как да изолирам клапана за картерните газове

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 399
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж

как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от nazo1976 » 10 Дек 2013, 16:46

ако може да ми обясните как да я извърша тая процедура ще съм ви много благодарен двигателя е м43б18 и не ме препращайте към търсачката.намерих теми как се прави но нещо не ми се изясни много :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от zafirovp » 10 Дек 2013, 17:28

От капака на клапаните пускаш маркуч под колата. Накрая може да сложиш филтърче.

Клапана го запушваш със нещо, може и да го махнеш и да запушиш дупката.

С какво се запушва идея си нямам.:)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6270
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от zvetiko » 10 Дек 2013, 18:01

zafirovp написа:От капака на клапаните пускаш маркуч под колата. Накрая може да сложиш филтърче.

Клапана го запушваш със нещо, може и да го махнеш и да запушиш дупката.

С какво се запушва идея си нямам.:)


И след като се задръсти това филтърче може да започне да блика масло от всевъзможни места. ;)

Колега, zafirovp щом като след толкова прочетени теми не си разбрал принципа на изолиране на ККГ и как да го направиш, по-добре не го прави сам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от zafirovp » 10 Дек 2013, 21:47

Ами колега, защо не обясниш ти какъв начин знаеш.

Не вярвам филтъра да се запуши до такава степен, че да избие от гарнитурата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: БМВ М44Б19
Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
Детайли за колата: Стара баба с тояжка

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от stormrider » 10 Дек 2013, 21:54

Аа, виждали сме такива работи.Даже ни са се случвали на нас, т.е. мен.
С много любов към децата!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 399
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от nazo1976 » 11 Дек 2013, 9:02

последно как точно трябва да се направи че нещо не разбрах от споровете ви :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от rhase » 11 Дек 2013, 9:26

Ако имаш възможност го подмени с нов, струва ~70лв.
Ако решиш да го премахваш може да процедираш така:
Самия клапан/филтър се държи на 2 болта(по спомен бяха торкс) Малко неудобно се развива но ще се справиш. Премахни филтъра от колектора. Вземаш някаква тънка ламарина или нещо което няма да се разтопи около мотора. Изрежи си шаблон по клапана заедно с дупките за болтовете, които разви. Вземи устойчив на високи температури силикон (аз ползвах такъв на Рейнц за гарнитури) и мазни на ламарината(или колектора) преди да запушиш дупката. Не прекалявай, защото някой ден ще решиш да си сложиш пак клапанче и ще се поизнервиш докато изчистиш силикона :mhihi: Аз бих стегнал и с болтовете с по 1 гайка да натискат ламарината към колектора.
Маркуча, който идва от капака на клапаните съм му сложил такова филтърче и е пуснат надолу. Моят съвет е да не го правиш така. Измисли си някакъв oil catch tank, защото ще забележиш след време как въпреки филтърчето, всичко е омазано от изпаренията. А и, както казаха колегите по-нагоре, трябва да го почистваш от време на време, защото се затлачва. Ако изчакаш, скоро ще пусна снимка на моят гаражен кеч танк, но имам още да го мисля :dunno:
:bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от M10 » 12 Дек 2013, 22:24

Кеч кена в студа се пълни за отрицателно време, особено ако раздаваш повече газ. Аз махнах моя миналата седмица че без малко да се задръсти и оставих маркуча да виси до скоростната кутия... На тая гняс мястото и не е в мотора и никога няма да дам 70лв за да го цапам и душа :kuku:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от ~Мишо~ » 12 Дек 2013, 23:05

M10 написа:Кеч кена в студа се пълни за отрицателно време, особено ако раздаваш повече газ. Аз махнах моя миналата седмица че без малко да се задръсти и оставих маркуча да виси до скоростната кутия... На тая гняс мястото и не е в мотора и никога няма да дам 70лв за да го цапам и душа :kuku:
:yes:
Само ще добавя че ако ти е добре мотора няма да видиш омасляване, камо ли да капе масло, а веднъж махнал клапана никога няма да искаш да го върнеш обратно... :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от zafirovp » 12 Дек 2013, 23:33

Е добре де, от къде тази гадост където излиза?

Иначе да питам, къде е най-добре да се сложи маркуча, така че да не мерише и да не цапа?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от Jang1r » 12 Дек 2013, 23:44

Баш там си му е мястото.Ебах ги в железата.По-добре той,отколкото аз да ги дишам ;)

Но ето как става:
Откачаш маркуча от клапана и го пускаш да виси долу(частта към капака за клапаните си стои закачена).Клапана може без да го сваляш в щуцера да набиеш болт с подходящ размер чиято резба си увил в тефлон за да не изпуска.Евтино и просто.Става за 2-3 мин ако объркаш в коя посока да навиеш тефлона,че при завиване на болта да не се развие тефлона :mhihi: Подходящ болт за клапана на М42 е болт за джанта от Лада :mhihi:

Минуси:
Затапвайки клапана повишаваш налягането в мотора и има огромна възможност да избият семеринги и гарнитури.Кола със затапен клапан която да не тече не знам.Включително моята на която смених всичко :roll: В момента всичко си е по мястото и течовете спряха(клапана си беше работещ и преди това) :dunno: Същото беше и с Ладите навремето.Всички с откачени картерни газове течаха отвсякъде,а като го закачиш спира :mrgreen:

Онея "ендженере" да са я правили кочината не са чак толкова тъпи и неразбиращи колкото си мислите,че всичко "модвате" :winky:
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 16.04.2010
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 1.6i м43б16

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от aliays » 13 Дек 2013, 7:54

Колеги, някой да каже някакъв номер на тоя клапан :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 506
Регистриран на: 1.06.2010
Местоположение: София/Русе
Пол: Мъж

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от rhase » 13 Дек 2013, 8:26

aliays написа:Колеги, някой да каже някакъв номер на тоя клапан :roll:

парт номер: 11157501567
http://realoem.com/bmw/partxref.do?part=11157501567

~Мишо~ написа:
M10 написа:Кеч кена в студа се пълни за отрицателно време, особено ако раздаваш повече газ. Аз махнах моя миналата седмица че без малко да се задръсти и оставих маркуча да виси до скоростната кутия... На тая гняс мястото и не е в мотора и никога няма да дам 70лв за да го цапам и душа :kuku:
:yes:
Само ще добавя че ако ти е добре мотора няма да видиш омасляване, камо ли да капе масло, а веднъж махнал клапана никога няма да искаш да го върнеш обратно... :mhihi:
По принцип съм съгласен и с двама ви колеги. Аз също карам с премахнат, но понякога ми се струва, че колата работеше една идея по гладко, когато си беше на място клапана, здрав :dunno: Всъщност това е причината и да се хвана да си мисля кеч танк, защото усещам от време на време миризми в купето, а и полепват тук там мизерии :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 1.09.2010
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i и 530i
Детайли за колата: ...
BMW 318i M43B18 1996
BMW 530i M54B30 2001

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от rocky66 » 13 Дек 2013, 8:58

aliays написа:Колеги, някой да каже някакъв номер на тоя клапан :roll:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Клапан на картерните газове - № 11 на схемата
~Мишо~ написа: Само ще добавя че ако ти е добре мотора няма да видиш омасляване, камо ли да капе масло, а веднъж махнал клапана никога няма да искаш да го върнеш обратно...

Аз го смених преди ~ 20к км и предстои поредна смяна на маслото. Какво би посъветвал да предприема, че май се появиха признаци от задръстване на клапана - гасне понякога малко след палене. :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 164
Регистриран на: 4.01.2010
Пол: Мъж
Кара: E36 черна,Е60 синя

Re: как да изолирам клапана за картерните газове

Мнение от Tisho_BMW » 13 Дек 2013, 12:27

Jang1r написа:Баш там си му е мястото.Ебах ги в железата.По-добре той,отколкото аз да ги дишам ;)

Но ето как става:
Откачаш маркуча от клапана и го пускаш да виси долу(частта към капака за клапаните си стои закачена).Клапана може без да го сваляш в щуцера да набиеш болт с подходящ размер чиято резба си увил в тефлон за да не изпуска.Евтино и просто.Става за 2-3 мин ако объркаш в коя посока да навиеш тефлона,че при завиване на болта да не се развие тефлона :mhihi: Подходящ болт за клапана на М42 е болт за джанта от Лада :mhihi:

Минуси:
Затапвайки клапана повишаваш налягането в мотора и има огромна възможност да избият семеринги и гарнитури.Кола със затапен клапан която да не тече не знам.Включително моята на която смених всичко :roll: В момента всичко си е по мястото и течовете спряха(клапана си беше работещ и преди това) :dunno: Същото беше и с Ладите навремето.Всички с откачени картерни газове течаха отвсякъде,а като го закачиш спира :mrgreen:

Онея "ендженере" да са я правили кочината не са чак толкова тъпи и неразбиращи колкото си мислите,че всичко "модвате" :winky:


Колега,защо смяташ че като го разкачиш ще се вдигне налягането на двигателя?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook