РЕШЕНО: скъсани шпилки между колектор и генерацията М52
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
РЕШЕНО: скъсани шпилки между колектор и генерацията М52
Скъсах шпилките при опит да развия едната тройка гайки събиращи изпускателния колектор с генерацията. Втората тройка успях без поражения. За номер 3 от схемата говорим:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-S ... _manifold/
Та питането е сега как да процедирам - разпробиват ли се, или могат да се избият по някакъв начин отдолу остатъците от Hex bolt-а?
Трябва ли да свалям тройника от двигателя или мога да действам под колата.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-S ... _manifold/
Та питането е сега как да процедирам - разпробиват ли се, или могат да се избият по някакъв начин отдолу остатъците от Hex bolt-а?
Трябва ли да свалям тройника от двигателя или мога да действам под колата.
Последна промяна kagebista на 01 Мар 2016, 12:29, променена общо 1 път
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- Hadjy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 74
- Регистриран на: 7.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
Re: Проблем със скъсани шпилки между колектор и генерацията
Здравей колега,
Както се казва на печелившите честито!
Трябва да разпробиеш шпилките с малка и после с по-голям размер бургия. Търси нещо по-качествено като изработка защото си е пробиване ( не забравяй за предпазни очила особено ако си под колата, че летят стружки здраво). Като ги пробиеш слагай обикновени болтове. Единствено ако имаш възможност сложи месингови гайки вместо обикновените. Това ще ти спести доста проблеми при следващ демонтаж.
Успех
Както се казва на печелившите честито!
Трябва да разпробиеш шпилките с малка и после с по-голям размер бургия. Търси нещо по-качествено като изработка защото си е пробиване ( не забравяй за предпазни очила особено ако си под колата, че летят стружки здраво). Като ги пробиеш слагай обикновени болтове. Единствено ако имаш възможност сложи месингови гайки вместо обикновените. Това ще ти спести доста проблеми при следващ демонтаж.
Успех
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Проблем със скъсани шпилки между колектор и генерацията
аз така направих на ИС и стана многоо трудно разпробиването..
около 1 ч. съм пробивал . трябва качествени бургии
около 1 ч. съм пробивал . трябва качествени бургии
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Проблем със скъсани шпилки между колектор и генерацията
Мдаааа , както вече ти казаах - Честито !
И както вече ти казаха , работата е тегава !
Както вече ти казаха - ще ти трябват много хубави бургии , дрелка да е с възможност за промяна на оборотите (за да почнеш с ниски , докато поведе в болта, по възможност първо с по -тънка , после с по -дебела , даже да не кажа , че най -добре да минеш през три размера ).
Подготви се за много въртене и много натискане , подготви се да изхабиш поне два комплекта бургии ......
Принципно , за да не си отваряш допълнително работа да сваляш колектора от мотора , можеби е по -добре да го правиш на място (въпреки , че ако го свалиш и го фиксираш на менгеме ще ти е доста по -удобно , но това вече ти ще прецениш. На менгемето имаш възможност да млатиш и с чука , да нагряваш и охлаждаш евентуално и т.н . Освен това на менгемето можеш с флекса да резнеш главата на болта , която е заварена за колектора и после с чука и с малко късмет , може и да излезе без разпробиване.....или най -много да се наложи от към отрязаната глава да разпробиеш малко и после с чука да излезе останалата част , защото болта е фиксиран само в частта , където е главата ........... въпреки , че от моя опит в 99% си играе дрелката ...... Абе най -общо което сметнеш , че е ти е по -удобно ..... ).
После слагаш един обикновен болт и една обикновена гайка (може и месингова или медна , както вече ти казаха ) , но според мен е излищно , дори тези болт и гайка ,които ще поставиш с времето да ръждясат и се "заварят" един за друг , при следващия демонтаж просто ги късаш (ако не се отвиват) и ги сменяваш - елементарно ....
При последния подобен случай разпробиването отне часове , за това пак ти казвам , подготви си хубави бургии и дрелка , която да може да мени оборотите ....
Ако има нещо - знаеш ми телефона
И както вече ти казаха , работата е тегава !
Както вече ти казаха - ще ти трябват много хубави бургии , дрелка да е с възможност за промяна на оборотите (за да почнеш с ниски , докато поведе в болта, по възможност първо с по -тънка , после с по -дебела , даже да не кажа , че най -добре да минеш през три размера ).
Подготви се за много въртене и много натискане , подготви се да изхабиш поне два комплекта бургии ......
Принципно , за да не си отваряш допълнително работа да сваляш колектора от мотора , можеби е по -добре да го правиш на място (въпреки , че ако го свалиш и го фиксираш на менгеме ще ти е доста по -удобно , но това вече ти ще прецениш. На менгемето имаш възможност да млатиш и с чука , да нагряваш и охлаждаш евентуално и т.н . Освен това на менгемето можеш с флекса да резнеш главата на болта , която е заварена за колектора и после с чука и с малко късмет , може и да излезе без разпробиване.....или най -много да се наложи от към отрязаната глава да разпробиеш малко и после с чука да излезе останалата част , защото болта е фиксиран само в частта , където е главата ........... въпреки , че от моя опит в 99% си играе дрелката ...... Абе най -общо което сметнеш , че е ти е по -удобно ..... ).
После слагаш един обикновен болт и една обикновена гайка (може и месингова или медна , както вече ти казаха ) , но според мен е излищно , дори тези болт и гайка ,които ще поставиш с времето да ръждясат и се "заварят" един за друг , при следващия демонтаж просто ги късаш (ако не се отвиват) и ги сменяваш - елементарно ....
При последния подобен случай разпробиването отне часове , за това пак ти казвам , подготви си хубави бургии и дрелка , която да може да мени оборотите ....
Ако има нещо - знаеш ми телефона
- Stoqnov_1979
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 145
- Регистриран на: 10.08.2009
- Пол: Мъж
- Кара: тази
- Мечтае да кара: онази
Re: Проблем със скъсани шпилки между колектор и генерацията
Същия проблем имах преди време,колега! И най-простото решение,което взех тогава беше друг колектор и готово! Помисли и на този вариант!
- Haddess
- младши ентусиаст
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Проблем със скъсани шпилки между колектор и генерацията
Аз лично като сменях мотора се скъсаха половината...
Свалихме генерацията, нагряхме шпилките с пиезо и с няколко удара с чук излизат. След това сложихме болтове с медни гайки.
Работа за около час макс...
(Можеш да пробваш да ги нагрееш отгоре, и с дорник отдолу да ги избиеш не съм го тествал)
Шпилки от колектор на м50 не стават.
Слагаш две 3-ки по яки болтове и си пееш...
Свалихме генерацията, нагряхме шпилките с пиезо и с няколко удара с чук излизат. След това сложихме болтове с медни гайки.
Работа за около час макс...
(Можеш да пробваш да ги нагрееш отгоре, и с дорник отдолу да ги избиеш не съм го тествал)
Шпилки от колектор на м50 не стават.
Слагаш две 3-ки по яки болтове и си пееш...
Re: Проблем със скъсани шпилки между колектор и генерацията
Моят съвет е да си свалите колектора и да работите на менгеме,защото наказанието да се работи това нещо под автомобила не си заслужава времето и нервите,а и раните.Ако имате оксижен,нагрейте ги и ги избийте с подходящ дорник и чук.Ако нямате, майстори бол.Намерете си нови болтове и без значение от гайките,стоманени или медни,си ги намажете с медна паста и така ще си избегнете ядовете по-късно.Вижте и тези оцелелите болтове дали не са корозирали и сменете и тях,да не повтаряте упражнението после отново,защото са се скъсали при стягането.Единсвенният допълнителен разход са новите гарнитури,ама и те трябва да се сменят по-принцип,така,че да се знае,че там повече проблеми няма да има.Успех!
Re: Проблем със скъсани шпилки между колектор и генерацията
Благодаря колеги.
Значи се почва приключението . То с моя кенеф все такива истории последно време. Да не споменавам и двата полупреебани болтове на скоростната кутия горе, които никога не са сваляни и които само като им показах вложката фръцнаха връхчетата . И че проблемът е от преди седмици и се изтрових в колата с тези изпарения влизащи вътре в купето
Взех някакви жълти усилени бургии и ще видим. Обмислям вариантът с подмяна на тройката с друга с налични шпилки, но така или иначе по-добрия вариант е да си разпробия моята и да забравя за бъдещи проблеми там.
При свалянето на колектора отпред има ли някои специфични тънкости и там какъв е шанса да се скъсат шпилки?
Значи се почва приключението . То с моя кенеф все такива истории последно време. Да не споменавам и двата полупреебани болтове на скоростната кутия горе, които никога не са сваляни и които само като им показах вложката фръцнаха връхчетата . И че проблемът е от преди седмици и се изтрових в колата с тези изпарения влизащи вътре в купето
Взех някакви жълти усилени бургии и ще видим. Обмислям вариантът с подмяна на тройката с друга с налични шпилки, но така или иначе по-добрия вариант е да си разпробия моята и да забравя за бъдещи проблеми там.
При свалянето на колектора отпред има ли някои специфични тънкости и там какъв е шанса да се скъсат шпилки?
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Проблем със скъсани шпилки между колектор и генерацията
колега това става почти винаги на тези болтове
ако не се страхуваш от подобни повреди може да си свалиш колектора (колекторите)
там са медни гайките и ако ги напръскаш и оставиш за няколко дни може и да не се счупи или развие от блока
като е свален от главате се работи много лесно
тези на ИС колектора бяха като болтове с гладки глави и са точковани .. ако бръкнеш с флекс може да се пилнат и да паднат лесно
така махнах 2 от 4 те.. една пробих, другата остана за пролетта
сега карам с 3 стегнати , но сложих малко силикон за генерации на гарнитурата.. глегам че не пуши .. но ще се прави
ако не се страхуваш от подобни повреди може да си свалиш колектора (колекторите)
там са медни гайките и ако ги напръскаш и оставиш за няколко дни може и да не се счупи или развие от блока
като е свален от главате се работи много лесно
тези на ИС колектора бяха като болтове с гладки глави и са точковани .. ако бръкнеш с флекс може да се пилнат и да паднат лесно
така махнах 2 от 4 те.. една пробих, другата остана за пролетта
сега карам с 3 стегнати , но сложих малко силикон за генерации на гарнитурата.. глегам че не пуши .. но ще се прави
- ЦецоДоктора
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 117
- Регистриран на: 4.08.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 328ца
- Мечтае да кара: 320ка
Re: Проблем със скъсани шпилки между колектор и генерацията
Колега, двете части на колектора струват общо 30лв или по 15лв бройката втора ръка... Не си трови живота
Re: Проблем със скъсани шпилки между колектор и генерацията
Така и така на там отиват нещата, та да питам следното: Други колектори взаимозаменяеми стават ли? Тоест има ли смисъл щом ще ги свалям, да търся нещо по добро от стоковите м52б20? Не говоря за афтърмаркет, а примерно от по-мощен мотор или някаква модификация за която не съм чел из форума с цел по-добри резултати или прочие?
Вярно го зададох този въпрос на глас, ама се случва на всеки
Вярно го зададох този въпрос на глас, ама се случва на всеки
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- ЦецоДоктора
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 117
- Регистриран на: 4.08.2013
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 328ца
- Мечтае да кара: 320ка
Re: Проблем със скъсани шпилки между колектор и генерацията
До колкото знам на м52бХХ всички са еднакви, на м50б20 и м52 нямат особенна разлика, но при м50б25 нямам идея как стоят нещата Предполагам не би трябвало да са по-големи или значително по-големи щом го няма като разпространен мод.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Проблем със скъсани шпилки между колектор и генерацията
най разумното за мен като модификация е да сложеш тези хедърси които монтират на М мотора, та дори и кйтаиските плетени колектори з апо 300 лв.
ако ползваш по дебели на Б20 наи много да се объркат налягания разни и да спре да върви колко върви сега
ако ползваш по дебели на Б20 наи много да се объркат налягания разни и да спре да върви колко върви сега
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Проблем със скъсани шпилки между колектор и генерацията
Стоковите са все еднакви. От различни материали са и на 52 са по-леки ама като изработка все същия чеп. С емкови или китайски няма да имаш проблем заради обема на мотора. Ще върви осезаемо по-добре. Ако китайските паснат изобщо де
Re: РЕШЕНО: скъсани шпилки между колектор и генерацията М52
Решено.
Няма нужда да се сваля колектор и да се утежнява упражнението. Няма нужда да се разпробива нищо. Както споменах при мен се скъсаха на първата тройка и там са доста по неудобни за млатене. Искат дълъг дорник или шило да мине между тръбите.
Трябва ви под ръка едно добре заточено като молив с тъп връх шило от здрава и дебела арматура за секачи. Трябва шилото да може да потъне през отвора откъм гайката на скъсания болт и да има толерансов ход още на вътре за избиване. Колкото по дебело е в основата шилото, толкова по лесно ще стане. Пробвах с не много дебели дорници и с тях греда.
Ако нямате с какво да нагреете болта, се удря докато още е гореща генерацията. Няколко точни удъра с максимална сила според възможностите на задкормилното устройство и падат гадовете.
При мен излязоха без проблем на не повече от 8-10 удъра всеки. Заварки там не видях и са просто на едни шлици, които са спекли в леглото. Достатъчно е да отлепи леко остатъка, и после по още един здрав удър или леки почуквания изхвърчат.
Носете шапка, че падат разни мърльотии по главата и по-важното е предпазни очила задължително! Има вероятност остатъкът да рикушира и да ви оцели в окото или в кожата да ви изгори. Аз минах без травми, освен че се надишах доволно с изгорели газове докато оправя проблема.
Няма нужда да се сваля колектор и да се утежнява упражнението. Няма нужда да се разпробива нищо. Както споменах при мен се скъсаха на първата тройка и там са доста по неудобни за млатене. Искат дълъг дорник или шило да мине между тръбите.
Трябва ви под ръка едно добре заточено като молив с тъп връх шило от здрава и дебела арматура за секачи. Трябва шилото да може да потъне през отвора откъм гайката на скъсания болт и да има толерансов ход още на вътре за избиване. Колкото по дебело е в основата шилото, толкова по лесно ще стане. Пробвах с не много дебели дорници и с тях греда.
Ако нямате с какво да нагреете болта, се удря докато още е гореща генерацията. Няколко точни удъра с максимална сила според възможностите на задкормилното устройство и падат гадовете.
При мен излязоха без проблем на не повече от 8-10 удъра всеки. Заварки там не видях и са просто на едни шлици, които са спекли в леглото. Достатъчно е да отлепи леко остатъка, и после по още един здрав удър или леки почуквания изхвърчат.
Носете шапка, че падат разни мърльотии по главата и по-важното е предпазни очила задължително! Има вероятност остатъкът да рикушира и да ви оцели в окото или в кожата да ви изгори. Аз минах без травми, освен че се надишах доволно с изгорели газове докато оправя проблема.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани