Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- ///M Rider
- младши ентусиаст
- Мнения: 335
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Някъде из Европа ,но не и във БГ!
- Пол: Мъж
- Кара: вече мечтата си !
- Мечтае да кара: Dodge Charger R/T 1969
- Детайли за колата: R/T HEMI + ///M3+ ///Alpina
Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
Здравейте. Преди време четох една дООста старичка тема за тази интервенция и реших да опитам ,напук на всички негативи от сорта не ставало или няма смисъл. Ето следната история от моя страна + обяснения и снимки.
Така ,първо да отбележа ,че на всеки атмосверен мотор ,ако се реши да се модифицира естествено ,генерацията е добро начало. За повечето от вас които ,ще го прочетат е ясно.
Така .. първо необходим ни е изпускателен колектор от IS M42 или М44. В случая аз използвах от М42
или ето този :
На пръв поглед не изглежда добре ,но е важно да няма изгнило покрай фланците и да са здрави заварките ,а този се оказа в добро състояние.
Реших ,че ще го полирам външно ,като ми отне около месец работа : 12 шкурки 500 ,12 шкурки 1000 и 12 шкурки 2000 + 2 вида пасти . Задължително колектора се портва от вътре или се изчиства най-идеално. За целта може да се използва кислол или бензин да паднат саждите .
На снимка 3 се вижда колектора полиран(за съжаление нямам снимка ,как е портнат от вътре). Също така се допитвах и до доста хора и изчетох тук най-вече всичко внимателно. Оказа се ,че е хубаво да се вземе и 2-ката тръба или продължението от колектора до катализатора(снимка2). Разликата от М42-44 или М43-40 е във това ,че на ИС нръбите са по къси ,което е добре . радиуса е еднакъв и при 4-те модела ,ламбд сондата за изгорелите газове ,също пасва на ИС 2-ката тръба.
Варянтите са два . Прави нов фланец или се правят втулки при стругар ,върху фланеца на ИС колектора.
Аз реших да опитам с втулките : Размонтирва се чугунения кютюк от М43-ката или М40-ката и двата колетора се допират един до друг ,за да се види къде точно ,ще паснат новите втулки на ИС фланеца.
Сега въпроса с металните гарнитури. Няма нужда да купувате ИС-кови тези от М43-М40 стават! Единстевно може да си купите нови ,ако вашите вече са за смяна.
Същото важи и за долната гарнитура между колектора и 2-ката тръба.
Това, вече е колектора в завършен вид и готов за монтаж. Както виждате на снимките е важно, да се издълбаят канали за лулите . Както и втулките са лепени със аргон. След това се минава на фреза, за да стане фланеца отдолу идеално прав.
Ето го вече монтиран ... ако всичко е ОК ,след известно време пожълтява.
Цялата занимавка+ работа и частите излезе около 150 лв. Ако някой е фен на 4 цилиндровите моторчета или реши да си прави експерименти може да запретва ръкави. Сега сама по себе си не знам, какъв ефект ,ще има но съм сигурен ,че ще съживи малко колата. Аз определено съм доволен от резултата ,като съм с доста други жокери по мотора.
Така ,първо да отбележа ,че на всеки атмосверен мотор ,ако се реши да се модифицира естествено ,генерацията е добро начало. За повечето от вас които ,ще го прочетат е ясно.
Така .. първо необходим ни е изпускателен колектор от IS M42 или М44. В случая аз използвах от М42
или ето този :
На пръв поглед не изглежда добре ,но е важно да няма изгнило покрай фланците и да са здрави заварките ,а този се оказа в добро състояние.
Реших ,че ще го полирам външно ,като ми отне около месец работа : 12 шкурки 500 ,12 шкурки 1000 и 12 шкурки 2000 + 2 вида пасти . Задължително колектора се портва от вътре или се изчиства най-идеално. За целта може да се използва кислол или бензин да паднат саждите .
На снимка 3 се вижда колектора полиран(за съжаление нямам снимка ,как е портнат от вътре). Също така се допитвах и до доста хора и изчетох тук най-вече всичко внимателно. Оказа се ,че е хубаво да се вземе и 2-ката тръба или продължението от колектора до катализатора(снимка2). Разликата от М42-44 или М43-40 е във това ,че на ИС нръбите са по къси ,което е добре . радиуса е еднакъв и при 4-те модела ,ламбд сондата за изгорелите газове ,също пасва на ИС 2-ката тръба.
Варянтите са два . Прави нов фланец или се правят втулки при стругар ,върху фланеца на ИС колектора.
Аз реших да опитам с втулките : Размонтирва се чугунения кютюк от М43-ката или М40-ката и двата колетора се допират един до друг ,за да се види къде точно ,ще паснат новите втулки на ИС фланеца.
Сега въпроса с металните гарнитури. Няма нужда да купувате ИС-кови тези от М43-М40 стават! Единстевно може да си купите нови ,ако вашите вече са за смяна.
Същото важи и за долната гарнитура между колектора и 2-ката тръба.
Това, вече е колектора в завършен вид и готов за монтаж. Както виждате на снимките е важно, да се издълбаят канали за лулите . Както и втулките са лепени със аргон. След това се минава на фреза, за да стане фланеца отдолу идеално прав.
Ето го вече монтиран ... ако всичко е ОК ,след известно време пожълтява.
Цялата занимавка+ работа и частите излезе около 150 лв. Ако някой е фен на 4 цилиндровите моторчета или реши да си прави експерименти може да запретва ръкави. Сега сама по себе си не знам, какъв ефект ,ще има но съм сигурен ,че ще съживи малко колата. Аз определено съм доволен от резултата ,като съм с доста други жокери по мотора.
Ако съзреш на огледалото за задно виждане четири фара и два бъбрека одбий в дясно и се наслади на хулигана!
"Drat! And Double Drat!"
"Drat! And Double Drat!"
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- BMW 645ci
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 13.07.2010
- Местоположение: Гр. Свищов/В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M Power
Re: Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
Тъкмо мислех да пусна тема тези дни за същото упражнение, но колегата ме е изпреварил Това, което направих аз е, че смених цялата генерация на м43б16 с такава от ИС (от край до край + колекторите). Аз също мога да добавя снимки (разбира се след разрешение от колегата), за да се види и разликата между двете генерации. Колега ///M Rider поздравления за положения труд - колектора се е получил страхотно (моят не изглежда чак толкова добре). И сега един въпрос - кара ли вече колата и ако да - то каква разлика усети? Аз лично, с моя не много богат опит и усет, забелязах подобрение в средните обороти ...... може да е дошъл някой друг нютон, но само това. Още веднъж - поздравления за хубавата тема и добре свършената работа.
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
Здравейте,
Аз също съм(бях де) с колектор от м42 на м40, без катализатор и реално въртящия момент слиза по надолу в оборотите. Според мен се губи малко в доускорението след 4000, но за градско на мен ми допадаше повече. Аз ползвах м40-ковата двуцевка, но я преправих. Тя пасва на м42 колектора но застава на 90 градуса, който го наложи ще добие представа. Става добре и ламбдата си запазва мястото. Важно е да се направят новите отвори на височината на подложката на колектора, защото иначе гайките не влазат...
Аз също съм(бях де) с колектор от м42 на м40, без катализатор и реално въртящия момент слиза по надолу в оборотите. Според мен се губи малко в доускорението след 4000, но за градско на мен ми допадаше повече. Аз ползвах м40-ковата двуцевка, но я преправих. Тя пасва на м42 колектора но застава на 90 градуса, който го наложи ще добие представа. Става добре и ламбдата си запазва мястото. Важно е да се направят новите отвори на височината на подложката на колектора, защото иначе гайките не влазат...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- BMW 645ci
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 13.07.2010
- Местоположение: Гр. Свищов/В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M Power
Re: Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
Колеги, обещаните от мен снимки ще ги кача малко по-късно или утре, за което се извинявам !
П.П. Колеги, ето снимките, за да добиете представа за това, което се случва с тези генерации:
Като гледам колектора на колегата ///M Rider малко ме е срам да покажа моя, но все пак
Това е колектора от м42 със заварени към фланеца планки и пробити дупки, за да пасне на м43:
Ето тук може да се наблюдава моят сиромашки опит да портна отворите на колектора(това, за което автора спомена)......не знам до колко ще се види на снимката:
Двете генерации, наложени една до друга. От лявата страна е тази на м43 с неоригинално(най-вероятно) задно гърне. От дясно е генерацията на м42 с 2 резонаторни гърнета вместо катализатор. Всъщност, озоновата дупка в това незнайно какво задно гърне, беше една от основните прични да вляза във филма.
Разликата в предната част (по-дългата е тази от м43):
При мен се наблюдаваше разлика в отворите за ламбда сондата, като на оригиналната генерация, дупката беше от дясната страна, а на тръбите от м42 - отвора беше отляво т.е от към скоростната кутия. Разбира се това не представлява абсолютно никаква пречка. . Другото нещо (което хич не ми харесва) е, че генерацията от м42 стои някак си по ниско от оригиналната. В момента тръбата с резонаторите стои малко под нивото на прага така, че трябва леко да се внимава при преминаване на по-високи препядствия. Не знам какво точно доведе до това тръбите да са малко по-ниско от тези на м43, но така стана при мен.
Общо взето - това е, колеги. Надявам се да съм се справил с качването на снимките (понеже съм си компютърен инвалид ) и тази информация да е полезна на някой, решил да предприеме това начинание.
П.П. Колеги, ето снимките, за да добиете представа за това, което се случва с тези генерации:
Като гледам колектора на колегата ///M Rider малко ме е срам да покажа моя, но все пак
Това е колектора от м42 със заварени към фланеца планки и пробити дупки, за да пасне на м43:
Ето тук може да се наблюдава моят сиромашки опит да портна отворите на колектора(това, за което автора спомена)......не знам до колко ще се види на снимката:
Двете генерации, наложени една до друга. От лявата страна е тази на м43 с неоригинално(най-вероятно) задно гърне. От дясно е генерацията на м42 с 2 резонаторни гърнета вместо катализатор. Всъщност, озоновата дупка в това незнайно какво задно гърне, беше една от основните прични да вляза във филма.
Разликата в предната част (по-дългата е тази от м43):
При мен се наблюдаваше разлика в отворите за ламбда сондата, като на оригиналната генерация, дупката беше от дясната страна, а на тръбите от м42 - отвора беше отляво т.е от към скоростната кутия. Разбира се това не представлява абсолютно никаква пречка. . Другото нещо (което хич не ми харесва) е, че генерацията от м42 стои някак си по ниско от оригиналната. В момента тръбата с резонаторите стои малко под нивото на прага така, че трябва леко да се внимава при преминаване на по-високи препядствия. Не знам какво точно доведе до това тръбите да са малко по-ниско от тези на м43, но така стана при мен.
Общо взето - това е, колеги. Надявам се да съм се справил с качването на снимките (понеже съм си компютърен инвалид ) и тази информация да е полезна на някой, решил да предприеме това начинание.
Последна промяна BMW 645ci на 26 Мар 2015, 21:22, променена общо 4 пъти
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
Колектора е станал супер ! Добра работа
Eдно време и аз експериментирах с м43. Това е нещо интересно, което можеш да пробваш ако не си го правил.
Резултата наистина е задоволителен, ако не ти пречи как изглежда или измислиш как да го префасонираш, че да изглежда по-добре
viewtopic.php?f=8&t=309799
Eдно време и аз експериментирах с м43. Това е нещо интересно, което можеш да пробваш ако не си го правил.
Резултата наистина е задоволителен, ако не ти пречи как изглежда или измислиш как да го префасонираш, че да изглежда по-добре
viewtopic.php?f=8&t=309799
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
А да видим кой ще спечели голямата награда?
От тук натам без дрисканици и расизан. Твърдения за постигната мощност без дино да ги подкрепи също. Че току виж се появил и оня с 240 коньовата 20-ка (ако му е изтекъл банана) да ви обясни как се прави тунек.
От тук натам без дрисканици и расизан. Твърдения за постигната мощност без дино да ги подкрепи също. Че току виж се появил и оня с 240 коньовата 20-ка (ако му е изтекъл банана) да ви обясни как се прави тунек.
- kichuka
- младши ентусиаст
- Мнения: 477
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
Много добре колеги. Взел съм си колектор от м43 за да не свалям моя докато правя преходника и такъв от м42. Първия вариант много ми допадна (на втория не ми отваря снимките). Като цяло имам приятел с лазер и може да ми изреже преходник между двигателя и ис-овия колектор и все си мисля че ще е малко по лесно. Нека колегите които са вече готови да дадат по едно мнение.
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
С преходник ще се случват две неща:
1. Избутваш целия колектор към роговете и от там двуцевката ще ти дойде - само ти си знаеш къде... Може и в тампона на носача да иде.
2. За да има място за кабелите на свещите и самите те + ключ за свалянето им, трябва да изрежеш малко от дупките на м42 колектора, което автоматично те вкарва във филма с прикрепянето му към преходника. Да правиш нови дупки ли или да го връзваш само от едната страна..
Успех.
1. Избутваш целия колектор към роговете и от там двуцевката ще ти дойде - само ти си знаеш къде... Може и в тампона на носача да иде.
2. За да има място за кабелите на свещите и самите те + ключ за свалянето им, трябва да изрежеш малко от дупките на м42 колектора, което автоматично те вкарва във филма с прикрепянето му към преходника. Да правиш нови дупки ли или да го връзваш само от едната страна..
Успех.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
- kichuka
- младши ентусиаст
- Мнения: 477
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
Добре няма да е с преходник. Интересува ме ламда сондата отчита ли коректно с тръбите от ис-ката
- ///M Rider
- младши ентусиаст
- Мнения: 335
- Регистриран на: 3.05.2009
- Местоположение: Някъде из Европа ,но не и във БГ!
- Пол: Мъж
- Кара: вече мечтата си !
- Мечтае да кара: Dodge Charger R/T 1969
- Детайли за колата: R/T HEMI + ///M3+ ///Alpina
Re: Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
kichuka написа:Добре няма да е с преходник. Интересува ме ламда сондата отчита ли коректно с тръбите от ис-ката
Сондата пасва и работи без проблеми .
Ако съзреш на огледалото за задно виждане четири фара и два бъбрека одбий в дясно и се наслади на хулигана!
"Drat! And Double Drat!"
"Drat! And Double Drat!"
- kichuka
- младши ентусиаст
- Мнения: 477
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
Затопли се и идва време да действаме. Някой от хората, които са сложили ис-ковия колектор няма ли да сподели впечатления
- BMW 645ci
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 13.07.2010
- Местоположение: Гр. Свищов/В. Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
- Мечтае да кара: BMW M Power
Re: Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
kichuka написа:Затопли се и идва време да действаме. Някой от хората, които са сложили ис-ковия колектор няма ли да сподели впечатления
Колега, здравей! Аз лично не съм имал каквито и да било проблеми с колектора + генерацията от IS. Както съм споменал, по-нагоре в темата, положителна разлика забелязах само в средните обороти, което лично мен - малко ме разочарова, като се има предвид, че съм сменил всичко от колектора до крайното гърне. Не казвам, че не си заслужава - даже напротив, но очаквах мааалко повече. За човек, на когото му се занимава, тази интервенция си е доста добра. Звукът при мен стана леко звънтящ, в сравнение със стария колектор. Надявам се да съм бил полезен откъм информация.
Re: Как да си направим IS изпускателен колектор за М40-М43
Добре де, на единия отворите са кръгли, на другия елипса ? това не е ли проблем ?!?
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани