Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
Колата е е36 туринг 96' с м43б18 от по-новия модел,стъпковия мотор е на дросела. М42-ката е пак от е36 около 93-94' взех го с инсталацията и компа. Сложих го и неискаше да запали,колата има ews 2 откачих букста и дадох на късо двата крайни по-дебели кабела. Запали,чукаха доста повдигащите,но не беше пален от поне година,след малко работа си млъкна и заработи добре. Сега по същество,като дам на контакт и се вкл.перката на радиатора,върти си постоянно и датчика на температурата на таблото или показва че е прегрята или нищо не показва. М42ката е с два температурни датчика на главата,а м43то е с един двоен. Чел съм някъде решение във форума,но не успях да намеря темата.
Друг проблем е че не успях да намеря място на една букса от инсталацията на мотора,намира се между стартера и генератора под колекторите,буксата е с два пина,на м43то влиза на диса клапата,но м42то няма букса на дисата или нещо липсва...четох за някакъв вакуумен съд за дисата,но нямам такъв.
Струва ми се леко муден в ниски(около 1000-1500) и във високи,върви много добре в средни обороти от около 2к до около 4к дърпа добре нагоре върви не не дърпа така силно и си мисля че не работи тази диса...
Четох също така че като се даде предварение на смукателния вал тръгва доста добре,но колко предварение?
Благодаря предварително на всички отзовали се!
П.С. Пропуснах да кажа че попринцип ще работи под налягане,но в момента е в разработка
Друг проблем е че не успях да намеря място на една букса от инсталацията на мотора,намира се между стартера и генератора под колекторите,буксата е с два пина,на м43то влиза на диса клапата,но м42то няма букса на дисата или нещо липсва...четох за някакъв вакуумен съд за дисата,но нямам такъв.
Струва ми се леко муден в ниски(около 1000-1500) и във високи,върви много добре в средни обороти от около 2к до около 4к дърпа добре нагоре върви не не дърпа така силно и си мисля че не работи тази диса...
Четох също така че като се даде предварение на смукателния вал тръгва доста добре,но колко предварение?
Благодаря предварително на всички отзовали се!
П.С. Пропуснах да кажа че попринцип ще работи под налягане,но в момента е в разработка
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
Колеги моля Ви кажете как мога да оправя проблема с ел.перката и темп.датчик на таблото че се притеснявам като не я знам на колко градуса върви,спокоен съм само и единствено,защото перката работи постоянно.
Пак описвам проблема,ако някой не е разбрал:колата си е с ел.перка на радиатора,след трансплантацията перката се вкл. на контакт и работи постоянно дори и на запалена кола,никога не спира.Датчика на таблото за температурата или не показва нищо или седи в червеното.
М43-то е с един двоен датчик на главата,а М42-то е с два отделни...
Доколкото знам единия дава информация на компа,а другия на таблото,а при м43 е един с 3 кабела и дава и на двете информация.
Сложих си м42-ката с нейната си инсталация и с нейния компютър...Вадих буксата на предния темп.датчкик(защото е достъпен) и няма никаква разлика в показанията на таблото....
П.С Картерите на М43 и М42 дали са еднакви...?
Пак описвам проблема,ако някой не е разбрал:колата си е с ел.перка на радиатора,след трансплантацията перката се вкл. на контакт и работи постоянно дори и на запалена кола,никога не спира.Датчика на таблото за температурата или не показва нищо или седи в червеното.
М43-то е с един двоен датчик на главата,а М42-то е с два отделни...
Доколкото знам единия дава информация на компа,а другия на таблото,а при м43 е един с 3 кабела и дава и на двете информация.
Сложих си м42-ката с нейната си инсталация и с нейния компютър...Вадих буксата на предния темп.датчкик(защото е достъпен) и няма никаква разлика в показанията на таблото....
П.С Картерите на М43 и М42 дали са еднакви...?

- Jang1r
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
Размени буксите на датчиците 

BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
Jang1r написа:Размени буксите на датчиците
Ще опитам тези дни и ще споделя резултата какъв е и дали има ефект.Най-странното е че дори и на таблото да показва че е студена,пак се пуска перката.Ще опитам и ще кажа какво е станало!
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
Размяната на кабелите се оказа "Мисията невъзможна".
Задният датчик въобще не се вижда къде е от долната част на колектора,а кабелите за темп.датчици и без това не са толкова дълги за да се разменят,аз си мислех че се събират в ел.кутията между колекторите,но те си вървят в отделни снопчета.Чудих се ако различните датчици дават различно съпротивление,остава като вариант да се разменят самите датчици,но това отново е адски трудно,защото и долната част на колекторите ще трябва да се свали.
Моля дайте някакво решение на проблема,сигурен съм че и друг се е сблъсквал с подобно нещо,не съм първия който прави смяна от м43 към м42...
Все ми се върти в главата че може и да има решение от кръглата букса която е до бушониерата,защото двигателя си е с неговата инсталация,всичко си е негово,остава да е нещо към таблото или може и тотално да греша...

Задният датчик въобще не се вижда къде е от долната част на колектора,а кабелите за темп.датчици и без това не са толкова дълги за да се разменят,аз си мислех че се събират в ел.кутията между колекторите,но те си вървят в отделни снопчета.Чудих се ако различните датчици дават различно съпротивление,остава като вариант да се разменят самите датчици,но това отново е адски трудно,защото и долната част на колекторите ще трябва да се свали.
Моля дайте някакво решение на проблема,сигурен съм че и друг се е сблъсквал с подобно нещо,не съм първия който прави смяна от м43 към м42...
Все ми се върти в главата че може и да има решение от кръглата букса която е до бушониерата,защото двигателя си е с неговата инсталация,всичко си е негово,остава да е нещо към таблото или може и тотално да греша...

- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
dicho0o написа:Друг проблем е че не успях да намеря място на една букса от инсталацията на мотора,намира се между стартера и генератора под колекторите,буксата е с два пина,на м43то влиза на диса клапата,но м42то няма букса на дисата или нещо липсва...четох за някакъв вакуумен съд за дисата,но нямам такъв.
Струва ми се леко муден в ниски(около 1000-1500) и във високи,върви много добре в средни обороти от около 2к до около 4к дърпа добре нагоре върви не не дърпа така силно и си мисля че не работи тази диса...
Четох също така че като се даде предварение на смукателния вал тръгва доста добре,но колко предварение?
Благодаря предварително на всички отзовали се!
П.С. Пропуснах да кажа че попринцип ще работи под налягане,но в момента е в разработка
По това което пишеш ти липсват части от диса клапата. В реалоем можеш да ги видиш какви са...
Само ниските ти страдат когато не работи клапата.
Като се даде предварение ще тръгне в ниски/средни обороти (там където е мъртъв по принцип), но ще умре във високите. Ако дадеш закъснение обратно - на моя строкър дадох закъснение 5-6 градуса понеже ме притесняваше че с оригиналните валове няма да стига въздуха във високите и с тая настойка тръгва яко от 3500 до прекъсвач... какви ти над 4000 нали бил в разработка

- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
Аз гледах в реалоем и видях че липсват дооста части от тази диса и ще си карам без нея защото колата ще е с турбо...
Явно ще трябва да си поиграя малко със смукателния вал,но мисля че ще ми е по-добре да върви здраво до около 4-5к....така че незнам какво ще му дам имайки впредвид турбото,което скоро ще му слагам.
Относно разработката исках да кажа че просто не беше каран доста време и му сменях лагерите,но сигментите не са бутани,така че си му давам яко газ вече.На всички ИС-ки прекъсвача ли е на 7000об или съм с чип,защото си личи че е отварян компа
Както и да е,с мотора ще видя какво ще правя,кажете какво да правя с тези темп.датчици че е мн неприятно да незнам колко градуса е
Явно ще трябва да си поиграя малко със смукателния вал,но мисля че ще ми е по-добре да върви здраво до около 4-5к....така че незнам какво ще му дам имайки впредвид турбото,което скоро ще му слагам.
Относно разработката исках да кажа че просто не беше каран доста време и му сменях лагерите,но сигментите не са бутани,така че си му давам яко газ вече.На всички ИС-ки прекъсвача ли е на 7000об или съм с чип,защото си личи че е отварян компа

Както и да е,с мотора ще видя какво ще правя,кажете какво да правя с тези темп.датчици че е мн неприятно да незнам колко градуса е
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1667
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
В началото си писал,че си взел инсталацията с компютъра.Би трябвало да имаш и буксата за втория датчик (единия е за "компа",а другия за "стрелката" ти на таблото).
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
ildivvy написа:В началото си писал,че си взел инсталацията с компютъра.Би трябвало да имаш и буксата за втория датчик (единия е за "компа",а другия за "стрелката" ти на таблото).
Да,М42-то си е с негова инсталация и с негов комп,всичко си е свързано,обаче явно има някаква тънкост,защото перката работи винаги и таблото показва само в крайните позиций,както си избере - прегрята или студена.
Попринцип сутрин докато е студена показва че е прегрята,а като стопли показва че е студена,само в крайни позиций,няма средни

Мислих си че всичко е наред относно комп,инсталация и ДВГ,евентуално че има грешка от инсталацияна на ДВГ-то към инсталацията на колата(букса Х20 мисля че се води)....но само предполагам.
Четох в една тема пича имаше подобен проблем придружен с непалене,обаче и на него никой не му е помогнал...

- emobmw
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 14.12.2007
- Местоположение: Shumen
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 325xi-2001г.
Re: Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
Колега със сигурност проблема ти е в свързването на инсталацията.Аз също правих тази интервенция но оригиналната инсталация не съм я махал по принцип тя също става само се преместват два пина на буксата на екуто и два кабела за управлението на климатроника и всичко при мен си работи без проблем.Също така на М42 има два датчика за температурата,като единият е за стрелката на таблото а другият за екуто,ако си ги разменил няма да ти показва нищо.Аз си сложих оригиналният датчик от М43 и нямам ядове.В аутодатата има подробни схеми на инсталацията на двата мотора.Аз от там си извадих цялата информация и въобще не съм се занимавал да махам оригиналната инсталация на колата тя е същата като при М42 само с някои разминавания.Ел перката ти се управлява от датчик на водният радиатор както и от екуто.При М42 е с виско и инсталацията не е предвидена за ел перка трябва преправяне затова и ти върти още като дадеш на контакт.
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
Проблема е на половина решен. Забелязах че не ми показва на таблото дали двигателя качва масло. Огледах хубаво буксите и забелязах че са разменени буксите на масления и темп.датчик. Сложих ги по местата им и сега ми показва и температурата и маслото. Остана да реша проблема с постоянно работещата ел.перка,установих че дори и след изваждане и на двата датчика от които се командва тя пак работи,явно има някаква разлика в инсталацията,ако някой е имал същия проблем нека сподели,защото другия вариант е смяна на инсталацията и малко преправяне 

Re: Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
Koлега, наскоро правих същата интервенция, но при мен проблема беше станал точно обратния, перката не включваше изобщо, закачи я на диагностика да видиш да не е пипано по настройките на перката, при мен беше изключена ръчно от там и бях в едни филми...
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Няколко проблема след SWAP от м43 към м42
Колеги кажете от къде мога да видя схемата на х20 буксата на м43-то и на м42-то и да видя къде точно е разликата,за да си го оправя?
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани