Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- VENI_E30
- Мнения: 62
- Регистриран на: 27.08.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: каруца с два коня
Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
Колата е 320 на мое име с редовни документи,но ми се строши мотора (проблема е че е спукан блока и не подлежи на ремонт) имам под ръка перфектен м40б16 Е36 седан,който е на един комшия (колата е бракувана,той си е собственик има си документи,не е проблем да ми се издаде всичко нужно) и ми го дава за синволична сума !
Някой може ли да ми сподели какъв е реда и колко ще ми излезне да я оправя документално ,как седи въпроса с данъка после ,ще се преизчисли ли към по-малко,ще трябва ли да се минава технотест ?
Някой може ли да ми сподели какъв е реда и колко ще ми излезне да я оправя документално ,как седи въпроса с данъка после ,ще се преизчисли ли към по-малко,ще трябва ли да се минава технотест ?
- red_bull92
- младши ентусиаст
- Мнения: 580
- Регистриран на: 20.12.2011
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: ARKTISSILBER METALLIC (309)
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
До колкото знам Тенотест не са платили някакъв лиценз и сега само в Декра може да минеш колата ще ти струва 360 лв минаването в Декра http://www.dekra-automotive.bg/index.ph ... #pricelist и после с готовите документи отиваш в кат и в данъчното, но мисля, че ще трябва да си платиш наново гражданска, преглед, винетка и данък независимо, че имаш актуални... все пак живеем в България и миля, че ще гледат при всяка удобна възможност да вземат парите не хората.
Кола с предно предаване е като жена с малки цици, върши работа, но не доставя удоволствие!
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
BMW E36 318is (m42b18) на части -> http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 5#p3958725
- ивчо
- старши ентусиаст
- Мнения: 1792
- Регистриран на: 4.09.2006
- Местоположение: Столичная
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 с ... ръжда
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
Не знам колко и как, но Технотест си работи от миналият месец
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали?
The night is dark and full of lo6o
- VENI_E30
- Мнения: 62
- Регистриран на: 27.08.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
- Мечтае да кара: каруца с два коня
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
А този технотест за кво е ?
Може ли да ми кажете къде трябва да получа тази информация от офицялно лице ?
Може ли да ми кажете къде трябва да получа тази информация от офицялно лице ?
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
В момента съм в процес на подобна интервенция.
Знаейки феодалната структура на КАТ направо отидох при познат в местното подразделение в което ще си пререгистрирам колата, за да ми кажат те какво ще ми искат като документация.
Вариант 1.1
Двигателя идва от кола с българска регистрация със собственик физическо лице:
Трябват талона на бракуваната кола + нотариално заверен договор за покупко-продажба.Или договор за покупко-продажба подписан пред органите на KAT и заверен от тях /ставало в КАТ на четвърти километър/
Вариант 1.2
Двигателят идва от кола с българска регистрация и със собственик юридическо лице:
Трябват талона на колата + фактура издадена от юридическото лице.
Вариант 2.1
Двигателят идва от кола с чужда регистрация със собственик ФЛ:
Идентично с вариант 1.1, но трябва чуждият талон.
Вариант 2.2 Идентичен с 1.2, но пак трябва чуждият талон.
Технотест не ми искат.Това разбира се важи за този КАТ конкретно, в София ситуацията може да е коренно различна.
Знаейки феодалната структура на КАТ направо отидох при познат в местното подразделение в което ще си пререгистрирам колата, за да ми кажат те какво ще ми искат като документация.
Вариант 1.1
Двигателя идва от кола с българска регистрация със собственик физическо лице:
Трябват талона на бракуваната кола + нотариално заверен договор за покупко-продажба.Или договор за покупко-продажба подписан пред органите на KAT и заверен от тях /ставало в КАТ на четвърти километър/
Вариант 1.2
Двигателят идва от кола с българска регистрация и със собственик юридическо лице:
Трябват талона на колата + фактура издадена от юридическото лице.
Вариант 2.1
Двигателят идва от кола с чужда регистрация със собственик ФЛ:
Идентично с вариант 1.1, но трябва чуждият талон.
Вариант 2.2 Идентичен с 1.2, но пак трябва чуждият талон.
Технотест не ми искат.Това разбира се важи за този КАТ конкретно, в София ситуацията може да е коренно различна.
- Jang1r
- младши ентусиаст
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
И м40 и м50 са мотори монтирани от завода производител в е36,съответно не се нуждаеш от техно тест,а само документи за мотора Техно теста е ако набучиш м54 или м62 или мотор който не е монтиран в модела,за да са сигурни,че всичко е ок..
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- Conqueror
- младши ентусиаст
- Мнения: 535
- Регистриран на: 15.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
И аз преди години мислех да сменям мото но с по-голям.Разбрах следното, новия мотор ако се предлага в дадения модел от производителя и е до 10% по-мощен от стария (К.С) минаваш само документално на гишетата иначе техно тест
- delas_328
- ентусиаст
- Мнения: 1044
- Регистриран на: 27.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 24 Клапанова гад!!!
- Мечтае да кара: М3 Е36 3.2
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
Conqueror написа:И аз преди години мислех да сменям мото но с по-голям.Разбрах следното, новия мотор ако се предлага в дадения модел от производителя и е до 10% по-мощен от стария (К.С) минаваш само документално на гишетата иначе техно тест
Колега искаш да кажеш че колата не минава през канали и простотий пред КАТ
По-добре известен пияч, отколкото анонимен алкохолик!
- Conqueror
- младши ентусиаст
- Мнения: 535
- Регистриран на: 15.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Suzuki Gsx R1 (к9) в народното събрание
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
delas_328 написа:Conqueror написа:И аз преди години мислех да сменям мото но с по-голям.Разбрах следното, новия мотор ако се предлага в дадения модел от производителя и е до 10% по-мощен от стария (К.С) минаваш само документално на гишетата иначе техно тест
Колега искаш да кажеш че колата не минава през канали и простотий пред КАТ
Да ако им представиш документ за новия мотор например дупкан голям талон + договор за покупко продажба на моторя
така беше и за цвета само преиздаваш талони
- Cosworth
- ентусиаст
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
Така мили сЪфорумци да ви светна крушката като човек минал през теХно-Тест.
Технотест се минава само в два от вариантите които ще изброя
изброя:
Вариант 1 - промяна/разлика в кубатурата на двигателя поставен от завода производител на конкретния автомобил. В този ред на мисли, дали ще сложим по-малък или по-голям без значение ТЕХНОТЕСТ е задължителен!
Вяриянт 2 - рязлика в мощността на двигятеля с 30% повече спрямо двигателя поставен от завода производител на конкретния автомобил. ТОВА важи дори да НЯМА промяна в кубатурата на двигателя!
Случеят в който не се посещава ТЕХНОТЕСТ е само и единствено когато новият двигател е със същата кубатура като заводския двигател и не превишава с повече от 30% неговата мощност. И така накратко казано всички 318-ки с ремък и верига може да станат законни ИС-ки само със талона на колата от която е свален(българския дупчен или чужд) и един договор за покупката написан на ръка без един свидетел дори(в КАТ или нотариус)!!!
За ТЕХНОТЕСТ са ви нужни отново талон за двигателя, договор написан на лист хартия се признава защото и в КАТ го признават, до тук това +360лв в ТЕХНОТЕСТ от там взимате получените документи и в ДАИ още 102.50лв заявление за промяна на конструкцията. После чакаме официален документ след 15 дена и с него вече можем да отидем в КАТ и така вече да регистрираме новия двигател като минем канал! Във всички случаи се минава канал в КАТ!
Това е личен опит и това се случва в Бургас!
ТЕХНОТЕСТ минах декември месец, НО още не съм преминал канал защото автомобила имаше сериозен проблем с двигателя малко след като минах ТЕХНОТЕСТ-а. Тези дни вероятно другата седмица ще посетя КАТ. Възможно е да има някакви промени за които не знам, но ще се разбере.
Фирма ДЕКРА която изпълнява ТЕХНОТЕСТ за България доколкото съм запознат или по слухове е била изкупила всички лецензи в България и само те са фирмата която изпълнява всички тези функции не само при смяна на двигатели! Може би и затова платих 102лв в ДАИ защото и държавата е намесена и в крайна сметка и тя прибира пари при всеки ходил там....
Технотест се минава само в два от вариантите които ще изброя
изброя:
Вариант 1 - промяна/разлика в кубатурата на двигателя поставен от завода производител на конкретния автомобил. В този ред на мисли, дали ще сложим по-малък или по-голям без значение ТЕХНОТЕСТ е задължителен!
Вяриянт 2 - рязлика в мощността на двигятеля с 30% повече спрямо двигателя поставен от завода производител на конкретния автомобил. ТОВА важи дори да НЯМА промяна в кубатурата на двигателя!
Случеят в който не се посещава ТЕХНОТЕСТ е само и единствено когато новият двигател е със същата кубатура като заводския двигател и не превишава с повече от 30% неговата мощност. И така накратко казано всички 318-ки с ремък и верига може да станат законни ИС-ки само със талона на колата от която е свален(българския дупчен или чужд) и един договор за покупката написан на ръка без един свидетел дори(в КАТ или нотариус)!!!
За ТЕХНОТЕСТ са ви нужни отново талон за двигателя, договор написан на лист хартия се признава защото и в КАТ го признават, до тук това +360лв в ТЕХНОТЕСТ от там взимате получените документи и в ДАИ още 102.50лв заявление за промяна на конструкцията. После чакаме официален документ след 15 дена и с него вече можем да отидем в КАТ и така вече да регистрираме новия двигател като минем канал! Във всички случаи се минава канал в КАТ!
Това е личен опит и това се случва в Бургас!
ТЕХНОТЕСТ минах декември месец, НО още не съм преминал канал защото автомобила имаше сериозен проблем с двигателя малко след като минах ТЕХНОТЕСТ-а. Тези дни вероятно другата седмица ще посетя КАТ. Възможно е да има някакви промени за които не знам, но ще се разбере.
Фирма ДЕКРА която изпълнява ТЕХНОТЕСТ за България доколкото съм запознат или по слухове е била изкупила всички лецензи в България и само те са фирмата която изпълнява всички тези функции не само при смяна на двигатели! Може би и затова платих 102лв в ДАИ защото и държавата е намесена и в крайна сметка и тя прибира пари при всеки ходил там....
- raptorxbg
- младши ентусиаст
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
А какво става ако искам да поставя двигател от друг производител? На пример ако в купето на 320и набутам 1.9TDI 90к.с. от VW, от технотест ще ми проверят ли сбирщайна и ако всичко е наред да го узаконят, или направо ще ми кажат да го д***м и щом в завода не е поставян този двигател значи не става?
- jorko7120
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 243
- Регистриран на: 1.12.2011
- Пол: Мъж
- Кара: кво му падне...
- Мечтае да кара: М6 G-power
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
raptorxbg написа:А какво става ако искам да поставя двигател от друг производител? На пример ако в купето на 320и набутам 1.9TDI 90к.с. от VW, от технотест ще ми проверят ли сбирщайна и ако всичко е наред да го узаконят, или направо ще ми кажат да го д***м и щом в завода не е поставян този двигател значи не става?
Ми аз не бих се учудил и да го духнеш ... Все пак сме в
- Angelov91
- младши ентусиаст
- Мнения: 289
- Регистриран на: 27.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: напред с вратите
- Мечтае да кара: M3
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
Извинявам се ,че пиша в темата ако смениш двигателя със същата кубатура ... Примерно м42-то ми издава багажа и му сложа същия ?!
- Jang1r
- младши ентусиаст
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
Горе колегата е писал.Ако си имал м42 и пак сложиш м42 отиваш само с документите и я пререгистрираш.
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- marto7067
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 172
- Регистриран на: 2.09.2011
- Местоположение: София/Карлово
- Пол: Мъж
- Кара: с волан от М5
- Мечтае да кара: Scott Gambler 730
Re: Как се процедира пред кат и данъчното със смяна на мотор
Колеги,
а да попитам-има ли нещо вярно в това, че новият двигател трябва да е от по-нов автомобил или минимум същата година (моята е 94 а ДВГ е от 91)?
Мерси предварително!
а да попитам-има ли нещо вярно в това, че новият двигател трябва да е от по-нов автомобил или минимум същата година (моята е 94 а ДВГ е от 91)?
Мерси предварително!
32 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани