Спирачен ъпгрейд

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от host » 03 Мар 2017, 11:02

Т.е за стрийт сетъп и от време на време разни други приложения да разбираме, че... Ако имаме е36/купе или седан/ си купуваме 2 задни апарата е46 (дизел/бензин все тая без 330i), два диска задни 294mm ... За отпред ръг и тръг ще е най-лесно е46 328i апарат и диск?

Правилно ли разбрах или нищо не съм разбрал. Целта ми е да не се сменя помпата и да се получи повече спиране и на задницата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от bum_bum » 03 Мар 2017, 18:59

За отпред всичко е ръг и тръг от обикновено е46.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: 30 метра над земята
Пол: Мъж
Кара: й, и утре е ден.
Мечтае да кара: Active Autowerke.

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от arr0gance » 04 Мар 2017, 2:53

host написа:Т.е за стрийт сетъп и от време на време разни други приложения да разбираме, че... Ако имаме е36/купе или седан/ си купуваме 2 задни апарата е46 (дизел/бензин все тая без 330i), два диска задни 294mm ... За отпред ръг и тръг ще е най-лесно е46 328i апарат и диск?

Правилно ли разбрах или нищо не съм разбрал. Целта ми е да не се сменя помпата и да се получи повече спиране и на задницата.



Общо взето правилно си разбрал.Всички задни спирачки на е46 свалени от 316 до 328 Вентилирани, Седан,комби,купе и компакт 1998-2004г са еднакви. Въпросът седи в съпорта и диска.Все пак винаги има коли с ъпгрейднати спирачки, или продаващи се за от еди кой си модел, с един шублер бързо може да се измери диаметъра на буталото, ако е 40мм то това са апаратите.
m3 e46 използва малко по-големи 42мм на буталото.Има и 46мм вариант, който мисля,че може би ще е за ЦСЛ модела,но не съм сигурен.
https://ibb.co/jhj0gF
Ако се падне слънчев ден скоро...(макар дъждовния период в юк) ще пробвам тези апарати със съпорт от 328ца.
Понеже тези ипозлват 20мм широк диск, чудя се дали диск от 328ца няма да сработи?! Дефакто апарата от м3 е46 с накладки от 328ца(или с оригиналните за апарата, понеже гледам,че не използва диска от край до край, утре ще премеря с шублер, колко точно е хващала накладката) + съпорт от 328ца + диска от 328ца с ръчната от е36. Някой пробвал ли е реално тази разлика от 1мм някога, и има ли варианти да се подложи някаква шайба отгоре на самото бутало, която ще избута накладката 0.5мм и от другата страна 0.5мм да обере тази разлика. Може би бълнувам вече,но все пак да знам дали има троха в това начинание.
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от TheDriver » 05 Мар 2017, 23:21

Nickelback написа:
Киров написа:Щом предните стават предполагам и задните 36цови датчици ще станат на е46 328 накладки... :mhihi:


Стават Е36-цовите да, нямам спомен да съм купувал датчици :ok:

arr0gance написа:Ето малко и инфо и варианти от колегите овърсийс.
...


Това някакви изчислени съотношения ли са или реално измерени?

Датчиците са еднакви откъм накладката, но кабелът е с различна дължина отзад.
Ако направите грешката с накладки за Е46 да вземете датчик за Е46 при монтажа в Е36 ще има много свободен кабел. И по-големият проблем е ако за Е46 се вземе датчик от Е36 тогава кабелът идва къс.

Пловдивски Джигит
Аватар
Мнения: 735
Регистриран на: 14.02.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е38 728 IA

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Киров » 06 Мар 2017, 17:59

Да попитам аз с Rc 090 8j/et20 17ки нали няма да имам проблем при слагането на джантите с тези спирачки? :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от TheDriver » 06 Мар 2017, 18:40

Киров написа:Да попитам аз с Rc 090 8j/et20 17ки нали няма да имам проблем при слагането на джантите с тези спирачки? :dunno:


Не би трябвало, аз имах проблем с 8J ЕТ46 и се наложи да ги изнеса с 5мм навън. Т.е. всичко под ЕТ40 за 8J трябва да влиза без проблем и даже да се отдалечава от апарата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: 30 метра над земята
Пол: Мъж
Кара: й, и утре е ден.
Мечтае да кара: Active Autowerke.

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от arr0gance » 28 Мар 2017, 22:58

Да добавя още един вариант за хората, които имат желанието да се занимават с глупости.
Лично мойта цел е да получа някакъв баланс между предни и задни спирачки,но не исках:
1. Да преправям ръчната
2. Да заварям разни ламарини, за да може да изчистя диска.
3. Да дам 300-400 паунда за съпорти + задни апарати от порше 996.

Бях купил носачи от е46 м3 , които са плъг и плей,но ако е36-цата ти е м3, заради разликата в шлиците, за която не предположих ми останаха излишни. Като преди това ги докарах до прилично състояние.---->
Изображение

В крайна сметка се оказа,че апаратите може да ми послужат за нещо... :mhihi:
Ииии така...
Изображение
Изображение


Както и да е , купих апарати от 328 е46, също така предни, поради недоразбиране с колега от форума :mhihi: и започнах да го мисля.
Съпорта от м3 е46 става на пръв поглед влезе без проблем, не бях го дозатегнал, стана тъмно завих всичко и ми направи впечатление като премествах колата,че нещо прави силен контакт.
На другия ден видях,че напълно завит съпорт се набива в диска. Със леко изпилване мисля,че нямаше да има проблем,но реших да го зааааеба и да мина към това което следва.

Наложих съпорта от 328и е46 със диска от същият модел и накладката за апаратите от м3 е46 и паснаха супер, единствения дерт беше ,че самата накладка искаше повече място, понеже е малко по-голяма... и широка.
Премерих (приблизително) 1мм в долната част и към 2.2мм в страни.
Изображение
Изображение
Сигурен съм,накладките по-които мерих се различават от други и при втора смяна да има разлика.
Преди някой да ме е попитал защо не съм взел от накладката вместо да "развалям" целият съпорт, мога да кажа,че предпочитам да си купя накладки следващия път и да ги сложа вместо да ходя да ги пиля.

Малко в процес:
Изображение
Изображение
Изображение

Не бих казал,че съм отслабил матеряла толкова много, виждам съпорти из ибей далеч по-постни от това, което реално е останало на моя. Все пак ще карам гледам карам гледам и след 10-15 хил километра ще се види реално дали има цепнатини изкривявания,усуквания и тн и тогава може да помисля за различен вариант.
Както вече се изясни дискът от 328и е46 не иска никаква преработка откъм ръчна, там се хвърля диска, завива се малкото шестограмно болтче и готово. Металната част зад диска също не иска преработка, защото 294мм-вия диск пасва повече от перфектно там.
Изображение

Откъм накладки към диска, накладките пасват и ще обърсват диска максимално от край до край, та даже (този специално бошовски диск) са изрязали 0.1мм(може да е малко повече) вдлъбнатина/черта къде точно е макрировката за стандартен диск и при мен самата накладка излиза над тази черта,но след 2-3 хиляди км мисля,че всичко ще слегне и накладката ще ляга от край до край. Бих препоръчал , ако някой ще прави същото да намери дискове от производител, който не е сложил тази "екстра" накрая. За това говорим:
Изображение

В момента не мога да говоря в цифри, но ако се сетя да премеря утре ще напиша, колко точно е "обърсването" на диска, спрямо накладката, което реално диктува спирачното усилие на сет-ъпа в момента ще е с 3мм близо повече от стандартното на е46 328и. Това се получава поради невъзможността на накладката да "обърше" целият диск, и винаги,както знаете има по горе-долу 1мм в края и над 1мм в началото на диска, което в момента се изцежда до последния милиметър,буквално както се вижда. Разбирам,че е направено да се следи дебелината на диска,но без шублер и сваляне на джантата, колкото и да пипаш няма да разбереш дали си на 17.9мм дебелина и си за смяна на дисковете. С това казано, мисля,че този ръб бих го сложил да действа малко.
Изображение
Изображение

Та към работата, след свалянето на малко матерял , лека боя.
Изображение

Затягаме навсякъде и караме.

Изображение
Изображение



Общо взето целия процес е доста лесен, ако не бях се лигавил сигурно щеше да ми отнеме не повече от 3-4 часа.
Все пак по-добре всичко да се измери ид а се направи както трябва, вижда се на снимките,че подхванах първия съпорт кофти и си мислех,че може да издълбая само началото, но след това реших да го направя до края.
Колкото до 1ия мм разлика в дебелината на дисковете от е46 м3 и този от 328и премислях дали да подложа нещо, което да обере луфт ако има такъв,но като цяло буталото е над 5см не мисля,че излизането му с 1мм повече ще е проблем.Отделно дисковете се търкат постоянно, апарата е направен да ходи по диска така или иначе.

Споделям информацията, евентуално следващия човек да не харчи парите, които аз дадох преди да намеря реално решение, понеже никак не са малко.

И последно , НЕ НОСЯ ОТГОВОРНОСТ ,АКО НЯКОЙ СИ СЧУПИ КОЛАТА, ВСИЧКО КОЕТО ПРАВИТЕ Е НА ВАША ГЛАВА! :yes:
ИЛИ КАЗАНО ПО-ДРУГ НАЧИН, АКО СИ СЧУПИТЕ КОЛИТЕ ИЛИ ПО-ЛОШО НЕ МЕ ТЪРСЕТЕ ДА МЕ ОБВИНЯВАТЕ, ПРЕДОПРЕДИЛ СЪМ!
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nukem » 09 Апр 2017, 20:32

колеги може ли някой да ми помогне с парт. номера на спирачната помпа от е30 м3 която става за upgrade е36 без ASC.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: 25.10.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: e46 318ci

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от angel_bmw » 19 Авг 2018, 19:59

Здрасти колеги един въпрос апарати от е46 м3 мога ли да сложа на дискове 286мм.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1520
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nightmare » 30 Яну 2019, 11:46

Здравейте колеги, вдигам малко темата отново, но имам въпрос:
На път съм да си взема комплект предни дискове, накладки и апарати 300мм от Е46 325 и да ги монтирам на моята кола 318 tds.
До колкото прочетох, ще ми е нужна само нова спирачна течност :roll:

Дали ще работят адекватно и задните спирачки /оригинални барабанни/ или трябва да мина на комплект задни дискови спирачки от е36/е46?
Нужни ли са промени по спирачната помпа?

Благодаря !
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Zubcho » 30 Яну 2019, 12:42

Nightmare написа:Здравейте колеги, вдигам малко темата отново, но имам въпрос:
На път съм да си взема комплект предни дискове, накладки и апарати 300мм от Е46 325 и да ги монтирам на моята кола 318 tds.
До колкото прочетох, ще ми е нужна само нова спирачна течност :roll:

Дали ще работят адекватно и задните спирачки /оригинални барабанни/ или трябва да мина на комплект задни дискови спирачки от е36/е46?
Нужни ли са промени по спирачната помпа?

Благодаря !


Задните ще работят, но ще се промени спирачното усилие в полза на предните.

Монтирай и предни и задни от 325 + спирачна помпа, ако е различна. Отзад направо целите главини ще трябва да се свалят и заменят вероятно.

Моя съвет преди да направиш това е да се направи и профилактика на самите апарати + смяна на спирачните маркучи (4бр.)

След това
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от vld » 30 Яну 2019, 12:53

ТДС-ката и без друго неможе да се засилва толкова много, че да са и нужни такива спирачки.
Просто сложи вентилирани дискове отпред заедно с апаратите, нищо друго не ти трябва.
Ефекта е достатъчен, дисковете почват да прегряват доста по трудно и това е пре достатъчно за този мотор.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1520
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nightmare » 30 Яну 2019, 13:19

Значи да скачам смело на 300мм отпред. Барабаните могат да останат за сега. Все пак, като се наложи да сменям накладки и барабани отзад, мога да мина на дискове - намерих и темата, не изглежда трудно/скъпо:
viewtopic.php?f=8&t=269000&hilit=%D0%BE%D1%82+%D0%B1%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B8

П.С. С 16' джанти съм, не би трябвало новите апарати да опират.

Благодаря !
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Tenata » 30 Яну 2019, 14:11

Nightmare написа:Значи да скачам смело на 300мм отпред. Барабаните могат да останат за сега. Все пак, като се наложи да сменям накладки и барабани отзад, мога да мина на дискове - намерих и темата, не изглежда трудно/скъпо:
viewtopic.php?f=8&t=269000&hilit=%D0%BE%D1%82+%D0%B1%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%B0%D0%BD%D0%B8

П.С. С 16' джанти съм, не би трябвало новите апарати да опират.

Благодаря !


16" - джанти ти стават минимални ако си с тези дискове.
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 25.01.2015
Пол: Мъж
Кара: E36 316i / Е39 520i
Мечтае да кара: E34 с V8

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от eXed0 » 29 Апр 2020, 3:54

Колеги, реших да използвам темата да ви задам няколко въпроса :mrgreen:

Имам 316 купе с барабани отзад. Намерих си задни шенкели с дискове и апарати и тези дни ще ги сменям, но си викам така и така съм се захванал със спирачната система и ми дойде на ум да сложа предни дискове и апарати от 330d E46. До колкото разбрах предните са plug&play, но ме притеснява, да не опират в джантите, понеже съм с 15ки стил 5. Не искам да слагам по-големи джанти, понеже ще мога да ги карам само лятото, а и зимните ми гуми са на стоманени 15 ки.

Някой пробвал ли да сложи 15-ки на такива спирачки ?

Разрових се малко из нета и ми направи впечатление, че дисковете от 2.8 на Е46 са една идея по-малки от 330ковите (300мм, ако не се лъжа), но не съм сигурен дали си струва за 14мм, като според мен голяма разлика едва ли ще има. Може би плюса е, че са вентилирани.

Вие какво мислите ? Бих се радвал да чуя вашите мнения.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook