Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
75 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- slaiko
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 16.01.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е36 ALPINA B8 4.6
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Здравеите колеги случайно някой да е слагал темпомат от Е39 на Е36 чух че ставало но дали е така? Някой ако е слагал нека пише.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
slaiko написа:Здравеите колеги случайно някой да е слагал темпомат от Е39 на Е36 чух че ставало но дали е така? Някой ако е слагал нека пише.
Ти прочете ли цялата тема или просто реши да питаш, без да провериш дали отговорът не е някъде из по-предните постове?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- slaiko
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 16.01.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е36 ALPINA B8 4.6
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
stony1 написа:slaiko написа:Здравеите колеги случайно някой да е слагал темпомат от Е39 на Е36 чух че ставало но дали е така? Някой ако е слагал нека пише.
Ти прочете ли цялата тема или просто реши да питаш, без да провериш дали отговорът не е някъде из по-предните постове?
Да прочетах я и никаде не пише дали пасват стоп машинки, жилото за газта с моторчето, пише само за мултиволана и гр модула друго не пише.Ти май си чел между редовете
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
slaiko написа:stony1 написа:slaiko написа:Здравеите колеги случайно някой да е слагал темпомат от Е39 на Е36 чух че ставало но дали е така? Някой ако е слагал нека пише.
Ти прочете ли цялата тема или просто реши да питаш, без да провериш дали отговорът не е някъде из по-предните постове?
Да прочетах я и никаде не пише дали пасват стоп машинки, жилото за газта с моторчето, пише само за мултиволана и гр модула друго не пише.Ти май си чел между редовете
Колега, прочети внимателно първия си пост, после ми кажи къде в него става ясно, че те интересува дали пасват жилото за газта с актуатора и стоп машинката. По-добреси си коригирай въпроса и не ми казвай къде съм чел, защото половината информация в тази тема, аз съм я публикувал и ако я беше чел внимателно щеше да видиш това:
stony1 написа:baitun написа:Колеги, някой би ли превел на български тази тема
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f92 ... iy-t75722/
Благодаря предварително
Тази тема не ти върши работа, защото обяснява как да си свържеш мулти-волана, за да ти управлява радиото, което в случая е CD43. Ако искаш да подкараш темпомата, ще се наложида събереш всички модули от колата донор. Само воланът не ти върши работа, а модулите на Е36 не се управляват с импулси, както е при Е38, Е39 и нагоре, а с напрежение, което се постига чрез свързване на съпротивления към управляващата верига. I-bus интерфейса е за управление на аудио системите в БМВ, не го бъркайте с управлението на темпомата - там сигналът е друг. Идеята за едно съпротивление от захранването към I-bus не е за препоръчване, защото може да се получи следния ефект - модулите да не могат да се угасят и да остават постоянно включени. Представи си следната ситуация - пускаш си радиото и по някое време решаваш да го изключиш, но то не иска да се изключва, защото по I-bus шинато получава сигнал, който го държи винаги "будно". Определено не ми харесва като решение.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- slaiko
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 16.01.2010
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е36 ALPINA B8 4.6
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
stony1 написа:slaiko написа:stony1 написа:slaiko написа:Здравеите колеги случайно някой да е слагал темпомат от Е39 на Е36 чух че ставало но дали е така? Някой ако е слагал нека пише.
Ти прочете ли цялата тема или просто реши да питаш, без да провериш дали отговорът не е някъде из по-предните постове?
Да прочетах я и никаде не пише дали пасват стоп машинки, жилото за газта с моторчето, пише само за мултиволана и гр модула друго не пише.Ти май си чел между редовете
Колега, прочети внимателно първия си пост, после ми кажи къде в него става ясно, че те интересува дали пасват жилото за газта с актуатора и стоп машинката. По-добреси си коригирай въпроса и не ми казвай къде съм чел, защото половината информация в тази тема, аз съм я публикувал и ако я беше чел внимателно щеше да видиш това:stony1 написа:baitun написа:Колеги, някой би ли превел на български тази тема
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f92 ... iy-t75722/
Благодаря предварително
Тази тема не ти върши работа, защото обяснява как да си свържеш мулти-волана, за да ти управлява радиото, което в случая е CD43. Ако искаш да подкараш темпомата, ще се наложида събереш всички модули от колата донор. Само воланът не ти върши работа, а модулите на Е36 не се управляват с импулси, както е при Е38, Е39 и нагоре, а с напрежение, което се постига чрез свързване на съпротивления към управляващата верига. I-bus интерфейса е за управление на аудио системите в БМВ, не го бъркайте с управлението на темпомата - там сигналът е друг. Идеята за едно съпротивление от захранването към I-bus не е за препоръчване, защото може да се получи следния ефект - модулите да не могат да се угасят и да остават постоянно включени. Представи си следната ситуация - пускаш си радиото и по някое време решаваш да го изключиш, но то не иска да се изключва, защото по I-bus шинато получава сигнал, който го държи винаги "будно". Определено не ми харесва като решение.
Моите най големи извинения към stony1
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
С какъв мотор си? При мен се наблюдава странен парадокс при заводски M52B25. Виждам си идеално командите на волана през INPA. И с HW06, и с HW07 версии на модула. Скоростта се отчита правилно, съединителят и спирачката също отчитат коректно, но оборотите ми започват от 12-13 хиляди, а когато дам газ, падат надолу. При загасен двигател са 0, веднага щом запаля се качват на 12-13, все едно таблото на Компакта подава странен сигнал, понеже не е стандартен KOMBI модул. Подозирам, че това пречи на пилота да работи. Като извадя пина на оборотите, пак не тръгва.baitun написа:Големи благодарности на колегата stony1. Благодарение на него си управлявам темпомата от М мулти волана Кой е най-щастлив-аз.......Някой ако прави трансплантация да пише. Ще помагам, благодарение на колегата. Него и колегата методи 80 съм ги признал, както и перез
Взимам сигнала за оборотите от таблото, както е по схемите. Нямам си записките пред мен да потвърдя на кой пин, но на всичките схеми, които съм гледал, го дават правилен. Гледал съм схеми от 4цил. Компакт, за 323ti схеми, както и за Е39/Е38/Е46 да видя дали случайно не взимат оборотите от странно място, но досега не съм видял алтернативен източник на сигнала.
Модулът е кодиран за колата, успява да се ретрофитне по моето VO, няма грижи, проблемът не е в модула. Най-малкото имам няколко модула да пробвам, вкл. HW03 от E36 328, който също не тръгва, когато вържа инсталацията на лостчето.
Накрая ще се изнервя и ще му набия един от дъртите метални модули, които нищо не гледат и ще имам половин безполезен волан (поне радиото работи)... Но засега удържам и мисля алтернативи.
Единствената ми опция е да взема сигнал за оборотите от диф-а, но не знам къде минава през колата и какво да търся.
Аа... това е интересно. Таблата им и на тях не са KOMBI модули, ще пробвам да намеря схеми от Z3 да видим къде връзват оборотите при тях. Ако случайно компактските схеми са грешни. Имаш ли идея дали преди, или след фейсово табло на Z3 има тази индикация?stony1 написа:Таблата на Z3 имат индикация за темпомат.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Схемите за компакта не са грешни, проверих ги и изчетох всичката налична литература. Проблемът е, че няма информация или поне не съм попаднал на нея, относно видовете модули, монтирани е Е38, Е39, Е46 и Е53, тяхната съвместимост, взаимозаменяемост, както и моделите актуатори и съвместимостта им с модулите.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- georgivar
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Имам въпрос относно свързването на модула за круиз контрола.
Доколкото разбирам трябва да извадя моя модул за круиз контрола и на негово място да сложа другия (взел съм от e46 HW08 SW04 модул). Буксите са еднакви и на двата модула доколкото гледам по картинки преди да съм махнал корите под волана.
И след това пускам един кабел от волана до модула и там вече на кой пин трябва да се върже не можах да разбера. Трябва ли и нещо друго да се прави?
Доколкото разбирам трябва да извадя моя модул за круиз контрола и на негово място да сложа другия (взел съм от e46 HW08 SW04 модул). Буксите са еднакви и на двата модула доколкото гледам по картинки преди да съм махнал корите под волана.
И след това пускам един кабел от волана до модула и там вече на кой пин трябва да се върже не можах да разбера. Трябва ли и нещо друго да се прави?
- belial
- младши ентусиаст
- Мнения: 542
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Здравейте колеги, имам малко проблем с темпомата от Е39. Взел съм си всичко необходими - мулти волана от Е39 с копчетата, лентов кабел от Е39 със всичките необходими кабели, модул от Е39 за темпомат, който не се включва от таблото, моторче за задвижване на жилото от Е38. Всичко навързах по споменатата вече схема:
Сигнала от мулти волана си го взимам от черния кабел пин 4 и го свързвам към пин 24 на модула.
Въпреки, че съм направил всичко както е описано темпомата не работи. Даже когато е свързан модула се чува едно постоянно бръмчене от моторчето, но пък жилото не се мърда. Единственото, за което се сещам е, че моторчето е от Е38 с номер 8 360 043 и може да има разлики в свързването. Ето каква му е буксата:
пин 1 е жълто-лилав, 2 е кафяво-черен, 3 - черно-червен и т.н.
Преди да сложа мулти волана, темпомата ми беше с лостче и си работеше без проблем.
Някаква идея какъв може да е проблем?
Пин 25 от модула пише, че е за индикатор на таблото когато автопилота работи, той 12V ли пуска или дава някакъв друг сигнал?
Сигнала от мулти волана си го взимам от черния кабел пин 4 и го свързвам към пин 24 на модула.
Въпреки, че съм направил всичко както е описано темпомата не работи. Даже когато е свързан модула се чува едно постоянно бръмчене от моторчето, но пък жилото не се мърда. Единственото, за което се сещам е, че моторчето е от Е38 с номер 8 360 043 и може да има разлики в свързването. Ето каква му е буксата:
пин 1 е жълто-лилав, 2 е кафяво-черен, 3 - черно-червен и т.н.
Преди да сложа мулти волана, темпомата ми беше с лостче и си работеше без проблем.
Някаква идея какъв може да е проблем?
Пин 25 от модула пише, че е за индикатор на таблото когато автопилота работи, той 12V ли пуска или дава някакъв друг сигнал?
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Колега, ти сам си дал отговор на въпроса си.
Когато се монтира темпомат от колата донор се вземат всички модули и кабели. Не се събират от всевъзможни места, защото има голяма вероятност да се получи точно това, което колегата описва - актуаторът не работи.
Когато се монтира темпомат от колата донор се вземат всички модули и кабели. Не се събират от всевъзможни места, защото има голяма вероятност да се получи точно това, което колегата описва - актуаторът не работи.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- belial
- младши ентусиаст
- Мнения: 542
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Добре де, но същия този актуатор е съвместим за няколко модела:
Part 65718360043 was found on the following vehicles:
3' E36 (11/1989 — 08/2000)
5' E39 (02/1995 — 06/2003)
7' E38 (07/1993 — 07/2001)
Z3 E36 (12/1994 — 04/1999)
Още повече, че си работеше номарлано с лост за управление и модул от Е36 '93.
Part 65718360043 was found on the following vehicles:
3' E36 (11/1989 — 08/2000)
5' E39 (02/1995 — 06/2003)
7' E38 (07/1993 — 07/2001)
Z3 E36 (12/1994 — 04/1999)
Още повече, че си работеше номарлано с лост за управление и модул от Е36 '93.
- Deyan Velev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 239
- Регистриран на: 2.08.2012
- Пол: Мъж
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
хардуер и софтуер на компютъра ? само последните 07 и 08 мисля, че ставаха за управление с бутони
- belial
- младши ентусиаст
- Мнения: 542
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
тази пластмаса май заключваше лентовия кабел да не се върти като махнеш волана за да не го объркаш като навивки после
аз подкарах М волана в Е36 но за целта изградихме и аи-бъс
радиото ми също е доста нов модел от БМВ.. много по нов от ерата на Е36 и то работи само ако има аи-бъс в колата.. иначе става дисеибълд и край..
остава ми темпомата и мисля че с по нов модел актуатор и модул .. да кажем от кола края на 98' Е39 или Е38 бензин ще стане всичко
трябва да е кола без електронна газ само
аз подкарах М волана в Е36 но за целта изградихме и аи-бъс
радиото ми също е доста нов модел от БМВ.. много по нов от ерата на Е36 и то работи само ако има аи-бъс в колата.. иначе става дисеибълд и край..
остава ми темпомата и мисля че с по нов модел актуатор и модул .. да кажем от кола края на 98' Е39 или Е38 бензин ще стане всичко
трябва да е кола без електронна газ само
- belial
- младши ентусиаст
- Мнения: 542
- Регистриран на: 24.09.2007
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Някой знае ли как да оправя тези грешки, че не мога да го подкарам темпомата:
Изкарах си индикатор на таблото и се светка когато включа темпомата от волана. При диагностиката пробвахме и останалите копчета от волана и те си работят. До последно, преди да сложа новия модул моторчето си работеше. По няколко пъти проверих всички понове да не съм объркал някой, но всичко е вързано правилно.
Изкарах си индикатор на таблото и се светка когато включа темпомата от волана. При диагностиката пробвахме и останалите копчета от волана и те си работят. До последно, преди да сложа новия модул моторчето си работеше. По няколко пъти проверих всички понове да не съм объркал някой, но всичко е вързано правилно.
75 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани