Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от metodi80 » 29 Авг 2013, 23:41

От скоро усетих , че имам леко виене при включена климатична система .... След оглед установих , че вие лагера на компресора ... , та ето и какво и как направих .... Първоначално смятах да сменя само лагера , без дори да свалям компресора , на моя двигател има място бол и спокойно може да се свали ролката със скоба , без да се демонтира компресора ... , НО след като свалих ролката с лагера , установих , че всъщност има теч на масло и фреон от семеринга ..., та в крайна сметка свалих компресора ...

Свален компресора (на тази снимка вече е почистен , излизан и ремонтиран) :
Изображение

Отвиваме шестограма в средата на съединителя :
Изображение

Премахваме пластината :
При изкарването трябва да се внимава да не са залепнали малките шайбички , които са под нея
Изображение

Следва изкарване на шайбичките (те са общо 4 , една по дебела и три тънки - трите тънки обикновено са слепени и излизат като една :
Изображение

Изображение

Премахваме зегера , който фиксира шайбата и лагера :
Изображение

Изтегляме шайбата (най -често се налага използване на скоба ):
Изображение

Изображение

Изображение

Бъдете внимателни при разполагането на куките на скобата , те трябва да хванат само шайбата , но не и бубината , защото ако куките са по дълги , спокойно хващат и бубината и при изтеглянето на шайбата , ще повлече и бубината (което означава почти сигурно повреждане) !

Премахваме зегера на бубината :
Изображение

Изображение

Обърнете внимание на долната повърхност на бубината , там има фиксатор , при сглобяване трябва да се съобрази :
Изображение

Изкарваме бубината и я отделяме на страни ( към нея има проводници , те не се откачат от нея , просто се отместват заедно с нея):
Изображение

Отвиват се четирите най -външни шестограма и се изкарва вътрешното тяло на компресора :
Изображение

Изображение

Изображение

Отвиват се четирите вътрешни болта и се изтегля капака на компресора :
Изображение

Изображение

Изображение

Избива се семеринга :
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Следва почистване на оста на вътрешното тяло с фина шкурка - 1000 :
Изображение

Изображение

Обърнете внимание на гумените уплътнения , ако има нужда ги подменете (при мен бяха изрядни) :
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Следва отвиване на двата болта на капака и отваряне на вътрешното тяло :
Изображение

Изображение

Изображение

Изкарват се лопатките , а след това и въртящия се елемент :
Изображение

Изображение

Изображение

Огледайте внимателно всички детайли за следи от надиране и износване:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Ако всичко е изрядно , сглобявате вътрешното тяло по обратния ред (внимавайте за посоката на лопатките , защото от едната страна са леко дъговидни , а от задната са по -плоски ).

Следва монтажа на новия семеринг ....
Този семеринг го намерих в Косер , цената му (с отстъпка) е 32 лв (без отстъпка -40лв). ! За тоя малък "пустиняк" 40 лв !
Тук искам да подчертая , че монтажа на този семеринг е по -различен от монтажа на типичните семеринги ! Ще обясня подробно защо , за да не правите моята грешка да купувате два пъти семеринг !

Ето как изглежда новия семеринг :
Изображение

В общия случай семеринга се монтира в гнездото :
Изображение

Изображение

Изображение

Да , обаче този семеринг има един вътрешен пръстен , който трябва да е по посока надолу на оста , а в момента в който го натиснете с капака , веднага този вътреше пръстен се обръща нагоре (просто силата го бута в тази посока) , понеже оста влиза много плътно , а семеринга има горен метален засег , то самата ос пекълцва този вътрешен пръстен в металния засег и гумата се къса ! Тоест вашия семеринг е съсипан! Умувах го , мислих го , как аджеба да стане филма ... ходих при едни приятели , които се занимават с климатици и те ме светнаха , че всъщност се ползва "управка" ! Тази управка трябва да е с вътрешен диаметър , равен на този на оста и с външен равен на този на семеринга.

Та ето я моята управка - основата на макара за конци :mhihi: :
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

По този начин вътрешния пръстен е натиснат надолу и не може да се обърне на горе
Хубаво е преди да вкарате управката , да прокарате последователно вложки 6,7,8,9,10мм , за да може вътрешния пръстен да се отпусне плавно (той е от материял , който се деформира и приема формата на това , което е вкарано в него). Не насилвайте с много натиск , за да се запази , трабва внимателно да се работи ....

След това монтираме семеринга в гнездото (заедно с "управката") и притискаме капака към оста :
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Следва стягане на болтовете и сглобяване на компресора по обратния ред

На края вадиме стария лагер от ролката - задължително на преса и с внимание да не се съсипе ролката , а след това набиване на новия лагер. Новия лагер може да се набие без преса - наложих новия лагера в гнездото , притиснах леко да се фиксира , след това сложих стария лагер върху новия и с помоща на чука и няколко средно силни удара върху стария лагер , новия лагер беше в гнездото :

Ето го новия лагер (абсолютно същия като стария ) - NSK - made in Japan (цена 38 лв) :
Изображение

Изображение

След това набивате ролката на компресора (пак може да ползвате стария лагер , като го разположите в/у роката и биете с чука от горе, пак казвам става перфектно и няма никакви проблеми ..... споменавам го понеже много хора ще кажат как така с чука , не трябва ли преса - не , не е необходима за набиването , защото влиза много лесно с няколко средно силни удара с чука).
Размера на лагера е 55мм -външен диаметър , 32 мм - вътрешен диаметър , 23 мм -дебелина на профил. Лагера е двуредов -радиален.
Семеринга по номер на компресора не можаха никъде да го намерят с правилния размер .... в косер го откриха след много ровене по размери - семеринга от косер е на NRF , номера му е 00038466.
Последна промяна metodi80 на 31 Авг 2013, 13:26, променена общо 4 пъти

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от b00st » 30 Авг 2013, 0:28

Добра работа, отново. Жалко, че е трябвало да дадеш 64лв (или повече) за да подмениш и то сам един семеринг...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 780
Регистриран на: 4.04.2009
Местоположение: Лом
Пол: Мъж
Кара: кУлУлО

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от ///Mechov » 30 Авг 2013, 0:46

Браво Методи , полезна тема !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 11.04.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60
Мечтае да кара: BMW

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от ilia1984 » 30 Авг 2013, 6:51

Браво колега :yes: Качи темата и в Е46 подфорум-а защотото има доста хора със "Seiko Seiki" !

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от metodi80 » 30 Авг 2013, 7:25

b00st написа:Добра работа, отново. Жалко, че е трябвало да дадеш 64лв (или повече) за да подмениш и то сам един семеринг...

Еми то така е .... или някй ти казва за тия тънкости , или на принципа проба - грешка .... при мен много , много рядко се случва да допускам такива , макар и за първи път да правя нещо (винаги логиката ми подсказва как трябва да се случат нещата ) , но този вътрешния пръстен стоеше толкова "вяло" и неестествено , че човек спокойно може ди си каже , че е някакъв гумен придатък , който не е нужен и всъщност че така трябва - да се откъсне при монтажа (примерно :mhihi: ) .... а освен него си има основен вътрешен пръстен , който според мен достатъчно добре уплътнява оста ....но щом са сложили и другия , сигурно има защо .... Но пък ето сега го споделям това , за да се знае ... За мен не е кой знае какъв проблем това , че съм дал два пъти пари за семеринг или пък че съм демонтирал компресора два пъти, по важно ми е да съм сигурен , че всичко е изрядно ..... М/у другото след монтажа на първия семеринг , напълнихме системата и всичко си работеше нормално , не изпускаше , нямаше никакви проблеми , но момчето с климатиците ( а и аз ) предположихме , че е така защото все още семеринга е нов и макар и с откъснато парче , вътрешния пръстен успява да уплътни, а освен него има и основен долен пръстен , който също уплътнява , но след време никой не знае дали ще е така .... Възможно е и да е карал много , но аз нямаше да съм спокоен , като знам , че има нещо нередно ....
Ето за какво става дума :
Изображение

Изображение


ilia1984 написа:Браво колега :yes: Качи темата и в Е46 подфорум-а защотото има доста хора със "Seiko Seiki" !

За Е46 не съм сигурен дали компресора е същия , но ако модераторите преценят , нека прикачат и там темата ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от baitun » 30 Авг 2013, 15:22

Браво, шампионе, отново №1, резевните части по № на компресора ли ги намираш или само по модел компресор

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от metodi80 » 30 Авг 2013, 17:50

baitun написа:Браво, шампионе, отново №1, резевните части по № на компресора ли ги намираш или само по модел компресор


По модел и номер на компресора , никъде , нищо не можаха да ми намерят ..... Всичко стана с размери и ровене по разни каталози ...
Размера на лагера е 50х32х23 - двуредов -радиален
Семеринга в Косер е на "NRF" - 00038466
Добавил съм тази информация й в темата ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от ~Мишо~ » 30 Авг 2013, 19:20

:bowdown: Браво, браво! Пак ме изпревари :D , тъкмо купих един компресор на символична цена, и мислех да го ревизирам че не беше съхраняван подобаващо. Имах намерение да снимам, и даже бях свалил съединителя, но ме домързя... темата ще ми е полезна да се подготвя с частите. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от metodi80 » 31 Авг 2013, 0:58

~Мишо~ написа::bowdown: Браво, браво! Пак ме изпревари :D , тъкмо купих един компресор на символична цена, и мислех да го ревизирам че не беше съхраняван подобаващо. Имах намерение да снимам, и даже бях свалил съединителя, но ме домързя... темата ще ми е полезна да се подготвя с частите. :yes:

:yes: :P

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от bmw325tds » 31 Авг 2013, 20:12

Браво! Темата е за полезни.

А тоя семеринг освен размери нещо специално има ли? Някаква маркировка за материал, налягане?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 248
Регистриран на: 13.11.2006
Местоположение: Варна
Детайли за колата: touring 318tds

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от Shider » 31 Авг 2013, 22:25

bmw325tds написа:...

А тоя семеринг освен размери нещо специално има ли? Някаква маркировка за материал, налягане?


Има! Не случайно не струва, колкото обикновено каучуково осово уплътнение - това е т.н. салниково уплътнение (или салник) - обикновено е изработено с тефлонови смеси, удържа работно налягане над 20атм, и държи точно благодарение на налягането, а не на пружинка (затова и по-различната конструкция и монтаж).
Принципно, когато има достъп и място за скоба за лагера и дорник за монтаж на новия салник, няма нужда от сваляне на компресора - стария излиза доста бързо, като се надуе системата. Но пък колегата (а и ние) си е видял компресора и състоянието му от вътре и е научил нещо ново. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от metodi80 » 01 Сеп 2013, 10:54

Shider написа:
bmw325tds написа:...


Принципно, когато има достъп и място за скоба за лагера и дорник за монтаж на новия салник, няма нужда от сваляне на компресора - стария излиза доста бързо, като се надуе системата.


Напротив , без да се свли компресора , да не кажа , че е невъзможно , но ще е изключително трудно .... дори да има достатъчно място ...
Колега , абсурд е тоя семеринг да излезе без да се свали капака на компресора (каквото и налягане и надуване да му се приложи)! Семеринга се монтира от вътре , а не от вън , има засег в корпуса , а самия семеринг е с двоен метален профил , който просто няма да позволи семеринга да излезе от гнездото при никакво налягане ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от don't be » 02 Сеп 2013, 13:23

Колега и моят компресор е за смяна на челно уплатнение , но майсторът ми каза че като се разглобил компресора и ремонтирал , после му са неливало ( в самият компресор масло ) колкото било нужно , така се качвал на колата и се пълнил климатика .

Има ли нещо вярно , защото сам мога да опитам да си го отремонтирам и след това да ми го напълнят с фреон и масло , защо да се слага отделно масло в компресора странно ми звучи ?
За милиони-няма закони.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от metodi80 » 02 Сеп 2013, 14:45

don't be написа:Колега и моят компресор е за смяна на челно уплатнение , но майсторът ми каза че като се разглобил компресора и ремонтирал , после му са неливало ( в самият компресор масло ) колкото било нужно , така се качвал на колата и се пълнил климатика .

Има ли нещо вярно , защото сам мога да опитам да си го отремонтирам и след това да ми го напълнят с фреон и масло , защо да се слага отделно масло в компресора странно ми звучи ?


Да , точно така е , преди да се пусне компресора трябва да му се налее масло ... след това се пълни с фреон ... Аз го бях закачил моя на колата , момчетата напълниха масло с едно нагодче наподобяващо спринцовка и след това включих два три пъти компресора да развърти маслото и след това наляха фреона ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Ремонт на компресор "Seiko Seiki" - DIY

Мнение от ~Мишо~ » 02 Сеп 2013, 21:33

На самия компресор пише колко масло се налива, на тоя специално мисля че беше 150см3

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook