Смяна на преден тампон на диференциал- DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
4 мнения
• Страница 1 от 1
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Смяна на преден тампон на диференциал- DIY
Става дума за тампона , който се намира в предната част на магарето (когато сте с лице към диференцияла се пада от ляво на кардана , номер 4 от схемата ). Когато този тампон е разбит се чува характерно тупкане от към диференциала, при превключване на скоростите. Всъщност той обира аксиалните трептения на диференциала (заедно с двата малки тампона в задната част на диф-а , в "ушите")
Този тампон аз не успях да го намеря афтърмаркет , купих го оригинален (цената му е около 40лв)
Преди време в някоя от темите в които се коментираше този проблем , колеги задаваха въпроса дали този тампон може да се подмени без да се сваля цялото магаре .... отговора е да , може , ето как ....
Първото и много важно е да можете да свалите диференциала , аз няма да се спирам на това като процедура (смятам , че всеки , който реши да прави тази процедура , трябва да е наясно как да свали диф-а), ще кажа само че трябва да освободите полуоските и кардана от диференциала , отвиват се двата болта от "ушите" на диф-а и болта , който минава през въпросния тампон .... и диф-а е свободен.
След като свалите диференциала , се вижда следната картина и въпросния тампон ( магарето ми е започнало да ръждясва , за което днеска се ядосах много , скоро ще го сваля да го обработя и боядисам. Когато последно съм работил отдолу нямаше и помен от такива неща , но това е друга тема .... годинките си се набират и така ..... )
Мислех да си правя някаква по специална скоба , но на Киро (моя уважаван приятел и колега) , му дойде идеята за следната "сгода" - да отрежем парче винкел , пробива се дупка за шпилка , поставя се от задната страна на магарето , а от пред на тампона поставих три шайби с диаметър по малък с 1мм от този на тампона :
Воала - тампона излезе супер лесно :
Ето го и новия тампон поставен за сравнение до стария :
От снимките се вижда , че той не е еднакъв от двете страни , а от страната , която е в контакт с диф-а, средната му част е по -издадена. Равната му част е от към кардана ....
Мажем гнездото с грес на ръка , както и самия тампон,за да се плъзга по лесно при набиването ,поставяме тампона в гнездото и го натикваме колкото може на ръка , след това пак сглобяваме "скобата" и така както сме изкарали стария, по същия начин набиваме новия тампон :
Искам да подчертая , че при мен тампона за почна да влиза много мазно и хубаво , което ме накара да се зарадвам , че работата е готова , НО , когато останаха около 10 мм до края на тампона , започна да влиза много тегаво и шпилката беше пред скъсване или превъртане на резбата ... Как се процедира - взимате гумен чук и започвате да удряте по шайбите , за да помогнете на процеса на влизане на тампона , след това стягате пак малко , докато усетите , че вече няма ход .... пак повтаряте с гумения чук и пак стягане .... така докато тампона влезе напълно. Това е .....
П.С. Скоро ще опиша как се демонтира кормилната конзола и смяна на лагерите - долен и горен .
Този тампон аз не успях да го намеря афтърмаркет , купих го оригинален (цената му е около 40лв)
Преди време в някоя от темите в които се коментираше този проблем , колеги задаваха въпроса дали този тампон може да се подмени без да се сваля цялото магаре .... отговора е да , може , ето как ....
Първото и много важно е да можете да свалите диференциала , аз няма да се спирам на това като процедура (смятам , че всеки , който реши да прави тази процедура , трябва да е наясно как да свали диф-а), ще кажа само че трябва да освободите полуоските и кардана от диференциала , отвиват се двата болта от "ушите" на диф-а и болта , който минава през въпросния тампон .... и диф-а е свободен.
След като свалите диференциала , се вижда следната картина и въпросния тампон ( магарето ми е започнало да ръждясва , за което днеска се ядосах много , скоро ще го сваля да го обработя и боядисам. Когато последно съм работил отдолу нямаше и помен от такива неща , но това е друга тема .... годинките си се набират и така ..... )
Мислех да си правя някаква по специална скоба , но на Киро (моя уважаван приятел и колега) , му дойде идеята за следната "сгода" - да отрежем парче винкел , пробива се дупка за шпилка , поставя се от задната страна на магарето , а от пред на тампона поставих три шайби с диаметър по малък с 1мм от този на тампона :
Воала - тампона излезе супер лесно :
Ето го и новия тампон поставен за сравнение до стария :
От снимките се вижда , че той не е еднакъв от двете страни , а от страната , която е в контакт с диф-а, средната му част е по -издадена. Равната му част е от към кардана ....
Мажем гнездото с грес на ръка , както и самия тампон,за да се плъзга по лесно при набиването ,поставяме тампона в гнездото и го натикваме колкото може на ръка , след това пак сглобяваме "скобата" и така както сме изкарали стария, по същия начин набиваме новия тампон :
Искам да подчертая , че при мен тампона за почна да влиза много мазно и хубаво , което ме накара да се зарадвам , че работата е готова , НО , когато останаха около 10 мм до края на тампона , започна да влиза много тегаво и шпилката беше пред скъсване или превъртане на резбата ... Как се процедира - взимате гумен чук и започвате да удряте по шайбите , за да помогнете на процеса на влизане на тампона , след това стягате пак малко , докато усетите , че вече няма ход .... пак повтаряте с гумения чук и пак стягане .... така докато тампона влезе напълно. Това е .....
П.С. Скоро ще опиша как се демонтира кормилната конзола и смяна на лагерите - долен и горен .
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Смяна на преден тампон на диференциал- DIY
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- zafirovp
- младши ентусиаст
- Мнения: 557
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW и VAG
Re: Смяна на преден тампон на диференциал- DIY
Явно със колегата ни се трошът колите по еднакво време. Браво, още едно добре направено DIY!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
4 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани