Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от stony1 » 17 Апр 2013, 18:42

baitun написа:Последно, понеже имам работещ темпомат комплект от е36 в колата ми, взел съм М волан с мулти от е39-98г. Сега въпросът ми е следният: ако взема само компютъра от е39/38 с номенклатурен № 65718375497
HW07SW04 ще има ли шанс да го подкарам или ще ми трябва к-т мултифункция + компютърния модул.
И още едно въпросче-за какво служи тази пластмаса бяла на цвят до шлиците на волана, че при М волана където взех от е39 я няма, а на трилъчевия ми я има
17.PNG


Мулти-воланът, модулът с номер 65718375497, буксите и кабелаците и си щастлив. Въпросът е дали този модул е с допълнително копче за активиране или на волана има бутон I/O. Бялата паластмаса обикновено покрива електрониката на подгрева на волана.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 17 Апр 2013, 19:12

Имам го този бутон за вкл/изкл на мултито на волана, а тази пластмасария наистина ли служи за прикриване проводниците за отопление на волана

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от stony1 » 17 Апр 2013, 19:18

baitun написа:Имам го този бутон за вкл/изкл на мултито на волана, а тази пластмасария наистина ли служи за прикриване проводниците за отопление на волана


Въпросът е модула, който си посочил от кола с отделно копче ли е или се активира от волана. Пластмасата покрива проводниците и една цяла платка.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 17 Апр 2013, 19:32

Още не съм взел модула, но ще търся от кола с волан на който има този бутон, ако има някакво инфо повече ще ти бъда много благодарен/както и досега/. Станат ли нещата имаш дузина каменици от мен

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 179
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: vidin
Пол: Мъж
Кара: 325tds

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от shiko » 17 Апр 2013, 21:15

baitun написа:Последно, понеже имам работещ темпомат комплект от е36 в колата ми, взел съм М волан с мулти от е39-98г. Сега въпросът ми е следният: ако взема само компютъра от е39/38 с номенклатурен № 65718375497
HW07SW04 ще има ли шанс да го подкарам или ще ми трябва к-т мултифункция + компютърния модул.
И още едно въпросче-за какво служи тази пластмаса бяла на цвят до шлиците на волана, че при М волана където взех от е39 я няма, а на трилъчевия ми я има
17.PNG

пласмасовото палче мисля че блокираше лентовия кабел да не се върти при свален волан/задната пласмаса с букста/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от stony1 » 17 Апр 2013, 21:30

baitun написа:Още не съм взел модула, но ще търся от кола с волан на който има този бутон, ако има някакво инфо повече ще ти бъда много благодарен/както и досега/. Станат ли нещата имаш дузина каменици от мен


Ако колата, от която си взел волана е била смодул и допълнително копче, трябва да си вземш от нея модула и копчето. Ако са продадени, намираш колегата Краси от Казичене и му казваш, че ти трябва модул с копче и буксите. Ако колата, от която е мулти-волана е била от по-новите и темпомата се активира от бутона I/O на мулти-функцията тогава ти трябва само модула с буксите.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 18 Апр 2013, 6:59

Волана не знам от каква кола е свален и имала ли е отделно копче за включване, но на мултито има бутон I/O

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от stony1 » 18 Апр 2013, 10:02

baitun написа:Волана не знам от каква кола е свален и имала ли е отделно копче за включване, но на мултито има бутон I/O


Щом на мултито има бутон I/O колата е нямала допълнително копче за активиране на модула на темпомата (GR module). Ще трябва да си намериш точна такъв модул без значение на номера и вида на хардуера и софтуера (HW, SW). При колите, които има допълнителен бутон за активиране на mодула на темпомата на волана няма бутон I/O, а само О-бутон.
Няма как да смесиш модули от две системи и нещата да заработят.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 18 Апр 2013, 18:49

Ситуацията при мен е такава:
1. В момента на колата /1997г. ако има значение/ имам работещ темпомат от е36 бензин с лост за управление
2. Взел съм М мултиволан от е39-1998г. с мултфункция с по 5 бутона на мулти, като на мултито за темпомата имам бутона І/О
3. Въпроса ми е мога ли да взема само компютърния модул от е39 97-99г. /на която мултито е с бутон І/О/
и да навържа проводниците или ще ми трябват всичките модули от една кола/говоря за компютърния модул, мултито и актюатора/
4. Нещо по софтуера трябва ли да се пипа, защото сигнала ще тече по един проводник или това си зависи от компютърния модул
666.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 24 Апр 2013, 6:30

Монтирах волана, взех модула, от утре го почвам, общо взето по схеми в окабеляването има лека разлика основно в пин 11 и пин 12 на модула към актюатора които са обърнати. Сега трябва да разбера следното: 1.От пин 2 на лентовия кабел излиза проводник който е за осветлението на бутоните на мултито - къде трябва да се свърже/най-лесно е към проводника който е примерно за осветлението на пепелниците, но не знам дали няма да изгърмят светодиодите на мултито/
2.От пин 3 на лентовия кабел излиза проводник който трябва да свържа към пин 24 на модула
3.Искам да изкарам лампа/крушка/ на таблото, която да показва кога е вкл/изкл темпомата-кой пин от долната схема е за свързване на такава крушка и някой има ли идея от къде мога да купя лепенка/калпаче/ с изображение темпомат и да го монтирам на таблото както е при е39 и е46 примерно.
cruise.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от stony1 » 24 Апр 2013, 7:18

Това за пин2 от буксата на лентовия кабел на мулти волана не мисля, че е за осветлението му. Направи снимка на лентовия кабел, но да се бижда бялата букса с проводниците и техните цветове. Ще ти кажа кой за какво е и къде се свързва. Таблата на Z3 имат индикация за темпомат.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 24 Апр 2013, 8:20

Малко по-късно ще направя снимки. Буксата е шестпинова
пин1: син-кафяв-това трябва да е за клаксона
пин2: син-жълт
пин3: син-черен
пин4: сив-червен
пин5: свободен
пин6: кафяв-червен-това трабва да е масата
Това е мъжката букса, която се свързва към буксата на лентовия кабел
Най-лошия вариант сега може да се окаже, че има разлика и в актюаторите-поне по номера, моя на е36 номера му завършва на 043 и е с кръгла букса, който отговаря на модели е39 до 96г., след това на е39 буксата е овална и има разлика в номерата.
букса 1.jpg
букса 2.jpg
схема темпомат1.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 24 Апр 2013, 8:35

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... o-a-96-E36
Явно от тази тема може да се разбере нещо, но лошото е, че не съм на ти с английския

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от stony1 » 24 Апр 2013, 8:43

Интересуват ме цветовете на проводниците на женската букса, която е на лентовия кабел. При мъжката букса може да има разминаване, особено ако мулти воланът е ретрофитван. Другото, за което се сещам е, че мъжката букса може да е от кола до 96 г. , при която мулти воланът се свързва към допълнителен модул. Той служи за формиране на управляващите сигнали, а бутоните на волана само затвярят вериги към този модул. При този тип бутони, подс.ветката им се управлява от LCM.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 24 Апр 2013, 16:51

Утре ще разкоствам колата, лентовия кабел мисля, че ми беше от 96г., но не виждам това да има значение , според мен важни са пиновете. Цветовете са лилав, черен, бял и кафяв, който е маса. Предполагам лилавия е за осветлението на бутоните, черния за управление на темпомата, който трябва да се свърже към пин 24 на модула, а белия е за радиото-I-BUS.
букса лентов кабел.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook