Тройник парно - подмяна О-пръстени и фланци
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
10 мнения
• Страница 1 от 1
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Тройник парно - подмяна О-пръстени и фланци
След направен ремонт на мотора миналата година, забелязах че леко бута антифриз, веднъж в месеца доливах, не много. И макар че "некачествен ремонт" е изключен за мен като вариант (понеже си го правих сам ) реших, че съм прекалил с интервенциите по гарнитурата, или пък имам друг проблем който не съм забелязал. Зимата стелката седеше влажна, но нали навсякъде сняг, вода, и се надявах да е от това... Като се затопли взе да ми препотява стъклото пред мен, и понеже знам (противно на това което се пише във форума) че не може да се получи от задръстен/стар филтър на купето, реших да обърна внимание на проблема. Рових под стелката и беше мазно, тайничко се надявах да е протекла помпата на съединителя, но уви, не губеше спирачна течност. Най-накрая свалих кората над педалите и всичко си дойде на мястото, сълзеше от тройника на парното, там където се свързват тръбите от парното и клапаните. Подлизваше по купето и се стичаше под стелката. В RealOEM взех номерата на фланците и О-пръстените и поръчах (ОЕМ части разбира се, щото разглабянето е кофти, а и държа да стане как трябва). За едната пластмаса имаше чакане, беше май в немско, и дорде се върне... В крайна сметка пристигна това
64118390697 - ТРОЙНИК ПАРНО
64118390698 - ФЛАНЕЦ
64118377824 - О-ПРЪСТЕН
64111374238 - О-ПРЪСТЕН
Накрая се наканих да ги сменя и започнах. Сваля се първо декоративната решетка под чистачките, от там се отвиват двата винта, които държат кутията с кабелите - кръстата отвертка. Освобождава се самата кутия (влиза в едни скоби) и кабелите от нея - привързани са към купето обикновено. Развиват се трите видии на ламаринения въздухозаборник (две в ляво и една в дясно) и самата ламарина се сваля. Издърпва се нагоре. Ако сте разглобили правилните неща се получава ето това
Тук вече ясно се вижда гайката която държи тройника и фланеца
За удобство свалих маркучите на клапаните,
и развих гайката която държи тройника. С поклащане и подръпване излезе и той,
и тук вече с разочарование осъзнах, че конструкцията е такава, че ще са нужни още един комплект с О-пръстени...
Развих гайката на фланеца, която всъщност е шпилка. Излезе доста по-трудно от тройника, в последствие разбрах защо
Оказа се уплътнен по края със силикон , и това вероятно е заводско... А ето как изглеждат тръбите зад него, ясно личат и другите О-пръстени които нямам. Зад тях е другия фланец, който аз няма да сменям, и в който се навива шпилката.
Стана ми ясно че няма да приключа тая вечер и отидох да поръчам О-пръстените, обещаха ми за утре по обяд. Свалих старите от тръбите
Понеже нямаше какво повече да направя, свалих клапаните на парното за проверка, преди доста време бях заменил гумичките им с нещо по-надеждно и реших да видя как са. Както и очаквах, оказаха се перфектни. За утре ми остана да прегледам и да смажа моторчето на парното и монтажа на тройника, след това ще довърша темата. Малко снимки как са монтирани фланеца и тройника
---------------------------------------------------------------------------------------
След като стана ясно че са ми объркали О-пръстените, не ми остана нищо друго, освен да се заиграя с вентилатора. Свалих първо трите скоби на капака, а после и бързият винт по средата. Внимателно разкачих жилото за клапите, откача се от лявата клапа, тя е задвижваща. Самото жило също се вади от фиксаторите и се обръща напред, към предицата на колата.
в ляво се вижда, а на следващата е в дясно
Леко се повдига капака в долната част, и се вади от закопчалките горе, мястото е много тясно и се работи внимателно, изнервиш ли се - спираш. Когато се освободи напълно, със завъртане и приплъзване му се търси колая да излезе, накрая в ръцете си трябва да държите ето това
Турбинките са две, и изглеждат така:
Понеже конусът който държи турбинките към оста не е плътен, аз лично бъркам през перките и така смазвам оста. На който му е по-лесно може да свали преградата м/у турбините и ще се получи ето това
Аз лично, както казах не я махам за това, а за да я почистя. Имам смазващ спрей с тефлонова грес, но понеже съм смазвал с масло предният път и изкара години, реших да не експериментирам, макар че и спреят не е лош вариант. От спрея ползвах само сламката, надянах я на малка спринцовка и напълних масло (5W40 ). Започнах от дясната страна, ползвах две подвижни лампи да си светя:
Както казах, бърка се през перките на турбината, и на оста до лагерчето се сипва малко масло. Не се олива всичко, понеже няма нужда, а и после там се лепи прах и се получава дисбаланс. Смазвам и лявата
Докато си играх да снимам, едната подвижна лампа ми стопи предпазната пластмаса на лявата клапа. Естествено побеснях, но понеже това пази само да не попада директно вода в клапите, една гумена тапичка оправи работата.
Като приключих с мазането пуснах вентилатора да повърти, огледах турбинките за капки масло и ги почистих. Почистих основно където е възможно, и сглобих. Тук е мястото да кажа че жилото за клапите се закача (а също и откача) по-лесно когато са затворени, а те се затварят когато ключа за степените е на 0. Ако вентилаторът върти и колата се изключи от контакт остават отворени. Вече в готов вид
Остава само да ми пристигнат О-пръстените и продължавам. Но това ще е понеделник, надявам се...
-----------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Колата е готова от няколко дни, но нямах време/настроение да довърша темата...
Все пак да продължа, най-накрая пристигнаха и другите О-пръстени.
Взех и силикон, да намажа фланеца
Предлагаха ми на Рейнц, но ми се видя скъп за целта, та вземах този. Смазах с масло единия комплект пръстени, тръбите които стърчат от купето и леглата във фланеца. Пръстените нанизах на тръбичките, а в каналчето на фланеца нанесох тънка лента силикон. Внимателно наместих фланеца върху тръбите (те влизат в него) и когато легна на местото си го стегнах с шпилката. Стяга се на усет, ако се презатегне само ще се спука...
Втория комплект пръстени се намазват и се поставят в леглата на тройника.
Смазват се и щуцерите на фланеца, след което тройника се подвежда по шпилката и лесно щраква на местото си.
Аз лично сложих гайка с по-голяма шайба, по-удачна за целта.
Искам още веднъж да отбележа реда за слагане на О-пръстените, а именно:
- тия под фланеца се нанизват на тръбичките от купето
- втория комплект се слагат в леглата на тройника, а не на щуцерите на фланеца
Това гарантира правилното положение/монтаж на пръстените.
След като всичко е готово монтирах клапаните на парното.
Естествено преди да сложа клапаните промих радиаторчето в обратна посока с вода, така, за всеки случай. При монтажа на клапаните намазах с масло долната част на стойката (тая която влиза в гумения тампон долу), иначе нямат слагане... Нататък всичко по обратния ред, ламарината на въздухозаборника, решетката горе, гумени уплътнения и т.н. Накрая вече в готов вид
Остана ми само да налея антифриза и да обезвъздуша и бях готов. След толкова ровене очаквам да протекат и пръстенчетата на самото радиаторче , но няма грижи, ако се наложи ще сменя и тях. Това е в общи линии, има дребни подробности които съм пропуснал, но се надявам темата да е полезна за тия, които обичат да ровят по колите си.
64118390697 - ТРОЙНИК ПАРНО
64118390698 - ФЛАНЕЦ
64118377824 - О-ПРЪСТЕН
64111374238 - О-ПРЪСТЕН
Накрая се наканих да ги сменя и започнах. Сваля се първо декоративната решетка под чистачките, от там се отвиват двата винта, които държат кутията с кабелите - кръстата отвертка. Освобождава се самата кутия (влиза в едни скоби) и кабелите от нея - привързани са към купето обикновено. Развиват се трите видии на ламаринения въздухозаборник (две в ляво и една в дясно) и самата ламарина се сваля. Издърпва се нагоре. Ако сте разглобили правилните неща се получава ето това
Тук вече ясно се вижда гайката която държи тройника и фланеца
За удобство свалих маркучите на клапаните,
и развих гайката която държи тройника. С поклащане и подръпване излезе и той,
и тук вече с разочарование осъзнах, че конструкцията е такава, че ще са нужни още един комплект с О-пръстени...
Развих гайката на фланеца, която всъщност е шпилка. Излезе доста по-трудно от тройника, в последствие разбрах защо
Оказа се уплътнен по края със силикон , и това вероятно е заводско... А ето как изглеждат тръбите зад него, ясно личат и другите О-пръстени които нямам. Зад тях е другия фланец, който аз няма да сменям, и в който се навива шпилката.
Стана ми ясно че няма да приключа тая вечер и отидох да поръчам О-пръстените, обещаха ми за утре по обяд. Свалих старите от тръбите
Понеже нямаше какво повече да направя, свалих клапаните на парното за проверка, преди доста време бях заменил гумичките им с нещо по-надеждно и реших да видя как са. Както и очаквах, оказаха се перфектни. За утре ми остана да прегледам и да смажа моторчето на парното и монтажа на тройника, след това ще довърша темата. Малко снимки как са монтирани фланеца и тройника
---------------------------------------------------------------------------------------
След като стана ясно че са ми объркали О-пръстените, не ми остана нищо друго, освен да се заиграя с вентилатора. Свалих първо трите скоби на капака, а после и бързият винт по средата. Внимателно разкачих жилото за клапите, откача се от лявата клапа, тя е задвижваща. Самото жило също се вади от фиксаторите и се обръща напред, към предицата на колата.
в ляво се вижда, а на следващата е в дясно
Леко се повдига капака в долната част, и се вади от закопчалките горе, мястото е много тясно и се работи внимателно, изнервиш ли се - спираш. Когато се освободи напълно, със завъртане и приплъзване му се търси колая да излезе, накрая в ръцете си трябва да държите ето това
Турбинките са две, и изглеждат така:
Понеже конусът който държи турбинките към оста не е плътен, аз лично бъркам през перките и така смазвам оста. На който му е по-лесно може да свали преградата м/у турбините и ще се получи ето това
Аз лично, както казах не я махам за това, а за да я почистя. Имам смазващ спрей с тефлонова грес, но понеже съм смазвал с масло предният път и изкара години, реших да не експериментирам, макар че и спреят не е лош вариант. От спрея ползвах само сламката, надянах я на малка спринцовка и напълних масло (5W40 ). Започнах от дясната страна, ползвах две подвижни лампи да си светя:
Както казах, бърка се през перките на турбината, и на оста до лагерчето се сипва малко масло. Не се олива всичко, понеже няма нужда, а и после там се лепи прах и се получава дисбаланс. Смазвам и лявата
Докато си играх да снимам, едната подвижна лампа ми стопи предпазната пластмаса на лявата клапа. Естествено побеснях, но понеже това пази само да не попада директно вода в клапите, една гумена тапичка оправи работата.
Като приключих с мазането пуснах вентилатора да повърти, огледах турбинките за капки масло и ги почистих. Почистих основно където е възможно, и сглобих. Тук е мястото да кажа че жилото за клапите се закача (а също и откача) по-лесно когато са затворени, а те се затварят когато ключа за степените е на 0. Ако вентилаторът върти и колата се изключи от контакт остават отворени. Вече в готов вид
Остава само да ми пристигнат О-пръстените и продължавам. Но това ще е понеделник, надявам се...
-----------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Колата е готова от няколко дни, но нямах време/настроение да довърша темата...
Все пак да продължа, най-накрая пристигнаха и другите О-пръстени.
Взех и силикон, да намажа фланеца
Предлагаха ми на Рейнц, но ми се видя скъп за целта, та вземах този. Смазах с масло единия комплект пръстени, тръбите които стърчат от купето и леглата във фланеца. Пръстените нанизах на тръбичките, а в каналчето на фланеца нанесох тънка лента силикон. Внимателно наместих фланеца върху тръбите (те влизат в него) и когато легна на местото си го стегнах с шпилката. Стяга се на усет, ако се презатегне само ще се спука...
Втория комплект пръстени се намазват и се поставят в леглата на тройника.
Смазват се и щуцерите на фланеца, след което тройника се подвежда по шпилката и лесно щраква на местото си.
Аз лично сложих гайка с по-голяма шайба, по-удачна за целта.
Искам още веднъж да отбележа реда за слагане на О-пръстените, а именно:
- тия под фланеца се нанизват на тръбичките от купето
- втория комплект се слагат в леглата на тройника, а не на щуцерите на фланеца
Това гарантира правилното положение/монтаж на пръстените.
След като всичко е готово монтирах клапаните на парното.
Естествено преди да сложа клапаните промих радиаторчето в обратна посока с вода, така, за всеки случай. При монтажа на клапаните намазах с масло долната част на стойката (тая която влиза в гумения тампон долу), иначе нямат слагане... Нататък всичко по обратния ред, ламарината на въздухозаборника, решетката горе, гумени уплътнения и т.н. Накрая вече в готов вид
Остана ми само да налея антифриза и да обезвъздуша и бях готов. След толкова ровене очаквам да протекат и пръстенчетата на самото радиаторче , но няма грижи, ако се наложи ще сменя и тях. Това е в общи линии, има дребни подробности които съм пропуснал, но се надявам темата да е полезна за тия, които обичат да ровят по колите си.
Последна промяна ~Мишо~ на 25 Юли 2013, 0:55, променена общо 6 пъти
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- stormrider
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Re: Тройник парно - подмяна О-пръстени и фланци
Това ,черничкото,което мислиш че е силикон,за мен е гарнитурка.Наскоро правих същата манипулация .Поръчахме фланеца и О-пръстените,но за моя изненада дойде без гарнитурката.Гарнитура е ,пазгледай по обстойно и ще видиш каналче за уше ,за издърпване.Имах известни притеснения че няма да държи,но о-пръстените изиграха своята роля.
С много любов към децата!
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Тройник парно - подмяна О-пръстени и фланци
И да напишеш как си смазал осите на моторчето и има ли ефект
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Тройник парно - подмяна О-пръстени и фланци
stormrider написа:Това ,черничкото,което мислиш че е силикон,за мен е гарнитурка.Наскоро правих същата манипулация .Поръчахме фланеца и О-пръстените,но за моя изненада дойде без гарнитурката.Гарнитура е ,пазгледай по обстойно и ще видиш каналче за уше ,за издърпване.Имах известни притеснения че няма да държи,но о-пръстените изиграха своята роля.
Силикон е. И единствената му роля е да уплътни м/у фланеца и купето, да не прониква вода и прах. Оказа се че са ми сбъркали О-пръстените, довършването ще остане за понеделник.
b00st написа:И да напишеш как си смазал осите на моторчето и има ли ефект
Днес ще се занимая с това. Правил съм го когато взех колата, тогава на първа степен вентилатора пищеше. Ефект има и до сега, сега ще е по-скоро обслужване, че разглабянето е неприятно и сега му е момента.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Тройник парно - подмяна О-пръстени и фланци
Темата е за полезни
Унагледява един неприятен ремонт , който се пренебрегва често ....
Аз съм го правил преди доста време (близо 2 години) , тогава смених само пръстените , но не и тези пластмасовите елементи и на края на тая зима забелязах , че леко ми се поти предното стъкло в долния ъгъл (точно над тези пластмасории) , та ще се заемам и аз, защото най -вероятно или са се спукали , или от деформацията не уплътняват добре пръстените ....
Унагледява един неприятен ремонт , който се пренебрегва често ....
Аз съм го правил преди доста време (близо 2 години) , тогава смених само пръстените , но не и тези пластмасовите елементи и на края на тая зима забелязах , че леко ми се поти предното стъкло в долния ъгъл (точно над тези пластмасории) , та ще се заемам и аз, защото най -вероятно или са се спукали , или от деформацията не уплътняват добре пръстените ....
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Тройник парно - подмяна О-пръстени и фланци
Темата е готова, имам и още снимки, ако на някой не му стигат...
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Тройник парно - подмяна О-пръстени и фланци
Стопената пластмаса добре е станала
Сетих се ква точно би била и моята реакция когато стане подобно нещо докато съм се завирал по всевъзможни места за едно и се сговняс@ друго -
Сетих се ква точно би била и моята реакция когато стане подобно нещо докато съм се завирал по всевъзможни места за едно и се сговняс@ друго -
Последна промяна b00st на 06 Фев 2015, 14:39, променена общо 1 път
Re: Тройник парно - подмяна О-пръстени и фланци
Темата е полезна и може би мястото и е тук: Полезни теми и линкове свързани с Е36
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1527
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Тройник парно - подмяна О-пръстени и фланци
Здравейте колеги! Темата е супер полезна за всички и това е ясно отдавна! Аз ще си позволя да я допълня малко и за модификацията Компакт!
При мен от скоро се очерта смяна на О-пръстените на радиаторчето,но откъм него,а не откъм моторния отсек.Разбира се,би било глупаво да сменя едните,а да не сменя и другите! Все пак и двата комплекта са на по 23-24г ...Както много хора вече знаят,достъпа до радиаторчето на парното на Компакт-а е супер лесен и става без да се сваля таблото на колата! Свалят се само кората над педалите (2 винта) и кората под волана и пред колената на водача (4-5 винта). Седалката се дърпа максимално назад и се отваря чудесен достъп! Откъм коша е ясно! Сваля се пластмасовия предпазител за листа на вентилатора (3 скобички),гуменото уплътнение,дъговидната предпазна кора (3 винта - 2 в ляво и 1 в дясно). "Кутията" на кабелите се държи за нея на 2 винта и 2 скоби от задната и страна.Удобен момент да се провери и състоянието на филтъра на купето.При мен са двата кръгли от двете страни на вентилатора! Има варианти и с два "правоъгълни',да се знае...Източих водата от пробката на радиатора,сложих едни найлони под тръбичките на радиаторчето в купето и на дъното под педалите,за да не цапам мокета,а върху найлоните сложих парчета от стара хавлия,очаквайки,че ще се изсипе доста течност,но тя не беше много! При мен варианта е с две пластмасови тръбички! Има варианти с алуминиеви! Те са закрепени за радиаторчето с една квадратна гайка и винт за 'камъче' 8мм (има и торкс челно). Няма много място за 'стандартно развиване' и аз съм си направил едно квадратно преходниче,за да развивам 'камъчето' с гаечно ключе.Откъм коша и има гайка за камъче 9мм! Важен момент: При мен,конструктивно,парното няма клапани и водата циркулира постоянно през парното! Пускането и спирането му става само от врътката и клапа,която спира или пуска външния въздух през парното. Щуцерите за тръбичките се състоят от две части,а не както при колегата от три части! Освен това,при мен тръбичките са две,а не три! Т.е. необходими са само 4 броя О-пръстени! В "реалоем"-а пръстените са дадени по номер и вътрешен диаметър 20,29мм ! Някъде бях открил,че дебелината им е 2,62ммм! Купих си два варианта О-пръстени! Едните, точно по тези размери и едни,които са 20,29мм х 3мм от EPDM (нямаха от този вид и "нормалния" размер),които са за доста по-високи градуси и агресивна среда (масло,антифриз и т.н.).При налагането им се оказа,че по-дебелите няма да станат за съвсем малко (не лягат добре в леглата си). Искаше ми се да сложа мъничко по-дебели за всеки случай,но...Предполагам,че нещо с дебелина 2,75-2,80-2,85мм ще стане перфектно! Сложих си стандартните! Сглобяването е по обратния ред! Не сложих само корите под волана,за да мога да следя ситуацията за седмица поне... Наливане,обезвъздушаване и каране! Ако всичко е наред,както предполагам,ще си монтирам и двете кори под волана и над педалите.
П.П. Снимки не съм правил,защото тези на колегата са напълно достатъчни!
При мен от скоро се очерта смяна на О-пръстените на радиаторчето,но откъм него,а не откъм моторния отсек.Разбира се,би било глупаво да сменя едните,а да не сменя и другите! Все пак и двата комплекта са на по 23-24г ...Както много хора вече знаят,достъпа до радиаторчето на парното на Компакт-а е супер лесен и става без да се сваля таблото на колата! Свалят се само кората над педалите (2 винта) и кората под волана и пред колената на водача (4-5 винта). Седалката се дърпа максимално назад и се отваря чудесен достъп! Откъм коша е ясно! Сваля се пластмасовия предпазител за листа на вентилатора (3 скобички),гуменото уплътнение,дъговидната предпазна кора (3 винта - 2 в ляво и 1 в дясно). "Кутията" на кабелите се държи за нея на 2 винта и 2 скоби от задната и страна.Удобен момент да се провери и състоянието на филтъра на купето.При мен са двата кръгли от двете страни на вентилатора! Има варианти и с два "правоъгълни',да се знае...Източих водата от пробката на радиатора,сложих едни найлони под тръбичките на радиаторчето в купето и на дъното под педалите,за да не цапам мокета,а върху найлоните сложих парчета от стара хавлия,очаквайки,че ще се изсипе доста течност,но тя не беше много! При мен варианта е с две пластмасови тръбички! Има варианти с алуминиеви! Те са закрепени за радиаторчето с една квадратна гайка и винт за 'камъче' 8мм (има и торкс челно). Няма много място за 'стандартно развиване' и аз съм си направил едно квадратно преходниче,за да развивам 'камъчето' с гаечно ключе.Откъм коша и има гайка за камъче 9мм! Важен момент: При мен,конструктивно,парното няма клапани и водата циркулира постоянно през парното! Пускането и спирането му става само от врътката и клапа,която спира или пуска външния въздух през парното. Щуцерите за тръбичките се състоят от две части,а не както при колегата от три части! Освен това,при мен тръбичките са две,а не три! Т.е. необходими са само 4 броя О-пръстени! В "реалоем"-а пръстените са дадени по номер и вътрешен диаметър 20,29мм ! Някъде бях открил,че дебелината им е 2,62ммм! Купих си два варианта О-пръстени! Едните, точно по тези размери и едни,които са 20,29мм х 3мм от EPDM (нямаха от този вид и "нормалния" размер),които са за доста по-високи градуси и агресивна среда (масло,антифриз и т.н.).При налагането им се оказа,че по-дебелите няма да станат за съвсем малко (не лягат добре в леглата си). Искаше ми се да сложа мъничко по-дебели за всеки случай,но...Предполагам,че нещо с дебелина 2,75-2,80-2,85мм ще стане перфектно! Сложих си стандартните! Сглобяването е по обратния ред! Не сложих само корите под волана,за да мога да следя ситуацията за седмица поне... Наливане,обезвъздушаване и каране! Ако всичко е наред,както предполагам,ще си монтирам и двете кори под волана и над педалите.
П.П. Снимки не съм правил,защото тези на колегата са напълно достатъчни!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Тройник парно - подмяна О-пръстени и фланци
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
10 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани