Въпрос за диференциал

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж

Въпрос за диференциал

Мнение от zlatev2000 » 27 Сеп 2013, 20:50

Колеги става въпрос за следното:
Имам е36 318ис купе с отворен диф най- вероятно заводския 3.45 , няма никви табели по него гледал съм.
Един приятел има е36 115коня с барабани отзад, обче се оказа че дифа му е шпер и той до ся 5 год го кара а незнае :) .
Понеже искаме да заменим дифовете, тоест аз да взема шпера от неговата кола а той от моята, проблема е че и на неговия диф няма табела с предавателното число.
Как да разберем колко му е дифа?
Ако е 3,38 или някав друг а аз съм 3.45 ще трябва ли да сменяме и друго освен дифа, или 3,38 си пасва като за 3.45 със другите чаркалъци?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12762
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от vld » 29 Сеп 2013, 9:29

Всичко е еднакво, сменявайте спокойно.
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от vladi_a_i » 29 Сеп 2013, 10:59

На табелки не вярвам :nono: ,въртенето показва всичко :yes:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 2.04.2011
Пол: Мъж

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от PREDATOR_318is » 29 Сеп 2013, 21:15

Ако е 3.38 пак си пасва без проблем. А можеш да видиш какво е като бележиш една от чашите(полуоските) и там кадет се стяга кардана. После въртиш и гледаш колко оборота на кардана прави за да направи един пълен оборот чашата. Трябва да са 3 цели оборота и примерно 45 градуса на 4-тия оборот. Надявам се да си ме разбрал :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от dangerous » 29 Сеп 2013, 22:39

PREDATOR_318is написа:Ако е 3.38 пак си пасва без проблем. А можеш да видиш какво е като бележиш една от чашите(полуоските) и там кадет се стяга кардана. После въртиш и гледаш колко оборота на кардана прави за да направи един пълен оборот чашата. Трябва да са 3 цели оборота и примерно 45 градуса на 4-тия оборот. Надявам се да си ме разбрал :)

Mммм всичко добре ама с тез 45° си се объркал малко няма лошо.
360°*0,45 = 162° от четвъртия оборот. :yes:
П.С.
360°*0,38 = 136,8° при диф.3,38 което прави разлика в дифовете от около 26°при кардана за 1 завъртане на колелото,което пък води до съвсем слаб кинематичен ефект.Но все пак го има.
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от Vanqu1sh » 29 Сеп 2013, 23:11

Вижте колко прави на 1-ва, 2-ра и 3-та и ще стане ясно какво е предавателното число.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от zlatev2000 » 29 Сеп 2013, 23:45

Vanqu1sh написа:Вижте колко прави на 1-ва, 2-ра и 3-та и ще стане ясно какво е предавателното число.


Няма как да се сравнят на 1,2,3-та защото моито е ис а неговото е 115 коня и най-вроятно има разлика в ск. кутии а дори да са еднакви той е с 15-ки аз съм с 17-ки така че ще има разлика.

За градусите разбрах перфектно как да проверя благодаря.

Важното за мен е че и да са различни двата дифа, замнята става без преправяне на др неща. :D

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от zlatev2000 » 29 Сеп 2013, 23:50

Сега се сетих тъкмо сме отворили темата за диф.
Някой има ли идея в какъв порядък са цените на дисковете за шпер на е36 малко прасе(3.38- 3.45), че се замислям преди да го кача на колата да го ревизирам, да съм сигурен че ще си работи коректно на процентите на които трябва, а не на 10-15% и след няколко месеца пак да го свялм че се е превърнал в отворен :)
Четох из форума и разбрах че имало някъв пич които ги прави ама за цени нищо не намерих.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от bum_bum » 29 Сеп 2013, 23:56

Върти ми се нещо в главата за 70лв ама за диск или комплект нямам спомен. Има и оригинални, въпреки че официално БМВ не ги продава като резервна част извън касетата ама тая цена предполагам не искаш да я знаеш. :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от Vanqu1sh » 30 Сеп 2013, 0:33

zlatev2000 написа:
Vanqu1sh написа:Вижте колко прави на 1-ва, 2-ра и 3-та и ще стане ясно какво е предавателното число.


Няма как да се сравнят на 1,2,3-та защото моито е ис а неговото е 115 коня и най-вроятно има разлика в ск. кутии а дори да са еднакви той е с 15-ки аз съм с 17-ки така че ще има разлика.

За градусите разбрах перфектно как да проверя благодаря.

Важното за мен е че и да са различни двата дифа, замнята става без преправяне на др неща. :D


Не си ме разбрал колега. Кажи примерно колко прави той на 2-ра и ще се разбере какво е предавателното число е дифа. Иначе в кутиите май няма особена разлика. А ако ще го ревизираш може да го направиш и повече % от оригиналните 25. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от Dirty M5 driveR » 30 Сеп 2013, 5:33

Читав такъв шпер върви 300-400лв. За ревизията трябва да питаш някой, който го е правил. Ама доколкото съм чел от такива колеги излиза горе-долу като още един шпер като цена. Става дума не само за дискове, а и лагери и всичко както си му е реда + масло. То затова и никой не ревизира :mhihi: Въпреки че после поне знаеш, че имаш работещ шпер. Вие щом ще бартеросвате дифовете си струва да свършиш процедурата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 30.03.2008
Местоположение: Плевен/София
Пол: Мъж
Кара: конджул

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от Jim Beam » 30 Сеп 2013, 12:40

zlatev2000 написа:Сега се сетих тъкмо сме отворили темата за диф.
Някой има ли идея в какъв порядък са цените на дисковете за шпер на е36 малко прасе(3.38- 3.45), че се замислям преди да го кача на колата да го ревизирам, да съм сигурен че ще си работи коректно на процентите на които трябва, а не на 10-15% и след няколко месеца пак да го свялм че се е превърнал в отворен :)
Четох из форума и разбрах че имало някъв пич които ги прави ама за цени нищо не намерих.


35 лева фрикционен диск
20 лева кръстачката

От хората от Дружба/Слатина (за съжаление контакти нямам).
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от zlatev2000 » 30 Сеп 2013, 19:03

Ще го отворим тоя шпер първо да видим какво е положението,най-малкото което е маслото ще е за смяна на 100% защото тоя пич до сега не го е сменял за 5 год каране. Надявам се че все още си е шпер тъй като моя приятел си пази доста колата и даже кръгчета не прави като му станат гумите за смяна,а пък и е 115 коня така че не е работил много като шпер освен зимата. :)

Благодаря на всички за помоща и ценната информация. Планувал съм го в близките 10 дена да си освободя малко време и да отида до сервиза да ги прехвърлим,ако ви е интересно ще пиша какъв е резултата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от maxpower » 30 Сеп 2013, 19:35

Jim Beam написа:
zlatev2000 написа:Сега се сетих тъкмо сме отворили темата за диф.
Някой има ли идея в какъв порядък са цените на дисковете за шпер на е36 малко прасе(3.38- 3.45), че се замислям преди да го кача на колата да го ревизирам, да съм сигурен че ще си работи коректно на процентите на които трябва, а не на 10-15% и след няколко месеца пак да го свялм че се е превърнал в отворен :)
Четох из форума и разбрах че имало някъв пич които ги прави ама за цени нищо не намерих.


35 лева фрикционен диск
20 лева кръстачката

От хората от Дружба/Слатина (за съжаление контакти нямам).

тел за връзка: 0885121639 или 0895640300 - Венци да взема да го сложа тоя контакт, че редовно се пита. Тия цени са за малко прасе, за голямо фрикциона е 40лв, пластините забравих колко ми каза, инфото е от днеска :yes:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от SlowMotion » 03 Окт 2013, 18:44

maxpower написа:
Jim Beam написа:
zlatev2000 написа:Сега се сетих тъкмо сме отворили темата за диф.
Някой има ли идея в какъв порядък са цените на дисковете за шпер на е36 малко прасе(3.38- 3.45), че се замислям преди да го кача на колата да го ревизирам, да съм сигурен че ще си работи коректно на процентите на които трябва, а не на 10-15% и след няколко месеца пак да го свялм че се е превърнал в отворен :)
Четох из форума и разбрах че имало някъв пич които ги прави ама за цени нищо не намерих.


35 лева фрикционен диск
20 лева кръстачката

От хората от Дружба/Слатина (за съжаление контакти нямам).

тел за връзка: 0885121639 или 0895640300 - Венци да взема да го сложа тоя контакт, че редовно се пита. Тия цени са за малко прасе, за голямо фрикциона е 40лв, пластините забравих колко ми каза, инфото е от днеска :yes:



А този човек прави ли самото обслужване ? Че това работата по диф-а не е за всеки ...

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook