DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + аларма

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + аларма

Мнение от kdl » 22 Апр 2013, 0:27

Пускам темата, понеже не намерих достатъчно детайлна информация по въпроса и черпех инфо от много места едновременно.

Каква е идеята...
Имате Е36/Z3 или 8ма серия със заводска аларма, с 3 бутона на ключа.
Изображение

Всичко е чудесно, но искате да сложите самозатъмняващо (електрохроматично, autodim или както и да се нарича) такова.
Но това не е достатъчно, а искате и да е със лампичка в основата, за да свети заедно с оригиналната такава.
Намирате самозатъмняващото ново огледало и мислите как да го сложите...

Понеже аз не вярвам в цветове на кабели, НЕ пробвах да го бодна на заводската инсталация на моята (за щастие).
При Е36/Z3 и Е31, приемникът и антената на алармата се намират в самото огледало, което обяснява наличието на толкова много кабели в буксата му.

Използвах по-долният линк за голяма част от информацията.
Тайлър иска да сложи homelink, аларма, самозатъмняване и компас... не е ясно дали е успял да натъпче всичко вътре, аз лично се съмнявам ;)
http://www.taylorpatterson.com/wp/calli ... perts.html

Но в горният линк има инфо за най-важните неща.

За начало трябва да разберем какво правят пиновете на заводското огледало с алармения модул.
Понеже не е съвсем ясно как точно функционира модулът, просто приемаме, че пиновете трябва да си останат така както са, за да работи алармата.
1 Grey 0 0 goes to 0.5 when ACC is on and 11.89 when in reverse
2 Red 11.89 11.89
3 Yellow 0.14 0.14 goes to 11.41 when ACC is on
4 White 0 0
5 Green 0 0 quick jump to ~6 volts (& back to 0) when car is locked
6 Black 0 0 quick jump to ~6 volts (& back to 0) when car is locked
7 Blue 10.65 10.64
8 Violet 11.31 11.13 cycles between 11.32 & 11.31 on regular basis
9 Pink 11.15 11.13
10 Brown ground

След това трябва да видим какво очаква огледалото от Е46/Е39 (в моят случай). При по-новите огледала с плиткия "клоунски нос", може да е по-различно.

Прибягваме до следната графика.
Изображение

1. иска сигнал за задна скорост (никога не съм го връзвал). За мен е безсмислено да се главоболим с него.
3. Очаква 12V, желателно е да са контактни, иначе батерията ще падне ;)
8. + на LED-a
9. - на LED-a
10. Маса / Ground.

Така гледайки пинаута на новото огледало, изглежда сякаш 8ми пин е постоянно свързан към +, а веригата се прекъсва от 9ти, но не ми се рискуваше и реших да изведа LED-a отделно и да го вържа към вече съществуващата лампичка, а каквото иска да си го управлява.
Отново искам да посоча, че няма много информация как работи алармената система. Може би е с умисъл, а не просто пропуск в схемите.

По-горе Тайлър е посочил, че на първи пин на огледалото с алармата, получава 12V, когато е включена задна. Може би при него това е гасяло компаса.
Моята инсталация имаше 2 липсващи пина: 1ви и 9ти. Което е супер... тъкмо ми трябваха 2 отделни пина за лампичката в основата на огледалото.

Сега остава следния въпрос: Къде да вържа електрохроматичното огледало и кои от всичките му пинове ми трябват.
Връщаме се към безценната картинка с пиновете на новото огледало.
1ви пин е задна, както посочих по-горе.
2ри е свързан със сигнала за дистанционното, но очевидно не работи по същия начин като заводската аларма на Е36/Z3/E31.
3ти активира функцията на затъмняването при подадени 12V. T.e. не го затъмнява директно, а активира модула за затъмняване. На снимките по-долу се вижда каква хубава голяма платка е ;)
4, 5, 6, 7 се отнасят до страничните огледала, ако колата е била поръчана с такива. Понеже моите не са, а и нямам никакво желание да ги правя, са ми безполезни.
8 LED+
9 LED-
10. Ground.

Т.е. на мен ми трябват само 3 и 10.
Гледайки на Тайлър измерванията, и на оригиналното ми огледало, 3ти пин са контактни (ACC) 12V. 10ти пин е Ground. Значи просто трябва да разкарам всички останали пинове (с изкл. на 8 и 9) от оригиналната инсталация на новото огледало и да ги запоя за 3 и 10 на сегашното.

Знам че съм писал глупости преди време за електрохроматичните огледала, извинявам се и се надявам тази тема да компенсира греховете ми ;)

Ето и малко снимков материал + моите бележки докато прехвърлях модулите.

Заводкото огледало:
Изображение

Тук съм разглобил буксата на заводската ми инсталация, да видя по-добре пиновете и да мога да ги премеря:
Изображение

Снимка на бъдещото огледало отвътре:
Изображение
Изображение
Изображение

Малко по малко прехвърлям пиновете от старото към новото огледало и напасвам инсталацията.
Сивият кабел тук е за задна скорост, в последствие го махнах и него, да няма кабелна навалица в корпуса :)
Изображение

Пренареждам пиновете, вадят се с ръка и нещо остро, което да натисне контрата на пинчето навътре.
Изображение

Ето го и свързването на самозатъмняването към оригиналната инсталация на алармения приемник. В последствие ги изолирах и захванах за основата на огледалото, да не натискат модула на затъмняването, който е на самото стъкло.
От завода бяха хванати със свинска опашка за рамката, така че си имаше нужда :)
Изображение

Голяма молба, не се водете по цветовете! Гледайте пиновeте и волтажите на тях при контакт и при спрян контакт!
Забележки:
-При опит да се откачи огледалото, колата включва сирената на алармата. Обратното закачане не я спира. Трябва сигнал от ключа.
-Не съм посочил как се отваря огледалото, понеже е интуитивно. С плосък и не драскащ, здрав предмет се натиска в процепа м/у двете части, докато се откачат щипките. Ако нямате добри нерви, има шанс да се счупят рамките.
Затварянето е елементарно.
-Прекарването на 2та нови пина е лесно, но ви трябват такива от някъде... или от стари букси, или нови от дилърите. Вижте им парт номерата в bmwfans / realoem. Аз имах 2 излишни пина и не се наложи.
-Кабелите вървят по дясната рамка до стъклото, аз си бях пуснал допълнителните кабели и чаках удобен момент да направя огледалото, за да ги свържа.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + алар

Мнение от b00st » 22 Апр 2013, 0:37

Браво, хубава опция за тези с фабрична аларма :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 2.02.2007
Местоположение: София

Re: DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + алар

Мнение от JOGI » 22 Апр 2013, 1:22

м паралел с кабриото от холандия беше правил това, но заедно с компаса и найстина нямаше място в огледалото и модула за алармата го беше преместил зад жабката.. а иначе не знам защо не връзвате огледалата за задната, при положение, че е нищо работа, един проводник само. в момента не мога да се сетя точно за ситуациите, но си спомням, че два пъти бях доста благодарен, че го вързах както си е фабрично. то си е от тея неща, които никога не очакваш, че ще са ти полезни, но все пак идва и такъв момент.
описанието е екстра. :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + алар

Мнение от ~Мишо~ » 23 Апр 2013, 1:08

Темата е за полезни! :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + алар

Мнение от baitun » 23 Апр 2013, 17:03

Бях пуснал тема с въпрос как се сваля рамката на огледалото-щом си се справил без да го надереш или счупиш щипките- :bowdown: . Моята кола беше с обикновено огледало, но имаше горепосочената опция, взех електрохроматично без тази опция/ че ме дразни клоунския нос на огледалото на е46/, но не посмях да го разглобя и да сложа платката от старото ми огледало, защото на него при сваляне на рамката му разказах играта/надрах го здраво и няколко счупени щипки/. Ще взема да се пробвам да сваля рамката, дано не я потроша. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + алар

Мнение от kdl » 23 Апр 2013, 18:09

Нямам снимки как се отваря... забравих да снимам, може да отворя пак едното огледало и да допълня темата, ако има нужда.
По чужбинско казват да се ползва plastic putty knife или пластмасова шпатула... аз ползвах клип за пари, нещо като на снимката по-долу.
Изображение
Почва се отгоре или отдолу към средата и малко по малко го придвижвам настрани, докато се получи по-равномерна дупка. Единственото условие е да не се почва отстрани. Там е много стегнато. В един момент дупката става достатъчно широка и се натиска и побутва едновременно. Тръгнат ли 1-2 щипки, всичко е наред.
Почти не се ползва сила.

Колкото до задната скорост. На 2 от колите ми съм имал оригинални такива и не намирах смисъл да изсветлява. Т.е. не виждам разлика. А и аз се обръщам назад като маневрирам. На огледала карам рядко.

Е за Холандеца с кабриото не се сетих... чел съм му темата, но не намерих детайли. В дясната страна на огледалото има малко място, но ще е тегаво да се натъпче каквото и да е там, понеже задния сензор за осветеност седи на доста централно място.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: DIY: Електрохроматично (самозатъмняващо) огледало + алар

Мнение от baitun » 23 Ное 2013, 23:24

Купих второ електрохроматично огледало от е36, успях да го разглобя без да го потроша, но се оказа, че корубите нямат нищо общо.
Явно става корубата само от огледало от е46 с клоунския нос. На това без него няма къде да се монтира платката за централното. Ще кача снимки тези дни с "десетте" разлики :mhihi: . Сега си имам две електрохроматични без да мога да поставя горепосочената платка.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook