Алтернатор Е36 ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от metodi80 » 08 Юни 2012, 23:56

zBoost написа:
metodi80 написа:Така .... , а какво става , ако примерно колата се кара в продължение на половин или дори цяла година само в града ...и се изкарва от дъжд на вятър извънградско и то на не повече от 100-200км (както примерно правя аз )

Еми точно затова съм написал, че не трябва да се изхвърляш с голям (дизелов) акумулатор, ако си обърнал внимание. За 1.8 над 74ah просто няма никъв смисъл да се слага.


За по -голям акумулатор няма смисъл (при 1.8 ) , но за по -голям алтерантор - ИМА смисъл .... , най -вече това исках да кажа в коментара си ....

ares2 написа:аз сега съм с 65А акумулатор и алтернатор 65А.. дали е добре? при положение че работи алтернатора както си трябва/?


Тамън е .... ама пак не трябва да си с много градско и с много консуматори (особено зимата ) , Може на някой да му е смешно , ама аз лично , когато знам , че ще спирам за малко някъде не гася колата именно , за да пестя от броя стартове и да щадя акумулатора ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от ildivvy » 09 Юни 2012, 1:57

Най-добрия съвет до момента е да си дозареждате акумулаторите от време на време със зарядно!Не пречи,а дори помага много.
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1182
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: БМВ Е36
Мечтае да кара: Е46 М3

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от baitun » 09 Юни 2012, 9:31

ildivvy написа:Най-добрия съвет до момента е да си дозареждате акумулаторите от време на време със зарядно!Не пречи,а дори помага много.

Е за това говорим, и аз карам само на къси разтояния/сутрин 4-5км и гася колата, вечер същата операция, 1 път в годината 500км до морето и толкова обратно до Софето :mhihi:, и още 3-4 пъти годишно до провинцията 250км/. Важното е алтернатора да не презарежда акумулатора, че тогава става зле, иначе да- къси разтояния, не може да се зареди батерията, но като падне ще си я заредя/прав е Мето, че не трябва да палиш на супер разреден акумулатор, но ако сложиш алтернатор с голям ампераж и малка батерия нали се сещате на дълго какво ще стане с нея/. Аз съм с м43 и съм с 62 амперчаса батерия на варта и засега нямам грижи/само дето не мога да застопоря акумулатора с планката-в багажника ми е, защото няма т.н. технологичен отвор за болта за батерия под 70 амперчаса :no:, а това, че след като са пуснати всички консуматори и напрежението пада да 12.5 волта не е добре, виж си релерегулатора на алтернатора, напрежението трябва да е в границите 13.8-14.2 волта

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от BMW Addiction » 09 Юни 2012, 9:45

metodi80 написа:
Преценили са , да .. , ама са дали в условията за експлоатация да има достатъчно пробег на дълги разстояние , за да може наистина алтернатора да зарежда акумулатора (независимо дали е стоков или е сложен по -голям като капацитет акумулатор) ! Така .... , а какво става , ако примерно колата се кара в продължение на половин или дори цяла година само в града ...и се изкарва от дъжд на вятър извънградско и то на не повече от 100-200км (както примерно правя аз ) ... Ами става така , че ако не си обърнете внимание на акумулатора (да се дозарежда периодично на зарядно) , той става пътник ! При подобна експлоатация акумулатора е постоянно недозареден , което за година време скапва и най -хубавия акумулатор и ако не на първата , то на втората зима го хвърляте ! Та от тая гледна точка не само , че не е смешна , ами си е направо много на място идеята за по -голям алтернатор и един маалко по-голям от стоковия акумулатор ..... Аз например съм сложил 74 А/h акумулатор , алтернатора ми е 80А-Valeo .... за сега тая комбинация ми е сполучлива , но замислям да сложа дори малко по -голям алтернатор...


*
baitun написа:Е за това говорим, и аз карам само на къси разтояния/сутрин 4-5км и гася колата, вечер същата операция, 1 път в годината 500км до морето и толкова обратно до Софето :mhihi:, и още 3-4 пъти годишно до провинцията 250км/. Важното е алтернатора да не презарежда акумулатора, че тогава става зле, иначе да- къси разтояния, не може да се зареди батерията, но като падне ще си я заредя/прав е Мето, че не трябва да палиш на супер разреден акумулатор, но ако сложиш алтернатор с голям ампераж и малка батерия нали се сещате на дълго какво ще стане с нея/. Аз съм с м43 и съм с 62 амперчаса батерия на варта и засега нямам грижи/само дето не мога да застопоря акумулатора с планката-в багажника ми е, защото няма т.н. технологичен отвор за болта за батерия под 70 амперчаса :no:, а това, че след като са пуснати всички консуматори и напрежението пада да 12.5 волта не е добре, виж си релерегулатора на алтернатора, напрежението трябва да е в границите 13.8-14.2 волта



Колеги, мисля че много точно описахте моето каране - предимно градско с много къси разстояния (даже средно градското е сигурно 2-3 км. накс) и за капак - доста консуматори (както по-горе съм писал - ксенон, усилвател, тонколона, климатроник и т.н.). Доколкото разбирам може наистина това да е натоварило стария ми (наличен все още) акумулатор.

Я кажете само сега, в крайна сметка алтернатора трябва ли да е по-голям от стоковия, защото и двамата ми звучите прави - от една страна, явно на къси разстояния не се зарежда достатъчно и малко повече заряд от алтернатора би бил добре дошъл (както казва Методи), от друга така или иначе ще има и дълги карания, и ако презареждането е проблем (както казва baitun) пак кофти....

И още едно питане - понеже сега ще вземам нов акумулатор - предвид описаната проблематика (къси карания и повече консуматори) би ли ми се облекчил проблема ако взема акумулатор с повече стартов ток... по-скъпи са, но не знам дали този по-голям стартов ток има връзка с посочения проблем ? :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от ~Мишо~ » 09 Юни 2012, 14:53

Я кажете само сега, в крайна сметка алтернатора трябва ли да е по-голям от стоковия, защото и двамата ми звучите прави - от една страна, явно на къси разстояния не се зарежда достатъчно и малко повече заряд от алтернатора би бил добре дошъл (както казва Методи), от друга така или иначе ще има и дълги карания, и ако презареждането е проблем (както казва baitun) пак кофти....


Решението на твоя проблем е да я караш малко повече тая кола (за 2км каране на ден не бих поддържал кола), или периодично да дозареждаш. По-голям алтернатор няма да зарежда повече, а по-голям акумулатор пак ще е недозареден с това каране, просто ще мине повече време докато разбереш. ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 5.07.2008

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от BMW Addiction » 10 Юни 2012, 8:50

~Мишо~ написа:
Решението на твоя проблем е да я караш малко повече тая кола (за 2км каране на ден не бих поддържал кола), или периодично да дозареждаш. По-голям алтернатор няма да зарежда повече, а по-голям акумулатор пак ще е недозареден с това каране, просто ще мине повече време докато разбереш. ;)


E, относно поддържането на колата - 2-3 км. средно, не означава 2-3 км. дневно... при един цикъл от палиш сутрин, спираш за вестник/закуска, след работа тръгваш, спираш на някой супермаркет, след това отиваш на кафе/бира и т.н. понякога имам 5-6 карания, но така или иначе предимно къси...

Иначе за повечето каране (един личен приятел също така ме бъзика да съм правел всеки ден по няколко кръгчета в града и нямало да имам проблем с акумулатора :mhihi: ), малко тъпо ми звучи да харча бензин и да губя време за едното по-добро зареждане... може би освен както казваш периодично дозареждане... ако наистина няма някакъв по-ефективен (за посочените особености на карането) акумулатор или идеята за по-големия алтернатор наистина не става...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 61
Регистриран на: 14.04.2010
Местоположение: по света и у нас..
Пол: Мъж
Кара: е36 м52б20 купе
Мечтае да кара: e46 m3 csl

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от Badr Hari » 14 Юни 2012, 13:59

Добре да ви попитам колеги, през колко време трябва да е това периодично зареждане на акумулатора? И по колко време трябва да стой на зарядното? Защото мойто зарежда по 3 амперчаса на 1 час зареждане.
BMW - The Ultimate Driving Machine

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от vladobate » 14 Юни 2012, 19:00

Колеги , как така големия алтернатор няма да заражда по-бързо естествено че точно това ще прави не се бъркайте. И откъде накъде големия алтернатор ще презарежда още повече се пише за някакви дълги разстояния. Има си регулатор който се грижи за процеса на зареждане на батерията и естествено ако колата се кара на къси разстояния особено с повече консуматори да се сложи по-мощен алтернатор да зарежда акумулатора адекватно. Каралсъм 16 часа и близо 1000км сигурно акумулатора трябваше да ми се е скапал. И като говори за бензин колко ток ми трябва на дизела в сравнение с бензинката освен стартовия за паленето, ами николко. Дано клегата пуснал темата си е направил верните изводи.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от b00st » 14 Юни 2012, 20:11

Да, няма да ти презареди акумулатора и бързо прави заряд ама като е много по-мощен алтернатора най-го изяжда. Тука точно ония ден един съсед счупи 300лв щото на Е220CDI 04' уж реле регулатора беше заминал, пък като разглобиха се оказаха покрай него и диоден блок + статор - всичко леш и 180A алтернатор в кофата. И то ОЕМ, а колата даже не се кара на дъгло. От 1-2 години кара с 92Ah акумулатор. Така, че трябва да са правилно подбрани и 2те неща.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от vladobate » 14 Юни 2012, 20:47

zBoost написа:Да, няма да ти презареди акумулатора и бързо прави заряд ама като е много по-мощен алтернатора най-го изяжда. Тука точно ония ден един съсед счупи 300лв щото на Е220CDI 04' уж реле регулатора беше заминал, пък като разглобиха се оказаха покрай него и диоден блок + статор - всичко леш и 180A алтернатор в кофата. И то ОЕМ, а колата даже не се кара на дъгло. От 1-2 години кара с 92Ah акумулатор. Така, че трябва да са правилно подбрани и 2те неща.

Абсолютно си прав , но мислиш ли че в мощността е бил проблема , а не в изработка и материали па макар и ОЕМ . Всички знаем каква насока пое автомобилната индустрия след 2000година ( грубо ) .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от ~Мишо~ » 14 Юни 2012, 20:55

Аз твърдя че по-големия алтернатор няма да зарежда по-бързо, дава повече ток, но в случая това е без значение, зарядния ток не се определя от големината на алтернатора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от vladobate » 14 Юни 2012, 23:23

~Мишо~ написа:Аз твърдя че по-големия алтернатор няма да зарежда по-бързо, дава повече ток, но в случая това е без значение, зарядния ток не се определя от големината на алтернатора.

А от какво ? Зарядни устройства всеки е ползвал , колко като големина е бил зарядния ток и ако му се пусне повечко ( има и регулируеми) ще зарреди за по-кратко време . Иначе кое определя колко трябва да е алтернатора , ми дайте 1А да дава пак ще е достатъчно може би . Акумулатора е източник на ел. мощност осигуряваща постоянно напрежение и ток колкото искате като големина да черпите и съответно от неговата стойност зависи колко бързо ще я разредите . Е , не е ли логично и колкото по-голям ток да подавате за зареждане да зареди по-бързо , пак при постоянно напрежение . Не ми е ясно като що за съвет е да си презареждате батерията често или да се разкарвате с колата в случая с конкретната тема където явно човека пита дали по-голям алтернатор ще му върши повече работа при повишената мощност и колко точно да е той в сравнение с някаква батерия подходяща . Естествено съм далеч от мисълта че по-голям алтернатор ще е достатъчен за добра поддръжка на къв да е акумулатор ако ще се кара по 2 км на ден с почивки. Въпрос е на режим на каране , по цял ден джъткам наляво надясно с всички възможни консуматори според сезона и след три дена неизползван акумулатора ми пак е в кондиция макар и с малък алтернатор да съм , но от това извод че няма значение какъв е не може се прави щото просто много се движи колата минава минимум 50км на ден което е предостатъчно .

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от metodi80 » 15 Юни 2012, 2:31

vladobate написа:
~Мишо~ написа:Аз твърдя че по-големия алтернатор няма да зарежда по-бързо, дава повече ток, но в случая това е без значение, зарядния ток не се определя от големината на алтернатора.

А от какво ? ....


Зарядния ток се определя от това колко е разреден акумулатора .... Най -общо , ако акумулатора е добре зареден , зарядния ток е по -малък , ако е разреден , зарядния ток е по -голям и зависи от степента на разряд на акумулатора ....
Та да направиме следното предположние ... Включили сме светлини (къси) , климатик , силна музика , караме градско в София в жега 35 градуса (демек ще спираме често на светофари и ще работи често ел.перката на радиатора)..... При това положение ако имаме алтернатор 60А , тока , който ще консумират консуматорите ще е да речеме 30А .... Когато сме в обороти алтернатора ще осигурява безпроблемно този ток , но когато сме на тихи или в ниски обороти , недостига на ток ще се компенсира от акумулатора , тоест ще имаме някаква степен на разряд на акумуалтора , която ще се надяваме да бъде компенсирана в последствие при по -високи обороти и при малко повече километри шофиране .... Та точо тука идва момента , че ако нашия алтернатор е по-голям , примерно 80 -100А , тогава нуждата от ток на консуматорите ще е по -добре задоволена и недостига на ток ще е по -малък ,тоест степента на разряд на акумулатора ще е по -малка , от тука и необходимостта от заряд ще е по-малка .... което означава всъщност , че по -големия алтернатор , означва по -бързо зареждане за акумулатор , не защото алтернатора ще пуска повече ток и ще зарежда по бързо , а защото степента на разряд на акумулатора ще е по -малка и нуждата от компенсиране ще е за по -малко ток ! От друга страна това означва по-лек режим на зареждане за акумулатора (с по -малки токове) , което пък означва по-дълъг живот .... с един куршум - три заека ! Въпреки всичко за всички е ясно , че всичко е в баланса , като при всяко нещо .... Не бива алтернатора да е прекалено голям ,защото ще е просто загуба на ресурс , който няма да се оползотворява , не бива и акумулатора да е прекалено голям или пък много малък ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от ~Мишо~ » 15 Юни 2012, 11:55

Само да добавя, генератора на променлив ток дава до 40% от номиналната си мощност на празен ход (за разлика от постоянно токовия генератор) и трябва някаква зверска консумация за да не може да зареди акумулатора. Казано по-просто - имаш ли 14.2V на клемите на акумулатора, то той се зарежда достатъчно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 22.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i
Мечтае да кара: Самолет

Re: Алтернатор Е36 ?

Мнение от mafiata_ » 15 Юни 2012, 16:59

Добре а тук е момента да ви питам оборотите имат ли значение за зареждането на акомулатора ? Да речеме ако се кара в 3000-4000+ об.мин. по бързо ли се зарежда акомулатора или при какви об. зарежда на 100% ? :|

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook