Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- zzvvmm
- младши ентусиаст
- Мнения: 340
- Регистриран на: 17.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Какво мислите за -3 камбър отпред , -2 отзад за евридейка. Чисто нови гуми дали ще заминат бързо с подобна настройка отпред ? Също така за отзад дали е най-оптималния вариант, идеята е колата да тръгва лесно като се парзаля ( да е по-нестабилна).
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
ако искаш да хлъзгаш отзад възможно най-близо до 0
карал съм с минус 3 отпред, минус 2 отзад, доволно добре, но за грип каране, а не за дрифт, гумите задните заминават неравномерно, но ако хлъзгаш се тая, предните няма проблем освен ако не я буташ яко в ъндър (недозавививане)
карал съм с минус 3 отпред, минус 2 отзад, доволно добре, но за грип каране, а не за дрифт, гумите задните заминават неравномерно, но ако хлъзгаш се тая, предните няма проблем освен ако не я буташ яко в ъндър (недозавививане)
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Колеги , някой има ли опит с е46 и неговите тампони над амортисьора с изместен център. Не е пробвано да се разменят ляв с денесе. Но колата вади положителен кембър отпред. Монтирани ляв от ляво , десен от дясно.
За милиони-няма закони.
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Цели две години няма движение тук , ама нищо, да повдигнем малко така полезната тема, поне за тези, които все още караме Е36. Имам един интересен казус за разрешаване, та да попитам по-вещите тук за мнение. Качвам колата на стенд за проверка на геометрия окачване, излезе че данните за надлъжен наклон /кастер/ не влизат в нормите, по-малък е с около 5-10 минути на страна, за да влезе в допустимите стойности. Досега, не съм имал този проблем, винаги до сега не ми е излизал кембъра, който на на 2,2-2,3 градуса, но кастер и сходимост са били наред. Колата обаче, по време на замерването, беше с 18 цолови джанти, а в програмата на стенда, за Е36 няма опция да зададеш джанта по-голяма от 17 цола. Дали там е проблема е въпросът ми.
only rear wheel drive
- maxpower
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Alfa 159 JTD :(
- Мечтае да кара: настрани
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
В какво състояние са тампоните на носачите отпред и какви са?
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Друг възможен вариант е в програмата да са избрани данни като за Е36 М3.
Сътоветно стандартна 36ца ще дава отклонение. Или обратното опциите в програмата да са точните, но ти да караш с М3 тампони на макферсона.
Сътоветно стандартна 36ца ще дава отклонение. Или обратното опциите в програмата да са точните, но ти да караш с М3 тампони на макферсона.
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Плътни тампони на носачите, стандартни, не са с изместен център, стандартни тампони макферсън горе, пружини на -35 или -30, не помня вече. Шарнири без гумения тампон, всичко по предницата е в перфектно здраве. Задаваме на стенда програма за Е36 със спортно окачване, там толеранса е 3,20 до 4,20 /толкова е и за Е36 със стандартно окачване/ градуса, при мен едната страна е 3,10 другата 3,19.
only rear wheel drive
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
За кола, вървяла 25 години е нормално. Не се вживявайте за няколко десети от градуса. Правете си напречните наклони еднакви (ако искате да са по-големи), стандартна сходимост и газ. В крайна сметка заложете на хубави гуми, защото те материализират подобренията по окачването и геометрията.
- michev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2040
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Напречните наклони са ми по-големи от години /с описания тук метод с шайбите/, имат разлика, но е минимална с по няколко минути, което смятам за нормално. Колата си стои префектно на пътя, и категорично няма да се занимавам с друго, просто ми стана интересно.
only rear wheel drive
- miroslavkirilov
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 17.11.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 318iS и е91 320d 163hp.
- Мечтае да кара: BMW M6 gran coupe...
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Колеги кои болтове се заместват с корекшън камбър болт? Номер 3 или номер 5 на схемата и може ли да се докара наклон -4.5 градуса отпред с камбър плейт + подплагане на шайби 4мм?
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Не си пуснал схемата.
Но след като говориш за шайби предполагам, че става въпрос за долните болтове на амортисьора отпред.
Добавяне на 2.5мм шайби там ще ти даде -1 градус отгоре на колело. Това е максималната дебелина шайба, която стандартните болтове могат да поемат и със сигурност гумата няма да опира в амортисьора.
От там нагоре всичко е проба грешка като в твоя случай с 4мм шайби ти трябват и толкова по-дълги болтове спрямо стандартните(които по спомен май бяха М12х20 обаче задължително ги провери, за да не се пребиеш!!!)
С 4мм шайби може да трябват и джанти с по-малко ЕТ, за да бягаш от амортисьора, но не съм сигурен.
Та 4мм ще ти дадат -1.5/-1.8 в тия диапазони.
По спомен кембър плейтовете ги даваха около -3 максимум, т.е. това което търсиш е постижимо.
Но след като говориш за шайби предполагам, че става въпрос за долните болтове на амортисьора отпред.
Добавяне на 2.5мм шайби там ще ти даде -1 градус отгоре на колело. Това е максималната дебелина шайба, която стандартните болтове могат да поемат и със сигурност гумата няма да опира в амортисьора.
От там нагоре всичко е проба грешка като в твоя случай с 4мм шайби ти трябват и толкова по-дълги болтове спрямо стандартните(които по спомен май бяха М12х20 обаче задължително ги провери, за да не се пребиеш!!!)
С 4мм шайби може да трябват и джанти с по-малко ЕТ, за да бягаш от амортисьора, но не съм сигурен.
Та 4мм ще ти дадат -1.5/-1.8 в тия диапазони.
По спомен кембър плейтовете ги даваха около -3 максимум, т.е. това което търсиш е постижимо.
- miroslavkirilov
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 17.11.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 318iS и е91 320d 163hp.
- Мечтае да кара: BMW M6 gran coupe...
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
TheDriver написа:Не си пуснал схемата.
Но след като говориш за шайби предполагам, че става въпрос за долните болтове на амортисьора отпред.
Добавяне на 2.5мм шайби там ще ти даде -1 градус отгоре на колело. Това е максималната дебелина шайба, която стандартните болтове могат да поемат и със сигурност гумата няма да опира в амортисьора.
От там нагоре всичко е проба грешка като в твоя случай с 4мм шайби ти трябват и толкова по-дълги болтове спрямо стандартните(които по спомен май бяха М12х20 обаче задължително ги провери, за да не се пребиеш!!!)
С 4мм шайби може да трябват и джанти с по-малко ЕТ, за да бягаш от амортисьора, но не съм сигурен.
Та 4мм ще ти дадат -1.5/-1.8 в тия диапазони.
По спомен кембър плейтовете ги даваха около -3 максимум, т.е. това което търсиш е постижимо.
Ясно колега, много Благодаря! Вече обмислих,само с кембър плейтове ще мина поради дуги причини
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани