Спирачен ъпгрейд

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6141
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от ares2 » 17 Сеп 2015, 14:22

при мен не е за писта. колата е ежендевна и не я карам дори аз често..

преди ми харесваше как спира, но от както си ъпгреднах системата на Е39 , като седна в Е36 ми се струва, че спира бавно и зле и с повече усилия от моя страна ... и искам да подобря малко нещата поне да спира не като спортен автомобил, а да е с няколко идеи повече от сега :dunno: и така..
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Lenco » 17 Сеп 2015, 14:59

Човека по-напред обясни за баланса. Ако ползваш предни от 330, намери и задни с подобен размер, т.е. нещо около 320мм. Разположението на масите на е36 и е46 трябва да е сходно.
Писал съм много пъти моите впечатления от големи предни спирачки. На е21 бях с 302/22мм предни и 258/10мм задни, и помпа от е34. На това малко над 1т. купе педала не даваше да го пипнеш, но на първото планинско каране жената ме гледаше :shock: :kuku: , колата с 2,8 вървеше на страни, но и спираше на страни. След няколко изтървани завоя (за щастие не излезе от пътя и нямаше насрещно движение) ми стана ясно, какво се случва, особено на кола без АБС. Когато реших да изравня задните по размер, ръждоядите, казаха, че приключвам с този модел, но това е друга тема за писане.
Не знам многоканалните АБС-и, как регулират спирачките, но все си мисля, че докарват спирането до възможностите на по-малкия диск, в случая задния и до някъде обезсмислят големия преден.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 12.04.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Два умрели форда и 28ца
Мечтае да кара: Танк
Детайли за колата: Е36 328 97'
2.93 LSD
М20 маховик на 5.8кг
M50 Intake
S52 USDM Cams 10.2 lift 252in244ex
Плетени изпускатели
Romraider self tuned
14.0 1/4 mile

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от FuRoRR » 18 Сеп 2015, 0:50

Пробвал съм спирачките в следните 3 конфигурации на Е36 328 с фабричния цилиндър:
-с АБС и стокови дискове
-без АБС и с предни от 330д
-с АБС и с предни от 330д
Горе долу ме интересуваше кога ще се появи "brake fade" и каква ще е разликата в спирането от по-висока скорост между стокови и 330кови.
Идеята беше 140-0-140-0 на едно бетонено летище с доста добро сцепление.
-със стоковата система АБС-а сработи на около 70км/ч първия път , а втория вече спря доста трудно , като АБС-а сработи около 40км/ч
-без АБС и с 330д дискове отпред ситуацията беше достатъчно страшна, че да обмисля да не правя второ ускорение.На 90км/ч гумите блокираха невероятно лесно и както колегата по-горе е посочил колата тръгна да се влачи на страни. Пуснах педала и повече не пробвах.
На скоро един приятел се хвърли в една нива с точно тази конфигурация-блокираха му предните в завой. Та това и следващото тире са си леко самоубийство.
-с АБС и 330д дискове отпред АБС-а го усетих на доста по-висока скорост и като стабилност имах чувството ,че мога да пусна волана и да продължа да се движа направо.Второто спиране беше също толкова добро като първото, без почти никакъв "brake fade",като успях и да завия (като за препятствие) без да усетя нестабилност.Не ми се мисли обаче какво ще ми се случи , ако в движение някой датчик умре и АБС-а спре да работи.

Не претендирам за някаква точност, това са ми личните наблюдения,но аз от тогава се оглеждам силно за варианти за задни от Е46 328 или 330. Като това мисля ,че би било най-доброто като баланс за ежедневка.

Безспорно дори и само предни от Е46 330 е много силен ъпгрейд.Също така и въпреки АБС-а колата спира доста по-добре -не докарва спирането до възможностите на по-малкия диск при по-високи скорости(когато спирачното усилие не е достатъчно за да блокират предните).Спирачките започват да отслабват в пъти по-бавно от фабричните.Тъй като не съм сменял сервото ,педала стана осезаемо по-мек и потъва повече, но не е нещо фрапиращо поне за мен(с ъпгрейда на задните ще се мисли за ново серво).
Това е горе-долу като впечатления.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от izzzo » 24 Фев 2016, 20:56

Сори че вдигам стара тема, ама някой да знае как стои въпроса с апаратите от Е90/92? Дали пасват супортите на шенкела на Е36?
Изпаднаха едни апарати за 300мм диск с 57мм бутало, което мисля че ще влезе в 15-ка с малко ЕТ. Никъде няма информация за такава конверсия на Е36 или Е46. Сигурно ги няма по моргите все още... :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от izzzo » 25 Фев 2016, 10:17

Явно никой не го е правил...
Ще задам въпроса по друг начин- апаратите и накладките на Е36, Е46 328, Е90 320 са еднакви, буталото на Е36/46 е 54мм, на Е90 е 57мм. Заслужава ли си да се слага този апарат само заради по-голямото бутало или ефекта ще е по-скоро негативен заради по-мекия педал на спирачката? (Всичко това на 300мм диск със съпорти от Е46 328)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от bum_bum » 25 Фев 2016, 12:01

Nickelback написа:
m.dimitrov1992 написа:По назад в страниците сте дали диаметъра на помпите и на буталата на апаратите за различните модели. Стойностите им са много различни, но защо са различни и как се изчисляват ?


Буталата на по-сериозните апарати са с по-голям диаметър, вероятно, за да има по-равномерно разпределение на спирачното усилие по активната площ на диска. Представи си ако имаш малко буталце и голяма накладка как буталцето ще натиска накладката - в средата, в единия край, в другия край, но както и да е, то просто не може да притисне накладката хубаво и равномерно към диска. Става още по-зле, ако апаратите са плаващи еднобутални (както бяха масови на БМВ до скоро), при което челюстта има склонност да "изклинва" навън заради меките тампони около болтовете-водачи. Забележи как се износва един диск - обикновено повече е износен в периферията отколкото към центъра.
Но както и да е ставаше въпрос за диаметрите... Предполагам се досещаш, но все пак... Да речем, че сме взели апарат е по-голям диаметър от нормалното - супер! Да, ама ако целим същия ход на това бутало, то при увеличен диаметър (респективно площ), обемът на течността която трябва да вкараме, за да постигнем този ход също е по-голям. Съответно, единият вариант е да имаме неминуемо удължен ход на помпата на спирачките (както беше при мен с 330-ковите спирачки и сток помпата), а другият е да си сменим и помпата с такава с по-голям диаметър на буталото, при което ще си запазим сравнително малкия ход на педала :ok:
А как се смятат нещата - само като насока и референция към физика 7 клас:

http://fizika.tomakardjiev.com/view.php?id=6
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от host » 25 Фев 2016, 20:59

izzzo написа:Явно никой не го е правил...
Ще задам въпроса по друг начин- апаратите и накладките на Е36, Е46 328, Е90 320 са еднакви, буталото на Е36/46 е 54мм, на Е90 е 57мм. Заслужава ли си да се слага този апарат само заради по-голямото бутало или ефекта ще е по-скоро негативен заради по-мекия педал на спирачката? (Всичко това на 300мм диск със съпорти от Е46 328)


Колега, като ги сложиш - щото гледам си се хванал - драсни как са нещата и каква джанта влиза с този апарат

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от izzzo » 28 Фев 2016, 17:29

Взех апаратите от Е90. Изглеждат впечатляващо... не знам коя година е била колата, но все едно вчера са излезли от завода :shock: А и май са алуминиеви :D
Нямах време да ги оглеждам много много, чакам да ми донесат апарати и дискове от е46 328 и ще меря по тях. Лошото е че нямам никакво свободно време и не знам кога ще стане...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от izzzo » 05 Мар 2016, 19:05

Открийте разликите...
Изображение
Изображение
Преден апарат Е46 328, срещу преден апарат Е90 320. И двата са за 300мм диск. Този от Е90, въпреки размерите си е по-лек, понеже е алуминиев.
Изображение
Тук е монтиран на стандартния 286мм диск за проба. Пасва идеално. Лошата новина е, че 15-ка никъв шанс да влезне. Ето как стои 8х16 ЕТ33:
Изображение
Изображение
Изображение
Спиците минават на 2-3мм от апарата, но мисля че е достатъчно.
Пробвах и апарата от Е46 328, олекотена алуминиева 6.1/2х15 ЕТ18 влиза на магия, ако се пилне съвсем малко от ъгъла на съпорта всичко ще е точно, самият апарат е далече.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от izzzo » 17 Апр 2016, 16:56

Вече са на колата!
Изображение
Изображение
Изображение
В крайна сметка се оказа, че без фланци спиците на джантата опират в апарата. Другият проблем е, че фибите на накладките леко търкат в диска и трябваше да се "посъветват" леко та да станат...
Като цяло май е по-добър варианта с е46-ови апарати, ама нейсе...
Държа отбележа нещо: с големите предни апарати с 57мм бутало и задни от е46 328 - разлика в твърдостта на педала не виждам никаква!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 8.08.2012
Местоположение: Пловдив
Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
Мечтае да кара: e31
Детайли за колата: малко по-различна

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от kichuka » 23 Авг 2016, 17:02

Аз имам интересен въпрос свързан с ръчната спирачка. Нядявам се да не е "дъвкан" много или поне не открих информация за това. Сложих отпред спирачни апарати с дискове от е46 328. Отзад съм приготвил шенкели комплект свалени от е36 320. Иска ми се да сложа и отзад спирачки от е46 328 за да си стане комплект но не знам в тази ситуация как да постъпя с ръчната. Тази от е36 320 ще стане ли или каква да търся.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от bum_bum » 23 Авг 2016, 17:16

Ще стане.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6141
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от ares2 » 25 Авг 2016, 21:22

какви са отзивите от Е90 предни? и каква да сложа за задни ако имам такива?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от bum_bum » 25 Авг 2016, 22:36

Някой беше слагал май. Апаратите са алуминиеви, т.е. по-леки. Какъв им е размера на предните?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от izzzo » 26 Авг 2016, 8:36

Алуминиеви са да, по-леки са от стандартните за Е36, но са доста обемисти. С 57мм бутало са, за 300мм диск. На 8х16 джанта с ЕТ35 трябваше да сложа фланци, за да не опират в спиците на джантата.
Няколко месеца съм с тях вече, проблеми нямам никакви. Разликата в спирането, особено при висока скорост- на магистрала е ОГРОМНА.
Отзад съм с 296мм диск и апарати от Е46 328.
А да, трябват малко по-дълги маркучи за отпред, оригиналните идват къси.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook