Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от SlowMotion » 16 Окт 2013, 20:44

Ем доста простичко устройство - щанга просто има винт (като кормилен накрайник) развиваш - повече негативен , завиваш - по-малко.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 14.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ис-требител

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от BIRICHKA » 16 Окт 2013, 21:08

mitaka21 написа:Някой може ли да сподели малко повече инфо за тези къстъм щанги? :)


rear camber arms

така изглеждат монтирани
Some say he spends most of his time on bmwpower-bg.net

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 18.02.2009
Местоположение: СА
Кара: без гражданска
Мечтае да кара: e36 ///M

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от burnou7 » 08 Ное 2013, 0:22

Колеги,вижте на какво попаднах
0125-220.jpg

Това е задна напречна щанга за Авенсис или нещо такова,идеята е че се развива и става по-дълга.Едно такова дали не може да влезе в употреба за е36,пък и не вярвам 2 да са 200лв :dummy:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 503
Регистриран на: 25.05.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от No0k » 08 Ное 2013, 14:02

burnou7 написа:Колеги,вижте на какво попаднах
0125-220.jpg

Това е задна напречна щанга за Авенсис или нещо такова,идеята е че се развива и става по-дълга.Едно такова дали не може да влезе в употреба за е36,пък и не вярвам 2 да са 200лв :dummy:


camber rear arms, за е36 има бол такива.
https://www.google.bg/search?q=camber+r ... 6&tbm=isch

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от KPETEH » 08 Ное 2013, 14:22

Нали на шенкела между двата болта дето се бутат шайбите има една пъпка която влиза в амортисьора. Е тая пъпка свършва като подложиш една стандартна шайба м12, иначе почва ти виси шенкела на едни ламаринки от по 1мм. Според мен не бива да се прекалява с тия шайби при положение, че тия болти не са калибровани както горния... Аз сложих по една и докарах 2.08 градуса, ама на е30 - пре достатъчно е!
Другото според мен, е че като сложите тампони с изместен център - увеличавате кастъра, но се намалява камбъра, поради това, че външния шарнир се завърта напред и навътре около вътрешния, което налага реглаж на сходимост.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 503
Регистриран на: 25.05.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от No0k » 09 Ное 2013, 6:56

KPETEH написа:Нали на шенкела между двата болта дето се бутат шайбите има една пъпка която влиза в амортисьора. Е тая пъпка свършва като подложиш една стандартна шайба м12, иначе почва ти виси шенкела на едни ламаринки от по 1мм. Според мен не бива да се прекалява с тия шайби при положение, че тия болти не са калибровани както горния... Аз сложих по една и докарах 2.08 градуса, ама на е30 - пре достатъчно е!
Другото според мен, е че като сложите тампони с изместен център - увеличавате кастъра, но се намалява камбъра, поради това, че външния шарнир се завърта напред и навътре около вътрешния, което налага реглаж на сходимост.


Нали затова се разменят левия с десния, при което се получава камбър и кастър, или нищо аз бъркам

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от Dirty M5 driveR » 09 Ное 2013, 8:54

No0k написа:
Нали затова се разменят левия с десния, при което се получава камбър и кастър, или нищо аз бъркам


Кое се разменя? Всичко си е по местата. Ексцентритета на тампоните е по посока навън, при което както каза колегата по-горе носача се завърта около вътрешния шарнир. Като ползата от това нещо е увеличения надлъжен наклон (кастър). Теоретично от геометрична гледна точка напречния наклон се намалява, но според мен незначително.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от Vanqu1sh » 09 Ное 2013, 9:52

Колега май се бъркаш с тампоните горе на амортесиора. Те се разменят ляв и десен.

Потребител
Аватар
Мнения: 41
Регистриран на: 13.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от raceface » 03 Апр 2014, 20:12

Здравейте, да ви попитам.... сменях тампоните на задния мост и съответно трябва да мина реглаж. Ходих в сервиз и се оказа че и предницата е за регулиране. Отпред съм сложил 2мм шайби м/у шенкела и амортисьора. Колата е с мтех окачване, какви биха били най удачните настройки на преден и заден мост за да се постигне максимално сцепление на предницата(гумите ги изключвам като фактор), интересуват ме ъглите? Също така съм и с пружини H&R 30/15.
Последна промяна raceface на 03 Апр 2014, 20:36, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от Vanqu1sh » 03 Апр 2014, 20:24

Е то цялата тема е за това :dummy:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от maxpower » 03 Апр 2014, 20:39

Vanqu1sh написа:Колега май се бъркаш с тампоните горе на амортесиора. Те се разменят ляв и десен.

Само да кажа, че имах проблем с тоя сетъп. Пружините ми закачаха в купето колкото и невероятно да е. Тампоните на носачите са плътни, при сглобяване всичко изглежда наред, в завоите се държеше превъзходно волана стана леко по тежък и в завоите имаше невероятна обратна връзка от пътя, предницата даваше голяма увереност в завоите. Всичко хубаво ама при влизане в не голяма дупка или неравност тряскаше отпред зерски и си виках, аморетесьорите заминаха(Бищайн б4 купувани нови). Купих амортесьори свалям и какво да видя, купето точно на ръба на ботуша ужулено до метал и от двете страни- колата е права на струна, отпред със сток оказчване камбър и катър ъглите излизаха като тези от завода и бяха почти еднакви за ляво и дясно. Още не разбирам защо при мене се получи така.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 15.02.2011
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 купе

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от niko123 » 04 Апр 2014, 9:14

Здравей колега,проблема с опирането на чашата на амортисьорите в долният край на бомбетата, не е само при тебе.При мене се получи същото нещо! Аз също карам с подобни настройки описани в темата,бомбетата ми горе са распробити по шаблон направен по оригиналните м-кови тампони. Кастъра ми е 5.75,и явно идва много за тези бомбета.Колата е с кони амортисьори и айбах пружини -35,но и с предните сток амортисьори пак опираха! Варианта на които се спрях е да резна малко чашата. :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 229
Регистриран на: 26.01.2008
Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от димитър_81 » 04 Апр 2014, 10:26

Явно този вариант е приложим само с койловъри. При правилен монтаж (ляв, десен) има ли проблем?
Последна промяна димитър_81 на 04 Апр 2014, 10:27, променена общо 1 път
Изображение

Мечтае за Z3 M Coupe
Аватар
Мнения: 8695
Регистриран на: 9.02.2003
Местоположение: Сoфия
Кара: '99 530dА Touring

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от err0r » 04 Апр 2014, 10:27

Аз съм с нормален макферсон и с лек тунинг (с флекса) на ръба на тампона всичко заспа. Интересното е, че се получава само от шофьорската страна.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 975
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E34 М50B25
Мечтае да кара: E34 V12
Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от BABHOMED » 04 Апр 2014, 23:44

С две думи тампоните на носачите от пред са станали меки като кашкавал ще ги сменям да слагам ли с изместен център от полиуретан или ? Колата се кара градско и се радвам постоянно по завоите отпред и от зад е с Мтек амортисиори пружини и щанги ...
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook