Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: Sofia,Vidin
Пол: Мъж
Кара: 318i

Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от milkov_jv » 28 Ное 2015, 19:53

Колеги,ще се радвам някой с ГИ Фобос 1 да сподели имал ли е проблем с налягането. Проблема при мен е следния: Когато колата е вървяла повече от (грубо казано) 20 сек в по-високи обороти (Над 2500) след връщане на педала на газта налягането на изпарителя се покачва рязко и надвишава софтуерния лимит,което води до аварийно преминаване на бензин.Сменил съм 3 изпарителя (2 бр романо и сега съм с томасето) и при 3-те го има проблема,а разликата е само в това-че го прави при каране над различни обороти.При Романо би трябвало излишното налягане да се разтоварва в атмосферата,но налягането се покачва толкова бързо,че не смогва да го разтовари.При Томасето проблема уж е решен като излишното налягане бива вкарано в смукателния колектор през маркуча за вакуума.Факт е,че и в двата случая имам един и същи проблем.Колата е М43 б18,1997.Къде ли се крие ключа от бараката?
1.Неправилен монтаж?
2.Самият двигател м43,конструктивно не позволява решение на проблема?
Предварително благодаря на отзовалите се!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 28 Ное 2015, 20:29

Ключа се крие в нов изпарител. Насочи се към КМЕ или някое Рдуе. И томасето и романо имат проблем ссъс свръх налягането щото са много качествени вече. Може и с шарк да пробваш.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: Sofia,Vidin
Пол: Мъж
Кара: 318i

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от milkov_jv » 28 Ное 2015, 21:22

Има ли вариант по някакъв начин софтуерно да се коригират нещата до някаква степен,чрез разтоварване през инжекторите? Нали има някакви Cut-off режими?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2386
Регистриран на: 9.06.2005
Кара: 518
Мечтае да кара: БМВ с кожен салон

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ » 28 Ное 2015, 21:24

Сменяй овреме.
Изображение
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: Sofia,Vidin
Пол: Мъж
Кара: 318i

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от milkov_jv » 28 Ное 2015, 21:27

До тука заминаха над 200 лв и това няма да е края...

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 6.02.2015
Пол: Мъж

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от Vato1 » 29 Ное 2015, 0:30

Трябва да имаш някъде в софтуера опция за освобождаване на налягането на редуктор-изпарителя при преминаване на ДВГ в режим принудителен празен ход. Мисля, че беше в тактове след преминаването. Това, което си мислиш че е освобождаване на налягане в атмосферата, са всъщност предпазни клапани, които би трябвало да се задействат при наистина високо налягане в камерите на редуктора. И тези клапани трябва да са свързани към колектора, а да не изпускат налягане в атмосферата. Може и да вдигнеш горната граница за налягането в РИ, обикновено заводската настройка на ГИ е от 3 до 4 бара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 642
Регистриран на: 9.03.2010
Пол: Мъж
Кара: BMW ///E36

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от don_gori » 29 Ное 2015, 10:00

Според мен или е кофти изпарител или нещо е опелскано по монтажа.
Пробвай при натоварен мотор да видиш до колко ms ходят времената и сподели. Също пробвай да изключиш 1 по 1 цилиндрите на газ и да гледаш дали проблема ще си остане. Можеш да отвориш рейката и да я почистиш , също да видиш дали всички клапанчета са добре.
Но по-скоро си мисля , че проблема ти се крие в изпарителя.
М43 е непретенциозен мотор откъм газ , карал съм го 4 години и никакви ядове не ми е правил :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: Sofia,Vidin
Пол: Мъж
Кара: 318i

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от milkov_jv » 29 Ное 2015, 11:23

Изпарителя е настроен на 1.4 bar на празен ход от газаджия и когато не прави проблема си работи много коректно както в ниските,така и във високите обороти.Проблема идва когато двигателя е бил натоварен (в движение) повече от 20 сек.Примерно при каране на 5-та със 110 и и повече км/ч.На място никога не го прави.Рейката е на 10000 км и е ок.Иначе работата,мощността и разхода на мотора са супер.Просто съмнително ми се стори,че трети изпарител ми създава тези неприятности. Може наистина както казва колегата в горните конентари да са боклуци.Все по-актуално става (особено при авточастите) да ти продават нещо чисто ново,което не работи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от Jordana » 29 Ное 2015, 14:24

Възможно е да имаш инертност във системата маркучи от колектора до камерата на испарителя и до МАП сензора , или той да е неизправен . Пробвай да зададеш от софтуера при режим затворен дросел да не се спира газта а да остава някакво подаване на газ . Ако се спира на 100% това значи при пускане педала на газта - затворен дросел - затварят и инжекторите и газта няма къде да отиде .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: Sofia,Vidin
Пол: Мъж
Кара: 318i

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от milkov_jv » 30 Ное 2015, 21:04

Да,колега.Инжекторите стават "Тапа",когато върна педала на газта.Тогава трябва нялягенето да бъде разтоварено от изпарителя през маркуча за вакуума в колектора.Темата е,че при мен това не се случва,а изведнъж удря 6 бара.Пробвах с разтоварване през инжекторите,но не става.Толкова бързо се покачва налягането,че не смогват да разтоварят.Сега ще провам да изработя един клапан,който ще сложа на маркуча м/ду изпарителя и мап сензора.Клапан,който чрез един маркуч ше отвежда излишното налягане във филтърната кутия.Ако не стане-нов изпарител...

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 6.02.2015
Пол: Мъж

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от Vato1 » 30 Ное 2015, 21:24

Както писах по-нагоре, изпускането на газ от изпарителя е аварийно събитие и не трябва да е свързано с нормалната работа на ГИ. Изпарителите, които си ползвал до сега, нови ли са били? Какви инжектори са монтирани?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: Sofia,Vidin
Пол: Мъж
Кара: 318i

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от milkov_jv » 01 Дек 2015, 6:57

Абсолютно нови.На редукторите ловато някой запитвал ли се е защо има два тънки маркуча и единия отива в колектора,а другия в кутията на филтъра?

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 6.02.2015
Пол: Мъж

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от Vato1 » 01 Дек 2015, 9:06

Всеки изпарител трябва да има предпазен клапан, който както подчертах по-рано е авариен. Изпускането на газ от него не е нормално събитие и по изискване на регламентиращите документи, това изпускане трябва да стане задължително в смукателния колектор. Повечето изпарители имат отделен изход за този клапан (Заволи, Р-уно, Р-дуе и др.), за някои изхода му е общ с входа за вакуума за регулатора на налягане (КМЕ, Атикер и др.). Въпросът е, защо при теб налягането се вдига до 6 бара, което е ненормално, даже и при принудително отворени захранващи клапани за газта. Обикновено налягането в изпарителя се вдига до 2-2.5 бара след каране при максимално натоварване на двигателя и последващо рязко преминаване в режим принудителен празен ход. Повечето инжектори са способни да се отворят при налягане по-високо от 3 бара, така че това не е проблем. Сам ли си правиш настройките на ГИ? Провери в софтуера за наличие на опцията за изпускане на налягането при преминаване на ППХ, ако я има я включи. Пробвай да не отпускаш толкова рязко педала и кажи какво се случва тогава? Забележи дали имаш някакви скокове на налягането при спокойно каране. И пак да попитам - какви са ти инжекторите?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от Biogame » 01 Дек 2015, 12:02

milkov_jv написа:Има ли вариант по някакъв начин софтуерно да се коригират нещата до някаква степен,чрез разтоварване през инжекторите? Нали има някакви Cut-off режими?

Има да.
На мен така ми го оправиха,но докато намеря кой да го оправи обиколих доста майстори.
Не се сменя изпарител,просто някой който си разбира от работата,закача колата и за няма и 5 минути си готов.
:driving: :dunno: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: Sofia,Vidin
Пол: Мъж
Кара: 318i

Re: Проблем с налягане на газта при ГИ Fobos 1

Мнение от milkov_jv » 01 Дек 2015, 20:01

Рейката е Рейл боклук:) боди 3 ohm,сравнително нова (като се има в предвид,че средно карат по 40 000)-на около 10 000 км.При двама газаджий в София ходих.Единия каза да сменя изпарителя,а другия ме насърчи за варианта който ми се въртеше из главата за клапана,който да отваря към 3 бара и да вкарва в кутията на филтъра.Имало надежда да се получи,защото количеството газ не е голямо,въпреки налягането и няма да повлияе на работата на мотора.Ако има проблем-маркуча навънка и чак тогава ако започне да смърди отивам на вариант нов изпарител(не,че предишните 2 са стари).Писна ми да давам пари и все нещо да не работи като хората...Аз лично не съм срещал опцията,която се споменава в по-гормите коментари,а и газаджийте нищо не казаха.С единия пробвахме с cut-off-a да оправиме нещата.но скока в налягането е доста бърз и този вариант не помага.При Романото поне не ходеше над 4 бара и ги вдигаше по-бавно.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook