Смяна на гарнитурите на ангренажния капак

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Смяна на гарнитурите на ангренажния капак

Мнение от BMWMHartge » 08 Ное 2012, 6:40

М43Б18.Мога ли този капак да го сваля без да свалям капака на клапаните или как се сменят по точно. Става въпрос за номер 17 и 26 от снимката.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: Смяна на гарнитурите на ангренажния капак

Мнение от Le Transporteur » 08 Ное 2012, 10:40

Капака на клапаните е завит в този капак.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Смяна на гарнитурите на ангренажния капак

Мнение от BMWMHartge » 08 Ное 2012, 14:08

Като гледам значи долния капак трудно ще се смени
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Смяна на гарнитурите на ангренажния капак

Мнение от ~Мишо~ » 08 Ное 2012, 19:23

:) Смени му само гарнитурите, не вярвам да му има нещо. Че няма да стане без сваляне на капака на клапаните ти каза колегата, но ще е нужно и друго освен гарнитури.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: РВ1987ВР London
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i M43
Мечтае да кара: M4

Re: Смяна на гарнитурите на ангренажния капак

Мнение от BMW318 i-KOKO » 08 Ное 2012, 23:44

Аз е правих тази процедура, не е толкова трудно,сваляш капака на клапаните после термостата, сваляш и капака които искаш и си сменяш гарнитурите.
metodi80 написа:Преди да почнеш да разглабяш иди да ти измият от пред двигателя , за да можеш със сигурност да видиш от къде точно е теча .... Аз също се съмнявах в семеринга на коляновия вал , от който ти предполагаш , че ти тече , но в последсвие се оказа , че теча е от конзолата на масления филтър ...
И за смяната на семеринга (предния) на коляновия вал , и за смяната на гарнитурите и О-пръстена на филтърната кутия има тема в полезни на Мишо (за смяната на семеринга ти дадоха линк вече ...).
Казваш , че ти тече също и от гарнитурата м/у горния и долния ангренажен капак ....

За да я смениш трябва да направиш следното :
Отвиваш капака на клапаните , махаш гарнитурата , изтоваш антифриза (от пробката на радиатора) , махаш термостата , след това отвиваш болтовете , които придържат горния ангренажен капак , хващаш с две ръце от горната му страна и теглиш към теб , за да се отдели от главата ... и си готов ... Пред теб ще се открие следната гледка :

Изображение

Махаш старата гарнитура , налагаш новата в/у долния ангренажен капак .... , и ТУК ИДВА ВАЖНАТА ЧАСТ !!!!
Когато наложиш горния капак на мястото му , ще забележиш , че горния край/ръб на капака се надига с около 1 мм над ръба на главата ! Ако го стегнеш така , без да е изравнен с галвата , просто няма да може да легне гарнитурата и капака на клапаните (или другия вариянт е да стягаш то тогава , докъто превърти болт или прекълцаш гарнитурата !). За целта трябва горния ангренажен капак да се натисне на долу , така че да се изравни с главта ... ,но на ръка няма стане , ако ще да си най -силния човек на земята !
Какво трябва да се направи ....
Налагаш капака на мястото му , навиваш болтовете колкото позволяват (възжмоно е да не се навиват лесно , понеже отворите за болтовете на самия капак , се разминават с отворите на главата , за това не бива да се насилват , а просто да се навият на ръка до колкото позволяват...).
След това зад колелото на веригата (в самата глава) се виждат ето тези отвори :

Изображение


Има ги и от ляво и от дясно на колелото ...

След това се взима подходящ лост (по възможност леко закривен ) , този лост се застопорява от едната страна именно в отворите от горната снимка , а от другата страна се притиска самия капак (хубаво е м/у лоста и капака да се постави нещо , за да не се нарани капака ) :

Изображение

След това се натиска , докато горния ръб на ангренажния капак не се изравни с горния ръб на главата (опипва се с пръст докато не се усети , че двете повърхности са равни ). Щом двете части са изравнени се стяга САМО ГОРНИ БОЛТ.
След това по аналогичен начин и от другата страна :

Изображение

Изображение

Пак се притиска докато не се изравни капака с главата и се стягат вече всички болтове . Това е процедурата по смяната на тая гарнитура ....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Смяна на гарнитурите на ангренажния капак

Мнение от baitun » 09 Ное 2012, 20:20

Ако имаш теч на масло при капака на гарнитура №17, си погледни и гарнитура №16, там се сваля и главата, а за №17 трябва да свалиш капака на клапаните/не виждам какво те притеснява това-гарнитурата му е 15-20 лева, поне толкова беше преди 3 години/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Смяна на гарнитурите на ангренажния капак

Мнение от BMWMHartge » 09 Ное 2012, 20:39

baitun написа:Ако имаш теч на масло при капака на гарнитура №17, си погледни и гарнитура №16, там се сваля и главата, а за №17 трябва да свалиш капака на клапаните/не виждам какво те притеснява това-гарнитурата му е 15-20 лева, поне толкова беше преди 3 години/


Като затваряхме главата сега и майстора ми каза че едната гарнитура отпред я сложил нова, защото неможела да се смени на затворена глава, дали е 16ти номер, трябва да го питам
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Смяна на гарнитурите на ангренажния капак

Мнение от baitun » 13 Ное 2012, 19:06

BMWMHartge написа:
baitun написа:Ако имаш теч на масло при капака на гарнитура №17, си погледни и гарнитура №16, там се сваля и главата, а за №17 трябва да свалиш капака на клапаните/не виждам какво те притеснява това-гарнитурата му е 15-20 лева, поне толкова беше преди 3 години/


Като затваряхме главата сега и майстора ми каза че едната гарнитура отпред я сложил нова, защото неможела да се смени на затворена глава, дали е 16ти номер, трябва да го питам

№ 16 е. На моята кола първо първо смених №17, измих двигатела и след 1-2 дни пак се омасли, след това смъкнах главата и се оказа, че №16 е скъсана, смених я и сега е ок

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1926
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Re: Смяна на гарнитурите на ангренажния капак

Мнение от BMWMHartge » 13 Ное 2012, 22:09

ДА не пускам нова тема него обясни, който е сменям гарнитурата и на долния капак
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 448
Регистриран на: 28.06.2009
Местоположение: високо в планината
Пол: Мъж
Кара: млади майки да полудяват ...
Мечтае да кара: всичко,без пари да давам

Re: Смяна на гарнитурите на ангренажния капак

Мнение от vanko 318i » 20 Ное 2012, 22:40

BMW318 i-KOKO написа:Аз е правих тази процедура, не е толкова трудно,сваляш капака на клапаните после термостата, сваляш и капака които искаш и си сменяш гарнитурите.


браво колега,и мен ме чака тая процедура и ми е интересно дали ще се справя с тази гарнитурка(справих се успешно с конзолата на масления филтър със клапанчето О-пръстените и сега е супер) много добре си обяснил цялата процедура :clap:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 267
Регистриран на: 3.03.2016
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring 320d 04'

Re: Смяна на гарнитурите на ангренажния капак

Мнение от PaLMaL » 08 Авг 2019, 18:32

При м43б19 сваля ли се картера за да се смени гартирутата на ангр. капак? Тече вдясно от семеринга някъде.

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook