Спирачен ъпгрейд

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Спирачен ъпгрейд

Мнение от Митко Стоянов » 15 Апр 2012, 20:23

Здравейте, колеги,

След като смених предните заводски спирачки на 328-цата с такива от Е46 330, сега идва ред да пипна и отзад. С какво обаче??? Днес разбрах, че стават plug&play от е46 328, но така или иначе вече съм ограничен да карам с минимум 17" ,та ми се иска да сложа нещо над 300мм отзад.
Някой може ли да сподели дали задните апарати и дискове от Е46 330 пасват като предните?

Благодаря предварително на включилите се :yes:
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1055
Регистриран на: 16.09.2006
Кара: осем цилиндрови

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от .::Братоев::. » 15 Апр 2012, 20:30

Пасват, само с ръчната има малко заигравка :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 711
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Детайли за колата: смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Александър Георгиев » 15 Апр 2012, 20:32

Да ме извинява колегата с темата но искам да попитам галимацията със задните спирачки от 330и става ли на компактов заден носач?
смръщена,четириока,двуврата мръсница,с вечно недоволен изруд под капака,влачеща се по земята и проблясващи в тъмното 4 диска,тясна и неудобна вътре...JUST E30



Явор написа:толко ли е трудно да се отвори българското и после немското мобиле....тук във форума освен скрап и такива купени миналата година за 500 и след това с хвърлено м50 с лопатата в коша,бракувано или с каспичански номера през 9 договора,едва ли ще попадне за тея пари :winky: иначе успех :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Делян » 15 Апр 2012, 20:35

Днес като говорихме, пропуснах да ти кажа, че се слагат от 328 задни на 294мм, понеже с 320мм от 330 се разваля баланса, защото при е36 е сметнато предните да са доста по-големи от задните, за разлика от е46 :yes:
П.С. някъде в "тунинг" имаше тема за точно тоя ъпгрейд, там беше коментирано.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Митко Стоянов » 15 Апр 2012, 21:11

Dpy написа:Днес като говорихме, пропуснах да ти кажа, че се слагат от 328 задни на 294мм, понеже с 320мм от 330 се разваля баланса, защото при е36 е сметнато предните да са доста по-големи от задните, за разлика от е46 :yes:
П.С. някъде в "тунинг" имаше тема за точно тоя ъпгрейд, там беше коментирано.
Като си спомня "перфектния" баланс със заводските спирачки и тръпки ме побиват, пък и при М3 разликата между предни и задни е 3мм (315/312мм). По скоро се прибягва към 294мм задни заради възможността да се ползва 15" джанта, нещо което аз отдавна съм забравил. Сега се сетих, че ако евентуално стават спирачките от 330, ще трябват и защитните ламарини зад диска. Интересно ми е какви "заигравки да очаквам ( визирам ръчната и евентуално спирачна помпа от М3)?
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от bum_bum » 15 Апр 2012, 21:17

Малко хора ще сложат 330 спирачки отпред за минимум 17'' джанта и малки отзад за 15-ка. Какъв е смисъла? Причината е в баланса на колата. Направи задните яки и ще береш ядове в някой дъжд като искаш да намалиш рязко в завой.
Изображение

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Митко Стоянов » 15 Апр 2012, 21:26

И защо тогава при Е36 М3 разликата между предни и задни е толкова малка?Едва ли 328-цата е по-балансирана от М3?
bum_bum написа:Малко хора ще сложат 330 спирачки отпред за минимум 17'' джанта и малки отзад за 15-ка. Какъв е смисъла?
Идеята ми беше друга - имах предвид за ъпгрейд 300/22 предни и 294/19 задни, където може да се ползва 15".
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от vladobate » 15 Апр 2012, 22:02

Митко Стоянов написа:И защо тогава при Е36 М3 разликата между предни и задни е толкова малка?Едва ли 328-цата е по-балансирана от М3?
bum_bum написа:Малко хора ще сложат 330 спирачки отпред за минимум 17'' джанта и малки отзад за 15-ка. Какъв е смисъла?
Идеята ми беше друга - имах предвид за ъпгрейд 300/22 предни и 294/19 задни, където може да се ползва 15".

Ей тия спирачки ти отживяха на .... :mhihi: . Ама нещо си противоречиш , нали от Е46 330 си сложил отпред кви 300мм диск кви 5 лева ( нали е 325мм ) . Ако отпред си с 325мм и 17-ки джанти кво ти пречи да си сложиш отзад 320мм , гледам дисковете нямат разлика само някой за апаратите да каже ( измери ) и те така.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Митко Стоянов » 15 Апр 2012, 22:15

vladobate написа:
Митко Стоянов написа:И защо тогава при Е36 М3 разликата между предни и задни е толкова малка?Едва ли 328-цата е по-балансирана от М3?
bum_bum написа:Малко хора ще сложат 330 спирачки отпред за минимум 17'' джанта и малки отзад за 15-ка. Какъв е смисъла?
Идеята ми беше друга - имах предвид за ъпгрейд 300/22 предни и 294/19 задни, където може да се ползва 15".

Ей тия спирачки ти отживяха на .... :mhihi: . Ама нещо си противоречиш , нали от Е46 330 си сложил отпред кви 300мм диск кви 5 лева ( нали е 325мм ) . Ако отпред си с 325мм и 17-ки джанти кво ти пречи да си сложиш отзад 320мм , гледам дисковете нямат разлика само някой за апаратите да каже ( измери ) и те така.
Владо, за моята кола е ясно, идеята ми беше, че задните 294/19мм са подходящи, когато се монтират отпред 300/22мм и се запазва използването на 15".
Аз за себе си съм решил, сега остава да намеря комплект от 330 на добра цена и да видя какво и как ще се промени. Искрено се надявам да не спира като високотехнологична 328-ца, а поне като разбалансирана М3, ако не и повече.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nickelback » 15 Апр 2012, 22:22

Митко Стоянов написа:И защо тогава при Е36 М3 разликата между предни и задни е толкова малка?Едва ли 328-цата е по-балансирана от М3?
bum_bum написа:Малко хора ще сложат 330 спирачки отпред за минимум 17'' джанта и малки отзад за 15-ка. Какъв е смисъла?
Идеята ми беше друга - имах предвид за ъпгрейд 300/22 предни и 294/19 задни, където може да се ползва 15".


Колега, сигурен ли си, че 300mm предни влизат в 15-ка джанта? Трябва да пробвам при мен отзад дали бившата зимна 15-ка ще влезе поне отзад, където съм на 294mm... :dunno:
Според мен не е достатъчно да си вадим заключения като вземаме под внимание само разликата в диаметрите на дисковете... При М3 най-вероятно диаметрите на цилиндрите на задните апарати в комбинация с посочените диаметри на дисковете постигат баланса характерен за Е36 :dunno: Освен това при М3 спирачната помпа е с по-широк цилиндър, докато при Е46 цилиндъра е със същия диаметър като на Е36 non-M3. А бе М3 си е М3 :mhihi:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Делян » 15 Апр 2012, 22:25

Митко Стоянов написа:И защо тогава при Е36 М3 разликата между предни и задни е толкова малка?Едва ли 328-цата е по-балансирана от М3?

Да ама на м3 е36 предните бутала на спирачните апарати са 60мм, а задните 40мм, т.е. предните отново спират доста повече и си докарва баланса от размера на буталата.
Та като искаш експериментирай с 320мм отзад, но не виждам защо, като се има предвид, че пътя е утъпкан вече :yes:
Последна промяна Делян на 15 Апр 2012, 22:41, променена общо 1 път

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Митко Стоянов » 15 Апр 2012, 22:31

Нали не мислите, че апаратите на 330 са по-калпаво изчислени от на М3? Във вторник съм на работа и ще погледна за диаметрите на цилиндърчетата на апаратите.
едит: предните са 57мм, задните 42мм
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Делян » 15 Апр 2012, 22:42

На е36 328 пак си има разлика, но процентно е по-малка. Също и афтърмаркет китовете за е36 отново предните са с подобна разлика в дисковете, та оттам също съм склонен да вярвам, че така е по-правилно :yes:
Интересно ми е обаче, че на е46 328 и 330, макар с почти еднакви по-диаметър дискове, отпред и отзад, разликата в диаметрите на буталцата е малка, както на е36, та малко ме пообърка. Явно има и нещо друго :paranoid:
Няма нужда да чакаш до вторник Митак, ето инфо за диаметрите :yes:
От тук:http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=868443

[QUOTE=FierySphere;11165105]From my notes:

E36 325 front 54
rear 36

E36 328 front 54
rear 36

E36 328 vert front 54
rear 38

E36 M3 front 60
rear 40

E46 328 front 54
rear 40

E46 328 vert front 54
rear 40

E46 330 front 57
rear 40[/QUOTE]

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nickelback » 15 Апр 2012, 22:45

Митко Стоянов написа:Нали не мислите, че апаратите на 330 са по-калпаво изчислени от на М3? Във вторник съм на работа и ще погледна за диаметрите на цилиндърчетата на апаратите.


Аз не знам дали са по-калпаво изчислени, но има защо една М3-ка да се различава от масата :mhihi:
На М3 мастър цилиндъра е 25.40mm, докато на Е46 330 е 23.81mm :shock: На стокова non-M3 E36-ца е пак 23.81mm :shock: :mhihi: Предните апарати на 330 Е46 са 57mm, лично съм ги мерил със шублера. На М3 както каза Dpy са 60mm, задните - 40mm. Това е информацията, да си правим изводи всеки за себе си :yes:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Чичо Митко
Аватар
Мнения: 2303
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: Х5 и W209
Мечтае да кара: DDT на море :)

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Митко Стоянов » 15 Апр 2012, 23:00

Значи има вероятност да не се наложи смяна на спирачната помпа. Живот и здраве идната седмица ще разбера плюсовете и минусите на интеревенцията и ще споделя. Благодаря на всички за отделеното време.
Изображение

Женската жестокост край няма. Аз и подарих милиони животи.... а тя ги изплю :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook