Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 12.04.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Два умрели форда и 28ца
Мечтае да кара: Танк
Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile

Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от FuRoRR » 19 Окт 2015, 19:57

Много е хубаво да добавяш още от OEM екстрите в колата си.Още по-хубаво е да има кой да ти казва как.
Тъй като ме заболяха ръцете да разглобявам седалки , реших да драсна първата част днес,докато не съм я забравил.

Купих си комплект за подгрев от колега във форума. Като цяло дойде в доста орязан откъм кабели вид.

Внимание: При елементите от обикновенни седалки и Рекаро има огромна разлика и двата вида нагреватели НЕ са еднакви
Парт номерата на нагревателите на обикновенните седалки са:
64118391696-основа
64118391697-облегалка
при Рекаро и Вейдър са :
64118353027-основа
64118353028-облегалка



2x Бутона 61311387917 + Буксите за тях
Изображение
2x Букси за нагревателите
Изображение
2x Нагревателя долни 64118353027
2x Нагревателя горни 64118353028
Изображение
1x Реле 61368366600
По-добрият вариант е всички букси да са свързани заедно :mhihi: и да има само 3 стърчащи кабела.
-Кафяв за маса -всички маси са на един Fan connector от който излиза една по-дебела.
-Червено-жълт захранващ
-Сиво-червен за подсветката

Окабеляване
Тук има два варианта - фабричната инсталация за подгрев , или сътворяване на такава.

След малко главоблъсканица реших да си спестя няколко метра кабел и да мина покрай въздуховодите към тунела. (фабрично кабелите минават по праговете и са около 2м дълги за всяка седалка) Избрах си няколко цвята многожилен кабел 0.5(фабрично е 0.35) и почнах с инсталацията.
Към всяка седалка отиват по 4 кабела , като дължината я заковах на 1.50м от седалка до копче.(снимки с маршрута на кабелите утре)
Тук по принцип трябва да имам и един BMW Fan connector (гребен) за масите които са 6 , но реших всичко да е на едно и ще отиват по 0.75 кабел към големия fan connector под волана.
Общо взето инсталацията която сътворих изглежда така-
Изображение
Изображение

Плюсът накрая завършва с едно реле , за да може подгрева да работи само при втори контакт и запален двигател
Изображение

Нагреватели- ремонт и подготовка за инсталация-
Ако нагревателите са втора употреба има едно задължително условие което трябва да се спази преди да се купят.Да не са прекъснати.
Работещ нагревател изглежда така-
Изображение
Неработещия дава отворена верига-
Изображение
Локализирането на прекъсването обикновенно става с някаква подсветка - ясно личат изгорелите учатъци-
Изображение
Самият реотан представлява тънък многожилен проводник вшит между двата пласта текстил на зиг-заг.Изолацията пада най-лесно като се поизгори със запалка, като е нежероятно важно да се пази текстила(гори бързо и без пламък, не питайте от къде знам :mhihi: )
Ремонтът се изразява в доста финна работа с поялник , като се губи нагряването в изгорелия участък.Премахва се изгорялата част от реотана и се презапоява с някакъв проводник.-
След презапояването мерим отново дали всичко е точно и изолираме ремонта с някакъв вид лепяща лента-

Проба на цялата система извън колата- Видео
Следи се консумацията, и работата на таймерите в копчетата.
Консумацията на един комплект нагреватели трябва да е около 3 Ампера,като 5 минути след включване на системата на бързо загряване(три чертички), тя трябва автоматично да превключи в долната позиция(една чертичка).
Ако всичко е наред следва забавната част.


Полагане на нагревателите в седалките
Тук е интересният момент в целия ретрофит. Свалянето на покривалата - дали кожени или текстилни е работа за психически силни хора с тънки пръсти. Не препоръчвам да се прави собственоръчно, но все пак ще драсна 2-3 реда за ентусиастите.
По-добре на тапицер отколкото да се съсипе салона. Без някои стабилни клещи резачки с голямо рамо и това:
Изображение
не бих продължил втори път.
Oблегалка
-Свалят се наглавниците, като под тях има пластмаси ,които се издърпват нагоре.Под тях пък се намират два Т30 болта, които развиваме.
-В случай ,че седалките са от купе - откача се механизма за накланяне на седалката напред. Също така текстилната опашка стояща между облегалката и основата е захваната за самата основа с метални скобички те се режат, или огъват (тях ще ги запомните до живот) . Цялата облегалка излиза на горе (остават само 2 метални тръби)
-От тук нататък се измъква покривалото от канта който обикаля цялата облегалка и внимателно се изрязват всички скобички (Първо тези по двете вертикали, а след това тези по хоризонталите от горе на долу) и се отделя материята от дунапрена.
- Молитвите тук са да бъде здрав и запазен дунапрена на седалката и да не се откъснат от него 5те метални шиша които опъват покривалото.
- Полагат се подгревите като трябва дупките на нагревателите да са изравнени с местата на металните скоби.(Над самите елементи трябва да стои само и единствено текстила на седалката ,без памуци и допълнителни подложки) Самият кабел има канал по който трябва да върви, така че там не е страшно.
-По обратния ред със специалните клещи се възстановяват всички пръстенчета и облегалката се сглобява ,като стремежа е текстила да е максимално изпънат и да е с формата на дунапрена.

Основа
- Тук разглобяването е малко по-лесно. От страната на релсите , има две пластмасови скоби отзад(успях да ги избутам с камък 7 от гидория без да се счупят, нямам парт номер за тях) и два торкса Т20 отпред.
- С това дунапрена излиза , като канта отново се измъква и се следва правилото да се срежат първо страничните пръстени, а след това и тези в средата.
-Отново се полагат нагревателите ,по същия начин като при облегалката и се затваря по обратната процедура.

Сглобяване на седалката
- Нищо сложно, следват се обратните на разглобяването стъпки, като се монтира първо долната част на седалката, а кабелите се прокарват извън нея през отвора в основата.
Тестват се отново нагревателите вече монтирани в седалките.

///////Under Construction///////
Ще ми трябва малко време да подредя темата както трябва, а и да завърша проекта.
Инсталиране на всичко в купето
Този момент от инсталацията ми отне най-много време , тъй като имаше доста неща за оправяне, оставени от предишния собственик.
Много по-удобно е да се прокарат кабелите към седалките и след това да се раоти само под волана и бушониерата, за това и съм работил в този ред.
Идеята тук е да прокараме кабелите от седалките към централната конзола и към бушонното табло.
За да стане това се разглобяват доста неща.
-Пластмасовите прагове - избутват се напред и нагоре
-Долните релси на коланите
-Корите над тонколоните
-Жабката
-Кората под волана
-Освобождава се мокета от двете страни достатъчно ,за да се виждат каналите на ел.инсталацията на колата
Прокарват се кабелите по дължината на праговете ,след това над педалите и към централната конзола(фабрично на пачата на парното има процеп за кабели със скобичка).
Към пасажерската страна кабелите минават по кабелния тунел зад парното и отново над жабката и по дължината на прага.
Първите проводници за свързване под волана са 3.
Кафяв - GND - Свързва се към масите под ключа за фаровете.
Червено със сиво - Illumination - Свързва се с кабелна обувка към Fan Connector-а под волана (Tърси се една черна кутия , която в повечето
случаи е на различно място ако някой е правил манипулации по кабелите там.
Червено с жълто - +12 постоянни - Свързва се с кабелна обувка към Fan Connector-а под волана
Черната кутия държи всички тези конектори като се търсят и се вадят нужните - Тези с цветовете описани по-горе.
Останалите кабели се пращат нагоре ,по снопа който отива към бушониерата под капака.- за нея утре
Последна промяна FuRoRR на 20 Окт 2015, 19:53, променена общо 3 пъти
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от stormrider » 19 Окт 2015, 20:09

Очакваме с огромно нетърпение!
С много любов към децата!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от Haddess » 19 Окт 2015, 20:45

Информация
Вие се абонирахте за темата.
:driving:
Моля темата да бъде сложена в полезни! :bchug: :bchug:
Последна промяна Haddess на 20 Окт 2015, 8:42, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от ares2 » 20 Окт 2015, 7:12

браво за темата
отдавна имаше нужда от това
само искам да споделя, че ако не ви се занимава с досадните телове които се поставени с някои такер може да ги зманите със качествени свиснки опашки. карам така вече 5 години и няма проблем. ако се наложи смяната на реотан е много лесно отварянето
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i Touring '96

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от georgivar » 20 Окт 2015, 9:36

Окабеляването го продават от бмв. Спестява работа и всичко си става фабрично. Преди години беше цената към 400 кинта, но наскоро я смъкнаха на около 100.

Номера е 61129401349:

Изображение

Ето и инструкцията за прокарване:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от Haddess » 20 Окт 2015, 9:39

georgivar написа:Окабеляването го продават от бмв. Спестява работа и всичко си става фабрично. Преди години беше цената към 400 кинта, но наскоро я смъкнаха на около 100.

Номера е 61129401349:

Изображение

Ето и инструкцията за прокарване:

:shock: :shock:
:bowdown: :bowdown: :bowdown:
Ти си човека :bowdown:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 12.04.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Два умрели форда и 28ца
Мечтае да кара: Танк
Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от FuRoRR » 20 Окт 2015, 11:44

ares2 написа:браво за темата
отдавна имаше нужда от това
само искам да споделя, че ако не ви се занимава с досадните телове които се поставени с някои такер може да ги зманите със качествени свиснки опашки. карам така вече 5 години и няма проблем. ако се наложи смяната на реотан е много лесно отварянето

Тоя пост ма кара да си отворя седалките отново :mhihi: Наистина не се бях сетил и ще го добавя в темата!


georgivar написа:Окабеляването го продават от бмв. Спестява работа и всичко си става фабрично. Преди години беше цената към 400 кинта, но наскоро я смъкнаха на около 100.

Номера е 61129401349:

Изображение

Ето и инструкцията за прокарване:

Именно по този PDF се водя в общи линии.Както казах съм решил да мина с кабелите по друг път, но така или иначе ще обясня днес или утре и двата пътя (този който ползвам аз, и фабричния). Цялото окабеляване на мен ми струва 15 лева и 3 часа мерене и запояване което си е на печалба,както и да го смяташ 8)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i Touring '96

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от georgivar » 20 Окт 2015, 14:25

FuRoRR написа: Цялото окабеляване на мен ми струва 15 лева и 3 часа мерене и запояване което си е на печалба,както и да го смяташ 8)


Който си го може, си го може :mhihi: Евала колега и успех :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 12.04.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Два умрели форда и 28ца
Мечтае да кара: Танк
Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от FuRoRR » 23 Окт 2015, 17:33

Днеска успоредно с тестовете на подгрева ми протече водната помпа. Резултата е ,че не успях да направя много снимки и претупах много нещата.
Оказа се , обаче ,че нагревателите могат да се ремонтират с 50% успех (иначе казано единия от двата изгорели проработи).Което е добра новина за ентусиастите.
Та утре съм на тема охлаждаща система.. и тогава ще мисля за завършване на темата. Извинявам се на хората точещи лиги да се хванат на тва хоро...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от ozBMW » 23 Окт 2015, 19:22

Моя подгрев никакъв го няма,на едната седалка само леко облегалката загрява,а на другата само седлото леко :kuku: :kuku: И одавна се каня да разгобя едната седалка да видиме какво ще излезе,ама все няма време. :evil:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 12.04.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Два умрели форда и 28ца
Мечтае да кара: Танк
Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от FuRoRR » 23 Окт 2015, 19:43

ozBMW написа:Моя подгрев никакъв го няма,на едната седалка само леко облегалката загрява,а на другата само седлото леко :kuku: :kuku: И одавна се каня да разгобя едната седалка да видиме какво ще излезе,ама все няма време. :evil:

Само един мултицет за 5 минути ще ти донесе достатъчно светлина по въпроса. Мериш всяка четирите букси на седалките за съпротивление - около 6-7 ома на всяка, и също така четирите букси излизащи от пода за напреждение - трябва да е около 13В на всяка. Пък отварянето на седалките след това ...

Проблема с тия седла са дечурлигата дето скачат по тях и автомивкаджиите които се изправят на колене върху седалките за да чистят вътре.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от DirtySouth » 24 Окт 2015, 22:10

100 лева за кабели на стойност 20 ? няма как !
I'm slowly drifting
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от ares2 » 31 Окт 2015, 18:27

изграждането на тази инсталациика не е сложно или скъпо
буксите са стандартни и ги има по други места из Е36
всичко може да се нагласи лесно само трябва кола донор
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от stony1 » 01 Ное 2015, 8:54

Браво за ентусиазма и темата!
Това с ОЕМ екстрите го тренирам от години и много им се радвам :mhihi: Понеже виждам, че си от Бургас, мини да ти дам един ОЕМ цокъл за релето, дори мога да ти дам два, за да имаш и за задните седалки.

П.П. Оригиналната инсталация е с 30А оранжево реле с четири пина.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Eпопеята "Подгрев в Е36" DIY

Мнение от stony1 » 01 Ное 2015, 9:05

DirtySouth написа:100 лева за кабели на стойност 20 ? няма как !


Да си призная, аз бих си взел ОЕМ инсталация.
По моята кола всяко добавено нещо е направено с ОЕМ инсталации, като някой от тях съм свалял лично от коли, които се продават на части, други съм изработвал сам по цветове кабели, букси и клеми, а трети съм купувал. Та смело мога да заявя, че времето, отделено за свалянето или изработването на инсталация за подгрев или каквото там се сетиш, добавено към цената на компонентите е съизмеримо с цената на готовата инсталация, която може да се поръча от дилър на БМВ.
Друг е въпросът, че Българинът никога не добавя стойността на труда си към крайната цена на продукта, който е сътворил сам.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook