Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от raduslaf » 26 Сеп 2012, 19:14

Здравейте, колеги :) Имах "удоволствието" да премина през тоя трънлив път през последните няколко седмици и реших да споделя подробно, за да са наясно колегите, които мислят да го правят, какво ги очаква.Заредете се с търпение и готовност да понесете просташко отношение от органите, но ви съветвам да си траете, защото от тези хора зависи дали ще ви се получи.Пускам темата в е36, защото аз минах процедурата с такава кола.Моята трансплантация беше от 318ис към 328и.Стъпките са условно три:
1) Закупуване на доказано законен мотор с документ за колата донор + фактура или нотариално заверен договор за покупко-продажба
2) Минаване на Технотест
3) Регистрация в КАТ
По първата точка - препоръчвам да се закупи мотор от доказан колега от форума или човек, на който имате доверие.Дори да е така обаче, задължително трябва внимателно да сверите номера на самия мотор с номера, посочен в документа на автомобила донор.Съветвам, ако номерът не се вижда, да не се шкури, а да се измие старателно с течност, която би могла да разяде евентуалната ръжда и мръсотия, защото, както лично се убедих, шкуренето може да се сметне от КАТ за заличен и пренабит номер, но за това след малко.Освен номера на мотора, трябва да има и "тип" номер, който се намира под или над номера на мотора и се състои от 4-5 символа (не съм сигурен, после ще видя) - букви и цифри.След като на 100% установите тези факти може спокойно да закупите двигателя.Талонът от колата донор може да бъде и копие.На мен ми направиха проблем, че колата, от която свалихме мотора не била регистрирана и след това бракувана в България, така че, ако има как да съобразите и това, няма да е зле.
След като си купите читав законен мотор, следващата стъпка е да минете Технотест с посочените в първа точка документи и, разбира се, монтиран мотор.Ако искате да сте 100% изрядни и да нямате никакви ядове (доколкото е възможно), трябва да вземете окачване от 6 цилиндров автомобил и спирачни дискове.Ако имате възможност да свалите всичкото това от донора, ще е най-добре.Изискването за диаметър на предните дискове на 328и е 296мм, като са еднакви от 318ис до 328и със сигурност.За задните не съм сигурен колко точно беше, тъй като моите си останаха от йеската, но вие си вземете и задни от 328, защото такова е изискването.С две думи - вземете си предни и задни дискове от 28ца, за да си гарантирате успешно минаване на теста.След като набавите изброените, може спокойно да отидете на Технотест, където вероятно ще ви накарат да си свалите сами гумите, за да ви измерят диаметъра на дисковете.Отбелязвам, че аз минах с 4 цилиндрово окачване и задни дискове от йеска, но, за да си гарантирате минаването, подмените частите с посочените.Освен сверката на амортисьорите и дисковете, ще минете канал, където ще бъдат сверени номерата на мотора и рамата, но вие вече сте минали успешно стъпка едно, така че няма да имате проблем :) Цената на Удостоверението, което ще ви издадат, е 150 лева.
След като успешно сте минали стъпка 1 и 2, следва да минете КАТ.Убедих се лично, че там работят не особено компетентни, но за сметка на това супернелюбезни и прости типове, които се мислят за Бойко Борисов.Отивате там с всички документи, които сте събрали дотук - документ от колата донор, фактура/договор за покупко-продажба за двигателя, Удостоверение от технотест.В КАТ София, ако искате да сте сред първите няколко човека, отидете към 7:15-7:30 сутринта.Като паркирате колата пред каналите, ще ви налазят хора, които предлагат да ви свършат административната работа - попълване на документи, плащания и т.н.Аз лично се възползвах, защото не понасям българската администрация и реших да си спестя контакта с нея.За БМВ, Ауди и Мерцедес са определени два канала - 9 и 10.На канала ви проверяват номерата на рамата и мотора.Ако всичко е наред - ясно.Ако не, както стана при мен - лошо.При мен проверяващите установиха, че номерът на мотора ми е пренабит.Оттук се почна филмчето - пращат те на 4 канал, където пращат "нередовните".5 човека се изредиха и мнението им беше "изтрит и пренабит номер на двигателя" и липсващ "тип" номер, за който споменах по-горе.След това се появи едно младо момче, което погледна колата и каза, че няма такова нещо и, че номерът не е изтриван и пренабиван, а прожулен от търкане с шкурка (на Технотеста тоя се счупи да шкури).По-старшите от него обаче не се съгласиха с него и решиха да ме резнат.Това се случва към 12 часа, при положение, че бях там в 7:30.След това излязоха в обедна почивка.Като се върнаха "заседаваха" до към 2-3 следобед.Спестявам всички простотии и малоумно отношение, които отнесох, за да не разводнявам темата, но повярвайте - брутални са!В крайна сметка един реши да ме удостои с внимание, за да ми обясни, че няма да ме биде, защото без тоя "тип", който при мен го няма, не може да стане регистрацията.Питах го за номера и ми каза, че на 100% установили, че бил пренабит.Преди да отговори обаче, доста се замисли какво да ми каже и не беше много убедителен.След малко го извика един друг и след 5 мин разговор, дойде и ми каза "напиши декларация, че не си правил промени по мотора откакто си го закупил, завери я нотариално и ела" :shock: Не се поинтересувах защо така са решили след като ми заявиха, че категорично имам пренабит номер и липсващ тип номер.На другия ден се явих с въпросната декларация, "заседаваха" пак 10тина минути и в крайна сметка регистрацията мина успешно.Затова в началото на темата подчертах важността на номера на мотора - да се почисти с течност и парцал, а не с шкурка и да се гледа за наличието на този тип номер.Както вече споменах, спестявам ви простотиите и малоумното отношение и на хората в Технотест, и особено на хората от КАТ, а ви уверявам, че то е в изобилие!Ако някой има допълнителни въпроси, винаги може да ги зададе.Успех на всички, които ще решат да узаконяват!
Последна промяна raduslaf на 28 Сеп 2012, 12:13, променена общо 5 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от bum_bum » 26 Сеп 2012, 19:37

Интересно четиво. Имам обаче едно чудене. Примерно купувам си мотор от англичанка, който е гаранционно сменен заради никасила. В резултат новия блок няма номер. Мястото за номера е празни и никога не е имало такъв. Кво правим тогава :dunno:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 27.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: напред с вратите
Мечтае да кара: M3

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от Angelov91 » 26 Сеп 2012, 19:41

:bowdown: Браво колега мен лично много ме интересуваше точно това как се узаконява нов двигател. Понеже сменях номера в кат Монтана (щото се водех там) и не бяха толко изпипани един чичка с очила дойде и ми каза кажи номера на рамата казах му я ( а той гледа в големия талон) и каза готов си :D нито на канал минавах нито нищо .
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от MonsteR » 26 Сеп 2012, 19:43

Колега, честито за успешно регистрирания автомобил! Лошото е че са се държали с теб като куче а ти им плащаш заплатите от данаците които плащаш. Тези хора са там да служат на обществото а те де факто го унижават и дебелеят на негов гръб. Българската администрация може да бъде победена само с чудовищно дебелокожие граничещо с лудост. На успелите - честито.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от Делян » 26 Сеп 2012, 19:47

Полезна е темата :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1617
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от Jordana » 26 Сеп 2012, 19:50

Когато няма номер оригинално не е набиван на двигателя това си и пише в талона.Лошото е обратното -когато го има но не е разчетен и нанесен в талона.И колата след новата регистрация сттава "без номер"
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 1.03.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW 325d
Детайли за колата: BMW FOREVER

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от BOBO BAVARIA » 26 Сеп 2012, 19:59

според мен ако си имал кола с 6 цил. 2.0 , 2,5 и смениш двигател няма да минаваш през тези главоболия.
бмв-то е болест за която няма лек

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от raduslaf » 26 Сеп 2012, 20:16

bum_bum написа:Интересно четиво. Имам обаче едно чудене. Примерно купувам си мотор от англичанка, който е гаранционно сменен заради никасила. В резултат новия блок няма номер. Мястото за номера е празни и никога не е имало такъв. Кво правим тогава :dunno:

Рискуваш да го издухаш.И не защото е незаконно, а защото, когато в КАТ се сблъскат с някакъв необичаен и нестандартен случай, различен от обикновените ежедневни такива, просто не знаят какво да правят.Категорично се убедих в това.Така, че - я минеш, я не.Зависи дали ги кефиш :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от raduslaf » 26 Сеп 2012, 20:19

BOBO BAVARIA написа:според мен ако си имал кола с 6 цил. 2.0 , 2,5 и смениш двигател няма да минаваш през тези главоболия.

Колега, грешиш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от bum_bum » 26 Сеп 2012, 20:27

Jordana написа:Когато няма номер оригинално не е набиван на двигателя това си и пише в талона.Лошото е обратното -когато го има но не е разчетен и нанесен в талона.И колата след новата регистрация сттава "без номер"


Аз не мисля, че някой в Англия се е главоболил да ходи да му пишат, че е сменил мотора и вече няма номер.

Как да е, явно ще си спестя тва главоболие докато дойдат по-добри времена и сметнат мотора за нормална резервна част, която може да сменя без излишна бюрокрация.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от Nickelback » 26 Сеп 2012, 20:29

Мен по ми е интересно какво правят на технотеста... Само диаметъра на дисковете ли мерят? А друго?
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2163
Регистриран на: 2.08.2007
Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
Пол: Мъж
Кара: По-долу изброеното...
Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от Борис_Малинов » 26 Сеп 2012, 21:13

В българия е факт, че ако човек реши да мине по-каналния ред, трябва да е адски търпелив, въздържан и да търпи унижения от някои "батки", "каки" и т.н.
Не е изключено да изискват мотора де сменян в оторизиран серзвиз с фактура и тем подобни. Всичко зависи от настроението на "батките".
Онзи ден ме спря патрул от РДВР-то за проверка с е-30ката м40 и "разбирачевите" викат "ооо ми отдзаде си с дискове, трябва да минаваш техно тест, защото това се води: конструктивно изменяне на автомобила...
ИзображениеИзображение
Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от raduslaf » 26 Сеп 2012, 21:28

Nickelback написа:Мен по ми е интересно какво правят на технотеста... Само диаметъра на дисковете ли мерят? А друго?

Пропуснал съм да уточня.Освен споменатата проверка на амортисьори и дискове, колата се вкарва на канал, където сверяват номера на мотора с номера в документа от колата донор.Всъщност споменал съм, че на технотеста теста ми шкуриха номера на мотора :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 250
Регистриран на: 9.05.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е38 725tds

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от emo_ch » 26 Сеп 2012, 21:30

MonsteR написа:Колега, честито за успешно регистрирания автомобил! Лошото е че са се държали с теб като куче а ти им плащаш заплатите от данаците които плащаш. Тези хора са там да служат на обществото а те де факто го унижават и дебелеят на негов гръб. Българската администрация може да бъде победена само с чудовищно дебелокожие граничещо с лудост. На успелите - честито.


:yes: Напълно съгласен. То човек като гледа как изглеждат повечето катаджий по улиците ..... тумбаци с тъпи физиономии и леко циганеещи :conf: . А в КАТ София е върха на сладоледа :banghead: .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 901
Регистриран на: 13.12.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i

Re: Как да узаконим новомонтиран мотор - инструкции

Мнение от raduslaf » 26 Сеп 2012, 21:30

Борис_Малинов написа:В българия е факт, че ако човек реши да мине по-каналния ред, трябва да е адски търпелив, въздържан и да търпи унижения от някои "батки", "каки" и т.н.
Не е изключено да изискват мотора де сменян в оторизиран серзвиз с фактура и тем подобни. Всичко зависи от настроението на "батките".
Онзи ден ме спря патрул от РДВР-то за проверка с е-30ката м40 и "разбирачевите" викат "ооо ми отдзаде си с дискове, трябва да минаваш техно тест, защото това се води: конструктивно изменяне на автомобила...

Как се разви случаят?

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook