Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- SlowMotion
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 175
- Регистриран на: 27.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 325i
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Ем доста простичко устройство - щанга просто има винт (като кормилен накрайник) развиваш - повече негативен , завиваш - по-малко.
- BIRICHKA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 169
- Регистриран на: 14.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ис-требител
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
mitaka21 написа:Някой може ли да сподели малко повече инфо за тези къстъм щанги?
rear camber arms
така изглеждат монтирани
Some say he spends most of his time on bmwpower-bg.net
- burnou7
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 169
- Регистриран на: 18.02.2009
- Местоположение: СА
- Кара: без гражданска
- Мечтае да кара: e36 ///M
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Колеги,вижте на какво попаднах
Това е задна напречна щанга за Авенсис или нещо такова,идеята е че се развива и става по-дълга.Едно такова дали не може да влезе в употреба за е36,пък и не вярвам 2 да са 200лв
Това е задна напречна щанга за Авенсис или нещо такова,идеята е че се развива и става по-дълга.Едно такова дали не може да влезе в употреба за е36,пък и не вярвам 2 да са 200лв
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
burnou7 написа:Колеги,вижте на какво попаднах
Това е задна напречна щанга за Авенсис или нещо такова,идеята е че се развива и става по-дълга.Едно такова дали не може да влезе в употреба за е36,пък и не вярвам 2 да са 200лв
camber rear arms, за е36 има бол такива.
https://www.google.bg/search?q=camber+r ... 6&tbm=isch
- KPETEH
- старши ентусиаст
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Нали на шенкела между двата болта дето се бутат шайбите има една пъпка която влиза в амортисьора. Е тая пъпка свършва като подложиш една стандартна шайба м12, иначе почва ти виси шенкела на едни ламаринки от по 1мм. Според мен не бива да се прекалява с тия шайби при положение, че тия болти не са калибровани както горния... Аз сложих по една и докарах 2.08 градуса, ама на е30 - пре достатъчно е!
Другото според мен, е че като сложите тампони с изместен център - увеличавате кастъра, но се намалява камбъра, поради това, че външния шарнир се завърта напред и навътре около вътрешния, което налага реглаж на сходимост.
Другото според мен, е че като сложите тампони с изместен център - увеличавате кастъра, но се намалява камбъра, поради това, че външния шарнир се завърта напред и навътре около вътрешния, което налага реглаж на сходимост.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
KPETEH написа:Нали на шенкела между двата болта дето се бутат шайбите има една пъпка която влиза в амортисьора. Е тая пъпка свършва като подложиш една стандартна шайба м12, иначе почва ти виси шенкела на едни ламаринки от по 1мм. Според мен не бива да се прекалява с тия шайби при положение, че тия болти не са калибровани както горния... Аз сложих по една и докарах 2.08 градуса, ама на е30 - пре достатъчно е!
Другото според мен, е че като сложите тампони с изместен център - увеличавате кастъра, но се намалява камбъра, поради това, че външния шарнир се завърта напред и навътре около вътрешния, което налага реглаж на сходимост.
Нали затова се разменят левия с десния, при което се получава камбър и кастър, или нищо аз бъркам
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
No0k написа:
Нали затова се разменят левия с десния, при което се получава камбър и кастър, или нищо аз бъркам
Кое се разменя? Всичко си е по местата. Ексцентритета на тампоните е по посока навън, при което както каза колегата по-горе носача се завърта около вътрешния шарнир. Като ползата от това нещо е увеличения надлъжен наклон (кастър). Теоретично от геометрична гледна точка напречния наклон се намалява, но според мен незначително.
- Vanqu1sh
- ентусиаст
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Колега май се бъркаш с тампоните горе на амортесиора. Те се разменят ляв и десен.
- raceface
- Потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 13.01.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Здравейте, да ви попитам.... сменях тампоните на задния мост и съответно трябва да мина реглаж. Ходих в сервиз и се оказа че и предницата е за регулиране. Отпред съм сложил 2мм шайби м/у шенкела и амортисьора. Колата е с мтех окачване, какви биха били най удачните настройки на преден и заден мост за да се постигне максимално сцепление на предницата(гумите ги изключвам като фактор), интересуват ме ъглите? Също така съм и с пружини H&R 30/15.
Последна промяна raceface на 03 Апр 2014, 20:36, променена общо 1 път
- Vanqu1sh
- ентусиаст
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Е то цялата тема е за това
- maxpower
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Alfa 159 JTD :(
- Мечтае да кара: настрани
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Vanqu1sh написа:Колега май се бъркаш с тампоните горе на амортесиора. Те се разменят ляв и десен.
Само да кажа, че имах проблем с тоя сетъп. Пружините ми закачаха в купето колкото и невероятно да е. Тампоните на носачите са плътни, при сглобяване всичко изглежда наред, в завоите се държеше превъзходно волана стана леко по тежък и в завоите имаше невероятна обратна връзка от пътя, предницата даваше голяма увереност в завоите. Всичко хубаво ама при влизане в не голяма дупка или неравност тряскаше отпред зерски и си виках, аморетесьорите заминаха(Бищайн б4 купувани нови). Купих амортесьори свалям и какво да видя, купето точно на ръба на ботуша ужулено до метал и от двете страни- колата е права на струна, отпред със сток оказчване камбър и катър ъглите излизаха като тези от завода и бяха почти еднакви за ляво и дясно. Още не разбирам защо при мене се получи така.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- niko123
- Потребител
- Мнения: 21
- Регистриран на: 15.02.2011
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 купе
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Здравей колега,проблема с опирането на чашата на амортисьорите в долният край на бомбетата, не е само при тебе.При мене се получи същото нещо! Аз също карам с подобни настройки описани в темата,бомбетата ми горе са распробити по шаблон направен по оригиналните м-кови тампони. Кастъра ми е 5.75,и явно идва много за тези бомбета.Колата е с кони амортисьори и айбах пружини -35,но и с предните сток амортисьори пак опираха! Варианта на които се спрях е да резна малко чашата.
- димитър_81
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 26.01.2008
- Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Явно този вариант е приложим само с койловъри. При правилен монтаж (ляв, десен) има ли проблем?
Последна промяна димитър_81 на 04 Апр 2014, 10:27, променена общо 1 път
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Аз съм с нормален макферсон и с лек тунинг (с флекса) на ръба на тампона всичко заспа. Интересното е, че се получава само от шофьорската страна.
- BABHOMED
- ентусиаст
- Мнения: 975
- Регистриран на: 25.03.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E34 М50B25
- Мечтае да кара: E34 V12
- Детайли за колата: 1995г.Е34 М50В25TU
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
С две думи тампоните на носачите от пред са станали меки като кашкавал ще ги сменям да слагам ли с изместен център от полиуретан или ? Колата се кара градско и се радвам постоянно по завоите отпред и от зад е с Мтек амортисиори пружини и щанги ...
Гарван граче над безмълвното поле,души се лутат загубили надежда.Щитове и саби с предсмъртни вопли в тишината кънтят.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани