Савет за покупка на най доброто е-36 на света

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

отг:: сЪвет за покупка на най-доброто E-36 на света

Мнение от madpetio » 12 Юни 2002, 7:43

Все още не съм изминал повече от 1000км на газ, двигателя работи еднакво добре и на бензин и на газ за момента. Казаха ми че сигурно ще се запушат дюзите но това е нормално,но при положение че всяко палене е на бензин незнам дали това ще стане толкова бързо.
Е на газ е малко по-спъната:)

BMW-DIESELPOWER

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: Горна Оряховица

отг:: сЪвет за покупка на най-доброто E-36 на света

Мнение от batDancho » 12 Юни 2002, 9:45

Моя е М40 и също много тропаше, "специалистите" от фирма Даскалов Русе ми сложиха масло Lendforger 10w40, като ми казаха, че това било маслото за този мотор. Отрових се като го слушам как трака на студено и на загрял и през цялото време. Накрая сложих Castrol GTX3 Magnatec. Звука на мотора се промени веднага към по-добро. Тракането е първите 1-2 сек и после изчезва почти - само аз го чувам, защото може би искам да го чуя. Карам вече 8-9000 километра на газ и нямам проблем - два три пъти се опита да думне, ама засега ми сработва антидум клапана. Разхода е 9 на дълго и 12 на градско. колата е на 188 К км по километраж.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 909
Регистриран на: 18.03.2002
Местоположение: София

отг::Савет за покупка на най доброто е-36 на света

Мнение от PARADOX_sf » 12 Юни 2002, 16:08

AGY-to e na Landi tochno koi model ne moga da ti kaza. Imat dve podrazdelenia italiansko (remco, renco ili neshto takova) i holandskoto koeto ne znam kak se kazvashe. Ne moga da kaza dali ednite sa po-dobri ot drygite. Niamam nabludenia.

Ydobren li e bagaznika na tvoido ne-BMW? Ako e ydobren mozesh da se naredish na opashkata. Mnogo hora iskat da se dokopat predi tebe do mene. G klasa ste me maze Mpower ste me goni da me gazi i t.n. Do deto stigna do tebe...

Znachi namerih s mnogo zor choveka ot koito biah chel infoto za NSX-a. Vse pak tova beshe predi poveche ot godina i ot spisaneito ne e ystanalo mnogo. Postarah se da go skaniram i da go sloza faela. Ne kazvam i che NSX-a e eftin, no ima i hora koito go predpochitat pred M3 i iavno si ima svoite predimstva. Edno ot tiah e sushto i izcialo alyminievata karoseria na vsichki NSX-ove. A za tozi koito dimdood napisa moga da kaza che si e staria NSX, no s bodylifting. Stava li poveche da ne go komentirame v taia tema ili otvori nova ako ti se spori. Aaa germancite pravat damski prevruzki!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

отг:: сЪвет за покупка на най-доброто E-36 на света

Мнение от hell's angel » 13 Юни 2002, 10:07

Моята кола също е на 180к(с тия 250к се правих на мъж)
Карал съм я само с Дарукарско масло и си хлопа...май тоя проблем не се оправя с масло :)
На газ по същия начин ли върви щото оня ден карах същата 316 на газ и кофти вървеше, а като пуснеш климата и става ебати скопеца

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 311
Регистриран на: 4.02.2002
Местоположение: Горна Оряховица

отг:: сЪвет за покупка на най-доброто E-36 на света

Мнение от batDancho » 13 Юни 2002, 15:11

Когато го купувах, карах 5-6 коли него ден. Това, което вземах, вървеше по-добре на газ, отколкото другите 316 - ки на бензин. Всичко зависи от това , каква ти е уредбата и как е настроена. Един комшия има Е36/320 и и сложи газова уредба за 1500 лева - никаква разлика м/у газ и бензин и 12/100 газ разход.

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

отг:: сЪвет за покупка на най-доброто E-36 на света

Мнение от LandShark » 13 Юни 2002, 16:40

Значи, усещам колко е деликатен въпроса за двигателя М40. Лично аз като научих тази информация за тези мотори много се чудех дали да я поствам тук - знам че има доста собственици вече на такива коли. Кофти работа. Но това не означава че трябва да изхвърляте колите си. Нито една кола не е перфектна и с времето всичко постепенно се чупи. Това важи за абсолютно всяка кола. Има доста фактори, които определят дали и колко бързо става това. Това което казват от сервиза е, че трябва да се има пред вид че М40 обикновено (но не в 100% от случаите) се износва по-бързо и то по-специално главата, дори и ако се гледа перферктно и се спазват всички правила. А ако се сипва кофти масло - още по-бързо. Така че не трябва да се приемат нещата от гледна точка че М40 е боклук - защото нито аз го твърдя, нито спеца от Дарукар е казал такова нещо. Това което той твърди е че двигателя не е толкова успешен колкото другите двигатели на БМВ. И все пак това е БМВ, което значи - много по-добро от повечето други марки автомобили. Затова се извинявам на всички собственици на автомобили с марка БМВ с двигател М40, че споделих тази информация с вас, но просто истината понякога боли. :(

Изображение
LandShark
'89 "316"
;)

поклонник на E36
поклонник на E36
Аватар
Мнения: 320
Регистриран на: 17.01.2002

отг:: сЪвет за покупка на най-доброто E-36 на света

Мнение от ///MPowered » 14 Юни 2002, 8:33

лелиии много гъзарски номер 8888 :) връзкар :)

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

отг:: сЪвет за покупка на най-доброто E-36 на света

Мнение от LandShark » 14 Юни 2002, 9:04

:):):)

Де да беше истина. Номера на снимките е фотошопнат ... :) Близко е до истинския, но... реално не е 8888 :(

Изображение
LandShark
'89 "316"
;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 526
Регистриран на: 27.02.2002
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: овца във вълча кожа...

отг:: сЪвет за покупка на най-доброто E-36 на света

Мнение от hell's angel » 14 Юни 2002, 18:26

Андро няма никакъв проблем всеки има право на собствено мнение.
Не ми пука изобщо кой, какво и защо говори за М-40 мен лично мотора ме кефи едвали BMW са направили някъв недодялан боклук и го слагат по колите щото нямат кво друго да сложат.
Друг е въпроса, че всеки собственик на М-40 го "изнасилва" редовно по пътищата в това съм 1000% сигурен и затова се троши.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 102
Регистриран на: 6.03.2002
Местоположение: София
Кара: 406HDI

отг::Савет за покупка на най доброто е-36 на света

Мнение от ivokaza » 18 Юли 2002, 21:00

Разбрах, че искаш Е36 91-93 г., аз имам 320i,от 91г.Поддръжката наистина не излиза малко,все пак колата е на 10 г. - градско 10-15литра на 100км,зависи как я караш. Извънградско я свалям до 8/100, но може дори и по-малко стига да я караш в оптималните обороти./оптимални за разхода разбира се/.За газовата уредба не знам, но щом съм си купил BMW едва ли трябва да мисля за АГУ - мисля че поне тук не трябва да се търси далавера - типично за българщината. Освен разхода - излизат и други неща - на мен лично ми тропа доста предницата - вярно че нямам грам амортисъори отпред но има и нещо друго/не съм погледнал още:)/,задните ги смених миналата седмица - 220 лв. със смяната, за предните са нужни около 330-350 лв. Много често, виждам клекнали Е36-ци отзад - явно пружините се уморяват - нови 120-140лв. За маслото също не се скъпи - аз карам с Castrol TXT 5W30 - при 7,5л са към 180 лв. със смяната. Задължително добри гуми - зимата се размазах - нови поне 400-500лв. Често срещано при тези модели /лични наблюдения, не претендирам че е все така/, износват се някао гарнитури,семеринги и капе масло от ск.кутия или от двигателя. Видях, че някои каза нещо за охлаждането - никакъв проблем дори при max натоварване и големи жеги. Ами има и други работи,ама не се отчайвай - както каза някои около 300-400 лв. някъде на месец си е нормално:)Ама си заслужава удоволствието.:)))

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 4.12.2002
Местоположение: sofia

ОТГОВОРА КОЙТО ТЪРСИШ

Мнение от ralio » 06 Дек 2002, 16:48

В края на 80-те години на миналия век баварските конструктори имаха достатъчно законни поводи за гордост. През 1987 г. изпревариха най-сериозния си конкурент Mercedes-Benz със съз­даването на първия 12-цилиндров германски двигател след Втората световна война, с което привлякоха вниманието на най-платежоспособните купувачи. Година по-късно пък лансираха новата 5-а серия и окончателно разрушиха хегемонията на съперниците си от Щутгарт в средния клас. Последното звено, което свързваше bmw с миналото, бе остарялата "тройка", произвеждана от 1982 г. Ето защо когато в края на 1990-а дебютира Е36, в целия автомобилен свят нямаше по-актуална те­ма. Както впоследствие се оказа - напълно основателно.
Според замисъла на създателите си новата трета серия трябваше да бъде "Ultimate Driving Machine" - абсолютната машина за каране. За целта я бяха обзавели с невиждано до този момент многолостово задно окачване, подобно на това в купетата от осма серия, широка гама от великолепни двигатели и шаси, проектирано да поеме мощности от над 300 к.с. Външността на Е36 пък бе в състояние да остави бездиханни дори всепризнатите италиански майстори на дизайна. Изместеният назад двигател може би "изяждаше" полезен обем от пътническия отсек, но осигуряваше идеално разпределение на масата между предния и задния мост в съотношение 50:50. Накратко - пълна хармония между форма, съдържание и възможности.
Уви, първата година от живота на bmw Е36 не бе особено щастлива. Множество тестове показваха проблеми с пътното поведение на малката баварка при високи скорости, а клиентите се оплакваха от качеството на изработката и конструктивните недостатъци на младока. Германците все още не бяха снели от конвейера старата "трой­ка" и имаха време да реагират. През септември 1991-ва бе проведена оздравителна програма, засегнала конструкцията на предното окачване. Сериозни промени претърпяха също редица детайли като уплътненията на вратите, люка на покрива, централното заключване, страничните огледала, седалките и бензиномера. Двигателният отсек пък се сдоби с допълнителна шумоизолация, а заради течове на масло бяха изменени някои гарнитури на мотора.
Макар да не ли­шиха Е36 от недостатъци на сто процента, извършените модификации постигнаха желания ефект. Доказателство за това бяха продажбите на модела, които тръгнаха стремглаво нагоре. Немалка роля за популярността му изиграха безбройните версии и варианти и стремежът на bmw да предлага на клиентите си всичко най-ново в областта на технологиите. Също както предшественика си Е30, малката баварка бе насочена главно към млади хора с активен начин на живот - такива, които не се тревожат за простора в салона или обема на багажника. Е36 обаче е автомобил от ново поколение с всички присъщи предимства и недостатъци. Първите са ясни и нямат нужда от коментар. Към негативните черти следва да се отнесат сложната и скъпа поддръжка, която изисква квалифицирано обслужване, модерните, но понякога карпизни технологии, и не на последно място цените на употребяваните екземпляри.

През първите две години от производството дефектните шарнири не са рядкост
Повечето специалисти определят каросерията на bmw Е36 като безукорна. Сглобката и лаковото покритие са почти съвършени, а антикорозионната защита се е доказала в най-добра светлина за изминалите дванайсет години от производството на първата кола. Според статистиките обаче купето все пак има слаби места. Ако се изключи ауспухната система, която рядко издържа повече от три години при кой да е автомобил, използван главно в градски условия, за корозия трябва да се проверят горните крепежни точки на задните амортисьори. Там кой знае защо понякога се образува ръжда и това може да се превърне в сериозен проблем. Корозира също долната част на кормилния прът. Въпреки мащабната сервизна програма на bmw през есента на 1991 г. много дефекти про­дължават да тормозят собствениците на модела чак до 1994-та. Такива са заяждащите врати, вибриращият педал на газта и шумният климатик. Кондензът на влага във фаровете пък остава в списъка на проблемите чак до края на производството. Допълват го при­дърп­ващият съединител при топъл двигател и луфтът в лоста на ръчната спирачка.
Това обаче са бели кахъри в сравниние с грижите, които могат да създадат високотехнологичните двигатели на Е36. Може би звучи нелогично, но тези напомпани високооборотни мотори не отстъпват по отношение на ресурса си на далеч по-спокойни машини на също толкова престижни производители. Малкото проблеми, които могат да възникнат с амортизация на детайлите им, обикновено се дължат на некачествени масла и "квартално" сервизиране. Доста по-капризен нрав обаче показват обслужващите ги възли - най-вече охладителната и горивната система.
Е36 се комплектова с внушителна гама от четири и шестцилиндрови двигатели с работен обем от 1 600 до 3 200 см3 и мощност от 100 до 321 к.с. За почитателите на дизела баварците предлагат 1.8-литров турбоагрегат с 90 к.с., а от 1991 и високооборотния 2 500-кубиков мотор със 115 (след 1993 - и 143 коня). По понятни причини най-разпространени са четирицилиндровите бензинови агрегати с обем 1 596 и 1 796 см3. В различните им варианти мощността може да бъде съответно 100-102 и 115-140 к.с. Общ недостатък, особено в първите години от производството, са слабите ангренажни ремъци, които се нуждаят от замяна по-рано от предвиденото и лесно могат да докарат главоболия на непредпазливия собственик. Името bmw обаче обикновено се свързва с вулканичните редови шестаци на компанията. Дори най-малкият от тях с обем два литра и мощност 150 коня осигурява взривна динамика. По-нагоре по скалата следват 2 300-, 2 500- и 2 800-кубиковите мотори със 170, 192 и 193 к.с. Върхът в гамата е легендартият агрегат на поделението M-Power с обем 3.2 литра и буйстващите 321 коня. Всеки от изброените мотори има свои особености, които в даден момент могат да си кажат думата, още повече, че и горивните системи варират през годините. Общите им про­блеми според статистиката се оглавяват от прегорялата гарнитура на цилиндровата глава - неприятност, която обикновено се дължи на прегряване в резултат на пробив в охладителната система, дефектирала водна помпа или "просълзил" радиатор. През първите две години на производството пропускат и гарнитурите на маслопроводите. За неопитните водачи е трудно да установят друга опасност - тракащите хидравлични повдигачи на клапаните, които понякога предвещават сериозни капиталовложения в газоразпределителния механизъм. В колите до 1994 г. не е рядкост дефектни­ят клапан на пробката на охладителната система.


Една от най-чувствителните системи при Е36 е горивна­та. Устройството є е сложно, състои се от множество възли и за да работи правилно се нуждае от прецизен реглаж. Повечето проблеми с нея изобщо не са свързани с управляващата елекроника, а се коренят в далеч по-елементарни причини като всмукване на въздух, износени или запушени дюзи на инжекциона. Неравномерната работа на празен ход обикновено се дължи на клапана, който го регулира, или датчика за дозиране на въз­духа. Сред останалите неизправности статистиката споменава също дефектиралата горивна помпа.
Що се отнася до електрическата система, повредите не са много и се разпределят по равно между стартера, алтернатора и прегорелите високоволтови кабели. За хронични болести обаче трудно може да става дума.
Малко по-другояче стои въп­росът с окачването на малката баварка. Съществува мит, че ходовата част на Е36 не е съобразена с масата на автомобила и се амортизира бързо. Всъщност окачването разполага с повече от достатъчен ресурс и износването му се дължи най-вече на натоварванията, на които го подлагат самите собственици - нали все пак bmw се кара бързо. Слабите му места са задните пружини, които понякога не издържат на високи скорости с петима души в купето, и тампоните в горна опорна точка на предните амортисьори. Ако последните не се сменят навреме съществува сериозна опасност крепежните отвори в ботушите да се разбият. Добре е при оглед тези места да се проверят основно за корозия, пукнатини или съмнителни заварки. Системните натоварвания са главен виновник и за силното амортизиране на спирачните дискове и накладки. Колкото до несиметрично износените гуми, проблемът засяга най-вече коли, произведени преди модифицирането на предния мост в края на 1991 г.
Дори за напълно неизкушените от автомобилната тематика хора е ясно, че да се кара bmw е скъпо удоволствие. Трудностите са свър­зани както с цените на резервните части, така и с висококвалифицираното обслужване, което изисква Е36. В крайна сметка обаче не всичко на този свят се измерва с пари.


ИЗВОДА -- КУПИ КОЛА ОТ "94 ГОДИНА И СЕ КОНСУЛТИРАЙ С МАЙСТОР ЗА СЪСТОЯНИЕТО Й ПРЕДИ ТОВА, вече ги има и по 9000 лв, много паднаха щото няма търсене, хората са бедни, коли много - купувачи малко[/b]
nemam krav v benzina

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 26.02.2003
Местоположение: Sofia

hahahaha

Мнение от JOVANI » 27 Фев 2003, 9:41

Dosta mnenia vidiah tuk.Ne sam chel vsichko zashtoto niamam nervi.No shte tvi kaja neshto ot sobstven opit.Znachi imam 318 is cupe ot 4-god.,karal sam BMW-ta 3-ta:5-ta i 7-ma seria.Pochti vsichki modeli i prochie i shte vi kaja,che BMW si struva vsiaka edna stotinka.Tova sa trite bukvi na doverieto vse pak :D
BMW e kolata na kolite,ne bih iskal da karam druga marka nikoga:)))

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook