Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от kagebista » 22 Дек 2015, 14:31

belial написа:Някой знае ли как да оправя тези грешки, че не мога да го подкарам темпомата:
Изображение
Изкарах си индикатор на таблото и се светка когато включа темпомата от волана. При диагностиката пробвахме и останалите копчета от волана и те си работят. До последно, преди да сложа новия модул моторчето си работеше. По няколко пъти проверих всички понове да не съм объркал някой, но всичко е вързано правилно.


Нали ти казах при мен какъв беше проблема. Като гледам вторият код как е дефиниран, то точно на това ми прилича. Отвори моторчето и виж дали има скъсана спойка. Една е достатъчна да прецака цялата работа по работата му.
Също и в управлението ти пише нещо, че не е както трябва ако това се водят грешки.
Пробвай и да го обучиш/ретрофитнеш/прекодираш за твоята кола чрез софта.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 16.01.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е36 ALPINA B8 4.6

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от slaiko » 23 Дек 2015, 19:42

belial написа:Здравейте колеги, имам малко проблем с темпомата от Е39. Взел съм си всичко необходими - мулти волана от Е39 с копчетата, лентов кабел от Е39 със всичките необходими кабели, модул от Е39 за темпомат, който не се включва от таблото, моторче за задвижване на жилото от Е38. Всичко навързах по споменатата вече схема:
Изображение
Сигнала от мулти волана си го взимам от черния кабел пин 4 и го свързвам към пин 24 на модула.
Въпреки, че съм направил всичко както е описано темпомата не работи. Даже когато е свързан модула се чува едно постоянно бръмчене от моторчето, но пък жилото не се мърда. Единственото, за което се сещам е, че моторчето е от Е38 с номер 8 360 043 и може да има разлики в свързването. Ето каква му е буксата:
Изображение
пин 1 е жълто-лилав, 2 е кафяво-черен, 3 - черно-червен и т.н.
Преди да сложа мулти волана, темпомата ми беше с лостче и си работеше без проблем.
Някаква идея какъв може да е проблем?
Пин 25 от модула пише, че е за индикатор на таблото когато автопилота работи, той 12V ли пуска или дава някакъв друг сигнал?

Здравей колега.Схемата по която си свързал темпомата е НЕточна има отклонения на пиновете,сравни я с схема на темпомат от Е36. И дори един кабел да не си свързал няма да тръгне. Актуаторите стават всички модели от Е36/Е39/Е38 бензиновите мотори но модула трябва да е накрая ........497. П.С. Провери се пак.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6141
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от ares2 » 24 Дек 2015, 10:16

и аз имах същия проблем с такъв актуатор с кръглата букса
опитах да го подкарам с модул от по новите и не стана
когато сложих и по нов актуатор всичко заспа

иска ми се да си направя и този актуатор да работи, но не му знам пиновете на кръглата букса кои за какво е..
тази схема горе дали е за кръглата или е другата правоъгълна?

за лампата на таблото мисля, че модула дава маса (по новите от Е38/Е39) за Е36 може да дава и +

аз също не можах да намеря кръгла женска букса от такава кола и се наложи да ги наредя само пинове
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 16.01.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е36 ALPINA B8 4.6

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от slaiko » 24 Дек 2015, 20:08

ares2 написа:и аз имах същия проблем с такъв актуатор с кръглата букса
опитах да го подкарам с модул от по новите и не стана
когато сложих и по нов актуатор всичко заспа

иска ми се да си направя и този актуатор да работи, но не му знам пиновете на кръглата букса кои за какво е..
тази схема горе дали е за кръглата или е другата правоъгълна?

за лампата на таблото мисля, че модула дава маса (по новите от Е38/Е39) за Е36 може да дава и +

аз също не можах да намеря кръгла женска букса от такава кола и се наложи да ги наредя само пинове

При старите Актуатори трябва да завъртиш пин5 с пин7 и трябва да заработи и с по новите модули. А за лампата на таблото съм останал с впечатлението че пуска +.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 16.01.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е36 ALPINA B8 4.6

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от slaiko » 24 Дек 2015, 20:11

аз също не можах да намеря кръгла женска букса от такава кола и се наложи да ги наредя само пинове[/quote]
Актуатори с кръгла букса има в Е38/Е39 96г.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1042
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: СОФИЯ

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от kagebista » 25 Дек 2015, 9:30

slaiko написа:аз също не можах да намеря кръгла женска букса от такава кола и се наложи да ги наредя само пинове

Актуатори с кръгла букса има в Е38/Е39 96г.[/quote]

Включително и в е32, е34.
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 16.01.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е36 ALPINA B8 4.6

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от slaiko » 25 Дек 2015, 22:03

kagebista написа:
slaiko написа:аз също не можах да намеря кръгла женска букса от такава кола и се наложи да ги наредя само пинове

Актуатори с кръгла букса има в Е38/Е39 96г.


Включително и в е32, е34.[/quote]
Там доста рядко изпадат. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е36 320

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от belial » 06 Яну 2016, 16:03

Реших проблема с темпомата, вече всичко работи. От недоглеждане и бързо четене не бях вързал пин 2 от модула. Преди бях с модул от Е36 и лостче за управление и там спирачката и съединителя отиваха в един пин в модула. На сегашния от Е39 го оставих по същия начин, но забравих пин 2 да го вържа на постоянна маса. Та вече всичко по темпомата си работи и даже си направих индикатора на таблото както трябва.
Взех едно неработещо табло от Е46 и изрязох символа за автопилота, и го сложих на мястото на ASC-то. Поръчах си и няколко зелени LED диоди. Масата на лампата за ASC-то е пин 12 от синята букса на таблото и я преместих на пин 26, там е масата на CHECK CONTROL-a. А от пин 25 на модула на темпомата прекарах кабел до пин-а на ASC-то.
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=-bLCAQS ... e=youtu.be

А единствената разлика на моторчетата с кръгла и елипсовидна букса е, че пин 5 и 7 са разменени.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 83
Регистриран на: 16.01.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Мечтае да кара: Е36 ALPINA B8 4.6

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от slaiko » 06 Яну 2016, 20:22

belial написа:Реших проблема с темпомата, вече всичко работи. От недоглеждане и бързо четене не бях вързал пин 2 от модула. Преди бях с модул от Е36 и лостче за управление и там спирачката и съединителя отиваха в един пин в модула. На сегашния от Е39 го оставих по същия начин, но забравих пин 2 да го вържа на постоянна маса. Та вече всичко по темпомата си работи и даже си направих индикатора на таблото както трябва.
Взех едно неработещо табло от Е46 и изрязох символа за автопилота, и го сложих на мястото на ASC-то. Поръчах си и няколко зелени LED диоди. Масата на лампата за ASC-то е пин 12 от синята букса на таблото и я преместих на пин 26, там е масата на CHECK CONTROL-a. А от пин 25 на модула на темпомата прекарах кабел до пин-а на ASC-то.
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
https://www.youtube.com/watch?v=-bLCAQS ... e=youtu.be

А единствената разлика на моторчетата с кръгла и елипсовидна букса е, че пин 5 и 7 са разменени.

Браво колега . Добре дошъл в клубът. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е36 320

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от belial » 29 Юни 2018, 10:39

Да не отварям нова тема, ще питам за проблем тук. След 3 години безпроблемно ползване на мултиволана от автопилота и управляване на радио CD43, преди няколко дни започнаха да отказват копчетата. Със усилването и намаляването на звука почти няма проблеми, но със сменяването на песните от 20 натискания се включва само веднъж. Автопилота също не се включва, а ако по някаква случайност след доста натискания светне лампата след около 5-6 секунди се изключва сам.
Първо си помислих, че проблема е в лентовия кабел. Сложих друг работещ волан, но нямаше разлика. Проверих масата и плюса от буксата под волана, но си показа 12V. Подсветката на копчетата също си работят без проблем.
Някакви идея защо копчетата си работят когато искат и автопилота се изключва сам?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от stony1 » 29 Юни 2018, 10:45

belial написа:Да не отварям нова тема, ще питам за проблем тук. След 3 години безпроблемно ползване на мултиволана от автопилота и управляване на радио CD43, преди няколко дни започнаха да отказват копчетата. Със усилването и намаляването на звука почти няма проблеми, но със сменяването на песните от 20 натискания се включва само веднъж. Автопилота също не се включва, а ако по някаква случайност след доста натискания светне лампата след около 5-6 секунди се изключва сам.
Първо си помислих, че проблема е в лентовия кабел. Сложих друг работещ волан, но нямаше разлика. Проверих масата и плюса от буксата под волана, но си показа 12V. Подсветката на копчетата също си работят без проблем.
Някакви идея защо копчетата си работят когато искат и автопилота се изключва сам?

Той отговорът е ясен. Има няколко варианта, ето ти три бързи:
1. Нещо се е прецакало по електрониката на бутоните - едва ли!
2. Замърсени контактни повърхности - голяма вероятнос особено при използване на разните му там мазила за табло при ходене по автомивки или по инициатива на собственика;
3. Проблем с тоците - при понижено захранване на бутоните, симтомите са 1:1.

Решението е - запряташ ръкави и започваш да търсиш къде е проблема!
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 542
Регистриран на: 24.09.2007
Местоположение: Кюстендил
Пол: Мъж
Кара: Е36 320

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от belial » 29 Юни 2018, 18:08

stony1 написа:
belial написа:Да не отварям нова тема, ще питам за проблем тук. След 3 години безпроблемно ползване на мултиволана от автопилота и управляване на радио CD43, преди няколко дни започнаха да отказват копчетата. Със усилването и намаляването на звука почти няма проблеми, но със сменяването на песните от 20 натискания се включва само веднъж. Автопилота също не се включва, а ако по някаква случайност след доста натискания светне лампата след около 5-6 секунди се изключва сам.
Първо си помислих, че проблема е в лентовия кабел. Сложих друг работещ волан, но нямаше разлика. Проверих масата и плюса от буксата под волана, но си показа 12V. Подсветката на копчетата също си работят без проблем.
Някакви идея защо копчетата си работят когато искат и автопилота се изключва сам?

Той отговорът е ясен. Има няколко варианта, ето ти три бързи:
1. Нещо се е прецакало по електрониката на бутоните - едва ли!
2. Замърсени контактни повърхности - голяма вероятнос особено при използване на разните му там мазила за табло при ходене по автомивки или по инициатива на собственика;
3. Проблем с тоците - при понижено захранване на бутоните, симтомите са 1:1.

Решението е - запряташ ръкави и започваш да търсиш къде е проблема!

Благодаря за отговора!
Оказа се, че захранването на бутоните идва от подсветката, а аз си мислех, че се захранват от плюса на клаксона. Вързах подсветката на нови и всичко си проработи.
Отново благодаря за бързото реагиране :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от stony1 » 29 Юни 2018, 18:26

belial написа:
stony1 написа:
belial написа:Да не отварям нова тема, ще питам за проблем тук. След 3 години безпроблемно ползване на мултиволана от автопилота и управляване на радио CD43, преди няколко дни започнаха да отказват копчетата. Със усилването и намаляването на звука почти няма проблеми, но със сменяването на песните от 20 натискания се включва само веднъж. Автопилота също не се включва, а ако по някаква случайност след доста натискания светне лампата след около 5-6 секунди се изключва сам.
Първо си помислих, че проблема е в лентовия кабел. Сложих друг работещ волан, но нямаше разлика. Проверих масата и плюса от буксата под волана, но си показа 12V. Подсветката на копчетата също си работят без проблем.
Някакви идея защо копчетата си работят когато искат и автопилота се изключва сам?

Той отговорът е ясен. Има няколко варианта, ето ти три бързи:
1. Нещо се е прецакало по електрониката на бутоните - едва ли!
2. Замърсени контактни повърхности - голяма вероятнос особено при използване на разните му там мазила за табло при ходене по автомивки или по инициатива на собственика;
3. Проблем с тоците - при понижено захранване на бутоните, симтомите са 1:1.

Решението е - запряташ ръкави и започваш да търсиш къде е проблема!

Благодаря за отговора!
Оказа се, че захранването на бутоните идва от подсветката, а аз си мислех, че се захранват от плюса на клаксона. Вързах подсветката на нови и всичко си проработи.
Отново благодаря за бързото реагиране :bchug:

Захранването на бутоните не идва от подсветката!!!
Захранването на бутоните трябва да се свърже към проводник - лилав/бял ,който е +12V на контакт.
Прододникът за подсветката е сив/червен и напрежението по него се регулира от потенциометъра под таблото от лявата срана на волана.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от Nukem » 29 Юни 2018, 18:42

този лилав бял който е за плафона също :), че и аз трябва да вързвам волана :)
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Монтаж на м мулти волан от е39 на темпомат на е36

Мнение от stony1 » 29 Юни 2018, 20:34

Nukem написа:този лилав бял който е за плафона също :), че и аз трябва да вързвам волана :)

Ти направо се качи на черешата. Лилав/бял има в снопа под кормилната конзола и отива към радиото. Има го и на таблото.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook