Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 24 Апр 2013, 16:57

Подредбата е така:
пинове на женска букса лентов кабел:
1.кафяв
2. лилав
3. черен
4. бял
5. свободен
6. син

пинове на мъжката букса
1. син-кафяв
2. син-жълт
3. син-черен
4. сив-червен
5. свободен
6. кафяв-червен

Мисля, че ще има проблем и с актюатора-не знам каква е разликата между тях за е39 до 9.96г. и след тази дата-най-малкото имат разлика в буксите и номерата. Като гледам по горната схема за свързване има два разменени пина за свързване на модула и актюатора, а именно пин 11 и пин 12 на модула с пин 5 и 7 на актюатора-обърнати са.При е36 пин 11 от модула се свързва с пин 7 на актюатора, а пин 12 към пин 5, а при е39 е обратното.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от stony1 » 24 Апр 2013, 18:12

пинове на женска букса лентов кабел:
1. кафяв
2. лилав - +12V на контакт
3. черен - управление на темпомата
4. бял - I-bus
5. свободен
6. син

На мъжката букса от твоята инсталация добави само описаните проводници, а 1 и 6 ги остави както са сток.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 24 Апр 2013, 18:27

+12в от контакта за бутоните ли е и няма ли да заминат диодите на мултито или на платката им има някакви резистори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 26 Апр 2013, 21:11

Големи благодарности на колегата stony1. Благодарение на него си управлявам темпомата от М мулти волана :bowdown: Кой е най-щастлив-аз.......Някой ако прави трансплантация да пише. Ще помагам, благодарение на колегата. Него и колегата методи 80 съм ги признал, както и перез :bowdown:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 14.05.2008
Местоположение: гр.Бургас
Пол: Мъж
Кара: e36 330d touring
Мечтае да кара: РК-1

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от ник » 27 Апр 2013, 7:29

Щом си подкарал темпомата от волана,сега продължавай с останалите функций,Успех ;)
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 27 Апр 2013, 7:34

Замислям се за телефон, за радиото не знам дали може да стане ако не е оригинално, примерно СД43

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 365
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Volvo S60 ‘18, D4, e91 320dA

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от Тонката » 21 Юли 2013, 11:51

Koлеги,
Предлагат ми волан от е39, който обаче няма лентов кабел. Казаха ми, че става на шлиците на е36-цата, тъй като е от е39 преди '99г, но за мен е важно, дали всичко е plug and play, като ползвам моя лентов кабел или трябва да се търси лентов кабел от е39.
ПС Моята кола е 96г.
Благодаря предварително!
Поздрави!
ИзображениеИзображениеИзображение
е36 318is M pack 96` -> e39 530d M pack sedan 01` -> e38 740i M60 96` -> e46 318d 03`-> e46 320d 04`-> e39 530dA M pack touring 02`

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 14.05.2008
Местоположение: гр.Бургас
Пол: Мъж
Кара: e36 330d touring
Мечтае да кара: РК-1

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от ник » 21 Юли 2013, 15:14

Лентовия кабел за мултиволана е различен от твоя,колега :!:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 22 Юли 2013, 20:49

ник написа:Лентовия кабел за мултиволана е различен от твоя,колега :!:

Лентовия ми кабел е с проводници и за мултифункцията-общо 5бр.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 21.11.2007

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от azotos » 28 Юли 2013, 15:18

^От прочетеното в темата следва пиновете на женската букса, на лентовия кабел да са за:

1.кафяв------ маса
2. лилав------ 12v осветление бутони .
3. черен------ темпомат
4. бял ------ I-BUS
5. свободен
6. син -------клаксон



Бихте ли потвърдили дали е така или бъркам някъде ?
...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от stony1 » 28 Юли 2013, 18:16

azotos написа:^От прочетеното в темата следва пиновете на женската букса, на лентовия кабел да са за:

1.кафяв------ маса
2. лилав------ 12v осветление бутони .
3. черен------ темпомат
4. бял ------ I-BUS
5. свободен
6. син -------клаксон



Бихте ли потвърдили дали е така или бъркам някъде ?


Страшен анализ си направил колега. В поста ми по-горе ясно е описано, кой проводник за какво е, но това е само за воланите, при които няма допълнителен модул под таблото с уредите. Воланите с допълнителен модул са монтирани в Е39 до септември 97. Уточни точно коя година е воланът, а след това питай за схемата за свързване.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 21.11.2007

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от azotos » 28 Юли 2013, 19:32

Воланът ми е от Е39, 97година ,без 0/I бутона .

Подредбата на кабелите на женската букса от лентовия кабел , е същата като на снимката от страница 2 ,която колегата @baitun е публикувал .

Нямам намерение да подкарвам темпомат , а само да ми светнат бутоните.

Съжалявам ако съм написал някаква нелепица по горе ,и ако кажеш ще го изтрия да не цапа темата.

Поздрави :yes:
...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от baitun » 29 Юли 2013, 5:03

За да светнат бутоните на волана пускаш +12в на пин 2 на буксата на лентовия кабел

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от kagebista » 21 Авг 2013, 10:31

Има различна подредба на лентовите кабели, но общо взето местата са същите.
Подредбата е така:
пинове на буксата излизаща от лентов кабел на волана:
1.кафяв или син - това е масата. Лесно се разбира, като видите зад бега какъв цвят е кабела.
2. лилав или жълт - плюс 12 V.
3. черен - темпомат.
4. бял - I-bus.
5. свободен
6. син или кафяв - клаксон. Също се вижда зад бега. За пин 1 и пин 6 това не трябва да ви тревожи нищо. Те са си сток и съвпадат с буксата под конзолата преди воланът независимо дали са разменени цветовете/не бъркайте разменени кабели/!

Другото, което ми прави впечатление е, че волани с отделен МФЛ модул - вътрешните им кабели между копчетата са 6, тоест всеки пин е зает:
1. Син
2. Зелен
3. Бял
4. Червен
5. Черен
6. Жълт
Същият волан след 07.97г. при когото модулът вече е вграден и има бутон I/O - там кабелите между копчетата са 4 само:
1. Син
2. Зелен
3. Бял
4. Червен
5.
6.
Но от лентовия кабел винаги излизат единакъв брой и подредба кабели както са описани по-горе. А са де!? Какво дават повече тези 2 кабела. И като цяло ако вземем пълен брой копчета и копчета без телефон или циркулация - кабелите между тях пак са единакъв брой за точни години волани. Тоест кабел повече не е за копче повече. Или с други думи ако преминете от леви бутони без телефон на такива със - кабелите си остават същите и би трябвало да работи и този бутон. Така се дава като информация...
Последна промяна kagebista на 21 Авг 2013, 18:15, променена общо 1 път
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 88
Регистриран на: 14.05.2008
Местоположение: гр.Бургас
Пол: Мъж
Кара: e36 330d touring
Мечтае да кара: РК-1

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от ник » 21 Авг 2013, 12:22

При моделите с МлФ модул бутоните са прекъсвачи (прекъсват или затватят верига) като към модула се подават различни напрежения.В следващите модели с интегриран i- bus сигнал се подава цифрова информация по шината,и затова броя бутони не е пропорционален на кабеляка между левите и десните бутони!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook