Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
75 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Подредбата е така:
пинове на женска букса лентов кабел:
1.кафяв
2. лилав
3. черен
4. бял
5. свободен
6. син
пинове на мъжката букса
1. син-кафяв
2. син-жълт
3. син-черен
4. сив-червен
5. свободен
6. кафяв-червен
Мисля, че ще има проблем и с актюатора-не знам каква е разликата между тях за е39 до 9.96г. и след тази дата-най-малкото имат разлика в буксите и номерата. Като гледам по горната схема за свързване има два разменени пина за свързване на модула и актюатора, а именно пин 11 и пин 12 на модула с пин 5 и 7 на актюатора-обърнати са.При е36 пин 11 от модула се свързва с пин 7 на актюатора, а пин 12 към пин 5, а при е39 е обратното.
пинове на женска букса лентов кабел:
1.кафяв
2. лилав
3. черен
4. бял
5. свободен
6. син
пинове на мъжката букса
1. син-кафяв
2. син-жълт
3. син-черен
4. сив-червен
5. свободен
6. кафяв-червен
Мисля, че ще има проблем и с актюатора-не знам каква е разликата между тях за е39 до 9.96г. и след тази дата-най-малкото имат разлика в буксите и номерата. Като гледам по горната схема за свързване има два разменени пина за свързване на модула и актюатора, а именно пин 11 и пин 12 на модула с пин 5 и 7 на актюатора-обърнати са.При е36 пин 11 от модула се свързва с пин 7 на актюатора, а пин 12 към пин 5, а при е39 е обратното.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
пинове на женска букса лентов кабел:
1. кафяв
2. лилав - +12V на контакт
3. черен - управление на темпомата
4. бял - I-bus
5. свободен
6. син
На мъжката букса от твоята инсталация добави само описаните проводници, а 1 и 6 ги остави както са сток.
1. кафяв
2. лилав - +12V на контакт
3. черен - управление на темпомата
4. бял - I-bus
5. свободен
6. син
На мъжката букса от твоята инсталация добави само описаните проводници, а 1 и 6 ги остави както са сток.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
+12в от контакта за бутоните ли е и няма ли да заминат диодите на мултито или на платката им има някакви резистори
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Големи благодарности на колегата stony1. Благодарение на него си управлявам темпомата от М мулти волана Кой е най-щастлив-аз.......Някой ако прави трансплантация да пише. Ще помагам, благодарение на колегата. Него и колегата методи 80 съм ги признал, както и перез
- ник
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 14.05.2008
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e36 330d touring
- Мечтае да кара: РК-1
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Щом си подкарал темпомата от волана,сега продължавай с останалите функций,Успех
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Замислям се за телефон, за радиото не знам дали може да стане ако не е оригинално, примерно СД43
- Тонката
- младши ентусиаст
- Мнения: 365
- Регистриран на: 17.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Volvo S60 ‘18, D4, e91 320dA
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Koлеги,
Предлагат ми волан от е39, който обаче няма лентов кабел. Казаха ми, че става на шлиците на е36-цата, тъй като е от е39 преди '99г, но за мен е важно, дали всичко е plug and play, като ползвам моя лентов кабел или трябва да се търси лентов кабел от е39.
ПС Моята кола е 96г.
Благодаря предварително!
Поздрави!
Предлагат ми волан от е39, който обаче няма лентов кабел. Казаха ми, че става на шлиците на е36-цата, тъй като е от е39 преди '99г, но за мен е важно, дали всичко е plug and play, като ползвам моя лентов кабел или трябва да се търси лентов кабел от е39.
ПС Моята кола е 96г.
Благодаря предварително!
Поздрави!
е36 318is M pack 96` -> e39 530d M pack sedan 01` -> e38 740i M60 96` -> e46 318d 03`-> e46 320d 04`-> e39 530dA M pack touring 02`
- ник
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 14.05.2008
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e36 330d touring
- Мечтае да кара: РК-1
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Лентовия кабел за мултиволана е различен от твоя,колега
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
ник написа:Лентовия кабел за мултиволана е различен от твоя,колега
Лентовия ми кабел е с проводници и за мултифункцията-общо 5бр.
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
^От прочетеното в темата следва пиновете на женската букса, на лентовия кабел да са за:
1.кафяв------ маса
2. лилав------ 12v осветление бутони .
3. черен------ темпомат
4. бял ------ I-BUS
5. свободен
6. син -------клаксон
Бихте ли потвърдили дали е така или бъркам някъде ?
1.кафяв------ маса
2. лилав------ 12v осветление бутони .
3. черен------ темпомат
4. бял ------ I-BUS
5. свободен
6. син -------клаксон
Бихте ли потвърдили дали е така или бъркам някъде ?
...
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
azotos написа:^От прочетеното в темата следва пиновете на женската букса, на лентовия кабел да са за:
1.кафяв------ маса
2. лилав------ 12v осветление бутони .
3. черен------ темпомат
4. бял ------ I-BUS
5. свободен
6. син -------клаксон
Бихте ли потвърдили дали е така или бъркам някъде ?
Страшен анализ си направил колега. В поста ми по-горе ясно е описано, кой проводник за какво е, но това е само за воланите, при които няма допълнителен модул под таблото с уредите. Воланите с допълнителен модул са монтирани в Е39 до септември 97. Уточни точно коя година е воланът, а след това питай за схемата за свързване.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Воланът ми е от Е39, 97година ,без 0/I бутона .
Подредбата на кабелите на женската букса от лентовия кабел , е същата като на снимката от страница 2 ,която колегата @baitun е публикувал .
Нямам намерение да подкарвам темпомат , а само да ми светнат бутоните.
Съжалявам ако съм написал някаква нелепица по горе ,и ако кажеш ще го изтрия да не цапа темата.
Поздрави
Подредбата на кабелите на женската букса от лентовия кабел , е същата като на снимката от страница 2 ,която колегата @baitun е публикувал .
Нямам намерение да подкарвам темпомат , а само да ми светнат бутоните.
Съжалявам ако съм написал някаква нелепица по горе ,и ако кажеш ще го изтрия да не цапа темата.
Поздрави
...
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
За да светнат бутоните на волана пускаш +12в на пин 2 на буксата на лентовия кабел
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Има различна подредба на лентовите кабели, но общо взето местата са същите.
Подредбата е така:
пинове на буксата излизаща от лентов кабел на волана:
1.кафяв или син - това е масата. Лесно се разбира, като видите зад бега какъв цвят е кабела.
2. лилав или жълт - плюс 12 V.
3. черен - темпомат.
4. бял - I-bus.
5. свободен
6. син или кафяв - клаксон. Също се вижда зад бега. За пин 1 и пин 6 това не трябва да ви тревожи нищо. Те са си сток и съвпадат с буксата под конзолата преди воланът независимо дали са разменени цветовете/не бъркайте разменени кабели/!
Другото, което ми прави впечатление е, че волани с отделен МФЛ модул - вътрешните им кабели между копчетата са 6, тоест всеки пин е зает:
1. Син
2. Зелен
3. Бял
4. Червен
5. Черен
6. Жълт
Същият волан след 07.97г. при когото модулът вече е вграден и има бутон I/O - там кабелите между копчетата са 4 само:
1. Син
2. Зелен
3. Бял
4. Червен
5.
6.
Но от лентовия кабел винаги излизат единакъв брой и подредба кабели както са описани по-горе. А са де!? Какво дават повече тези 2 кабела. И като цяло ако вземем пълен брой копчета и копчета без телефон или циркулация - кабелите между тях пак са единакъв брой за точни години волани. Тоест кабел повече не е за копче повече. Или с други думи ако преминете от леви бутони без телефон на такива със - кабелите си остават същите и би трябвало да работи и този бутон. Така се дава като информация...
Подредбата е така:
пинове на буксата излизаща от лентов кабел на волана:
1.кафяв или син - това е масата. Лесно се разбира, като видите зад бега какъв цвят е кабела.
2. лилав или жълт - плюс 12 V.
3. черен - темпомат.
4. бял - I-bus.
5. свободен
6. син или кафяв - клаксон. Също се вижда зад бега. За пин 1 и пин 6 това не трябва да ви тревожи нищо. Те са си сток и съвпадат с буксата под конзолата преди воланът независимо дали са разменени цветовете/не бъркайте разменени кабели/!
Другото, което ми прави впечатление е, че волани с отделен МФЛ модул - вътрешните им кабели между копчетата са 6, тоест всеки пин е зает:
1. Син
2. Зелен
3. Бял
4. Червен
5. Черен
6. Жълт
Същият волан след 07.97г. при когото модулът вече е вграден и има бутон I/O - там кабелите между копчетата са 4 само:
1. Син
2. Зелен
3. Бял
4. Червен
5.
6.
Но от лентовия кабел винаги излизат единакъв брой и подредба кабели както са описани по-горе. А са де!? Какво дават повече тези 2 кабела. И като цяло ако вземем пълен брой копчета и копчета без телефон или циркулация - кабелите между тях пак са единакъв брой за точни години волани. Тоест кабел повече не е за копче повече. Или с други думи ако преминете от леви бутони без телефон на такива със - кабелите си остават същите и би трябвало да работи и този бутон. Така се дава като информация...
Последна промяна kagebista на 21 Авг 2013, 18:15, променена общо 1 път
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
- ник
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 88
- Регистриран на: 14.05.2008
- Местоположение: гр.Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: e36 330d touring
- Мечтае да кара: РК-1
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
При моделите с МлФ модул бутоните са прекъсвачи (прекъсват или затватят верига) като към модула се подават различни напрежения.В следващите модели с интегриран i- bus сигнал се подава цифрова информация по шината,и затова броя бутони не е пропорционален на кабеляка между левите и десните бутони!
75 мнения
• Страница 3 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани