Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
75 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Колеги, интересува ме някой извършвал ли е монтаж на м мултифункционален волан от е39 на темпомат на е36 1.8 м43. Въпроса ми е дали ще заработи темпомата от волана на е39.
Последна промяна baitun на 15 Апр 2013, 14:08, променена общо 3 пъти
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на темпомат на 1.8 м43
Има разлика в номерата на контролния модул на е36 и е39 , но някой знае ли има ли съществена разлика, най-вече в управлението от лоста и волана
Последна промяна baitun на 12 Авг 2012, 13:01, променена общо 1 път
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на темпомат на 1.8 м43
Хайде малко надъхване, никой ли не е монтирал м мулти волан от е39
http://www.youtube.com/watch?v=KlAwaEi_dSY
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 22&page=2/
http://www.youtube.com/watch?v=KlAwaEi_dSY
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 22&page=2/
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Coulthard
- младши ентусиаст
- Мнения: 691
- Регистриран на: 1.01.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше 325tds
- Мечтае да кара: e46 330xd
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36 1.8 м4
stony1 го е правил, има го описано и в тема някъде из раздела, не е трудно просто следваш инструкциите - друг е въпроса дали си заслужава да пудриш дъртата е36 с глезотии дето скоро ще ги отнесе в гроба/моргата
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36 1.8 м4
Coulthard написа:stony1 го е правил, има го описано и в тема някъде из раздела, не е трудно просто следваш инструкциите - друг е въпроса дали си заслужава да пудриш дъртата е36 с глезотии дето скоро ще ги отнесе в гроба/моргата
Говорих с него, той е с четирилъчев и ми сподели, че темпомат к-т за е36 не може да се управлява от мулти волан ако ОЕМ е с лост, но съм се зарибил и ако намеря някой по-евтин м мулти волан от е39 ще се заемам, лошо е че не разбирам английски и немски, иначе има доста теми, а моята 36 ще си я карам още дълго, само на 15 годинки е
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36 1.8 м4
Колеги, някой би ли превел на български тази тема
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f92 ... iy-t75722/
Благодаря предварително
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f92 ... iy-t75722/
Благодаря предварително
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Никой ли не знае английски
- DirtySouth
- старши ентусиаст
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Трябва ти i-bus интерфейса от колата донор и още доста неща от нея , според мен ако не си в час с електрониката по колите , не се занимавай
I'm slowly drifting
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Взех волан за 300лв, така, че отказване няма, дали ще стане е друга бира. Предполагам, ще ми трябва сега и компютърния модул от е39/е38, а за I-BUS-а в темата по-горе пише, че има проводник който отива към буксата на радиото, но от тук нататък не знам трябва ли да се барне нещо по софтуера. Ако някой преведе темата може и да разбера нещо
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
За iBus-a мисля , че можеш да вземеш 12V и през един резистор 1кОм да дигнеш нивото. Но като цяло е голяма галимация.
По-добре си купи некой свестен плеър , един модул за връзка на волана и модула и щракай. В момента имам работещ мултиволан от Е38 към Pioneer 350BT(с вграден Парот) в моето Е36 , но нещо лентовия кабел се е*ава.
Кефа е голям - сменяш песни , превърташ , усилваш/намаляш , както и всички функции към телефона си бачкат - обаждане , търсене из контакти и т.н.
По-добре си купи некой свестен плеър , един модул за връзка на волана и модула и щракай. В момента имам работещ мултиволан от Е38 към Pioneer 350BT(с вграден Парот) в моето Е36 , но нещо лентовия кабел се е*ава.
Кефа е голям - сменяш песни , превърташ , усилваш/намаляш , както и всички функции към телефона си бачкат - обаждане , търсене из контакти и т.н.
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
На мен ми трябва да тръгне мултито за темпомата, че лоста много ме дразни
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36 1.8 м4
baitun написа:Колеги, някой би ли превел на български тази тема
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f92 ... iy-t75722/
Благодаря предварително
Тази тема не ти върши работа, защото обяснява как да си свържеш мулти-волана, за да ти управлява радиото, което в случая е CD43. Ако искаш да подкараш темпомата, ще се наложида събереш всички модули от колата донор. Само воланът не ти върши работа, а модулите на Е36 не се управляват с импулси, както е при Е38, Е39 и нагоре, а с напрежение, което се постига чрез свързване на съпротивления към управляващата верига. I-bus интерфейса е за управление на аудио системите в БМВ, не го бъркайте с управлението на темпомата - там сигналът е друг. Идеята за едно съпротивление от захранването към I-bus не е за препоръчване, защото може да се получи следния ефект - модулите да не могат да се угасят и да остават постоянно включени. Представи си следната ситуация - пускаш си радиото и по някое време решаваш да го изключиш, но то не иска да се изключва, защото по I-bus шинато получава сигнал, който го държи винаги "будно". Определено не ми харесва като решение.
Последна промяна stony1 на 17 Апр 2014, 14:32, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Незнам при мен си работи добре за сега, пробвал съм да включвам/изключвам радиото. Този сигнал служи само от бутоните до модула(в моя случай де) и няма никаква опасност. Сигнала от модула към плеъра е вече съвсем различен и няма вероятност плеъра да стане включен.
Ситуацията с оригиналното CD43 към мултиволан в Е36 е сигурно бая по-различна, а и доста по-трудна като реализиране от aftermarket комплекта. Инвестицията е голяма , а насреща получаваш само един оригинален вид и нищо повече.
Ситуацията с оригиналното CD43 към мултиволан в Е36 е сигурно бая по-различна, а и доста по-трудна като реализиране от aftermarket комплекта. Инвестицията е голяма , а насреща получаваш само един оригинален вид и нищо повече.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
don_gori написа:Незнам при мен си работи добре за сега, пробвал съм да включвам/изключвам радиото. Този сигнал служи само от бутоните до модула(в моя случай де) и няма никаква опасност. Сигнала от модула към плеъра е вече съвсем различен и няма вероятност плеъра да стане включен.
Ситуацията с оригиналното CD43 към мултиволан в Е36 е сигурно бая по-различна, а и доста по-трудна като реализиране от aftermarket комплекта. Инвестицията е голяма , а насреща получаваш само един оригинален вид и нищо повече.
При теб нещата са други. Ти ползваш мулти-волан с допълнителен модул за Pioneer. CD43 се управлява от волана без проблем и не са нужни никакви допълнителни модули и интервенции. Просто се свързва проводника I-bus от волана към този на радиото, който излиза на пин7. При темпоната сигналът е различен.
Последна промяна stony1 на 17 Апр 2014, 14:33, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36
Последно, понеже имам работещ темпомат комплект от е36 в колата ми, взел съм М волан с мулти от е39-98г. Сега въпросът ми е следният: ако взема само компютъра от е39/38 с номенклатурен № 65718375497
HW07SW04 ще има ли шанс да го подкарам или ще ми трябва к-т мултифункция + компютърния модул.
И още едно въпросче-за какво служи тази пластмаса бяла на цвят до шлиците на волана, че при М волана където взех от е39 я няма, а на трилъчевия ми я има
HW07SW04 ще има ли шанс да го подкарам или ще ми трябва к-т мултифункция + компютърния модул.
И още едно въпросче-за какво служи тази пластмаса бяла на цвят до шлиците на волана, че при М волана където взех от е39 я няма, а на трилъчевия ми я има
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
75 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани