Конверсия на предни седалки от седан към купе/кабрио/компакт
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- emiliqn.gqurov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E36 М52B20 coupe
- Мечтае да кара: Bmw Е36 M3
Конверсия на предни седалки от седан към купе/кабрио/компакт
Здравейте колеги, седя си аз един ден у нас и скучая..изведнъж ми дойде идеята да проверя OLX-a за някакво рекаро защото моя салон беше доста зле... та почнах да си ровичкам аз из сайта и изведнъж..бам... полу-кожено рекаро за седан за почти без пари помислих си аз консултирах се с един-двама човека дали ще стане магията да се преправят за купе, казаха ми че стават но е доста играчка, казах си "е к'во толкова за тия пари си заслужава да се пробва" та звъннах на човека, седалките стояха разбрахме се отидох взех ги и се започна "филма"....
И така една сутрин с един приятел слязохме в гаража и започнахме да разглобяваме курубата
Ще са ви нужни :тресчотка с накрайници тип "торкс", клещи, гаечен ключ 13 и други но не се сещам сега....
1.Седалките се държат на 2 гайки и 2 болта за пода, които са с размер 15
Гайките са в предната част и са с тапички премахвате ги и отвивате.
Болтовете са във задната част, отвивате и седалката излиза.
На пасажерската седалка има един модул отдолу, който трябва да се откачи за да се изкара седалката, шофьорската няма такива екстри Също се пригответе че ще вдигате предмет с масата на чувал с въглища
И така вече седалката е свалена от колата и е време да разглабяме
1. Премахвате подглавника..това е най-лесното- просто дърпате нагоре
2. Премахвате дръжката, която кара седалката да се вдига
помагайте си малко с отвертка или някакъв подобен предмет и в същото време дърпайте с ръката...малко зор може да видите, аз лично се мъчих, мъчих и не щеше да излиза тая пущина и реших да и пръсна малко WD-40 И като я дръпнах щях да си счупя ръката в стената на гаража ,но излезе това е най-важното! След това премахвате и пластмаската която е между ръчката и кората на седалката, тя се държи на две зъбчета отвътре...забравил съм да я снимам....
3. Последната част от премахването на кората.
Това са две малки болтчета които стоят отдолу. отвивате ги и кората пада.
4. Разкачане на тапицерията.
И така стигаме до тази невероятна гледка...
Тапицерията се разкача от тези "кукички" и се издърпва напред заедно с дунапрена за да имаме достъп до болтовете, за които ще се говори във следваща стъпка.
5. Разкачаме механизма за вдигането на седалката.
Там където са зелените стрелкички избутваме тези "пръчици" навътре и натискаме леко щипките навътре за да може да излезе по-лесно.
Там където са червените стрелкички натискаме с права отвертка навътре.
Там където са сините стрелкички с права отверка избутваме навън/назад.
След тези операции и малко зор механизма би трябвало да излезе
6. Развиваме тези красавци.
Тези два са от вътрешната страна на облегалката, заради тях откачихме дунапрена с тапицерията, принципно тапицерията трябваше да е закачена с един телчета за дупки които са под седлото, но моят салон е претапицирван и дунапрена с тапицерията направо си излязоха
След тези операции можем свободно да отстраним скелета на облегалката и да го оставим настрани да си почива
7.
Сега "надупваме" седлото с лицето на долу и започваме да разкачаме разни работки.
Това е първият болт който трябва да развием. Той се премахва с торкс T40.
отзад трябва да държим контра с Ключ 13 за да не превърта болтчето.
Развиваме този болт и отиваме от другата страна, там има още един такъв красавец.
Ето го и него, той също е с гайка от вътрешната страна.
И такаа... след премахването на тези 2 болта долната част започва да мърда но не излиза, това е защото влиза в два процепа, от които трябва да я изкараме, но първо трябва да свалим дунапрена на седлото и пластмасата под него.
8.
Дунапрена е хванат за пластмасата с две видийки и две щипки, обикновения ми салон беше само с 4 щипки. Та..отвивате болтчетата и изкарвате щипките (внимавайте защото са много чупливи ) трябва леко да натискате щипката отстрани и леко да дърпате донапрена нагоре.
Тук са щипките/видийките.
Някъде там където е големият кръг има една щипка ,но нали съм "фотограф" се е паднала точно под шейната.
9.
Така премахнали сме дунапрена и идва ред да развием тези 6 болта(при рекарото) и 4(при обикновения салон).
На пасажерската седалка има и кантар, но той не ни вълнува защото ще го свалим заедно с пластмасата, с времето е залепнал за нея.
10.
Обръщаме пластмасата и отвиваме тези болтчета за да откачим управлението на позициите от пластмасата.
11.
След това виждаме това...трябва да разкачим тези две жила. С номер две ще видите малко зор(много е стегнато)
Разкачането става с клещи(хващаме бялото и дърпаме нагоре от номер едно да го докараме до номер 2)
След като откачим жилата, се вадят целите от управлението. Долу в дупката трябва да натиснем щифтчетата с права отвертка или нещо подобно за да излезе "буксата"
12.
И такааа стигаме до големия "развод"
Като стигнем до тук и с двете седалки разменяме Номер 1 на двете седалки и използваме номер 2 който си е бил Просто казано "разменяме механизмите за повдигане на облегалката на двете седалки, (което целим с тази хамалогия))
При изваждането се задействат тези щифтчета и трябва да ги стиснем с клещи за да можем да мушнем шейната с механизма. На рекарото са щифтове а на обикновения салон са едни много стегнати навити железа те трябва да се натиснат малко надолу (с права отвертка става най-лесно), за да влезе шейната.
След като сте направили всичко... се връщате по стъпките назад една по една и един салон за седан/комби става перфектен салон за купе/кабрио/компакт.
Надявам се, че с тази тема ще помогна на доста хора, да не се мъчат да се чудят и да се вайкат кое,как,защо. Поздрави!
И така една сутрин с един приятел слязохме в гаража и започнахме да разглобяваме курубата
Ще са ви нужни :тресчотка с накрайници тип "торкс", клещи, гаечен ключ 13 и други но не се сещам сега....
1.Седалките се държат на 2 гайки и 2 болта за пода, които са с размер 15
Гайките са в предната част и са с тапички премахвате ги и отвивате.
Болтовете са във задната част, отвивате и седалката излиза.
На пасажерската седалка има един модул отдолу, който трябва да се откачи за да се изкара седалката, шофьорската няма такива екстри Също се пригответе че ще вдигате предмет с масата на чувал с въглища
И така вече седалката е свалена от колата и е време да разглабяме
1. Премахвате подглавника..това е най-лесното- просто дърпате нагоре
2. Премахвате дръжката, която кара седалката да се вдига
помагайте си малко с отвертка или някакъв подобен предмет и в същото време дърпайте с ръката...малко зор може да видите, аз лично се мъчих, мъчих и не щеше да излиза тая пущина и реших да и пръсна малко WD-40 И като я дръпнах щях да си счупя ръката в стената на гаража ,но излезе това е най-важното! След това премахвате и пластмаската която е между ръчката и кората на седалката, тя се държи на две зъбчета отвътре...забравил съм да я снимам....
3. Последната част от премахването на кората.
Това са две малки болтчета които стоят отдолу. отвивате ги и кората пада.
4. Разкачане на тапицерията.
И така стигаме до тази невероятна гледка...
Тапицерията се разкача от тези "кукички" и се издърпва напред заедно с дунапрена за да имаме достъп до болтовете, за които ще се говори във следваща стъпка.
5. Разкачаме механизма за вдигането на седалката.
Там където са зелените стрелкички избутваме тези "пръчици" навътре и натискаме леко щипките навътре за да може да излезе по-лесно.
Там където са червените стрелкички натискаме с права отвертка навътре.
Там където са сините стрелкички с права отверка избутваме навън/назад.
След тези операции и малко зор механизма би трябвало да излезе
6. Развиваме тези красавци.
Тези два са от вътрешната страна на облегалката, заради тях откачихме дунапрена с тапицерията, принципно тапицерията трябваше да е закачена с един телчета за дупки които са под седлото, но моят салон е претапицирван и дунапрена с тапицерията направо си излязоха
След тези операции можем свободно да отстраним скелета на облегалката и да го оставим настрани да си почива
7.
Сега "надупваме" седлото с лицето на долу и започваме да разкачаме разни работки.
Това е първият болт който трябва да развием. Той се премахва с торкс T40.
отзад трябва да държим контра с Ключ 13 за да не превърта болтчето.
Развиваме този болт и отиваме от другата страна, там има още един такъв красавец.
Ето го и него, той също е с гайка от вътрешната страна.
И такаа... след премахването на тези 2 болта долната част започва да мърда но не излиза, това е защото влиза в два процепа, от които трябва да я изкараме, но първо трябва да свалим дунапрена на седлото и пластмасата под него.
8.
Дунапрена е хванат за пластмасата с две видийки и две щипки, обикновения ми салон беше само с 4 щипки. Та..отвивате болтчетата и изкарвате щипките (внимавайте защото са много чупливи ) трябва леко да натискате щипката отстрани и леко да дърпате донапрена нагоре.
Тук са щипките/видийките.
Някъде там където е големият кръг има една щипка ,но нали съм "фотограф" се е паднала точно под шейната.
9.
Така премахнали сме дунапрена и идва ред да развием тези 6 болта(при рекарото) и 4(при обикновения салон).
На пасажерската седалка има и кантар, но той не ни вълнува защото ще го свалим заедно с пластмасата, с времето е залепнал за нея.
10.
Обръщаме пластмасата и отвиваме тези болтчета за да откачим управлението на позициите от пластмасата.
11.
След това виждаме това...трябва да разкачим тези две жила. С номер две ще видите малко зор(много е стегнато)
Разкачането става с клещи(хващаме бялото и дърпаме нагоре от номер едно да го докараме до номер 2)
След като откачим жилата, се вадят целите от управлението. Долу в дупката трябва да натиснем щифтчетата с права отвертка или нещо подобно за да излезе "буксата"
12.
И такааа стигаме до големия "развод"
Като стигнем до тук и с двете седалки разменяме Номер 1 на двете седалки и използваме номер 2 който си е бил Просто казано "разменяме механизмите за повдигане на облегалката на двете седалки, (което целим с тази хамалогия))
При изваждането се задействат тези щифтчета и трябва да ги стиснем с клещи за да можем да мушнем шейната с механизма. На рекарото са щифтове а на обикновения салон са едни много стегнати навити железа те трябва да се натиснат малко надолу (с права отвертка става най-лесно), за да влезе шейната.
След като сте направили всичко... се връщате по стъпките назад една по една и един салон за седан/комби става перфектен салон за купе/кабрио/компакт.
Надявам се, че с тази тема ще помогна на доста хора, да не се мъчат да се чудят и да се вайкат кое,как,защо. Поздрави!
Последна промяна emiliqn.gqurov на 01 Авг 2015, 14:05, променена общо 2 пъти
- red_bull92
- младши ентусиаст
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Re: Конверсия на предни седалки от седан към купе/кабрио/ком
Браво за труда, колега, много полезна тема
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Конверсия на предни седалки от седан към купе/кабрио/ком
А става ли за донор на механизма да се ползва обикновен не рекаро салон от купе?
- ///M Rider
- младши ентусиаст
- Мнения: 335
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Някъде из Европа ,но не и във БГ!
- Пол: Мъж
- Кара: вече мечтата си !
- Мечтае да кара: Dodge Charger R/T 1969
- Детайли за колата: R/T HEMI + ///M3+ ///Alpina
Re: Конверсия на предни седалки от седан към купе/кабрио/ком
pdee36 написа:А става ли за донор на механизма да се ползва обикновен не рекаро салон от купе?
Става по принцип. Единствената разлика в механизмите е ,че при рекарото имаш още едно жило ,ако не си с ел.седалки ,да настройваш най-отред на седалката на какви градуси да бъде. Иначе ,като изключим ел. седалките ,понеже са със моторчета ,не с жила ... от обикновенни и рекаро шейни може да си сглобиш по твой вкус седалка ... Само да си сръчен де
Ако съзреш на огледалото за задно виждане четири фара и два бъбрека одбий в дясно и се наслади на хулигана!
"Drat! And Double Drat!"
"Drat! And Double Drat!"
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани