Избор на акумулатор

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Избор на акумулатор

Мнение от b00st » 18 Яну 2015, 13:53

Mario Pankov написа:От това, което съм събирал като информация, най-много доволни изглежда има от Banner, AC Delco ( и аз се изненадах ), Exide и Optima, като Varta също са с добри отзиви. Bosch - май са най-скапаните акумулатори на пазара. Имаше един тест в един руски форум, на -18 и -27С, Боша беше на 6-то място като по показатели отстъпваше на една китайска марка ( неизвестна ) и не беше много над останалите под него китайчета. Последни, естествено, бяха руските акумулатори хахаха. Първо място - Varta Blue, бяха им мерили стартов ток, капацитет както и няколко други по-специфични показателя. Теста е на няколко години и не обхваща новото производство на Варта.

AC Delco-то го хвърлих на 2 рата година, неможа да си изкара гаранцията даже. Зимата всеки ден я бутане, я кабели, а карам бензинова кола. Сега карам с един турски 5та година никакви ядове. Акумулатор BOSCH в БГ ми се струват като чистачките BOSCH в Метро, само кутийката е BOSCH, другото е Made in China, караш 6 месеца с тях и хвърляш в кофата :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 2.12.2003
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring 525d
Мечтае да кара: с четири ауспуха...
Детайли за колата: Лайфстайл комби просто.

Re: Избор на акумулатор

Мнение от didodi » 20 Яну 2015, 2:08

krasi2bmw написа:
gnf написа:Акумулаторът е купен, взех си Moll M3 plus K2 62Ah с 600A стартов ток и ДОТ 50/13 за 160лв. с връщане на стария.
Надявам се в близките 5-6г. да не се занимавам с него.

Sent from my Lenovo B6000-H using Tapatalk

Не си сбьркал с покупката , аз карам вече трета година с такьв / Moll/ и нямам грижи . При покупката ми казаха , че са много добри и че ги монтират на Порше - работят заедно :yes:


MOLL е най-сериозната марка акумулатори всъщност . Те са доставчик на VW Групата които се сещате за к'во потребление става въпрос. Доставят и на Ламорджини и Порше което доказва че могат да правят върхова технология (всъщност държат една камара патенти в тая област) като имат серия "спортен акумулатор" тоест - олекотен но със същите параметри на сила и издръжливост.Фирмата е на 65 години и завода все още си е в Германия :smoke:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 76
Регистриран на: 4.07.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 318

Re: Избор на акумулатор

Мнение от JoroM43 » 27 Яну 2015, 21:22

Аз си бях взел Banner 62А за 165 лв с 3 год гаранция, ИС-ката я бях оставил на открито за две седмици през зимата 2010 ако не се лъжа, на бордовия показваше -22.5 и запали почти от раз така че съм много доволен.
На сегашната м43 има един AC Delco 62A сух , щампата му е 2008 год. колата седи отвън на студено и когато не я паля 1-2 дни после пак пали без проблем, при условие че е и усилвателя с бас касата го тормози и е на 7 години съм доволен и от тази марка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 466
Регистриран на: 15.03.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 320i
Мечтае да кара: RS Cosworth
Детайли за колата: M42B18
M54B22

Re: Избор на акумулатор

Мнение от streetz » 30 Яну 2015, 16:45

С Искра 62 Аh (600А стартов ток) съм на М42 двигател. С изкупуването на стария акумулатор този ми се върза за под 100 лв. На нова година бензиновата помпа направи проблем и за повече от 1 час обикаляне и чудене имаше сумарно към 10 минути яко въртене в опити да запали (външна температура около -15). Вярно - акумулатора е почти нов, купен е началото на октомври 2014, но дори и при последните опити не се замисляше, въртеше като луд. Отделно, че често карам на кратки разстояния (около 1 км).
The free market is perfect. If anything unexpected happens, bananas are suddenly $47 and you have to sell your blood for firewood.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Избор на акумулатор

Мнение от kagebista » 15 Ное 2015, 10:18

Колеги време е и аз да сменя моя.
Колата ми е заводски със силова инсталация и 140А алтернатор. Накатерил съм в последствие доста електроника откъм ретрофити и оригинални екстри плюс мощен усилвател и басбокс.
Мисля си за акумулатор 90-100Ампера със стартов ток над 750.
1. Удачно ли е да сложа по-мощен акумулатор, при положение че се дават 70-80АН за мотор М52б20? Колата се кара на къси разстояния по-често и се спира и пали по 2-3 пъти преди да е достигнала оптимална работна температура. А сега зимата това хич не е готино за батерията ...
2. Спрял съм се на Електра и Старт/Монбат груп/ - 150 лева/200 без отстъпката/ за 95ан и 800 пусков ток и двата.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 520
Регистриран на: 28.11.2008

Re: Избор на акумулатор

Мнение от abracadabra » 16 Ное 2015, 12:43

В едно магазинче видях някакви (нови за мен) украински. Така на вид ми се сториха стабилни и на добра цена. Ама ....
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 23.02.2012
Пол: Мъж
Кара: E36 316i compact

Re: Избор на акумулатор

Мнение от Infinite » 16 Ное 2015, 22:26

Карах с AC Delco 5 години на предишната кола. Нямаше ядове студ, мраз, колата е седяла по 2-3 дена в големи студове без да я паля, след това се качвам, завъртам ключа и паля. Сега и на тази съм със AC Delco от 3 години и не съм имал проблеми за сега. Banner са хубави, но и цената им е хубава.
Без Провокация Няма Прогрес !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Избор на акумулатор

Мнение от Haddess » 17 Ное 2015, 10:13

От 3 години съм с един Bosch Silver S5 45ah като 3 години преди това го карах на друго купе още кара върти пали зима, лято, студ и сняг!
Капсолован е не съм го отварял, доливал и т.н. За цялото това време съм го зареждал точно 1 път!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 8.03.2015
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E36 320i touring
Mercedes c230 cl203 sport coupe
Opel Corsa C 1.2

Re: Избор на акумулатор

Мнение от Mpower94 » 17 Ное 2015, 14:45

И аз да споделя опит с една не много известна сред бмв юзърите марка. Gigawat, 74ah вече трета година го мъча, Бмв-то му е трета кола, всеки ден го мъчи около 1000в музика, на два пъти съм забравял касетофона за 5, 6 часа и се е изтощавал до 10,7 11,00в. Нито веднъж не е зареждан на зарядно нито проверяван :D, все още държи 12.40 - 12.50 волта в покой, но мой приятел си взе същия месец преди мене и му умря за година и малко. Може би партидите са различни, просто не ги правят по някакъв стандарт а както им дойде явно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Избор на акумулатор

Мнение от BMW Addiction » 03 Яну 2018, 22:24

Здравейте колеги !

Първо - честита Нова 2018 г. ! Много здраве за всички и много безаварийни километри !

При мен, новата година ми дойде с разход - май акумулатора се излигави.... казано честно ме изненада, даже нямаше студове..... Вече няколко дена пробвам с разни зарядни, но като гледам няма да стане работата, та вече търся нов.... :banghead:

В момента съм (бях) с хубав - EXIDE PREMIUM 77AH, със стартов ток 760A. Но като гледам как и той от раз сдаде багажа, се чудя дали пак да слагам някакъв топ модел... В момента в "Кауфланд" има на промоция Monbat Formula 75 AH, със стартов ток 670A за 120 лв.

За сравнение, най-евтиния EXIDE като настоящия ми е около 190 лв. минумум (горе долу там са и по-добрите VARTA и Bosch).

То ясно, че EXIDE си е по-добър и няма да питам глупави въпроси, кой от двата си заслужава повече.

По-скоро искам да попитам, ще има ли проблеми с Monbat конкретно за моята кола и двигател:
1.) колата е E36, бензин, с двигагел M52 (150 к.с.);
2.) Има допълнителна електроника (консуматори) - сравнително силна музикална уредба, вкл. усилвател и колона в багажника, както и ксенонови фарове;

За капацитета (75 Ah) нямам никакви притеснения, въпроса е със стартовия ток да нямам проблеми ? :(

И още един важен момент, който ми е трудно да преценя.

3.) Колата в повечето случаи се кара на къси пробези (средно 2 км.), т.е. няма достатъчни дълги пробези за зареждане от алтернатора.....
Т.е кой от двата е с по-лесно зареждане и по-ниска скорост на разреждане..... или по-просто, за този вид каране кой би бил по-добър... не съм наясно с принципа на "презареждане" на този стартов ток... дали след като стартовия ток на Monbat-a е по-нисък, няма пък случайно да се презарежда по-бързо, лесно....


=====================
P.S. Да се ядосвам ли много за стария EXIDE... в смисъл, колко е "нормално" да изкара ? Имайки предвид, че е Premium и едно време пак си беше 80 лв. повече над евтините варианти, някак си се надявах да издържи повече... реално сдаде багажа за 6,5 години.... Знам, че това се води консуматив, ама все пак....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 657
Регистриран на: 3.02.2009
Местоположение: Мордор
Пол: Мъж
Кара: Е36 coupe 318is '95 M42B18++
Мечтае да кара: квато и да е Хемка :)))

Re: Избор на акумулатор

Мнение от west bam » 04 Яну 2018, 9:52

Колега няма проблем и да е с по - голям стартов ток, стига да отговаря номиналния капацитет на стекировката залепена на корпуса на стартерната батерия с картантията му вътре, алтернатора ще ти се справи да го зарежда добре, сега сподели, че имаш силна музика и я караш на къси разстояния, мой съвет поне на 5-6 месечие прилагай освежаваш заряд с токозиправител, все пак музиката, късото разстояние и зимата го тормозят здраво + ако имаш и консумация в покой някаква, акумулатора се вижда в приключение, съвета ми е поне през 6 месеца хубаво зареждане с токоизправител, слушане на музика на запален двигател, сутрин като запалиш колата нека поработи 3-4мин, ако имаш вариант я подкарай поне 150 м и тогава пускай консуматорите, така и като се прибираш пак преди да вас на около 150м гаси фарове и всичко друго стига да ти позволява обстановката и мисля, че няма да имаш проблем акумулатора да си изкара добър жизнен цикъл
BMW E36 TEAM and HONDA CIVIC 4G - TEAM
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
http://24.media.tumblr.com/9121c8bb0ae9 ... o1_500.gif
http://25.media.tumblr.com/ba160f33385c ... o1_500.gif

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Избор на акумулатор

Мнение от BMW Addiction » 04 Яну 2018, 15:07

west bam написа:Колега няма проблем и да е с по - голям стартов ток, стига да отговаря номиналния капацитет на стекировката залепена на корпуса на стартерната батерия с картантията му вътре, алтернатора ще ти се справи да го зарежда добре, сега сподели, че имаш силна музика и я караш на къси разстояния, мой съвет поне на 5-6 месечие прилагай освежаваш заряд с токозиправител, все пак музиката, късото разстояние и зимата го тормозят здраво + ако имаш и консумация в покой някаква, акумулатора се вижда в приключение, съвета ми е поне през 6 месеца хубаво зареждане с токоизправител, слушане на музика на запален двигател, сутрин като запалиш колата нека поработи 3-4мин, ако имаш вариант я подкарай поне 150 м и тогава пускай консуматорите, така и като се прибираш пак преди да вас на около 150м гаси фарове и всичко друго стига да ти позволява обстановката и мисля, че няма да имаш проблем акумулатора да си изкара добър жизнен цикъл


Мерси много west bam ! :yes:

Относно профилактичните зареждания, и аз стигнах до извода, че е добре и трябва да се правят... защото иначе нямам обяснение защо иначе (уж) премиум акумулатор така се прецака.
Това с музиката също го знам и никога не съм си правил опити да слушам на спрян двигател.
Но в тази част малко ме озадачаваш:
"сутрин като запалиш колата нека поработи 3-4мин, ако имаш вариант я подкарай поне 150 м и тогава пускай консуматорите, така и като се прибираш пак преди да вас на около 150м гаси фарове "
Каква е идеята, той алтернатора не зареждаше ли при движението ? Някак си ми е останало в главата, че на празен ход (имам предвид запален двигател, но без движение) почти не зарежда....
А това с тия 150 м... хм, дали би "спестявало" чак толкова ток ?

И накрая най-важното - това за стартовия ток, може би не съм се изказал правилно.
Нямах предвид, че ме притеснява по-големия стартов ток (както казах - EXIDE-a в момента ми е със 760 A и си е добре), а по-скоро обратния вариант - ако реша да мина "тънко" и да взема Monbat-a, дали ниския стартов ток (670 А). няма да е проблем ?

Мерси отново !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Избор на акумулатор

Мнение от ildivvy » 04 Яну 2018, 15:22

Според мен и "Монбат"-а ще се справи със "задачата",но по-големия проблем не е в акумулатора! Според мен,проблема ти е със зареждането! С този къс пробег,акумулатора едва ли се възстановява дори от самото палене на колата! 2км са почти нищо като време! Според мен,купувай акумулатор,ако този наистина не става, и помисли как да го дозареждаш на 2 седмици поне! Просто иска каране в твоя случай,а разстоянието е късо! 6,5 години си е добре,като срок на употреба... На "място" също зарежда,нали прави 14В? Просто иска време,а в движение си е най-добре!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Избор на акумулатор

Мнение от BMW Addiction » 04 Яну 2018, 15:43

ildivvy написа:Според мен и "Монбат"-а ще се справи със "задачата",но по-големия проблем не е в акумулатора! Според мен,проблема ти е със зареждането! С този къс пробег,акумулатора едва ли се възстановява дори от самото палене на колата! 2км са почти нищо като време! Според мен,купувай акумулатор,ако този наистина не става, и помисли как да го дозареждаш на 2 седмици поне! Просто иска каране в твоя случай,а разстоянието е късо! 6,5 години си е добре,като срок на употреба... На "място" също зарежда,нали прави 14В? Просто иска време,а в движение си е най-добре!


Да, както казах и при поста на west bam, вероятно ще трябва да го дозареждам отвреме на време. Съгласен съм че средното разстояние за обичайното каране е много малко (но пък на 2 седмици ми се струва малко къс срок)... сега тия 2 км дето ги написах са грубо осреднени, реално може и да са малко повече (и да кажем, че след тях вечер ги има също толкова в обратната посока), а и има и по-дълги карания извън града.... но да кажем че по-голяма част от каранията (като брой, а не като километри), примерно 90 % са къси спринтове от 2-3 км.

А иначе относно зареждането (сега ме е яд че не съм го правил за настоящия акумулатор), не ми е проблем толкова свалянето и мъкненето на 20-те кг, ами по-скоро хамалогията по настройките на ел.оборудването след това.... айде часовника бързо се наглася, ама настройките на музикалната уредба са си играчка.... :banghead: Естественото, здравето (на колата) трябва да си е на първо място... просто си мрънкам на глас....

Т.е. смятате че по-малкия стартов ток (почти -100 А) на Монбат-а спрямо настоящия ми EXIDE няма да са проблем ? :roll:
(иначе за капацитета да кажем нямам притеснения, че Монбата е с една идея по-малък)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Избор на акумулатор

Мнение от ildivvy » 04 Яну 2018, 16:46

Може да си направиш един малък "байпасен" акумулатор с щипки,който да свързваш,когато махаш големия! Нямаш ли друг начин за дозареждане на ток,докато акумулатора е на колата?
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook