Клатене/Сриване на обороти 318is M44 97'

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 22.02.2014
Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
Мечтае да кара: Парапланер

Клатене/Сриване на обороти 318is M44 97'

Мнение от zi911 » 19 Юни 2014, 15:23

За въпросния безкраен проблем бяха сменени с нови бензинов филтър, въздушен филтър и читави много малко ползвани ламбда сонда, стъпков мотор, потенциометър на дроселова клапа, датчик разпределителен вал, дебитомер, бяха почистени дюзи и дросел клапа и въпреки всичко не се оправи проблема. Един познат ми каза за болтчето на дросела под пластмасовото капаче до жилото на газта и Еврика нещата се стабилизираха. Въпроса ми е да ли това не замазва полжението и да ли влияе на разхода като цяло?
Последна промяна zi911 на 12 Яну 2015, 10:20, променена общо 2 пъти
Кръвна група A 100 =]

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от vladi_a_i » 19 Юни 2014, 22:40

Като загрее мотора в какви обороти работи на място...
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от zafirovp » 20 Юни 2014, 1:48

Това болтче е само да убира луфта на жилото. Дросела никога не трябва да е отворен без педала да е натиснат. Бях писал тема/предупреждение, там колегите обясняваха защо.

Sent from my SM-T210 using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 22.02.2014
Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
Мечтае да кара: Парапланер

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от zi911 » 24 Юни 2014, 11:45

На място работи точно между линията на 500 и 1000, но в движение стигат до 900-1000 като е по инерция без значение с каква скорост.
Не става въпрос за врътката за обиране на луфта на жилото, а за болтчето под пластмасовия капак до тази врътка. То има гайка за контра и подпира нещо като лопатка и фиксира до къде да се връща тя когато се пусне педала.
Кръвна група A 100 =]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от Tenata » 25 Юни 2014, 12:05

Колега ако можеш удари една снимка, та да видим, че ми стана интересно
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 243
Регистриран на: 1.12.2011
Пол: Мъж
Кара: кво му падне...
Мечтае да кара: М6 G-power

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от jorko7120 » 25 Юни 2014, 16:05

Tenata написа:Колега ако можеш удари една снимка, та да видим, че ми стана интересно


Колегата говори за това :arrow:
20140512_084104[1]садасд.jpg

Това просто замазва проблема .Извинявам се за снимката единствената която намерих на която да се вижда въпросното болтче.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
За Хелуин
Flash написа:Децата в Перник, като почукат на вратата на някой, вместо "номер или лакомство", казват "ракия или бой". :mhihi:


Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 22.02.2014
Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
Мечтае да кара: Парапланер

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от zi911 » 26 Юни 2014, 3:43

И аз така мисля че само го замазва, но въпросите са ми два.
Единия е да ли като съм го замазал така ще увеличи разхода или ще промени нещо по сместа и съответно да свали пъргавостта или подобно?
И
От изброените сменени части с читави и 10 диагностики къде реално може да е проблема? Забелязвам че при влажно време и дъжда почва да ги клати веднага. Не малко пъти се съмнявах за въздух. Пробвах с друг дебитомер и никаква разлика. Карах с тапа на картерните газове пак без резултат. Пробвах обикновен и въздушен филтър - нищо. В един сервиз ми наръсиха целия колектор по корпуса в съмнение да не издиша - еми не издиша. Какъв ще да е този проблем с въздух? Видимо нещо се закрепя и пак се разваля. Дайте идеи за някой датчик за въздух или нещо такова, някоя настройка, болтче нещо, просто не се живе така колеги. Клати от 400 до 1100. Тресе гадно двига близо до 400-350rpm. Не вярвам в Мюнхен да са ги проектирали така да клатят......
Кръвна група A 100 =]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от M10 » 27 Юни 2014, 21:36

zafirovp написа:Това болтче е само да убира луфта на жилото.

Луфта на жилото се обира с това :winky:
Изображение
Винта служи да обере луфтовете в дросела и е регулиран в завода, не се бута. Според мен като се бутне, ецу-то ще се мъчи да смъкне оборотите със стъпковото моторче и не успявайки, нищо чудно да запише грешка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 13.07.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ибрахим
Мечтае да кара: е36-ца с предно :)
Детайли за колата: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 4#p4004524

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от alexcivic » 28 Юни 2014, 10:25

Този проблем никога ли не може да се хване,защото и аз имам този проблем и съм правил проверка с диагностика нищо не излиза,а колега като караш м-у 1500-2000 об/мин. прекъсва ли ти аз съм с м42б18.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 22.02.2014
Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
Мечтае да кара: Парапланер

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от zi911 » 01 Юли 2014, 4:58

Не прекъсва. Най честата ситуация е като пусна климатика в града и карам до/около 2000 оборота да ги клати много. Това което успокоя положението е когато се кара малко по продължително на по високи обороти примерно 3000 и тогава след пускане на педала на газта при изключена скорост се закрепват където трябва 800-900. Сякаш малките обороти и климатика спъват двг и почва да клати и така до като не се покара продължително на високи обороти. Какво ли го предизвиква реално. Очевидно е че е нещо свързано с въздух и потока му(обема) към колектора за сместта :help:
Кръвна група A 100 =]

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от stormrider » 02 Юли 2014, 5:59

zi911 написа:За въпросния безкраен проблем бяха сменени с нови ламбда сонда, горивен филтър, въздушен филтър, стъпков мотор, потенциометър дроселова клапа, датчик разпределителен вал, бяха почистени дюци и дросел и въпреки всичко не се оправи проблема. Един познат ми каза за болтчето на дросела под пластмасовото капаче до жилото на газта и Еврика нещата се стабилизираха. Въпроса ми е да ли това не замазва полжението и да ли влияе на разхода като цяло?

Може ли да дефинираш,понятието''нови''? Как е мощността на колата? Стъпковият мотор на М44 няма от какво да се прецака. Имаш ли газова уредба? Всички изброени от теб части , чисто нови са колкото половината кола, какво те кара да си сигурен в коректната им работа ако са втора употреба. Според мен,трябва да си купиш една нова ламбда и тогава да видиш как е.
С много любов към децата!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от Nickelback » 02 Юли 2014, 8:48

Едно време на M44-ката имах същия проблем, който постепенно се задълбочаваше. Във влажно време наистина се проявяваше по-осезаемо. Накрая ми писна, щото накрая не се търпеше и я закарах в Дарукар. Оказа се проблемен клапан на картерните газове... Смениха го и проблема изчезна напълно :)
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от b00st » 02 Юли 2014, 9:24

M10 написа:
zafirovp написа:Това болтче е само да убира луфта на жилото.

Луфта на жилото се обира с това :winky:
Изображение
Винта служи да обере луфтовете в дросела и е регулиран в завода, не се бута. Според мен като се бутне, ецу-то ще се мъчи да смъкне оборотите със стъпковото моторче и не успявайки, нищо чудно да запише грешка.

Не се мъчи, просто оборотите се покачват, защото дросела стои леко отворен и влиза въздух. Навива се докато започне да отваря, после се връща половин оборот обратно и не се "бара" там.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 22.02.2014
Кара: 318is M44 B19 1996г. Coupe
Мечтае да кара: Парапланер

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от zi911 » 02 Юли 2014, 9:58

Под нови и читави имам в предвид части на малко километри със сигурен произход. Стъпков взех от блъсната нова е46ца лично го свалих но никаква разлика. Сондата е на малко километри не е опечена и не дава грешка. Потенциометъра на дросела пак го взех от същата е46ца лъщеше,но при слагане никаква промяна по проблема, а датчика на разпределителния вал определено вдигна мощността двойно и изчисти грешките. (Преди неговата смяна беше ужасно мудна но с добър разход).

Колата има газов инжекцион ловато, но го правеше същото и преди да я сложа и няма разлика от преди. Сякаш каквото и да направя или сменя все едно не съм я докосвал. Мощност определено има. Върти гуми и на трета.(на газ)

Nickelback написа:Едно време на M44-ката имах същия проблем, който постепенно се задълбочаваше. Във влажно време наистина се проявяваше по-осезаемо. Накрая ми писна, щото накрая не се търпеше и я закарах в Дарукар. Оказа се проблемен клапан на картерните газове... Смениха го и проблема изчезна напълно :)


Пробвал съм с тапа на въпросния клапан за картерните да го изолирам и няма промяна. Да ли това подсказва че не е той или нищо не съм постигнал така?

Възможно ли е да е от дебитомера? Пробвал съм да я карам с друг дебитомер от същата кола който работи, но не я карах много. Да ли не е трябвало по дълго (1-2км) за да се нагласи по колата или той няма нужда от това?
Кръвна група A 100 =]

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Клатене на обороти-болтче дросел (318is M44 97')

Мнение от vld » 02 Юли 2014, 15:11

Прочети внимателно тази тема, ще разбереш много неща затова как работи горивната система:
viewtopic.php?t=126046
Това с болта за принудително обтягане на жилото за да подава газ докато е на празен ход е доста силно аграрна постъпка, но в никакъв случай не е решение на проблема.
Изображение

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook