Смяна на лагерчето при скърцащ волан, DIY
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Смяна на лагерчето при скърцащ волан, DIY
Доста дразнещо при Е36 е когато волана се разкърца при въртене. Причините за издаването на звуци от волана обикновено се свеждат до лентовия кабел (slip ring) или до горното пластмасово лагерче на кормилната колона. В този DIY ще опиша как да смените лагерчето, също и как да смажете лентовия кабел и да се отървете от дразнещия звук. Предварително ще предупредя, че смяната на лагерчето изглежда проста работа, но може да отнеме време и да ви изнерви доста, считайте се за предупредени!
Винаги можете да започнете с по-лесната част, свалянето на волана и гресирането на лентовия кабел, което може да елеминира проблемния звук. При мен не помогна и се наложи да пристъпя към смяна на лагерчето, а и предвид възрастта на колите е не лоша идея.
За съжаление по-голямата част от снимките са с телефона, но мисля, че ще добиете представа за какво иде реч.
Разкачете акумулатора, така ще избегнете евентуална грешка на еърбега при невнимание! Преди да махате волана винаги го позиционирайте в средно положение (гумите право напред)!
Да започнем. Развиваме двата торкс T30 зад волана и внимателно разкачаме еърбега. Tip: торкс T27 също ще свърши работа под ъгъл.
Извадете ключа от патрона и заключете волана. Камък 16 гедоре развива болта в центъра.

Лентовия кабел е все още закачен за инсталацията. Налага се да свалим долната пластмаса под кормилния прът.

Това става като отвием единия болт отдолу и издърпаме разширяващата се пластмасова гайка. Долната и горната пластмаса се държат и на 4 щипки, внимателно без да се ползва сила се натиска навътре и надолу на мястото на всяка щипка за да освободи. Ако волана се регулира трябва да отключите механизма за да махнете кората. Махаме буксите и волана е свободен. Тук вече съм започнал да махам лентовия кабел. 3x торкс T10 отзад и един отпред. Впрочем този вид лентов кабел се ползва от 95та година до края на производството. Ако колата ви е преди 95та, той е по-различен.

Лентовия кабел се разглабя като се откопчае металния пръстен, който държи двете части. Ползвайте права отвертка на местата посочени със стрелките.

Ако го сваляте за първи път със сигурност заводската смазка е поизчезнала. Гресирате металния пръстен отдолу и чрез него отново съединявате двете части. Кафявата грес е най-подходяща за целта, не ви препоръчвам течна бяла грес или масло, защото нямат тази трайност а и смазваме метал към пластмаса затова ни трябва нещо по-гъсто. Самия лентов кабел вътре не се смазва по никакъв начин, че съм чувал за такива изпълнения. Единствено може да го почистите, но не е задължително
Сглобяването е в обратен ред. Тук обаче обръщам внимание, понеже сте разкачили лентовия кабел от волана, след връщането му на волана трябва да го центрирате в средно положение. Това означава 2.5 оборота от крайното ляво или дясно. Неуспех води до скъсването му!
Следва втората част на това DIY, а именно смяната на лагера.
Имайте предвид, че ще работите със лубриканти по кормилната колона. Винаги е добра идея да си запазите седалката чиста

Дотук беше лесната част. За да стигнем до лагерчето махаме първия метален пръстен-втулка. Открива се следната гледка:

Ето тук започва "купона". Обърнете внимание на металната скоба, която прилича на зегерка и държи задната втулка. Свалянето е доста неприятна работа, отсега забравете за метода само с отвертките. Аз лично ползвах прави зегер клещи и си помагах с една тънка отвертка за да я избутам от леглото. Тук мога да кажа само че махането ми отне толкова време колкото работата от началото до тук.

Вече имаме достъп до лагера. На 12 и 6 часа има отвори за права отвертка - избутване навън. Тук откачих горната пластмаса (държи се на един болт отгоре) и просто я избутах леко нагоре и навътре за да мога да ползвам металната опора с отвертката.

Новият лагер. На снимката се вижда и инструмента с който свалих металната скоба пред втулката.

Слагането е детска игра, просто го натискате колкото може с ръце, после набивате с права отвертка и чук отгоре и отдолу по металната част докато не залепне докрай.
Тук държа стария лагер с махната вътрешната пластмаса, виждате какво представлява.

Време е за сглобяване. Трябва да върнем металната втулка и след това металната скоба, която и беше най-малко любимата ми част
Мога само да кажа, че слагането на "зегерката" е толкова трудно колкото свалянето, даже аз лично го смятам за по-трудно. Проблема е, че леглото в което е била се скрива и няма лесен начин да я върнете обратно. Това, което успях да направя след около 20 минути мъчене със всякакви отвертки, пинсети, клещи и прочие е да взема извити, отварящи зегер клещи 180mm и да разтворя максимално металната скоба докато стане малко по-лесна за поставяне. Гресирах мястото където стои. Самата скоба трябва плътно да легне пред втулката и после слагате втората втулка, волана и стягате болта колкото може. Така избутвате скобата и тя пада в леглото. Разбира се понеже я бях поотворил повечко със клещите ползвах гарги за да я свия колкото може обратно, докато е в леглото. Метода се оказа успешен.

Сложих втория метален пръстен, и стегнах с волана за да прилепнат двете втулки и скобата между тях. Снимката е от под кормилния прът:

Без волан трябва да изглежда така:

Вече можете да сложите волана на шлиците с лентовия му кабел, свързвате бега и клаксона, затваряте долната пластмаса, стягате централния болт, еърбега обратно и сте готови.

Резултата е от упражнението - единственото което се чуваше е якето ми при движение. Поне засега, надявам се и занапред
Винаги можете да започнете с по-лесната част, свалянето на волана и гресирането на лентовия кабел, което може да елеминира проблемния звук. При мен не помогна и се наложи да пристъпя към смяна на лагерчето, а и предвид възрастта на колите е не лоша идея.
За съжаление по-голямата част от снимките са с телефона, но мисля, че ще добиете представа за какво иде реч.
Разкачете акумулатора, така ще избегнете евентуална грешка на еърбега при невнимание! Преди да махате волана винаги го позиционирайте в средно положение (гумите право напред)!
Да започнем. Развиваме двата торкс T30 зад волана и внимателно разкачаме еърбега. Tip: торкс T27 също ще свърши работа под ъгъл.
Извадете ключа от патрона и заключете волана. Камък 16 гедоре развива болта в центъра.

Лентовия кабел е все още закачен за инсталацията. Налага се да свалим долната пластмаса под кормилния прът.

Това става като отвием единия болт отдолу и издърпаме разширяващата се пластмасова гайка. Долната и горната пластмаса се държат и на 4 щипки, внимателно без да се ползва сила се натиска навътре и надолу на мястото на всяка щипка за да освободи. Ако волана се регулира трябва да отключите механизма за да махнете кората. Махаме буксите и волана е свободен. Тук вече съм започнал да махам лентовия кабел. 3x торкс T10 отзад и един отпред. Впрочем този вид лентов кабел се ползва от 95та година до края на производството. Ако колата ви е преди 95та, той е по-различен.

Лентовия кабел се разглабя като се откопчае металния пръстен, който държи двете части. Ползвайте права отвертка на местата посочени със стрелките.

Ако го сваляте за първи път със сигурност заводската смазка е поизчезнала. Гресирате металния пръстен отдолу и чрез него отново съединявате двете части. Кафявата грес е най-подходяща за целта, не ви препоръчвам течна бяла грес или масло, защото нямат тази трайност а и смазваме метал към пластмаса затова ни трябва нещо по-гъсто. Самия лентов кабел вътре не се смазва по никакъв начин, че съм чувал за такива изпълнения. Единствено може да го почистите, но не е задължително
Сглобяването е в обратен ред. Тук обаче обръщам внимание, понеже сте разкачили лентовия кабел от волана, след връщането му на волана трябва да го центрирате в средно положение. Това означава 2.5 оборота от крайното ляво или дясно. Неуспех води до скъсването му!
Следва втората част на това DIY, а именно смяната на лагера.
Имайте предвид, че ще работите със лубриканти по кормилната колона. Винаги е добра идея да си запазите седалката чиста


Дотук беше лесната част. За да стигнем до лагерчето махаме първия метален пръстен-втулка. Открива се следната гледка:

Ето тук започва "купона". Обърнете внимание на металната скоба, която прилича на зегерка и държи задната втулка. Свалянето е доста неприятна работа, отсега забравете за метода само с отвертките. Аз лично ползвах прави зегер клещи и си помагах с една тънка отвертка за да я избутам от леглото. Тук мога да кажа само че махането ми отне толкова време колкото работата от началото до тук.

Вече имаме достъп до лагера. На 12 и 6 часа има отвори за права отвертка - избутване навън. Тук откачих горната пластмаса (държи се на един болт отгоре) и просто я избутах леко нагоре и навътре за да мога да ползвам металната опора с отвертката.

Новият лагер. На снимката се вижда и инструмента с който свалих металната скоба пред втулката.

Слагането е детска игра, просто го натискате колкото може с ръце, после набивате с права отвертка и чук отгоре и отдолу по металната част докато не залепне докрай.
Тук държа стария лагер с махната вътрешната пластмаса, виждате какво представлява.

Време е за сглобяване. Трябва да върнем металната втулка и след това металната скоба, която и беше най-малко любимата ми част


Сложих втория метален пръстен, и стегнах с волана за да прилепнат двете втулки и скобата между тях. Снимката е от под кормилния прът:

Без волан трябва да изглежда така:

Вече можете да сложите волана на шлиците с лентовия му кабел, свързвате бега и клаксона, затваряте долната пластмаса, стягате централния болт, еърбега обратно и сте готови.

Резултата е от упражнението - единственото което се чуваше е якето ми при движение. Поне засега, надявам се и занапред

Последна промяна b00st на 18 Апр 2013, 18:05, променена общо 3 пъти
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Смяна на лагерчето при скърцащ волан, DIY


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- didodi
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 204
- Регистриран на: 2.12.2003
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: E39 Touring 525d
- Мечтае да кара: с четири ауспуха...
- Детайли за колата: Лайфстайл комби просто.
Re: Смяна на лагерчето при скърцащ волан, DIY
Много полезно браво, тъкмо се бях заканил да смазвам , но ще сменя и лагера за всеки случай макар, че не винаги скърца 


- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Смяна на лагерчето при скърцащ волан, DIY
Много добра тема






- Snoop
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 9.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: засилен дизел
- Мечтае да кара: на Шаро поршето
- Детайли за колата: TOP!!! FULL!!! MPACK!!! Всички екстри за модела! :D :D :D
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Смяна на лагерчето при скърцащ волан, DIY
No0k написа:Това ще оправи ли зимното скърцане :d
Ако не това незнам какво тогава

- denises26
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: E38
- Мечтае да кара: Алпина
Re: Смяна на лагерчето при скърцащ волан, DIY
А лагера има ли го по магазините за авточасти или го купи от Дару? Също така каква е цената му?
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Смяна на лагерчето при скърцащ волан, DIY
Темата е супер ,всички особености при процедурата са подчертани много добре !
П.С. Аз обаче искам да добавя ..... всичко това съм го правил - гресирн кабел (металната и пластмасовата повърхности) , сменен лагер , всички детайли са огледани перфектно и няма никакви видими износвания ..... след тая процедура (която съм правил през 2010г) кара точно половин година и се разскърца пак.... или не са го измислили това чудо, или проблема идва от друго място (подозирам , че долния лагер е разбит леко и товари повече горния , което води до по -бързото му износване .... скоро свалях пак волана и забелязах , че пластмасовия лагер вече има луфт при движение на пръта ....).
П.С. Аз обаче искам да добавя ..... всичко това съм го правил - гресирн кабел (металната и пластмасовата повърхности) , сменен лагер , всички детайли са огледани перфектно и няма никакви видими износвания ..... след тая процедура (която съм правил през 2010г) кара точно половин година и се разскърца пак.... или не са го измислили това чудо, или проблема идва от друго място (подозирам , че долния лагер е разбит леко и товари повече горния , което води до по -бързото му износване .... скоро свалях пак волана и забелязах , че пластмасовия лагер вече има луфт при движение на пръта ....).
Re: Смяна на лагерчето при скърцащ волан, DIY
Мето, погледна ли пластмасовата гайка в основата на пръта, над педалите.
Тя понякога се разтяга при смяна на този лагер и води до въпросния луфт.
Тя понякога се разтяга при смяна на този лагер и води до въпросния луфт.
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: Смяна на лагерчето при скърцащ волан, DIY
liloff написа:Мето, погледна ли пластмасовата гайка в основата на пръта, над педалите.
Тя понякога се разтяга при смяна на този лагер и води до въпросния луфт.
За коя гайка в основата на пръта става въпрос.... ?


- TAZ
- Потребител
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 6.11.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e36 320i <3
Re: Смяна на лагерчето при скърцащ волан, DIY
Направих цялата процедура, скърцането намаля, но не изчезна ??? Някакви идеи ? Пробвах без кутийката на лентовия кабел само гол волан сложих и пак скърца следователно е някъде от пръта, но се чува пак от към лагера някъде...
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Смяна на лагерчето при скърцащ волан, DIY
Долу на кормилния прът има същото лагерче, ако е от него вече е по-сложно. Махни кората под педалите и се заслушай дали идва от там звука.
29 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани