Спирачен ъпгрейд

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 613
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от M-coupe » 04 Юни 2015, 23:52

Малко се пообърках и днеска реших да вляза в RealOEM да ги проверя...
е46 20д/25и/28и - 300х22 ... 294х19
e46 20и/23и - 286х22 ... 276х19
е46 30и - 325х25 ... 320х22

За сравнение при 36ците:
е36 18ис - 286x22 ... 280x10
е36 28и - 286x22 ... 280x10
..Bayerische Motoren Werke..
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Lenco » 05 Юни 2015, 7:57

е36-323/328 286х22 ..... 276х19
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Tenata » 05 Юни 2015, 8:40

При Е36 328 съм виждъл и двата варианта отзад - плътни и вентилирани :)))
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318ti
Детайли за колата: 318ti M-technik

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Бобито » 14 Юли 2015, 13:35

За е36, без компакт, стана пределно ясно в темата как стават нещата, интересно ми е, има ли вариант за задни вентилирани дискове на компакта, защото диска е много по различен от на е30 и z3, които са с подобно окачване?

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от vladi_a_i » 14 Юли 2015, 14:55

Бобито написа:За е36, без компакт, стана пределно ясно в темата как стават нещата, интересно ми е, има ли вариант за задни вентилирани дискове на компакта, защото диска е много по различен от на е30 и z3, които са с подобно окачване?

Също и от другите е36 не стават.Не съм виждал на м3е30 задните дискове какви са-там Явор да каже :yes: .Сега съм намислил на 323ти-то дето го взех да махна обикновените надупчени дискове отпред и да си сложа вентилираните,че с тях по-добре спира.
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Lenco » 14 Юли 2015, 15:15

Ей тук има един неприятен пример :mhihi:
http://www.300mm.de/301mm/301mm.htm
По този начин се слагат всякакви спирачки на всяка кола, но е добре да се запази съотношението м/у размера на дисковете предни/задни, че иначе се получават неприятни резултати.
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от vladi_a_i » 14 Юли 2015, 15:19

Lenco написа:Ей тук има един неприятен пример :mhihi:
http://www.300mm.de/301mm/301mm.htm
По този начин се слагат всякакви спирачки на всяка кола, но е добре да се запази съотношението м/у размера на дисковете предни/задни, че иначе се получават неприятни резултати.

Това с планките да,но дискове трудна работа,даже ако ли не,невъзможна...за вентилирани :roll:
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от bum_bum » 14 Юли 2015, 20:17

Бобито написа:За е36, без компакт, стана пределно ясно в темата как стават нещата, интересно ми е, има ли вариант за задни вентилирани дискове на компакта, защото диска е много по различен от на е30 и z3, които са с подобно окачване?


Че Z3 с вентилирани отзад ли е? Защото май тези за компакта и зетката са с еднакъв номер, ако не се лъжа.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318ti
Детайли за колата: 318ti M-technik

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Бобито » 15 Юли 2015, 14:22

Z3 М купе е с вентилирани, но там носачите са различни, и сигурно струват една камара пари, ако въобще могат да се намерят, а и полуоските са различни, въобще голям филм. Май най-лесния начин, ако въобще може да стане, е като от линка на колегата Lenco, спирачен диск от друго бмв с адаптери за спирачните апарати.

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Lenco » 15 Юли 2015, 19:11

Има доста писано по темата.
Първо трябва да се реши дали ще се запази ръчната, тогава се ограничаваш с дискове от БМВ, ако не си търсиш, каквото ти падне.
Щом успяхме да подкараме е21, което оригинално беше с барабани, с предни вентилирани дискове от е30...
Още един пример за компакт:
http://www.318ti.org/forum/showthread.php?t=37289
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от ares2 » 16 Сеп 2015, 10:22

на път съм да сложа предни от 330
какво открихте за задните?
някои тествал ли е? с кои е наи добре?
нали няма да е проблем по спирания по завои и тн ако оставя оригиналния заден диск на Е36?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 25.09.2007
Местоположение: Пловдив
Кара: Лястовица с рамка

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Tenata » 16 Сеп 2015, 11:43

ares2 написа:на път съм да сложа предни от 330
какво открихте за задните?
някои тествал ли е? с кои е наи добре?
нали няма да е проблем по спирания по завои и тн ако оставя оригиналния заден диск на Е36?


1. Най-добрия пак задни от Е46 330 но ще има преправяне по ръчната спирачка, ако искаш да имаш де. Минимални джанти ти стават 17"

2. Задни от Е46 328i - диаметъра име беше близо до 300мм. Тук е ръгаш и караш. Минимални джанти 16"

3. Пак от Е36 - задния диск е 286мм. Минимални джанти 15"

Ти си прецени кое според теб ще ти е по-добре
ИзображениеИзображение
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nickelback » 17 Сеп 2015, 11:49

ares2 написа:на път съм да сложа предни от 330
какво открихте за задните?
някои тествал ли е? с кои е наи добре?
нали няма да е проблем по спирания по завои и тн ако оставя оригиналния заден диск на Е36?


И тук ще го кажа обобщено какви са ми наблюденията, пък всеки да си преценява и смята... За да се запази приблизително баланса на спиране е необходимо да са изпълнени следните условия:

1. Първо и най-важно!
За да избегнеш склонност към завъртане на колата в завои, породена от блокиране първо на задните колела, поради превес на спиране откъм задния мост, заради твърде големи апарати (разбирай спирачни цилиндри с по-голяма площ), е необходимо да се запази отношението на общата площ на сеченията на цилиндърчетата преден към заден мост (бахти изречението :mhihi: ).

2. Да се запази отношението на средния диаметър на активната част на диска (pad depth) на преден към заден мост. Това гарантира пропорционален спирачен момент както е на оригиналната спирачна система.

3. По възможност да се изберат дискове/накладки с отношение на pad depth-а им (предни към задни) подобно на същото това отношение на оригиналната спирачна система.

4. Да се запази отношението на площите на използваните накладки - предни към задни. Това си зависи от избраните апарати и нямаш много избор.

С две думи - необходимо е пропорционално скалиране на всичките спирачни елементи и като цяло се получава работата :)
При изпълнени горните условия получаваш до голяма степен същия баланс на спирачното усилие без изненади. Просто колата спира брутално и имаш голям резерв от спирачна сила стига гумите да позволяват да я използваш :ok: Неминуемо се удължава и хода на педала :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6142
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от ares2 » 17 Сеп 2015, 13:35

тогава с предни от 330 и задни вентилирани от 328 Е36 би трябвало да си е ок?
какво става като превес имат предните ? тогава има ли опасност?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от host » 17 Сеп 2015, 13:42

става "безопасно" за 99% от хората, всички коли от завода излизат с такъв сет-ъп - ако целта ти е каране на писта ... вече почвай да гледаш какъв тип ти е карането и какъв тип ти е спирането за да прецениш какво спиране ти трябва

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook