e36 с м мулти волан от е39

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от stony1 » 31 Окт 2013, 7:50

baitun написа:Както винаги си прав, но ако бутона/ел. схема/ не са изправни и подгрева е свързан по някакъв начин да грее постоянно/шунтирана е схемата/ как ще се процедира нататък. Не съм гледал схемата за подгрев на волана, но предполагам, че е сходна с тази за подгрева на седалките. :bchug:


Схемите, управляващи подгрева на волана и подгрева на седалките са абсолютно различни. При седалките има зададено време за работа при всеки режим, малка/голяма мощност. Това време е предварително озчислено спрямо подгряващия елемент и температурата, която трябва да достигне. При волана се контролира температурата и схемата работи постоянно докато водачът не я изключи. Самия бутон за включване/изключване няма как да се повреди, защото в него няма електроника. Платката, която е във волана също е изградена много надеждно и не съм виждал такава повредена. Подгряващият елемент (реотана) на волана е нещото, което ако дефектиря няма как да се оправи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от baitun » 31 Окт 2013, 8:44

azotos написа:
baitun написа:Ако имаш темпомат от е36 бензин, трябва ти м мулти волан от е39 с бутон І/0 97-99г. не помня точно месеците-този който е с лентов кабел на волана, а не на кормилния прът, СС модул/компютърен модул/ от е39, същите години, който е взет от кола с бутон на мултито І/0, а не с отделен бутон за вкл. /това е варианта при мен който работи/ и още един два проводника към модула по спомен/мога да погледна и да ти кажа/



Аз лично не мисля да слагам темпомат ,но би било полезно за в бъдеще, ако някой реши да си монтира темпомат, да има написано как точно се връзват кабелите :yes: :bchug:

Има друга тема за свързването на темпомата, ако някой се интересува ще кача снимка на схемата -ОЕМ, и такава изработена от колегата Стони, а за модула за управление на СД-то на лично или по телефона.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от baitun » 31 Окт 2013, 8:47

stony1 написа:
baitun написа:Както винаги си прав, но ако бутона/ел. схема/ не са изправни и подгрева е свързан по някакъв начин да грее постоянно/шунтирана е схемата/ как ще се процедира нататък. Не съм гледал схемата за подгрев на волана, но предполагам, че е сходна с тази за подгрева на седалките. :bchug:


Схемите, управляващи подгрева на волана и подгрева на седалките са абсолютно различни. При седалките има зададено време за работа при всеки режим, малка/голяма мощност. Това време е предварително озчислено спрямо подгряващия елемент и температурата, която трябва да достигне. При волана се контролира температурата и схемата работи постоянно докато водачът не я изключи. Самия бутон за включване/изключване няма как да се повреди, защото в него няма електроника. Платката, която е във волана също е изградена много надеждно и не съм виждал такава повредена. Подгряващият елемент (реотана) на волана е нещото, което ако дефектиря няма как да се оправи.

Ясно, но кагебиста пише, че постоянно му работи подгрева и не изключва, явно има някой термодатчик в схемата, който не изключва, но нека той да сподели какъв му е точно проблема, а подгрева на седалките също може да се изключи от бутона.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от stony1 » 31 Окт 2013, 9:07

Вярно е, че подгревът на седалките може да се изключи от бутона, но дори и водачът да не го изключи след определено време подгревът сам се изключва. При воланът няма такова нещо. Подгревът си работи постоянно и поддържа температура в порядъка 36-38 градуса, като при първоначално включване загрява бързо (схемата работи в непрекъснат режим), а след достигане на около 36 градуса, схемтата преминава в импулсен режим, но е постоянно активна. Така се поддържа температурата.
Ако кагебиста има проблем с волана да ми даде на мен :mhihi:
В интерес на истината, търся си волан с подгрев и ако няко й знае за такъв да драсне едно ЛС.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от baitun » 31 Окт 2013, 9:47

Мерси за инфото. Не е лоша идеята за подгрев на волана, дали го има като отделен компонент да се продава/реотан и модул/, че и аз се замислям дали може да се монтира на М волана, но като се замисля, нито имам бутон за подгрев на волана, друг лентов кабел ще трябва, ще стане добра цена за тази екстра.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от kagebista » 31 Окт 2013, 13:00

Значи си е така - подгрева работи нон стоп и като достигне 38 градуса "изключва" и като охлади пак нагрява до толкова.
Самият лентов кабел отзад има 2 писти по цялата окръжност. Те са контактьори и са за подгрева. Лошото е, че трябва един двоен четкодържач тип бутало, който се монтира отдолу и допира за още един - и през реле +/Благодарности на колегата НИК, че ме светна, защото инфо в нета няма, освен за Е46/.
Та тази мизерия е 40 кинта в прeдставителството и трудно се намира при колегите тук/за момента/. Тествах го с постояннен плюс без реле и затова ми се стори че грее "вечно". Има вариант да запоя по едно краче на гърба на лентовия кабел точно за тези писти и с букса да стане. Но нещо такива "цигании" не ми се правят.
При Е46 подгрева се монтира елементарно. В самата кутия с лостчетата си има букса с гнезда за 2 пина и само опъване кабели. Даже един юнак от чужбина си го е направил +са през бушон и доста хора по него са го монтирали така. Но при нас си трябва точно този четкодъжрач за да е перфе оригинално.
Преди време ми изпадна за цял прът с лостчетата, вкл. такова с борд и мулти волана от 530ка фейслифт. И това беше на цената на един четирилъчев мулти без кабел :shock: . Тоест всичко свалено цяло от към педалите нагоре. В интерес на истината ме е яд, че не го взех, защото вече се замислям колко по-удобно е ако може да се ретрофитне цял прът тип Е46 с лостчета за борд и всичко. Пиновете са единакви, конзолата ако е капсулована с пластмасите си - не би трябвало да пречи на таблото, а по скоро само при кората над педалите.

Комплект трябва да е обръч, лентов за целта с пистите и поне десните бутони, защото са с входна букса в повече. И накрая, което всъщност е приоритетно - въпросния контактьор, който се монтира на конзолата отдолу.
Желателно е обръча да е непретапицирван! Защото при волан с подгрев - старата кожа не се маха и се тапицира върху нея! Тоест, не се знае какво е вършил тапицера преди това и дали е разлепял старата кожа. Няма начин тя да се свали, без да се наруши подгряването. Но винаги може да се тапицира отгоре и да стане перфектно. Моят беше с изгубен блясък по окръжността и само го боядисах и стана като нов. Но ми е прекалено тънък, че съм свикнал със стария удебелен и вероятно ще го тапицирам след време.
Та само да ми изпадне този четкодържач и ще станат нещата докрай. Идва зима и ръцете искат топло :smoke:
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от stony1 » 31 Окт 2013, 18:11

В нета има инфо за всички волани и подробни обяснения за това как се ретрофитва волан с подгрев на Е38/Е39.
Не е проблем да се претапицира волана като се свали старата кожа. Подгряващия елемент е в самия "геврек" и няма как да се прецака при свалянето на кожата.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от baitun » 31 Окт 2013, 18:17

След малко се заемам с търсене на теми, да видим дали може да се направи нещо по въпроса ако не е на умопомрачителни цени

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от kagebista » 31 Окт 2013, 19:49

stony1 написа:В нета има инфо за всички волани и подробни обяснения за това как се ретрофитва волан с подгрев на Е38/Е39.
Не е проблем да се претапицира волана като се свали старата кожа. Подгряващия елемент е в самия "геврек" и няма как да се прецака при свалянето на кожата.

Три тапицера, с които поддържам контакт са на друго мнение! Един от тях, дори който е доста споменаван тук - е съсипал подгрев така преди години, защото не е знаел, че "вътре кабелчетата са много фини и са като лентичка залепена под кожата" ;)
Подгревът действа за секунди и се усеща веднага. Ако кабелите са под гумата това означава, че за да се достигнат 38 градуса за тези секунди - под самата гума трябва да ври буквално и жичките светкавично да достигат по-висока температура от 38. Какво ще стане с лепилото, което фабрично крепи гумата да не се върти!? Тоя подгрев ако е там, според мен ще разкаже играта на нов волан точно за няколко зими. Ако е под кожата и разположен в повърхностен канал на гумата - то гумата ще играе изолация към металния ринг и няма да позволи да се разлепи и започне да се врътка. И в същото време се осигурява бързото затопляне.
Но лично ще се радвам да видя ентусиаст да го свали. Виждам, че можеш и знаеш как :) Лично би ми било интересно да го видя нареден вътре как изглежда. Аз с моя няма да рискувам, защото нито се върти, нито има нужда от тапицерия.
Инфо има, но не за всичко което изниква в процес на работа. Никъде не видях за въпросния контактьор инфо в темите. Дори като парт номер не излиза в гугъл на снимка ;)
Реално мисля, че ще е по-лесно да се купи някакъв кит за подгрев и да се прекара на ново. Но какво правим с бутоните и електрониката... Затова оригинална окомплектовка най-добре както писах горе - какво е нужно. В Ибей - оригиналдъ са по 300 долара, и за тази цена няма еърбег и аудио панела с копчетата :shock: Но шанса да се намери волан с греене и с лентов кабел на гърба от Е38/Е39 е рядкост и като наличност и като състояние. От Е46 изпадат по често, но какво пък кормилото не става на нашите. Затова и писах дали направо не си струва да се смени целия прът. Аз лично ако ми изпадне пак такава оферта - ще взема и ще видя. Предпочитам принципа на проба грешка, че не за всичко има добро инфо. Това, че някой е постнал 10 снимки как ретрофитва и описва частите е доста далеч от това да го направиш сам и да видиш евентуални липси и проблеми.
Последна промяна kagebista на 31 Окт 2013, 20:24, променена общо 3 пъти
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от baitun » 31 Окт 2013, 20:20

Гледах няколко теми в чужди сайтове, но не видях подобна екстра за М мулти волан от е39, само четирилъчеви за е39 и нататък може би е60 или е90, а четирилъч волан няма да сложа ако ще и златен да е. Ще се грея чрез седалките :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от kagebista » 31 Окт 2013, 20:50

baitun написа:Гледах няколко теми в чужди сайтове, но не видях подобна екстра за М мулти волан от е39, само четирилъчеви за е39 и нататък може би е60 или е90, а четирилъч волан няма да сложа ако ще и златен да е. Ще се грея чрез седалките :mhihi:

Можеш, стига да имаш място зад бега както при четирилъчовите. Но си е побългаряване и дали си струва при теб. Решение за стандартен лентов кабел има и е лесно. Само ще е проблем бутона за активиране! Или трябва да е на таблото, или да се пипа по копчетата с някаква допълнителна платка спрямо новия афтърмаркет подгрев да се напасне с някой свободен бутон. Но това вече за мен е сложно. Хора като Стони могат такива модове.
Аз го измислих при мен как да стане добре със стария лентов кабел.
На лентовият кабел си има отвор в който преминават 2 пина. Ето така изглежда лентовия кабел за подгрев:
Изображение
Тази писти липсват на нормален кабел и отвора е празен. Вътре при волан с подгрев точно там се защипват 2та кабела тип права кабелна обувка от платката за управление. Другите от платката си влизат в бутоните чрез букса. И вече монтиран волан - към пистите отзад контактува въпросното двойно буталце с излаз на кабели назад към педалите. Като е свален воланът - на кормилната конзола се вижда кръгла пластмаса с дупка. Ето там влиза въпросната щуротия.
На мястото на този контактьор и пистите, спокойно може да се пуснат 2 кабела/но много тънки за да минат през процепите/ с букса и да се фиксира в отвора. И воала - бързо лесно вкусно. Така го пробвах при мен, но ще търся контактьора...
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от baitun » 01 Ное 2013, 8:46

Браво, но екстрата ща излезе прекалено скъпа за да се модне. Първо, че трудно ще се намери такъв лентов кабел на нормална цена, аз не съм виждал някой да продава такъв. Второ, че и реотана няма да се намери лесно и той ще е майка си и баща си, ако въобще се намери ОЕМ. Трето, че няма къде да монтирам допълнителен бутон на волана, всичко ми е ОЕМ за темпомата и СД-то и всички функции ми работят, а и няма как да се замени бутон в този случай защото платката си е пригодена така. Аз се отказвам от побългаряване. Сега се заемам с монтаж на к-т за измиване на фаровете, но с пръскалки от е39. Вече съм набавил пръскалките с водните съединения, сега остава казанчето, помпата и лоста от е36. Ще видя какво ще излезе :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 17.02.2008

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от Peikov » 12 Фев 2014, 14:29

относно темата за връзване на мулти волан от е39 преди фейса на е36 и по точно за управлението за CD-43 от волана как по точно става това, дали някой е наясно, дали може без модула, или с по някакъв друг начин?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 17.02.2008

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от Peikov » 21 Май 2014, 10:55

Благодарение на stony1 вече си управлявам сд-то от волана, мерси много колега :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: e36 с м мулти волан от е39

Мнение от stony1 » 21 Май 2014, 12:05

Радвам се, че съм помогнал.

Ето и още малко инфо по въпроса относно мултиволана в Е36 и някой видове плеари, управлявани от него. viewtopic.php?f=8&t=370258&p=3915407#p3915407
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook