ПАК ЗА СВЕЩИТЕ!!!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

ПАК ЗА СВЕЩИТЕ!!!

Мнение от Dimitar » 24 Авг 2003, 23:05

Намерих ги четириполюсните свещи на BOSCH (по 12 лв. бройката) - обаче какво беше учудването ми когато отидох в един сервиз да ми ги сменят - милите хора казаха, че щели да ми изгорят бобините и ми препоръчаха пак да си карам с двуполюсни -:). Как може BOSCH да правят бобините, кабелите, свещите и незнам си още какво в тая кола - да ги препоръчват тези четириполюсни свещи и накрая да ми гърмят бобините. На мен ми се вижда смешно (меко казано). Ще ви бъда много благодарен ако споделите опит или някой, който разбира да си каже мнението.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 124
Регистриран на: 19.11.2002
Местоположение: София

Мнение от M_Kuzev » 24 Авг 2003, 23:57

Ами приятелю, независимо какви свещи слагаш напрежението на тока, протичащ през бобините, си остава същото...не знам от какво може да изгърмят бобините заради свещите, тъй като свещите се явяват в края на веригата и не определят нищо. Може би тия свещи имат по-малко съпротивление заради четирите полюса или нещо такова :? Обаче не мога да ти гарантирам, че е така както ти казвам...ония от сервиза ако са имали подобен случай явно и "такова животно има"...а старите какви са? не си ли доволен от тях?

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 25 Авг 2003, 9:03

Аз бях с впечатлението, че въпреки 4-те електрода, искрата прескача само към 1 от тях? Просто има повече "материал" за износване и ще имат по-дълъг живот свещите, останалото би трябвало да е нормално. Обикновено производителите дават един големи Application Charts - там за всеки модел кола пише правилния модел "чарк", било то филтър, свещ и т.н. Опитай се да питаш BOSCH или някой който има достъп до оригинален такъв чарт, те ще ти кажат дали BOSCH произвежда тези свещи в съвместим вариант с твоята кола.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 11.07.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW X3 3.0d '04

Мнение от DIDO » 25 Авг 2003, 10:29

kay написа:Аз бях с впечатлението, че въпреки 4-те електрода, искрата прескача само към 1 от тях? Просто има повече "материал" за износване и ще имат по-дълъг живот свещите, останалото би трябвало да е нормално.


Абсолютно си прав kay!
Но според мен няма смисъл от тези 4 полюсни свещи - по-добре
си карай със стандартни и си ги сменяй навреме.
Абсолютно никаква промяна няма да има в работата на мотора!
Нито ще ти изгори нещо, нито ще вземе да върви повече или по-равномерно.
Остава да разчиташ на по-дългия пробег :wink:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 25 Авг 2003, 20:40

Ами в каталога на BOSCH я има моята кола (направи ми впечатление, че единствено 325i, М и Z ги няма). А що се отнася до работата на свещите - казват, че се получавала по плътна искра, от където и по-добро изгаряне на сместа, по-добра работа при студен двигател, както и малко намаляване на разхода на гориво.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 25 Авг 2003, 20:53

Dimitar написа:Ами в каталога на BOSCH я има моята кола (направи ми впечатление, че единствено 325i, М и Z ги няма). А що се отнася до работата на свещите - казват, че се получавала по плътна искра, от където и по-добро изгаряне на сместа, по-добра работа при студен двигател, както и малко намаляване на разхода на гориво.


абе слагай ги,преди бях 316 и си сложих такива и си работе6е нормално, не съм усетил някаква по-добра работа , но поне вътре6но си знаех 4е има не6то пове4е !!! Нищо не ми е изгоряло карах ги към 20 000 км и после трампих двигателя за М42 и тва е

Слагай смело!!!!

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 25 Авг 2003, 21:06

в един руски сайт имаше някакви свещи - хай пауър или нещо такова
колко пауър дават - не знам
но като попитах за тях в магазина - дори не бяха чували че съществуват а имаше номер на BOSH
аз сложих някакви с електрод от платина или нещо такова бяха
разлика не съм усетил, но както казва ludiagsm имам вътрешното чувство че колата върви повече :lol: :lol: :lol:

Нощния ездач
Нощния ездач
Аватар
Мнения: 3522
Регистриран на: 13.07.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: дългия по таван

Мнение от Engi » 29 Сеп 2003, 18:18

ако не са ти стока свещите ти изгаря бубината, тва е ясно. а едно бубина, по непотвардени седения струва около 100лв. не знам в кав сервиз си ходил ама мисля 4е знам към кой трябва да се обърна за свещите. ше се поинтересувам и ще ти кажа:)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 29 Сеп 2003, 21:05

Engi написа:ако не са ти стока свещите ти изгаря бубината, тва е ясно. а едно бубина, по непотвардени седения струва около 100лв. не знам в кав сервиз си ходил ама мисля 4е знам към кой трябва да се обърна за свещите. ше се поинтересувам и ще ти кажа:)


Какво значи да не са стока. Ми те са си оригинални BOSCH. Още повече в тяхния каталог ги препоръчват за моя двигател (M43B18), за разлика от M50B20 - за който не ги препоръчват. Бобината може да изгори ако изхода и е даден накъсо или ако тече голям ток. Не ми е много ясно как ще стане това след като кабелите, свещите и бобините са си оригинални BOSCH и са си в супер състояние. Между другото една бобина е около 160 лв. (поне аз ги видях за толкова). :shock:
Както и да е - това беше тема от преди доста време. В сервиза ми сложиха двуполюсни и казаха така да си карам. Но ако разбереш нещо интересно ще се радвам да споделиш - аз още не съм се отказал от четери-полюсните де. :)

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 9.12.2003

Мнение от johnny_b » 16 Дек 2003, 15:01

браво бре Енги много си голям разбирач! Ще изгорят бубините,100 лв стрували...а бе малкия вземи един такъв чарт и се образовай малко...аз имах такива на ескорт ХР3и не тоя с 105 а с 115 коня...разлика няма даже по зле вървеше макар че Бош ги препоръчваха...ко направих взех си Моторкрафтски и колата вървеше по-хубаво...защо ли?не знам! едните струват 12 единия а пък другите 2-3 лв:))) аз сега съм на бмв-то с нормални бош и тва е...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 25.11.2003
Местоположение: Sofia

Мнение от Slavy » 16 Дек 2003, 16:27

На мен ми казаха в сервиза, че четириполюсни свещи се слагат на коли с повече електроника. Нямам идея защо. Във всеки случай би трябвало да се износват по малко защото искрата се разпределя равномерно по четирите електрода, а не яде долния от едната страна.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 11.07.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW X3 3.0d '04

Мнение от DIDO » 17 Дек 2003, 8:25

Четириполюсните свещи са си чист търговски трик :twisted:
В магазина ти казват "Слагай - най-доброто, четири полюса, по-равномерна работа, по-лесно палене". НЯМА ТАКОВА НЕЩО!
Изкарват малко по-дълго, но накрая ти остава само двойната цена :wink:
При свещите освен другите характеристики като дължина на резбата, диаметър, разстояние до електрода и т.н. трябва да се гледа и ТОПИННОТО ЧИСЛО.
Не е ли то вярно, двигателя си изменя работата в отрицателен смисъл.
BMW - Усещане за автомобил

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 20 Дек 2003, 8:11

зна4и за четириполюсните има следната теория :

Ако сте се заглеждали в такава свещ , 4етирите и полюса са разли4ни по дължина два по- къси и два по-дълги , съответно за разли4ните режими , когато е студен двигателя работят едните електроди ,когато загрее или карате по-спортно работят другите два,
идеята е да се постигне равномерна искра при разли4ни температури в горивната камера!!!

Аз бях дотук , ако може колегата alx да се вклю4и , за по голяма яснота :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 110
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: Планетата ЗЕМЯ

Re: ПАК ЗА СВЕЩИТЕ!!!

Мнение от KUPETO » 20 Дек 2003, 19:21

[quote="Dimitar"]Намерих ги четириполюсните свещи на BOSCH (по 12 лв. бройката) - обаче какво беше учудването ми когато отидох в един сервиз да ми ги сменят.

Първо се замисли за цената (направо е смешна) и после се замисли защо тези в сервиза са ти казали че няма смиъл да ги слагаш :!: :wink: И преди сме го коментирали това за свещите и съм споделял че като си купих БМВ ис М-42 мотора дойде с 4-ри полюсни свещи на NGK ,едната се беше прецакала в последствие на това че ми беше спукана главата и като отидох в магазина да си взема нова продавача на магазина е известен моторджия и знаеше за кво става въпрос,ми издири свеща с поръчка от Австрия и цената на бройката беше 65 евро :twisted: И наистина бяха спортни свещи за бегачки,така че от тези 12-то левки Файда нема!
Пътят към АДА е обсипан с добри намерения!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Re: ПАК ЗА СВЕЩИТЕ!!!

Мнение от Dimitar » 20 Дек 2003, 19:38

KUPETO написа:Първо се замисли за цената (направо е смешна) и после се замисли защо тези в сервиза са ти казали че няма смиъл да ги слагаш :!: :wink:.....


Ставаше (отдавна беше актуална тази тема 8) ) въпрос за обикновенни 4 полюсни свещи, а не спортни. И специално за този модел на BOSCH - цената в цял свят им е 5.95 USD. А в тоя сервиз специално са пълни тъпанари. Факт е обаче че видима разлика във вървенето няма. Аз поне така мисля де 8)

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook