Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Правилните настройки на колелата на автомобила ви са важни за вашата безопасност, както и за живота на самата техника. Чрез настройките четирите колела се фиксират така, че да контактуват максимално с настилката, както и да вървят с минимално усилие. Всяко Е36 има регулиране на сходимост, а с модифицирани опорни тампони на предните амортисьори, може да има още две настройки - кембър и кастър.
Най-широко дискутираният от трите елемента е кембър. Ъгълът на кембъра се измерва в градуси на вертикалното положение на колелото спрямо настилката. Ако колелото е перфектно перпендикулярно на асфалта, кембърът е 0 градуса. За отрицателен кембър се счита когато разстоянието между горните краища на колелата е по-малко от разстоянието на долните краища. И респективно обратното е положителен кембър.
Отрицателният кембър стана известен главно заради визията си. Но има и някои други доста важни предимства, които се отразяват главно в пътното поведение. Всеки по-агресивен шофьор ще се радва, ако колата му завива като полудяла. Това може да стане, когато осите му са настроени с отрицателен кембър. Това има и своите минуси: по време на ускорение при движение направо, колелата ще имат по-малка контактна площ с асфалта.
При отрицателен кембър двете колела от една ос бутат една срещу друга, което като цяло не е проблем, стига и двете колела да са в допир с асфалта и да имат еднакво сцепление. Когато някое от тях загуби сцепление, другото вече няма равнодействаща сила и колата ще завие в посоката на колелото, което е изгубило сцепление.
Нулевият кембър ще гарантира равномерно износване на гумите, но ще намали сцеплението в бърз завой.
Оптималният кембър не е число, което ще прочетете тук. Той се генерира след много опити по различни настилки и точно определеният ви стил на шофиране.
Кастър
Кастърът ъгъл, който се формира между офсетът между шарнира на кормилния накрайник и горното окачване на амортисьора (ако си го представим като права линия) и оптималната вертикала.
Позитивният кастър ще направи колата ви по-стабилна при високи скорости и ще подобри завиването й.
Сходимост
Най-лесна за визуализация е сходимостта. Тя представлява ъгълът, който се образува между всеки две колела от ос (погледната колата отгоре). Много прилича на това, което виждате, когато сте прави и погледнете краката си (от там между другото идва и терминът Тое).
Със сходимост в граници си гарантирате еднакво износване на колелата. Ако колелата са разчекнати или събрани едно към друго, те ще теглят или бутат едно към друго, заради сцеплението им с асфалта. Понякога сходимостта може да бъде пожертвана с цел стабилност при по-ентусиазирано шофиране.
Позитивен градус означава, когато колелата започнат да бутат едно в друго (предните им краища са събрани един към друг). По този начин се нарушава стабилността в завой, но при идеални пътни условия (равни пътища), автомобилът ще върви почти сам в права линия.
Автомобилите със задно задвижване имат лек позитивен градус на настройка на задния мост, който коменсира задвижването чрез силите, предавани от двигателя.
Колите с предно предаване често се настройват с отрицателен градус, защото окачването им работи така, че когат е подадена газ колелата дърпат напред и зануляват градуса на ъгъла.
Негативният градус подобрява завиваемостта. Когато автомобилът започне да атакува крива, вътрешното колело ще е по-завито към завоя от външното, а тъй като радиусът му на завой е по-малък от колкото на външното, вътрешното ще издърпа колата в тази посока.
Негативният градус влошава поведението при движение в права линия.
Из Интернет.
П.П. Утре ще преведа една статия от бимерфорумс, в която са описани най-лесните начини за достигане на повече кембър при е36.
Най-широко дискутираният от трите елемента е кембър. Ъгълът на кембъра се измерва в градуси на вертикалното положение на колелото спрямо настилката. Ако колелото е перфектно перпендикулярно на асфалта, кембърът е 0 градуса. За отрицателен кембър се счита когато разстоянието между горните краища на колелата е по-малко от разстоянието на долните краища. И респективно обратното е положителен кембър.
Отрицателният кембър стана известен главно заради визията си. Но има и някои други доста важни предимства, които се отразяват главно в пътното поведение. Всеки по-агресивен шофьор ще се радва, ако колата му завива като полудяла. Това може да стане, когато осите му са настроени с отрицателен кембър. Това има и своите минуси: по време на ускорение при движение направо, колелата ще имат по-малка контактна площ с асфалта.
При отрицателен кембър двете колела от една ос бутат една срещу друга, което като цяло не е проблем, стига и двете колела да са в допир с асфалта и да имат еднакво сцепление. Когато някое от тях загуби сцепление, другото вече няма равнодействаща сила и колата ще завие в посоката на колелото, което е изгубило сцепление.
Нулевият кембър ще гарантира равномерно износване на гумите, но ще намали сцеплението в бърз завой.
Оптималният кембър не е число, което ще прочетете тук. Той се генерира след много опити по различни настилки и точно определеният ви стил на шофиране.
Кастър
Кастърът ъгъл, който се формира между офсетът между шарнира на кормилния накрайник и горното окачване на амортисьора (ако си го представим като права линия) и оптималната вертикала.
Позитивният кастър ще направи колата ви по-стабилна при високи скорости и ще подобри завиването й.
Сходимост
Най-лесна за визуализация е сходимостта. Тя представлява ъгълът, който се образува между всеки две колела от ос (погледната колата отгоре). Много прилича на това, което виждате, когато сте прави и погледнете краката си (от там между другото идва и терминът Тое).
Със сходимост в граници си гарантирате еднакво износване на колелата. Ако колелата са разчекнати или събрани едно към друго, те ще теглят или бутат едно към друго, заради сцеплението им с асфалта. Понякога сходимостта може да бъде пожертвана с цел стабилност при по-ентусиазирано шофиране.
Позитивен градус означава, когато колелата започнат да бутат едно в друго (предните им краища са събрани един към друг). По този начин се нарушава стабилността в завой, но при идеални пътни условия (равни пътища), автомобилът ще върви почти сам в права линия.
Автомобилите със задно задвижване имат лек позитивен градус на настройка на задния мост, който коменсира задвижването чрез силите, предавани от двигателя.
Колите с предно предаване често се настройват с отрицателен градус, защото окачването им работи така, че когат е подадена газ колелата дърпат напред и зануляват градуса на ъгъла.
Негативният градус подобрява завиваемостта. Когато автомобилът започне да атакува крива, вътрешното колело ще е по-завито към завоя от външното, а тъй като радиусът му на завой е по-малък от колкото на външното, вътрешното ще издърпа колата в тази посока.
Негативният градус влошава поведението при движение в права линия.
Из Интернет.
П.П. Утре ще преведа една статия от бимерфорумс, в която са описани най-лесните начини за достигане на повече кембър при е36.
- b00st
- User
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Браво за темата жорка
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Темата е много полезна, особено за тези, които се опитват да извадят повече поведение от автомобилите си. Ще следя с интерес Жалко, че при е36 отпред не може да се регулират наклони, но err0r ще разясни как тези параметри могат да бъдат коригирани.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Ами като цяло кембърът може да го добиете доста евтино, а кастърът за около 160 лв. Става въпрос за фиксирани наклони. Ако искате раздвижни - кембърплейтове, според зависи от марката и модела. Утре подробностите за лесните варианти.
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Супер тема! Тампоните с изместен център на носачите на E36 кой ъгъл променят?
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Целта на ексцентричните тампони е да увеличи кастъра. Е тук спретнах набързо една графика:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Какви настройки могат да се правят по заводското окачване на е36?
- Предна сходимост, задна сходимост и заден кембър
Какви са най-добрите настройки за улично шофиране, непрекалено износване на гумите и добро пътно поведение?
- Следните настройки са доста добри:
Отпред
Кембър -2 градуса и 30 мин от всяка страна
Сходимост 0
Отзад
Кембър -1 градус и 50 минути до -2 градуса от всяка страна
Сходимост 0,20 събрани колела
Защо трябва да си пипам кембър наклоните?
- Едно кратко обяснение. Всяка е36 идва със заводски настройки, даващи повече сцепление на заднтие гуми от колкото на предните. Това означава, че ако завивате и сте близо до лимита на колата (гумите скърцат вече), предните гуми ще се предадат първи и колата няма да продължи да завива. Като цяло това е доста по-безопасно от колкото задните гуми да изгубят първи сцепление и да се завъртите. Но като цяла няма смисъл предните гуми да се предадат доста по-рано от задните, защото ще завивате по-лошо от колкото кола, на която четирите гуми губят сцепление по едно и също време.
Как да добавя кембър наклон на предницата на моето е36?
- Има три варианта, ще ги подредя по цена.
1. Шайби между амортисьора и шенкела
Колкото по-дебели шайби слагате, толкова повече отрицателен ъгъл ще създадете. Ето малко размери:
Промяна на кембъра - дебелина на шайбата в мм
0.5 градуса - 1.16 mm
1.0 градуса - 2.63 mm
1.5 градуса - 4.00 mm
2.0 градуса - 5.44 mm
2.5 градуса - 6.81 mm
2. Опорни тампони на предните амортисьори от Е36 М3 Ево
Предимствата при тях са, че са ОЕМ част, лесни са за монтаж и добавят по -2 градуса от всяка страна. Идеята им е, че трябва да са с разменени позиции (левият на мястото на десния). Друг плюс при тях е, че дават и повече кастър от стандартните Е36 тампони. Единственото лошо е, че са статични т.е. колкото се получи, толкова.
3. Вариант 3 са различните кембър плейтове, които се предлагат по нашите пазари. С някои модели може да се регулира само кембър, а с други може да се регулира и кастър.
С колко отрицателен кембър е безопасно да се кара нормално евридейката?
- До -3 градуса от страна не е проблем. Гумите ще се износват една идея по-бързо от вътрешната страна.
Как кембърът рефлектира върху поведението?
- За да максимизирате силата на завиване от гумите, всяка една от тях трябва да е стъпила с цяла площ на асфалта при завой за максимално сцепление. Ако една кола с 0 градуса кембър (гумите стъпват с цяла площ когато се кара направо), веднага щом завиете и купето се наклони към външата на завоя част, гумите ще се въртят и ще стъпват по външните на завоя части.
Защо Е36 се нуждае от повече кембър отпред?
- Отговорът е прост - заради геометрията на окачването. Задното окачване е проектирано така, че да добива негативен камбър, когато се свива. Съответно когато купето се накланя в завой, задите гуми не се накланят толкова много и максимизират контатктната площ. Предното окачване обаче не работи така, не добива негативен кембър при свиване. Ето защо ако ще използвате колата си за трак дни и искате да завива по-добре, ще трябва да дадете повече отрицателен кембър отпред. Друг трик е да сложите М3 или друга афтермаркет по-дебела стабилизираща щанга отпред, чрез колят купето ще се накланя по-малко и ще максимизира контакта на гумите с асфалта.
Това е от бимерфорумс.
- Предна сходимост, задна сходимост и заден кембър
Какви са най-добрите настройки за улично шофиране, непрекалено износване на гумите и добро пътно поведение?
- Следните настройки са доста добри:
Отпред
Кембър -2 градуса и 30 мин от всяка страна
Сходимост 0
Отзад
Кембър -1 градус и 50 минути до -2 градуса от всяка страна
Сходимост 0,20 събрани колела
Защо трябва да си пипам кембър наклоните?
- Едно кратко обяснение. Всяка е36 идва със заводски настройки, даващи повече сцепление на заднтие гуми от колкото на предните. Това означава, че ако завивате и сте близо до лимита на колата (гумите скърцат вече), предните гуми ще се предадат първи и колата няма да продължи да завива. Като цяло това е доста по-безопасно от колкото задните гуми да изгубят първи сцепление и да се завъртите. Но като цяла няма смисъл предните гуми да се предадат доста по-рано от задните, защото ще завивате по-лошо от колкото кола, на която четирите гуми губят сцепление по едно и също време.
Как да добавя кембър наклон на предницата на моето е36?
- Има три варианта, ще ги подредя по цена.
1. Шайби между амортисьора и шенкела
Колкото по-дебели шайби слагате, толкова повече отрицателен ъгъл ще създадете. Ето малко размери:
Промяна на кембъра - дебелина на шайбата в мм
0.5 градуса - 1.16 mm
1.0 градуса - 2.63 mm
1.5 градуса - 4.00 mm
2.0 градуса - 5.44 mm
2.5 градуса - 6.81 mm
2. Опорни тампони на предните амортисьори от Е36 М3 Ево
Предимствата при тях са, че са ОЕМ част, лесни са за монтаж и добавят по -2 градуса от всяка страна. Идеята им е, че трябва да са с разменени позиции (левият на мястото на десния). Друг плюс при тях е, че дават и повече кастър от стандартните Е36 тампони. Единственото лошо е, че са статични т.е. колкото се получи, толкова.
3. Вариант 3 са различните кембър плейтове, които се предлагат по нашите пазари. С някои модели може да се регулира само кембър, а с други може да се регулира и кастър.
С колко отрицателен кембър е безопасно да се кара нормално евридейката?
- До -3 градуса от страна не е проблем. Гумите ще се износват една идея по-бързо от вътрешната страна.
Как кембърът рефлектира върху поведението?
- За да максимизирате силата на завиване от гумите, всяка една от тях трябва да е стъпила с цяла площ на асфалта при завой за максимално сцепление. Ако една кола с 0 градуса кембър (гумите стъпват с цяла площ когато се кара направо), веднага щом завиете и купето се наклони към външата на завоя част, гумите ще се въртят и ще стъпват по външните на завоя части.
Защо Е36 се нуждае от повече кембър отпред?
- Отговорът е прост - заради геометрията на окачването. Задното окачване е проектирано така, че да добива негативен камбър, когато се свива. Съответно когато купето се накланя в завой, задите гуми не се накланят толкова много и максимизират контатктната площ. Предното окачване обаче не работи така, не добива негативен кембър при свиване. Ето защо ако ще използвате колата си за трак дни и искате да завива по-добре, ще трябва да дадете повече отрицателен кембър отпред. Друг трик е да сложите М3 или друга афтермаркет по-дебела стабилизираща щанга отпред, чрез колят купето ще се накланя по-малко и ще максимизира контакта на гумите с асфалта.
Това е от бимерфорумс.
- димитър_81
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 229
- Регистриран на: 26.01.2008
- Кара: 318is;Е36 328i;Е46 330i;E60 530d
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Поздрави за хубвататема колега, само да питам тампоните с изместен център на макферсона не трябва ли да са от М3 3.0, заради разликата в носача при 3.0 и ЕВО-то
- dicho0o
- младши ентусиаст
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Много полезна тема!Изясни ми доста въпроси за които рано или късно трябваше да пусна тема...Благодаря!
ЗА ПОЛЕЗНИ
П.С Настройката на кембъра отпред с шайби сигурно ли е и трябват ли по-дълги болтове?
ЗА ПОЛЕЗНИ
П.С Настройката на кембъра отпред с шайби сигурно ли е и трябват ли по-дълги болтове?
- Cosworth
- ентусиаст
- Мнения: 1278
- Регистриран на: 25.02.2005
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 и Е36 и Е90,Е93
- Мечтае да кара: Турбо кола със задно
- Детайли за колата: Е30 318iS RennAuto
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
err0r написа:Какви настройки могат да се правят по заводското окачване на е36?
- Предна сходимост, задна сходимост и заден кембър
Как да добавя кембър наклон на предницата на моето е36?
- Има три варианта, ще ги подредя по цена.
1. Шайби между амортисьора и шенкела
Колкото по-дебели шайби слагате, толкова повече отрицателен ъгъл ще създадете. Ето малко размери:
Промяна на кембъра - дебелина на шайбата в мм
0.5 градуса - 1.16 mm
1.0 градуса - 2.63 mm
1.5 градуса - 4.00 mm
2.0 градуса - 5.44 mm
2.5 градуса - 6.81 mm
2. Опорни тампони на предните амортисьори от Е36 М3 Ево
Предимствата при тях са, че са ОЕМ част, лесни са за монтаж и добавят по -2 градуса от всяка страна. Идеята им е, че трябва да са с разменени позиции (левият на мястото на десния). Друг плюс при тях е, че дават и повече кастър от стандартните Е36 тампони. Единственото лошо е, че са статични т.е. колкото се получи, толкова.
3. Вариант 3 са различните кембър плейтове, които се предлагат по нашите пазари. С някои модели може да се регулира само кембър, а с други може да се регулира и кастър.
С колко отрицателен кембър е безопасно да се кара нормално евридейката?
- До -3 градуса от страна не е проблем. Гумите ще се износват една идея по-бързо от вътрешната страна.
Как кембърът рефлектира върху поведението?
- За да максимизирате силата на завиване от гумите, всяка една от тях трябва да е стъпила с цяла площ на асфалта при завой за максимално сцепление. Ако една кола с 0 градуса кембър (гумите стъпват с цяла площ когато се кара направо), веднага щом завиете и купето се наклони към външата на завоя част, гумите ще се въртят и ще стъпват по външните на завоя части.
Защо Е36 се нуждае от повече кембър отпред?
- Отговорът е прост - заради геометрията на окачването. Задното окачване е проектирано така, че да добива негативен камбър, когато се свива. Съответно когато купето се накланя в завой, задите гуми не се накланят толкова много и максимизират контатктната площ. Предното окачване обаче не работи така, не добива негативен кембър при свиване. Ето защо ако ще използвате колата си за трак дни и искате да завива по-добре, ще трябва да дадете повече отрицателен кембър отпред. Друг трик е да сложите М3 или друга афтермаркет по-дебела стабилизираща щанга отпред, чрез колят купето ще се накланя по-малко и ще максимизира контакта на гумите с асфалта.
Това е от бимерфорумс.
Позволяввам си да добавя номер 4:
4.Camber Correction Bolt (OEM) - http://bmwfans.info/parts/catalog/07119900587/ - Оригинален номер 07 11 9 900 587
Така наречения Камбър Корегиращ Болт направен и поставян на спортните окачвания в е36 които са по снижени да коригира някакви градуси и на всичкото отгоре позволява диапазон за корекция. Аз съм с такива не помня, но цената им не е голяма много достъпни са като цена !!! Понеже бях отпред с около -3 градуса с тези болтове доста си върнах градусите сега не съм го мерил но е около -2 градуса и нещо. Позволява +/-0.5 градуса от центъра си, това пишат като инфо отново в БиммерФорум, но според зависи може и малко повече, но 0.5 не са малко...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
dicho0o написа:П.С Настройката на кембъра отпред с шайби сигурно ли е и трябват ли по-дълги болтове?
Ефекта е сигурен. За по-дълги болтове се преценява на място. Въпроса е, че преди да се подлагат шайби трябва колата да се закачи на стенд и да се видят текущите наклони, защото те в никой случай няма да са точно еднакви (а може и да са доста различни, поради някаква нередност в геометрията - крив амортисьор, крив шенкел и т.н.). И когато вече знаем какъв е реалния наклон и какъв искаме да стане, преценяваме каква дебелина шайби да подложим. Най-добрия вариянт си остава с камбър плейтс (а защо не и комбинирани camber + caster).
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Да, всякакви такива манипулации с промяна на наклоните трябва да се правят на стенд за реглаж, за да се видят точните стойности на промените. Кембър кърекшън болтът също играе, но не променя толкова много наклона.
Досега на мойта кола бях на -3 градуса отпред и на -2 градуса и 30 минути отзад. Отпред с кембър кърекшън болт и няколко шайби. Онзи ден сложих М-кови тампони на макферсоните и махнах шайбите, но наклонът стана по-малък от задния (-2 градуса и половина), та ще трябва да подлагам и шайбички. Поне кастърът го пипнах малко.
Досега на мойта кола бях на -3 градуса отпред и на -2 градуса и 30 минути отзад. Отпред с кембър кърекшън болт и няколко шайби. Онзи ден сложих М-кови тампони на макферсоните и махнах шайбите, но наклонът стана по-малък от задния (-2 градуса и половина), та ще трябва да подлагам и шайбички. Поне кастърът го пипнах малко.
- PIPERKOV
- ентусиаст
- Мнения: 852
- Регистриран на: 19.08.2005
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e60 530i SMG
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
А кой е най-елементарния начин за придаване на отрицателен кембър на задните колелета?
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Ами на всяко е36 (без компакт) със стандартните фиби може да се стигне до -4 градуса на колело, но вече изглежда като счупено.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
И как ще стане точно със стандартните?
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани