Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 6.01.2013
Пол: Мъж
Кара: E91 325d
Мечтае да кара: отново E36 318is

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от k.milanov » 12 Юни 2015, 11:14

И аз много се навих да го направя това и ще взема да мина един реглаж, НО навсякъде ли се наемат с това? Или трябва да отида някъде да ми сложат шайбички и после на реглаж.
Идеята ми е по София някъде има ли ентусиасти, които да им кажа искам отпред да кажем 2,5 градуса отзад 3 и те да направят необходимото да стигнем тези стойности? :lalala:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от u`F`o » 12 Юни 2015, 13:40

k.milanov написа:И аз много се навих да го направя това и ще взема да мина един реглаж, НО навсякъде ли се наемат с това? Или трябва да отида някъде да ми сложат шайбички и после на реглаж.
Идеята ми е по София някъде има ли ентусиасти, които да им кажа искам отпред да кажем 2,5 градуса отзад 3 и те да направят необходимото да стигнем тези стойности? :lalala:


Дунев в Студентски

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 16.01.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е36 ALPINA B8 4.6

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от slaiko » 12 Юни 2015, 15:49

err0r написа:На стария ми седан от шофьорската страна го имаше този момент на пълен десен волан. Опирането се изразяваше в закачане по-скоро. Свалих макферсона и с флекса пилнах площта, която си личеше, че е опирала. Да съм свалил 2 мм, не повече.

Значи да го отиграя с флекса щом не иска много за изпилване. А чашките на амортесьорите от М3 ево знам че са по малки но дали ще станат като вътрешен диаметър защото чух че пружината на М3 ево е по малка като диаметър за чашката?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от bum_bum » 04 Юли 2015, 21:34

err0r написа:Днес минах един реглаж след подмяната на тампоните на МкФерсоните. Ето какви са настоящите стойности:

Преден мост
Полусъбиране на колелата (тоу-ин) - +00 градуса 06 минути в ляво и +00 градуса 05 минути в дясно
Страничен наклон (кембър) - -3 градуса 01 минути в ляво и -3 градуса 02 минути в дясно
Надлъжен наклон (кастър) - +6 градуса 35 минути в ляво и +7 градуса 02 минути в дясно


Заден мост
Полусъбиране на колелата - +00 градуса 12 минути в ляво и +00 градуса и 9 минути в дясно
Страничен наклон - -2 градуса 51 минути в ляво и -2 градуса 50 минути в дясно


Полусъбирането не е ли по-добре да е навън, т.е. разтворени с 0.5 отпред и 0.10 отзад?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от M10 » 04 Юли 2015, 22:29

:arrow:
Последна промяна M10 на 07 Авг 2015, 20:21, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от bum_bum » 04 Юли 2015, 23:18

За улична кола е по-добре да е на 0 или леко затворено.

За писта ме интересува обаче. Някои карат на 0, други на 0.5/0.10 затворено. Трети на същото отворено, а четвърти на 0 отпред и 0.5 отворено отзад (а за коли над 200 коня около 0.3).. Тотално не мога да се ориентирам в идеята кое е най-добро. :dunno: Вероятно зависи и от стила на каране, но все пак трябва и да има някакви общовалидни стандарти.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от ico318 » 05 Юли 2015, 10:59

Карал ли си мотокар? Ако не си,си представи как го засилваш колкото може и завиваш рязко-това е усещането при отворена задница. Колата е като неуправляем пумпал. Гледай да е мах близо до 0,но да е затворена със сигурност. С отворена задница карат на раликрос и разни такива,където скоростта не е голяма и има спънати завои и макадам. По предницата може да се експериментира по-свободно. На мен ми харесва пак около 0.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от M10 » 05 Юли 2015, 12:11

:help:
Последна промяна M10 на 07 Авг 2015, 20:22, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от bum_bum » 05 Юли 2015, 13:08

Не съм карал мотокар :mhihi:

Значи преди бях с 2.5 камбър отпред, отзад 1.5 и полусъбиране нямам идея на 0.5 затворено. Онзи ден ходих да правя реглаж преди италианското и на лявото колело вече наклона беше станал 3.4, на дясното 2.05 :mhihi: Това предполагам от един доста силен удар в шикана като карах последния път.

Подложихме още шайби в дясно и го докарахме до 3.20 на 2.90. За полусъбирането почнах да се чудя защото бях чел на повечето места 0.5 отпред и 0.10 отзад на стана събрано. Но реших да питам Дунев и той каза пак на толкова, но отворени. В крайна сметка го направих така, но нещо хич не ми пасваше колата за каране. На правата няма никакъв проблем. С 200 си върви направо и спира добре и направо, но в завоите никак не се чувствах добре.

Успях да направя малко по-бързо време от преди,но нещо определено не е наред.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от ico318 » 05 Юли 2015, 14:31

Гледай да не караш с отворена задница,че като се пребиеш не се знае какъв модератор ще сложат... :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от Boyadjiev » 05 Юли 2015, 14:32

Горе долу нещата стоят така:
При отваряне на предницата се подобрява атакуването и възможността за контрол в завой и поставянето на колата където трябва.
Затваряне на предницата предизвиква повдигане на границата на първоначално недозавиване. По-затворена = по-широка зона за недозавиване.
Отваряне на задницата отговаря за чувствителността на колата за смяна на посока. По-отворена = по-рязко и бързо реагираща кола при промяна на волана.
По-затворена задница = по-ставилна на висока скорост.

Уточнение, че при отворена предница, колата реагира на неравностите и на по-високи скорости от 120-130 започва да се усеща.

Принципно реглажите са супер разтегливо понятие, тъй като зависи най-вече от шофьора да определи по индивидуално предпочитание на точно определена кола. Как се почва според мен? Задница около 0.10 (сток е 0.17) затворена и предница 0.00. Така се запазва някаква управляемост на висока скорост и добра атака на завоя. За мен добрата настройка трябва да значи, че колата е стабилна при спиране, при атака на завоя да е максимално неутрална и да дава възможност за избор на траектотия с волана, а не само една траектория - лимитирана от скоростта, в средата на завоя да дава възможност за ротация на шасито и все още стабилна предница, и в края на завоя леко да поднася задницата (power oversteer), тоест да дозавърта още малко шасито без да давам повече волан.

При такова поведение или близко до него, аз се чувствам добре и контролиращ нещата. По принцип си бърз и ако колата е настроена на леко недозавиване, там по-лесно определяш дали си близо до лимита в конкретния завой и корекцията не коства толкова време.

Но всяка кола си е много индивидуална..... Каране и осмисляне къде трябва да се подобри и най-вече, какъв е моят стил на каране и как аз съм най-бърз, за да настроя моята кола, така че аз да мога да я карам максимално близо до лимита. Това са въпросите :bchug: :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от bum_bum » 05 Юли 2015, 20:01

То каране и осмисляне добре ама като карам 2 пъти в годината до следващия път вече съм забравил какво точно съм мислил. :mhihi: А да търся границата на сцепление, презавиване или недозавиване по пътната мрежа, не мерси..

Относно тези настройки и аз така го разбирам, грубо казано- затворена дава стабилност при по-висока скорост. Отворена дава стабилност в завои. Обаче нещо не се получиха така нещата. При скорост до към 200 с отворена предница и задница нямам никакви проблеми. Но в завоя не я чувствам добре. Направих и един много грациозен пирует със завъртане на 90 градуса ама тва беше, щото чукнах спирачката в завоя че иначе щях да се кача върху тоя пред мен :mhihi:

Това с презавиването и недозавиването как го разбираме без да мога да правя настройка на място? Ако вляза прекалено бързо в завоя колата започва да бута предницата и недозавива, ако и подам повече газ почва да презавива. Без да мога на място да направя някаква корекция в окачването от къде да знам, че може да вляза по-бързо без недозавиване или пък да изляза по-бързо без презавиване?

Относно това как си по-бърз на мен ми се струва, че мога да карам по-добре ако колата презавива. Ако започне да недозавива ме избутва от идеалната линия. Навил съм си волана на дясно да кажем, но колата си заминава напред, тътрузи се и настрани и губя едновременно и скорост и идеалната траектория. След това вече следващия завой не ми идва така, както трябва. А ако презавива много по-лесно я усещам кога е готова да тръгне и евентуално отнемам малко газта или контрирам леко ако съм близо до изхода на завоя в който мога да подам пълна газ. Имам две места на които ако вляза по-бързо колата започва да недозавива и всеки път като стане това осирам завоите.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от host » 05 Юли 2015, 20:03

Човек е най-бърз когато разчита какво прави колата и тя е напасната по неговото каране - лично мнение.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от ico318 » 05 Юли 2015, 20:28

Кой Дунев ти даде убийствената идея да караш с отворена задница? Бончо-едва ли, Тодор кара с яко затворена задница,за Румен -не знам. Точно неконтролируемите завъртания са проблема на отворената задница. Направо може да усещаш леко сеене при висока скорост,но може и да го няма. В завоя е страшното. Всяко от колелата дърпа навън и като завиеш,външното взима превест и следва завъртане-ей така от нищото. Аз си правих доста експерименти и прочетох разни книги-резултатите съвпадат-rear toe out не се ползва!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от bum_bum » 05 Юли 2015, 20:59

При Тошко правих реглажа. Ще я затворя за следващия път да видим какво ще стане. Износването на гумите също беше доста голямо. Външните ръбове си бяха поизядени, но сега за 120км направо изчезнаха съвсем.

Относно кембъра една друга идея ми дойде, но не знам колко е приложима с оглед на това, че може да има проблеми със сигурността. Ако се изпили дупката за болта в ухото на амортисьора във формата на канал това би позволило да се мърда в тази точка и да се наглася кембъра. Въпроса е дали едно такова разширяване няма да го отслаби и да е потенциален проблем.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook