Висящ лагер (смяна ) - DIY

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Висящ лагер (смяна ) - DIY

Мнение от metodi80 » 22 Дек 2014, 1:36

Не съм пускал скоро DIY , та ето да разнообразя малко с една смяна на висящ лагер .... в случая смяната е на Е46 , но е абсолютно същото и за Е36 (въпросния автомобил е с мотор М43).

За да се стигне до кардана , трябва да се разглобят малко неща , да се свали генерацията (в случая за е46 е цяла от края на изпускателния колектор до крайното гърне е една цяла тръба , докато за Е36 е на две части , но това няма значение , все трябва да се свалят.... не става с отместване на страни или нещо от сорта). След това трябва да се премахне защитната алуминиева кора и кардана се открива изцяло.

Първо отвиваме трите болта , които фиксират кардана към гуменото каре (за целта си служиме с вложка 18 и гаечен ключ за контра при отвиването).
Изображение

Поглед на лагера от близо (тук още не се вижда как се е скъсал гумения пръстен )
Изображение

Отвиваме контра гайката (под нея има гумен пръстен , който служи за уплътняване на врзката при притягането)
Изображение

Изображение

Изображение

Бележиме кардана на частта преди лагера и на другата част на мястото след резбата , като двата белега трябва да са подравнени (целта е после да сглобиме по същия начин кардана , за да не нарушиме баланса .... по принцип би трябвало да има и някакви фабрични белези , но често с годините просто не се вижда нищо).
Изображение

Изображение

След това избутваме кардана с помощта на щанга , за да може да го изкараме от гуменото каре
Изображение

Освобождаваме висящия лагер от купето и кардана увисва на диференцияла
Изображение

Едната половина на кардана просто се изтегля на ръка от другата (не са нужни някакви скоби или инструменти)
Изображение

Изображение

Изображение

Половината от кардана е на земята
Изображение

Изтегляме гумения пръстен (което може да се окаже малък проблем, предвид това , че се е набил в шайбата при пбибирането на кардана , но с подходящи инструменти става )
Изображение

Изображение

Махаме шайбата
Изображение

Следва премахване на зегер -шайба
Изображение

Изображение

Изображение

На снимката ясно се вижда къде е скъсан гумения пръстен на висящия лагер (всъщност това е причината да се подменя)
Изображение

Премахваме външната периферия на лагера , за да не пречи при остраняването на същинския лагер (който е във вътрешността)
Изображение

След това взимаме скоба за вадене на лагери , фиксираме кардана и опитваме да вадиме лагера (ако има късмет излиза лесно, ако не става интересно ....). Хубаво е преди да извадите стария лагер да обърнете внимание на ориентацията му , за да монтирате новия лагер по същия начин
Изображение

Изображение

Изображение

Ето го и новия лагер , може да се монтира на преса или който както сметне че му е удобно (с подръчни средства също става, но усилието при набиването трябва да се приложи само в/у вътрешния пръстен на самия лагер , не в/у гумените части и не по периферията на лагера , защото може да пострада именно тази гумена част на лагера)
Изображение

Изображение

Поставяме зегера
Изображение

Връщаме шайбата и гумения пръстен и сглобяваме кардана като съобразяваме белезите , които сме направили по -рано
Изображение

Изображение

Закачаме висящия лагер за купето без да стягаме до край гайките (само го прикрепяме)
Изображение

Изображение

Избутваме кардана с помощта на щанга (ползваме за опорна точка планката на скоростната кутия), за да може да се прибере и съответно да може да се нагоди на гуменото каре
Изображение

Изображение

След това наместваме кардана да застане плътно в/у гуменото каре , пак ползваме щанга и опора- планката на кутията. Не разчитайте на това , че като стегнете болтовете кардана ще се придърпа към карето , защото няма , а просто ще опъне карето към себе си и ще има излищно напрежение в карето , което пък ще доведе до по бързото му скапване!
Изображение

Изображение

След като кардана е легнал плътно на карето , стягаме болтовете
Изображение

Избутваме лагера плътно напред по посока към предната част на автомобила , след това стягаме гайките
Изображение

Изображение

Изображение

Издърпваме гумения пръстен плътно назад да опре в задната част на кардана и стягаме шайбата
Изображение


С това основата работа приключва , остава да си досглобите защитната кора и генерацията и всичко е готово ....


П.С.
Предвид това , че сте разглобили генерацията от изпускателния колектор е хубаво да си подмените и гарнитурката
Изображение

Изображение

Изображение

Темата съм я пуснал и в Е46 раздела , ако по някакъв начин е в противоречие с правилата , нека модераторите да я махнат от където преценят , че трябва .....
Последна промяна metodi80 на 22 Дек 2014, 12:01, променена общо 1 път

Е36 Fanatic!
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 27.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 328i; E30 316i; E38 740i; E36
Детайли за колата: M52B28; M40B16; M62B44; M43B16

Re: Висящ лагер (смяна ) - DIY

Мнение от ///Leonix » 22 Дек 2014, 11:41

Поздравления за поредния DIY. Сложил съм линк към темата в Полезни :yes:
Изображение Изображение Изображение Изображение


Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook