Висящ лагер (смяна ) - DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
3 мнения
• Страница 1 от 1
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Висящ лагер (смяна ) - DIY
Не съм пускал скоро DIY , та ето да разнообразя малко с една смяна на висящ лагер .... в случая смяната е на Е46 , но е абсолютно същото и за Е36 (въпросния автомобил е с мотор М43).
За да се стигне до кардана , трябва да се разглобят малко неща , да се свали генерацията (в случая за е46 е цяла от края на изпускателния колектор до крайното гърне е една цяла тръба , докато за Е36 е на две части , но това няма значение , все трябва да се свалят.... не става с отместване на страни или нещо от сорта). След това трябва да се премахне защитната алуминиева кора и кардана се открива изцяло.
Първо отвиваме трите болта , които фиксират кардана към гуменото каре (за целта си служиме с вложка 18 и гаечен ключ за контра при отвиването).

Поглед на лагера от близо (тук още не се вижда как се е скъсал гумения пръстен )

Отвиваме контра гайката (под нея има гумен пръстен , който служи за уплътняване на врзката при притягането)



Бележиме кардана на частта преди лагера и на другата част на мястото след резбата , като двата белега трябва да са подравнени (целта е после да сглобиме по същия начин кардана , за да не нарушиме баланса .... по принцип би трябвало да има и някакви фабрични белези , но често с годините просто не се вижда нищо).


След това избутваме кардана с помощта на щанга , за да може да го изкараме от гуменото каре

Освобождаваме висящия лагер от купето и кардана увисва на диференцияла

Едната половина на кардана просто се изтегля на ръка от другата (не са нужни някакви скоби или инструменти)



Половината от кардана е на земята

Изтегляме гумения пръстен (което може да се окаже малък проблем, предвид това , че се е набил в шайбата при пбибирането на кардана , но с подходящи инструменти става )


Махаме шайбата

Следва премахване на зегер -шайба



На снимката ясно се вижда къде е скъсан гумения пръстен на висящия лагер (всъщност това е причината да се подменя)

Премахваме външната периферия на лагера , за да не пречи при остраняването на същинския лагер (който е във вътрешността)

След това взимаме скоба за вадене на лагери , фиксираме кардана и опитваме да вадиме лагера (ако има късмет излиза лесно, ако не става интересно ....). Хубаво е преди да извадите стария лагер да обърнете внимание на ориентацията му , за да монтирате новия лагер по същия начин



Ето го и новия лагер , може да се монтира на преса или който както сметне че му е удобно (с подръчни средства също става, но усилието при набиването трябва да се приложи само в/у вътрешния пръстен на самия лагер , не в/у гумените части и не по периферията на лагера , защото може да пострада именно тази гумена част на лагера)


Поставяме зегера

Връщаме шайбата и гумения пръстен и сглобяваме кардана като съобразяваме белезите , които сме направили по -рано


Закачаме висящия лагер за купето без да стягаме до край гайките (само го прикрепяме)


Избутваме кардана с помощта на щанга (ползваме за опорна точка планката на скоростната кутия), за да може да се прибере и съответно да може да се нагоди на гуменото каре


След това наместваме кардана да застане плътно в/у гуменото каре , пак ползваме щанга и опора- планката на кутията. Не разчитайте на това , че като стегнете болтовете кардана ще се придърпа към карето , защото няма , а просто ще опъне карето към себе си и ще има излищно напрежение в карето , което пък ще доведе до по бързото му скапване!


След като кардана е легнал плътно на карето , стягаме болтовете

Избутваме лагера плътно напред по посока към предната част на автомобила , след това стягаме гайките



Издърпваме гумения пръстен плътно назад да опре в задната част на кардана и стягаме шайбата

С това основата работа приключва , остава да си досглобите защитната кора и генерацията и всичко е готово ....
П.С.
Предвид това , че сте разглобили генерацията от изпускателния колектор е хубаво да си подмените и гарнитурката



Темата съм я пуснал и в Е46 раздела , ако по някакъв начин е в противоречие с правилата , нека модераторите да я махнат от където преценят , че трябва .....
За да се стигне до кардана , трябва да се разглобят малко неща , да се свали генерацията (в случая за е46 е цяла от края на изпускателния колектор до крайното гърне е една цяла тръба , докато за Е36 е на две части , но това няма значение , все трябва да се свалят.... не става с отместване на страни или нещо от сорта). След това трябва да се премахне защитната алуминиева кора и кардана се открива изцяло.
Първо отвиваме трите болта , които фиксират кардана към гуменото каре (за целта си служиме с вложка 18 и гаечен ключ за контра при отвиването).

Поглед на лагера от близо (тук още не се вижда как се е скъсал гумения пръстен )

Отвиваме контра гайката (под нея има гумен пръстен , който служи за уплътняване на врзката при притягането)



Бележиме кардана на частта преди лагера и на другата част на мястото след резбата , като двата белега трябва да са подравнени (целта е после да сглобиме по същия начин кардана , за да не нарушиме баланса .... по принцип би трябвало да има и някакви фабрични белези , но често с годините просто не се вижда нищо).


След това избутваме кардана с помощта на щанга , за да може да го изкараме от гуменото каре

Освобождаваме висящия лагер от купето и кардана увисва на диференцияла

Едната половина на кардана просто се изтегля на ръка от другата (не са нужни някакви скоби или инструменти)



Половината от кардана е на земята

Изтегляме гумения пръстен (което може да се окаже малък проблем, предвид това , че се е набил в шайбата при пбибирането на кардана , но с подходящи инструменти става )


Махаме шайбата

Следва премахване на зегер -шайба



На снимката ясно се вижда къде е скъсан гумения пръстен на висящия лагер (всъщност това е причината да се подменя)

Премахваме външната периферия на лагера , за да не пречи при остраняването на същинския лагер (който е във вътрешността)

След това взимаме скоба за вадене на лагери , фиксираме кардана и опитваме да вадиме лагера (ако има късмет излиза лесно, ако не става интересно ....). Хубаво е преди да извадите стария лагер да обърнете внимание на ориентацията му , за да монтирате новия лагер по същия начин



Ето го и новия лагер , може да се монтира на преса или който както сметне че му е удобно (с подръчни средства също става, но усилието при набиването трябва да се приложи само в/у вътрешния пръстен на самия лагер , не в/у гумените части и не по периферията на лагера , защото може да пострада именно тази гумена част на лагера)


Поставяме зегера

Връщаме шайбата и гумения пръстен и сглобяваме кардана като съобразяваме белезите , които сме направили по -рано


Закачаме висящия лагер за купето без да стягаме до край гайките (само го прикрепяме)


Избутваме кардана с помощта на щанга (ползваме за опорна точка планката на скоростната кутия), за да може да се прибере и съответно да може да се нагоди на гуменото каре


След това наместваме кардана да застане плътно в/у гуменото каре , пак ползваме щанга и опора- планката на кутията. Не разчитайте на това , че като стегнете болтовете кардана ще се придърпа към карето , защото няма , а просто ще опъне карето към себе си и ще има излищно напрежение в карето , което пък ще доведе до по бързото му скапване!


След като кардана е легнал плътно на карето , стягаме болтовете

Избутваме лагера плътно напред по посока към предната част на автомобила , след това стягаме гайките



Издърпваме гумения пръстен плътно назад да опре в задната част на кардана и стягаме шайбата

С това основата работа приключва , остава да си досглобите защитната кора и генерацията и всичко е готово ....
П.С.
Предвид това , че сте разглобили генерацията от изпускателния колектор е хубаво да си подмените и гарнитурката



Темата съм я пуснал и в Е46 раздела , ако по някакъв начин е в противоречие с правилата , нека модераторите да я махнат от където преценят , че трябва .....
Последна промяна metodi80 на 22 Дек 2014, 12:01, променена общо 1 път
- ///Leonix
- Е36 Fanatic!
-
- Мнения: 201
- Регистриран на: 27.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328i; E30 316i; E38 740i; E36
- Детайли за колата: M52B28; M40B16; M62B44; M43B16
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Висящ лагер (смяна ) - DIY
///Leonix написа:Поздравления за поредния DIY. Сложил съм линк към темата в Полезни

3 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани