Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 340
Регистриран на: 17.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от zzvvmm » 27 Май 2016, 23:35

Какво мислите за -3 камбър отпред , -2 отзад за евридейка. Чисто нови гуми дали ще заминат бързо с подобна настройка отпред ? Също така за отзад дали е най-оптималния вариант, идеята е колата да тръгва лесно като се парзаля ( да е по-нестабилна).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от host » 28 Май 2016, 10:14

ако искаш да хлъзгаш отзад възможно най-близо до 0

карал съм с минус 3 отпред, минус 2 отзад, доволно добре, но за грип каране, а не за дрифт, гумите задните заминават неравномерно, но ако хлъзгаш се тая, предните няма проблем освен ако не я буташ яко в ъндър (недозавививане)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 708
Регистриран на: 3.09.2009
Кара: 466,5 см3 на цилиндър
Мечтае да кара: Нормално

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от don't be » 01 Мар 2017, 22:29

Колеги , някой има ли опит с е46 и неговите тампони над амортисьора с изместен център. Не е пробвано да се разменят ляв с денесе. Но колата вади положителен кембър отпред. Монтирани ляв от ляво , десен от дясно.
За милиони-няма закони.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от michev » 10 Мар 2019, 15:30

Цели две години няма движение тук :D , ама нищо, да повдигнем малко така полезната тема, поне за тези, които все още караме Е36. Имам един интересен казус за разрешаване, та да попитам по-вещите тук за мнение. Качвам колата на стенд за проверка на геометрия окачване, излезе че данните за надлъжен наклон /кастер/ не влизат в нормите, по-малък е с около 5-10 минути на страна, за да влезе в допустимите стойности. Досега, не съм имал този проблем, винаги до сега не ми е излизал кембъра, който на на 2,2-2,3 градуса, но кастер и сходимост са били наред. Колата обаче, по време на замерването, беше с 18 цолови джанти, а в програмата на стенда, за Е36 няма опция да зададеш джанта по-голяма от 17 цола. Дали там е проблема е въпросът ми.
only rear wheel drive

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от maxpower » 11 Мар 2019, 8:36

В какво състояние са тампоните на носачите отпред и какви са?
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от TheDriver » 11 Мар 2019, 11:32

Друг възможен вариант е в програмата да са избрани данни като за Е36 М3.

Сътоветно стандартна 36ца ще дава отклонение. Или обратното опциите в програмата да са точните, но ти да караш с М3 тампони на макферсона.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от michev » 11 Мар 2019, 14:32

Плътни тампони на носачите, стандартни, не са с изместен център, стандартни тампони макферсън горе, пружини на -35 или -30, не помня вече. Шарнири без гумения тампон, всичко по предницата е в перфектно здраве. Задаваме на стенда програма за Е36 със спортно окачване, там толеранса е 3,20 до 4,20 /толкова е и за Е36 със стандартно окачване/ градуса, при мен едната страна е 3,10 другата 3,19.
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от Dirty M5 driveR » 11 Мар 2019, 19:13

За кола, вървяла 25 години е нормално. Не се вживявайте за няколко десети от градуса. Правете си напречните наклони еднакви (ако искате да са по-големи), стандартна сходимост и газ. В крайна сметка заложете на хубави гуми, защото те материализират подобренията по окачването и геометрията.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от michev » 11 Мар 2019, 20:07

Напречните наклони са ми по-големи от години /с описания тук метод с шайбите/, имат разлика, но е минимална с по няколко минути, което смятам за нормално. Колата си стои префектно на пътя, и категорично няма да се занимавам с друго, просто ми стана интересно.
only rear wheel drive

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 17.11.2014
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 318iS и е91 320d 163hp.
Мечтае да кара: BMW M6 gran coupe...

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от miroslavkirilov » 13 Май 2019, 9:17

Колеги кои болтове се заместват с корекшън камбър болт? Номер 3 или номер 5 на схемата и може ли да се докара наклон -4.5 градуса отпред с камбър плейт + подплагане на шайби 4мм?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от TheDriver » 14 Май 2019, 12:56

Не си пуснал схемата.

Но след като говориш за шайби предполагам, че става въпрос за долните болтове на амортисьора отпред.

Добавяне на 2.5мм шайби там ще ти даде -1 градус отгоре на колело. Това е максималната дебелина шайба, която стандартните болтове могат да поемат и със сигурност гумата няма да опира в амортисьора.

От там нагоре всичко е проба грешка като в твоя случай с 4мм шайби ти трябват и толкова по-дълги болтове спрямо стандартните(които по спомен май бяха М12х20 обаче задължително ги провери, за да не се пребиеш!!!)

С 4мм шайби може да трябват и джанти с по-малко ЕТ, за да бягаш от амортисьора, но не съм сигурен.

Та 4мм ще ти дадат -1.5/-1.8 в тия диапазони.

По спомен кембър плейтовете ги даваха около -3 максимум, т.е. това което търсиш е постижимо.

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 17.11.2014
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 318iS и е91 320d 163hp.
Мечтае да кара: BMW M6 gran coupe...

Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?

Мнение от miroslavkirilov » 16 Май 2019, 9:48

TheDriver написа:Не си пуснал схемата.

Но след като говориш за шайби предполагам, че става въпрос за долните болтове на амортисьора отпред.

Добавяне на 2.5мм шайби там ще ти даде -1 градус отгоре на колело. Това е максималната дебелина шайба, която стандартните болтове могат да поемат и със сигурност гумата няма да опира в амортисьора.

От там нагоре всичко е проба грешка като в твоя случай с 4мм шайби ти трябват и толкова по-дълги болтове спрямо стандартните(които по спомен май бяха М12х20 обаче задължително ги провери, за да не се пребиеш!!!)

С 4мм шайби може да трябват и джанти с по-малко ЕТ, за да бягаш от амортисьора, но не съм сигурен.

Та 4мм ще ти дадат -1.5/-1.8 в тия диапазони.

По спомен кембър плейтовете ги даваха около -3 максимум, т.е. това което търсиш е постижимо.


Ясно колега, много Благодаря! Вече обмислих,само с кембър плейтове ще мина поради дуги причини :D

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook