често. Доста пчели и листа се набиват за 5000км :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Fog Mog M44B19

Мнение от k.milanov » 23 Юни 2016, 10:50

Тоест са подредени нещата така мафа ( дебитомера при м42) някакво силиконово коляно и тогава филтъра. В посочения на картинката е на 45 градуса ако е обикновен ще трябва не право коляно (снадка) а на 45 градуса и пак сме в джаза :mhihi:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook