Проблем с ламбда сонда м52

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Проблем с ламбда сонда м52

Мнение от бмв е30 » 21 Юли 2014, 18:08

Та проблема е следния:
На диагностика(инпа) ми изкарваше че ламбда сонда 2 е за смяна....
смених я вече не я даваше като грешка но на живите данни на инпата забелязах нещо странно дори и с новата сонда стойностите които отчита са като със старата забива на 4,83 и немърда... а другата си работи нормално пада и качва напрежението както трябва да си е...
мислех си че компа още не се е адаптирал към новата сонда и реших да му зануля адаптацийте... резултат никакъв
освен това от време на време ми изкарва някаква грешка която е на немски и не видях точно цялата каква е но беше от сорта на ламбда регулатор и още нещо малко.... пак за номер 2 ламбда сонда...
по някой път я вади понякой път не.... но нещата не се подобряват...
трябвали да карам така известно време за да се самонастрои компа или със зануляване на адаптацийте няма нужда от това?
минал съм 10 километра след смяна на ламбдата...

Допълвам че мотора е суапнат в е30-ка ако има значение и единствената друга грешка която вади е че липсва електромагнитното клапанче което регулира вакума за отваряне и затваряне на клапата на крайното гърне....
Та съмнявам се проблема да е в новата (вотра употреба) сонда която сложих тъй като колата от която я свалих е на познат и съм я закачал на диагностиакта и си работеше всичко при него (става въпрос за преди 1 седмица време)
та не знам вече какво да гледам.... има ли някой идея къде може да се крие проблема? някой сблъсквал ли се е с подобен или същия проблем?
Мерси предварително на отзовалите се

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Проблем с ламбда сонда м52

Мнение от maxpower » 21 Юли 2014, 20:13

свали свщите на тези 3 цилиндръа за които отговаря тази сонда и виж дали има съществена разлика м/у тях като за начало. След това размени двете сонди и виж дали проблема се прехвърля на другите три цилиндъра. Това, че е работела на друга кола, не значи, че не може точно сега след има няма 20 години да е решила да се гътне.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Проблем с ламбда сонда м52

Мнение от бмв е30 » 21 Юли 2014, 20:33

ами ако се беше гътнала ще да го изкарва като грешка както беше със старата... а то вади грешка че му трябват прекалено големи адаптации за да е в норма работата на мотора
интересното е че и преди да я сменя и след това си показваше едно и също все ендо няма ламбда сонда и работи с осреднени данни и това е ....
Дали става да разменя само буските отгоре без да местя сондите за да видя дали ще има разлика в показанията?
свещите си бяха наред като ги слагах, мотора е след пълен ребилд и е каран 40км след това.... плюс това няма прекъсвания или нещо такова че да е от свещите...
реално колата си върви много добре
единственото което може да се сметне за проблем е бавното понижаване на оборотите понякога когато е студена но това мисля че е от стъпковото моторче...
притеснява ме по скоро факта че ако имам проблем със сондите разхода ще е завишен а не искам това...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Проблем с ламбда сонда м52

Мнение от turbo » 22 Юли 2014, 8:56

Сондата, която сложи абсолютно същата ли е като тази, която смени (цветове на кабелите същите ли са)?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Проблем с ламбда сонда м52

Мнение от бмв е30 » 22 Юли 2014, 9:38

да цветовете са еднакви също и номерата...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Проблем с ламбда сонда м52

Мнение от бмв е30 » 22 Юли 2014, 13:07

днес размених кабелите на двете сонди да видя какво ще се получи...
при първия ми опит напрежението което показваше първата сонда която в тогава беше реално сложена на буската на тая която не работи както трябва започна да спада плавано от 4,83 до 1-2 волта но не както да работи нормално смисъл да ги сменя 1 и 4,8 постоянно а просто почна да спада и плавано и за някъде около минута беше на 1-2 волта... а другата която е съмнителна си заби пак на 4,83 и не мръдна...
след това ги върнах в оригиналното положение и нещата се върнаха както си бяха номер 1 работи нормално номер 2 забита на 4,83
след това направих втори опит и тогава и двете стояха за били на 4,83 като тая дето се води задрава варираше 4,80-4,83....

взел съм още една сонда и ще пробвам пак да я сменя да видя какво ще стане
но ако е същата работа какво да правя? какво друго може да е? може ли от това че клапата на гърнето лиспва нещо да се бърка и да си мисли че е постоянно отворена и да пуска повече гориво на задните 3 цилиндъра? ако ен стане със сондата смятам софтуеърно да я изтрия тая клапа на гърнето да не си я търси да видим дали така няма да се получи...
и още една допълнителна информация която мисля че няма общо с проблема но все пак да я спомена... компютъра е от 20ка м52 като съм му сложил софта от 2,8 последната версия пълния файл 256кб а не само частичен 24кб....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с ламбда сонда м52

Мнение от zvetiko » 22 Юли 2014, 14:23

бмв е30 написа:ами ако се беше гътнала ще да го изкарва като грешка както беше със старата... а то вади грешка че му трябват прекалено големи адаптации за да е в норма работата на мотора
интересното е че и преди да я сменя и след това си показваше едно и също все ендо няма ламбда сонда и работи с осреднени данни и това е ....
Дали става да разменя само буските отгоре без да местя сондите за да видя дали ще има разлика в показанията?
свещите си бяха наред като ги слагах, мотора е след пълен ребилд и е каран 40км след това.... плюс това няма прекъсвания или нещо такова че да е от свещите...
реално колата си върви много добре
единственото което може да се сметне за проблем е бавното понижаване на оборотите понякога когато е студена но това мисля че е от стъпковото моторче...
притеснява ме по скоро факта че ако имам проблем със сондите разхода ще е завишен а не искам това...


Колега, идеята ти е добра- размени буксите на сондите и виж какво ще се случи. Предполагам, че като чекираш сондите, подаваш и отнемаш газта на пулсации. Но с тези постоянни 4.8V най-вероятно е сондата, макар, че съм имал случай и двете сонди бяха забили на 4 и нещо волта, но колегата, каза, че е пипано по софтуера на DME, казах му да пробва с друго, преди да се занимаваме със сондите и проблема се реши- може би някой е искал да направи сместа по-богата, но не е знаел какво точно прави, след като е блокирал показанията на сондите на високото напрежение.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Проблем с ламбда сонда м52

Мнение от бмв е30 » 22 Юли 2014, 15:05

ами не компа както казах си е със стоковия последен софтуеър за модела единственото бъзикано по него е че му махнах евс-а но не както повечето правят занулявайки 4-5 реда с битове по софта като прецакат информацията на още 5-6 елемента по мотора ами само и единствено евс-а...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 29.11.2012

Re: Проблем с ламбда сонда м52

Мнение от бмв е30 » 24 Юли 2014, 13:00

след повторна смяна на проблемната ламбда сонда за сега поне се оправиха нещата... вече си показва всичко в норма.... дано да няма повече проблеми :) мерси все пак на отзовалите се ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 1.01.2016
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: е60 530i

Re: Проблем с ламбда сонда м52

Мнение от philip_vd » 19 Яну 2020, 13:49

За да не откривам нова тема ще използвам тази. Преди половин година при настройка на газовата уредба установих че не ми работят ламбда сондите. Бяха забили на 4.8 волта и двете. Интересното е че в работата на мотора няма проблем, колата си върви и няма разлика в разхода. Съгласно стария принцип, че когато нещо работи не трябва да се пипа вече си карам така половин година. Вчера на инпата ми излезе грешка, че подгрева на сондите не работи. Замерих ги с мултицет и ми дава безкрайно съпротивление във всичките им пинове. Явно сондите са заминали и ще се сменят. Чудя се обаче как мотора си работи още без да ми създава ядове в палене, обороти, разхода и вървежа. Би ли ме насочил някой колега каква марка сонди да закупя, че тези в дару и мкар ми се виждат доста скъпи.
PS: Колата е бмв 523 газ бензин 1997г. с ремап. Кара се постоянно.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook