Проблем с M43 - мени обороти и претриса
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- AmxBg
- Потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 29.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: m43b18
Проблем с M43 - мени обороти и претриса
Ето какви са симптомите:
Като запаля колата оборотите играят от 1000-400 и обратното. (най често като е студена)
Като е студена претриса и предърпва при подаване на газта.
Прави вакум на капачката за доливане на масло.
За последните 10000 км. съм долял 2 литра масло, незнайно къде отиде. Според мен не го гори, нито пуши нито нищо...
Като загрее си върви нормално без проблеми. Мисля че е клапан за картерните газове.
Гледам в клапана влизат 2 маркуча: Единия е от капака на клапаните (най отгоре на двигателя, дано да не се бъркам), а другия идва някаде отдоло, явно от колекторите.
Въпроса ми е може ли този клапан да е проблема и къде отива маслото като колата не го гори?
Така гледам че този клапан е само за екология... viewtopic.php?f=8&t=264676
Ако изолирам клапана ще се оправят ли нещата с липсата на масло и тресене на обороти?
В темата от линка е показано как да се изолира клапана и мисля да го направя така... но искам да събера още малко мнения и тогава да реша какво да правя. За момента нямам излишни 100 лв. да купувам клапан и затова търся по алтернативни варянти.
Като запаля колата оборотите играят от 1000-400 и обратното. (най често като е студена)
Като е студена претриса и предърпва при подаване на газта.
Прави вакум на капачката за доливане на масло.
За последните 10000 км. съм долял 2 литра масло, незнайно къде отиде. Според мен не го гори, нито пуши нито нищо...
Като загрее си върви нормално без проблеми. Мисля че е клапан за картерните газове.
Гледам в клапана влизат 2 маркуча: Единия е от капака на клапаните (най отгоре на двигателя, дано да не се бъркам), а другия идва някаде отдоло, явно от колекторите.
Въпроса ми е може ли този клапан да е проблема и къде отива маслото като колата не го гори?
Така гледам че този клапан е само за екология... viewtopic.php?f=8&t=264676
Ако изолирам клапана ще се оправят ли нещата с липсата на масло и тресене на обороти?
В темата от линка е показано как да се изолира клапана и мисля да го направя така... но искам да събера още малко мнения и тогава да реша какво да правя. За момента нямам излишни 100 лв. да купувам клапан и затова търся по алтернативни варянти.
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6218
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Проблем с M43 - мени обороти и претриса
Аз съм от привържениците на идеята този клапан да се изолира- при определени двигатели може да създаде много сериозни проблеми. Ако някой не иска да замърсява атмосферата може да си сложи oil catch tank.
За това къде е маслото- или изтича, или изгаря, без значение на това какво ти се струва, че се случва.
Колата може да претриса и предърпва от доста неща, изолирането на клапана е едно добро начало.
За това къде е маслото- или изтича, или изгаря, без значение на това какво ти се струва, че се случва.
Колата може да претриса и предърпва от доста неща, изолирането на клапана е едно добро начало.
Re: Проблем с M43 - мени обороти и претриса
Точно този клапан ми правеше на мен проблеми. Но си провери също и маркучите , които влизат в клапана. Двата са увити в някаква шлауфка и при мен единия беше скъсан вътре и не се виждаше. Когато е студена явно гумата е твърда дупката беше голяма и смучеше въздух , а като загрее явно гумата омеква и дупката се стесняваше. Та огледай първо всички маркучи , по който минава въздух, защото това притрисане и кофти работа , когато е студена е точно от някакъв паразитен въздух. След това пробвай и този клапан , но при мен като го размърдам леко и започваше да взима въздух и свестеше.
За маслото ще ти кажа при мен какво стана - махнах клапана и оставих маркучите свободни , след като запалих колата маслото изби от щеката и направи малка локвичка Ако е заминал този клапан няма какво да се чудиш сменяй смело - 60лв е нов
За маслото ще ти кажа при мен какво стана - махнах клапана и оставих маркучите свободни , след като запалих колата маслото изби от щеката и направи малка локвичка Ако е заминал този клапан няма какво да се чудиш сменяй смело - 60лв е нов
- AmxBg
- Потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 29.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: m43b18
Re: Проблем с M43 - мени обороти и претриса
ТОва за мененето на оборотите не ми е голям проблем прави го само като е запаля студена... главно ме притеснява маслото. като е запалена и стисна маркуча колата мени обороти. ще пробвам да изулирам клапана но ме притеснява маслото да не изтече че го смених вчера.
- rhase
- младши ентусиаст
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Проблем с M43 - мени обороти и претриса
Аз също съм го изолирал. Имах същите симптоми. Един съвет - прегледай маркуча който идва до него преди да махаш клапана. При мен беше закъсан, а клапана си беше здрав, но като го отворих да го чистя и му скъсах мембраната, та се наложи да го изолирам. Сложих нов маслоустойчив маркуч и един филтър за картерна вентилация и засега е 6
Като престои колата някъде има ли маслени петна отдолу? Може да има и друг проблем. Ако е от клапана не би трябвало да тече, а да го гори и наслоява по смук. колектор и т.н.
AmxBg написа:ТОва за мененето на оборотите не ми е голям проблем прави го само като е запаля студена... главно ме притеснява маслото. като е запалена и стисна маркуча колата мени обороти. ще пробвам да изулирам клапана но ме притеснява маслото да не изтече че го смених вчера.
Като престои колата някъде има ли маслени петна отдолу? Може да има и друг проблем. Ако е от клапана не би трябвало да тече, а да го гори и наслоява по смук. колектор и т.н.
- Biogame
- старши ентусиаст
- Мнения: 1682
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Проблем с M43 - мени обороти и претриса
За мененето на оборотите я си погледни мъркучите от и за стъпковия мотор.
- AmxBg
- Потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 29.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: m43b18
Re: Проблем с M43 - мени обороти и претриса
под колата не тече нищо нито петна нито локви. кой маркуч да гледам за скъсано този който отива надоло под двигателя или този дебелия който остава отгоре?rhase написа:Аз също съм го изолирал. Имах същите симптоми. Един съвет - прегледай маркуча който идва до него преди да махаш клапана. При мен беше закъсан, а клапана си беше здрав, но като го отворих да го чистя и му скъсах мембраната, та се наложи да го изолирам. Сложих нов маслоустойчив маркуч и един филтър за картерна вентилация и засега е 6AmxBg написа:ТОва за мененето на оборотите не ми е голям проблем прави го само като е запаля студена... главно ме притеснява маслото. като е запалена и стисна маркуча колата мени обороти. ще пробвам да изулирам клапана но ме притеснява маслото да не изтече че го смених вчера.
Като престои колата някъде има ли маслени петна отдолу? Може да има и друг проблем. Ако е от клапана не би трябвало да тече, а да го гори и наслоява по смук. колектор и т.н.
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Проблем с M43 - мени обороти и претриса
Имам го същия проблем при студена кола, но аз нямам проблеми с липса на масло. Някой ако има снимки на тоя клапан с мъркучите нека покаже.
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- Mr2faces
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 5.08.2006
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: e36 compact '97
Re: Проблем с M43 - мени обороти и претриса
До клапана отива само един маркуч, другия тънкия е от тройника, и е за подгряване на колектора.Просто за заедно, за да не се мандахерцат.Клапана се намира до щеката.Ваденето му се осъществява със шестограм 8 мм и е много кофти развиването на вътрешното болче.Успех
- AmxBg
- Потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 29.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: m43b18
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Проблем с M43 - мени обороти и претриса
Четох и други теми за тоя клапан, забравих да спомена че взе сега да ми капе от тук от там масло от гарнитурите на мотора? Дали е от клапана?
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
- rhase
- младши ентусиаст
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Проблем с M43 - мени обороти и претриса
Възможно е да е от клапана при мен мисля че също го имаше този момент.
До него отива само 1 маркуч - този дебелия, който идва от капака на клапаните.
Ето какво представлява отдолу.
Ако можеш смени си го, но няма гаранция новия колко ще изкара. Аз си карам със премахнат клапан и затапена дупка вече 1 година и няма проблеми за сега
До него отива само 1 маркуч - този дебелия, който идва от капака на клапаните.
Ето какво представлява отдолу.
Ако можеш смени си го, но няма гаранция новия колко ще изкара. Аз си карам със премахнат клапан и затапена дупка вече 1 година и няма проблеми за сега
- AmxBg
- Потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 29.01.2012
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: m43b18
Re: Проблем с M43 - мени обороти и претриса
Като откачим маркуча него трябва ли да го затапим с нещо и къде да го оставим да виси ли? а като премахнем клапата на нейно място с какво да затапим...rhase написа:Възможно е да е от клапана при мен мисля че също го имаше този момент.
До него отива само 1 маркуч - този дебелия, който идва от капака на клапаните.
Ето какво представлява отдолу.
Ако можеш смени си го, но няма гаранция новия колко ще изкара. Аз си карам със премахнат клапан и затапена дупка вече 1 година и няма проблемих за сега
- rhase
- младши ентусиаст
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Проблем с M43 - мени обороти и претриса
Маркуча НЕ се затапва. Или го иставяш да си виси или му слагаш Oil Catch Tank или както аз направих - филтър за картерна вентилация (за такъв ми го продадоха не е скъп мисля че около 7лв беше) ЕТО ТАКЪВ
На мястото на дупката която ще остане на колектора, когато махнеш клапана, трябва да измислиш нещо да лепнеш. Аз съм сложил едно парче някаква пластмаса устойчива на високи температури. Залепена със силикон Може да си изрежеш и парче ламарина и да я залепиш (може да ползваш и резбите за да стегнеш пластината, която си изрязал). Гледай да не е нещо което се топи лесно, че лятото и там става жегичка.
На мястото на дупката която ще остане на колектора, когато махнеш клапана, трябва да измислиш нещо да лепнеш. Аз съм сложил едно парче някаква пластмаса устойчива на високи температури. Залепена със силикон Може да си изрежеш и парче ламарина и да я залепиш (може да ползваш и резбите за да стегнеш пластината, която си изрязал). Гледай да не е нещо което се топи лесно, че лятото и там става жегичка.
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
- Мнения: 1926
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
Re: Проблем с M43 - мени обороти и претриса
А до този клапан не ходи охлаждане от водата така ли? Само до диса клапата ходи? Немога да видя щото в момента ми няма колата.
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan
98' e36 318i sedan
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани