Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Нещо мисля,че се бъркаш. Няма как да ти яде външните ръбове,при много отрицателен кембър и отворена сходимост. Най-добре иди пак да обсъдите нещата на стенда. Това с разстъргването на отвора на болта на амортисьора се прави. Не е много красиво решение,но се получава и досега не съм видял да е мръднало след стягането. Аз имам една така направена кола /задница в случая/ и си държи.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Мога да дам в момента моята как е и е напълно безопасна ежедневка, без сеене и т.н. и завива прилично ... стрийт каране до колкото позволява колата и шофера :d
около -2,6..3 камбър отзад, затворена доста 0.25 на колело, опред е към -3...3.2 камбъра, кастър около 2, тоу около 0,1 на колело ... колата няма сеене, няма непредвидими моменти... за да докараш ъндър трябва доста да се надцениш преди завоя... на излизане доста контролирани траектории докарва. Ся... тва доколкото карам аз... . Колата доста ми допада. Единственото голямо негативно нещо което мога да с споделя е слабото представяне при спирания до покой (аварийни)... но няма как, а постоянния ъндър на ОЕМ настройки не ми е никак по-вкуса.
около -2,6..3 камбър отзад, затворена доста 0.25 на колело, опред е към -3...3.2 камбъра, кастър около 2, тоу около 0,1 на колело ... колата няма сеене, няма непредвидими моменти... за да докараш ъндър трябва доста да се надцениш преди завоя... на излизане доста контролирани траектории докарва. Ся... тва доколкото карам аз... . Колата доста ми допада. Единственото голямо негативно нещо което мога да с споделя е слабото представяне при спирания до покой (аварийни)... но няма как, а постоянния ъндър на ОЕМ настройки не ми е никак по-вкуса.
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Последна промяна M10 на 07 Авг 2015, 20:21, променена общо 2 пъти
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
host написа:.....
Твоята,като я гледам отзад,като те видя из града,ми изглежда с прекалено много кембър на задницата. Тя,затова е направена с много събрана сходимост-да компенсира кембъра. Не съм карал с толкова наклонени колела отзад,но така мисля,че ще държи много задницата в завой и трудно ще се пързаля. Сигурно и ще тръгва зле от място. Мисля,че си я направил така,защото те кефи визията,а не заради пътно поведение.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
ico318 написа:Нещо мисля,че се бъркаш. Няма как да ти яде външните ръбове,при много отрицателен кембър и отворена сходимост.
И аз знам, че няма как уж ама утре ще го снимам да видиш
Значи или ще сложа реглажен болт, ако е вярно че позволява до 0.5 корекция ще мога да си направя предницата на 3.4 и от двете страни. Задницата на 2.4 или 2.5. Кастъра ми е 5 и малко. И освен да пробвам с 0 събиране отпред, а за отзад вече не знам. Дали да е по 0.5 отворена или затворена.
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Трябва да караш много бързо в завоите на писта,за да имаш такова износване с тези настройки. Гледай отзад да е затворена-за 10 -ти път. Ако ти яде гумите отвън,наистина трябва още кембър за отзад,а отпред може да отвориш малко сходимостта и/или още кембър.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
ico318 написа:host написа:.....
Твоята,като я гледам отзад,като те видя из града,ми изглежда с прекалено много кембър на задницата. Тя,затова е направена с много събрана сходимост-да компенсира кембъра. Не съм карал с толкова наклонени колела отзад,но така мисля,че ще държи много задницата в завой и трудно ще се пързаля. Сигурно и ще тръгва зле от място. Мисля,че си я направил така,защото те кефи визията,а не заради пътно поведение.
Мен поведението в завой ми харесва, не е дрифтачка колата.
_____________________
При насилване на завоя към ъндър минава първо отпред в изтърване и след тва веднага претоварва и отзад и се получава като приплъзване и на 4те колела, за мен така е иделано, поема супер корекция, дали с волан дали някой от двата крака :d за моето каране и конкретно тая кола бива тоя сетъп. Само X-brace й трябва.
_____________________
Иначе не знаех , че съм толко известен дали
Последна промяна host на 05 Юли 2015, 22:00, променена общо 2 пъти
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
ico318 написа:Трябва да караш много бързо в завоите на писта,за да имаш такова износване с тези настройки. Гледай отзад да е затворена-за 10 -ти път. Ако ти яде гумите отвън,наистина трябва още кембър за отзад,а отпред може да отвориш малко сходимостта и/или още кембър.
То си е нормално да ги яде отвън на писта. Но последния път износването за двойно по-малко километри каране беше както предните пъти за два пъти повече. Предните естествено ги яде много повече и най-вече предна лява заради повечето десни завои. Чудя се закво се занимавам с глупости, а не си взема едни плейтове.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Да, на 2.2-2.3 като загреят като че ли е най-добре. Ако е надолу седят по-студени и не са стабилни (имам термометър ама никога не съм ги мерил като температура). Ако са нагоре много бързо прегряват и хич не държат.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
В тон с темата за отворената задна сходимост ми стана интересно - освен на писта и със съответната подготвена кола (спортно окачване и т.н.) някой усещал ли е в ежедневното си каране отворената сходимост отзад да му влияе зле? Примерно карате си някъде извънградско по разни завойчета със 120-140, или пък зимата (независимо дали в права линия или пързаляте). Защото при мен казусът е следния: карам е34, където заводски задния мост не се регулира. Страничните наклони са ми добре - по -1.50 градуса на колело. Но сходимостта е отворена - отляво -0.5мм, отдясно -1.0мм. Колата е с малко по-твърдо окачване от фабричното, отпред съм докарал геометрията доста добре - наклони по -1.40, сходимост 0. И като цяло съм супер доволен от баланса на колата - вкарвам я в криви за по 150 почти, зимата я пързалям с по 120 и никога не съм усещал теоретичния негативен ефект от гореспоменатата геометрия. Идеята на тия размисли са от една страна да си обясним още по-добре влиянието на тези параметри върху поведението на сток/моднат/състезателен автомобил, и от друга да поуспокоим масовия шофьор, който може би чете тази тема, че колата му е ок и при нормално шофиране няма за какво да се тревожи.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Според моето усещане по-отворена (спрямо стоковите настройки) задница кара колата да се завърта около оста си по-бързо в завоя, както и да е много чувствителна задницата на всякакви промени като газ/спирачка/ъгъл на завиване. При по-отворена мога да си избирам множество траектории след влизането в завоя и мога да правя много промени в траекторията. При по-затворена пък ми седи доста по-стабилна самата кола, като не иска да се завърта толкова бързо, не мога да правя промени по избраната траектория толкова лесно, но пък имам чувството че това е по-бързата настройка. Тоест получавам стабилна кола и ако предварителната ми траектория е правилната - ще е по-бързо, но ако трябва да правя корекции, то с другата става много по-лесно.
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Отпред с по 2 шайби/общо 4мм дебелина/ счупи много повече камбъра спрямо задните стокови фиби, които регурирах на максимум разтвор. Окачването ми е -50-20 шницер ресори.
Обаче с тия шайби нещо не ми харесва да нямам опорна точка в пъпката на шенкела към амортисьора. И въпреки, че заварените планки са солидно дебели, не ми се нрави усилието да ми пада в краищата на шпилките на болтовете долу.
Мислих го и го измислих доста добре - за да стане няколко идеи по здраво, ако имате стари предни изпуснали амортисьори за хвърляне - режете им долу опорите с флекс и да се получат планки. Те са дебели 4-5мм и като ги срежете правилно - се подлагат "((" на мястото на шайбите. Стягате с нов подходящо дълъг болт и така опората на шенкела си остава "невисяща" и разпределя усилието по равномерно както е било
Обаче с тия шайби нещо не ми харесва да нямам опорна точка в пъпката на шенкела към амортисьора. И въпреки, че заварените планки са солидно дебели, не ми се нрави усилието да ми пада в краищата на шпилките на болтовете долу.
Мислих го и го измислих доста добре - за да стане няколко идеи по здраво, ако имате стари предни изпуснали амортисьори за хвърляне - режете им долу опорите с флекс и да се получат планки. Те са дебели 4-5мм и като ги срежете правилно - се подлагат "((" на мястото на шайбите. Стягате с нов подходящо дълъг болт и така опората на шенкела си остава "невисяща" и разпределя усилието по равномерно както е било
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Колеги, планирам смяна на окачването с жълто кони + пружини.
Имам идея да сложа М-кови горни тампони.
Ще се получи ли монтажа предвид, че всичко останало ще е стоково има ли нещо по специфично?
Също можете ли да дадете ОЕМ номерата на тампоните?
Колата е е36, М50Б25.
Поздрави
Имам идея да сложа М-кови горни тампони.
Ще се получи ли монтажа предвид, че всичко останало ще е стоково има ли нещо по специфично?
Също можете ли да дадете ОЕМ номерата на тампоните?
Колата е е36, М50Б25.
Поздрави
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани