Избор на акумулатор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Избор на акумулатор
ildivvy написа:Може да си направиш един малък "байпасен" акумулатор с щипки,който да свързваш,когато махаш големия! Нямаш ли друг начин за дозареждане на ток,докато акумулатора е на колата?
За съжаление, не... нямам ток в гаража, а други варианти ми се струва сложни/неудобни...
Re: Избор на акумулатор
BMW Addiction написа:Здравейте колеги !
Първо - честита Нова 2018 г. ! Много здраве за всички и много безаварийни километри !
При мен, новата година ми дойде с разход - май акумулатора се излигави.... казано честно ме изненада, даже нямаше студове..... Вече няколко дена пробвам с разни зарядни, но като гледам няма да стане работата, та вече търся нов....
В момента съм (бях) с хубав - EXIDE PREMIUM 77AH, със стартов ток 760A. Но като гледам как и той от раз сдаде багажа, се чудя дали пак да слагам някакъв топ модел... В момента в "Кауфланд" има на промоция Monbat Formula 75 AH, със стартов ток 670A за 120 лв.
За сравнение, най-евтиния EXIDE като настоящия ми е около 190 лв. минумум (горе долу там са и по-добрите VARTA и Bosch).
То ясно, че EXIDE си е по-добър и няма да питам глупави въпроси, кой от двата си заслужава повече.
По-скоро искам да попитам, ще има ли проблеми с Monbat конкретно за моята кола и двигател:
1.) колата е E36, бензин, с двигагел M52 (150 к.с.);
2.) Има допълнителна електроника (консуматори) - сравнително силна музикална уредба, вкл. усилвател и колона в багажника, както и ксенонови фарове;
За капацитета (75 Ah) нямам никакви притеснения, въпроса е със стартовия ток да нямам проблеми ?
И още един важен момент, който ми е трудно да преценя.
3.) Колата в повечето случаи се кара на къси пробези (средно 2 км.), т.е. няма достатъчни дълги пробези за зареждане от алтернатора.....
Т.е кой от двата е с по-лесно зареждане и по-ниска скорост на разреждане..... или по-просто, за този вид каране кой би бил по-добър... не съм наясно с принципа на "презареждане" на този стартов ток... дали след като стартовия ток на Monbat-a е по-нисък, няма пък случайно да се презарежда по-бързо, лесно....
=====================
P.S. Да се ядосвам ли много за стария EXIDE... в смисъл, колко е "нормално" да изкара ? Имайки предвид, че е Premium и едно време пак си беше 80 лв. повече над евтините варианти, някак си се надявах да издържи повече... реално сдаде багажа за 6,5 години.... Знам, че това се води консуматив, ама все пак....
Колега 6.5 години си е много добре за подобна експлоатация , аз наскоро купувах за 2.5-ца и пак заложих наVARTA BLUE DYNAMIC 72AH 680A за 170 камъка.
- mafiata_
- младши ентусиаст
- Мнения: 539
- Регистриран на: 22.06.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i
- Мечтае да кара: Самолет
Re: Избор на акумулатор
Аз останах страшно изненадан като видях щампата на моя акомулатор. И не знам за хвалене ли е не е ли 105ампера оригинален BMW акомулатор произведен 2001г. Който не знам нов ли е слага някога или стария собственик го е сложил от друга кола но си работи без проблеми
- BMW Addiction
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 5.07.2008
Re: Избор на акумулатор
mafiata_ написа:Аз останах страшно изненадан като видях щампата на моя акомулатор. И не знам за хвалене ли е не е ли 105ампера оригинален BMW акомулатор произведен 2001г. Който не знам нов ли е слага някога или стария собственик го е сложил от друга кола но си работи без проблеми
Ами аз съм чувал, че при правилна експлоатация (естествено при качествена марка/модел), акомулаторите са "вечни".... образно казано....
Под правилна експлоатация визирам нещата които коментирахме по-горе - да не се пускат тежки консуматори на загасен двигател, да не се оставят светлини, да няма теглещи консумативи (при спряна кола - мен преднишния така си отиде, след като купих колата... докато се усетя какво става....) и определно дозареждане от време навреме - 2 пъти годишно (преди и след зимата).
Явно си случил на качеството, а предполагам и си експлоатирал правилно.... ако не си дозареждал, вероятно имаш по-чести и по-дълги карания ?
Само се чудя за тия 105 Ah... малко много ми се струва.... да не си с дизел ?
Re: Избор на акумулатор
BMW Addiction написа:mafiata_ написа:Аз останах страшно изненадан като видях щампата на моя акомулатор. И не знам за хвалене ли е не е ли 105ампера оригинален BMW акомулатор произведен 2001г. Който не знам нов ли е слага някога или стария собственик го е сложил от друга кола но си работи без проблеми
Ами аз съм чувал, че при правилна експлоатация (естествено при качествена марка/модел), акомулаторите са "вечни".... образно казано....
Под правилна експлоатация визирам нещата които коментирахме по-горе - да не се пускат тежки консуматори на загасен двигател, да не се оставят светлини, да няма теглещи консумативи (при спряна кола - мен преднишния така си отиде, след като купих колата... докато се усетя какво става....) и определно дозареждане от време навреме - 2 пъти годишно (преди и след зимата).
Явно си случил на качеството, а предполагам и си експлоатирал правилно.... ако не си дозареждал, вероятно имаш по-чести и по-дълги карания ?
Само се чудя за тия 105 Ah... малко много ми се струва.... да не си с дизел ?
Няма вечни неща а пък батерии ептен ... стареенето започва веднага след производството , колкото повече старее толкова пада пакацитета. Тоя от 105 А е станал 40-50А което път и достатъчно и за м3-кя
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани