Спирачен ъпгрейд
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Re: Спирачен ъпгрейд
Малко се пообърках и днеска реших да вляза в RealOEM да ги проверя...
е46 20д/25и/28и - 300х22 ... 294х19
e46 20и/23и - 286х22 ... 276х19
е46 30и - 325х25 ... 320х22
За сравнение при 36ците:
е36 18ис - 286x22 ... 280x10
е36 28и - 286x22 ... 280x10
е46 20д/25и/28и - 300х22 ... 294х19
e46 20и/23и - 286х22 ... 276х19
е46 30и - 325х25 ... 320х22
За сравнение при 36ците:
е36 18ис - 286x22 ... 280x10
е36 28и - 286x22 ... 280x10
..Bayerische Motoren Werke..
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Спирачен ъпгрейд
е36-323/328 286х22 ..... 276х19
- Tenata
- младши ентусиаст
- Мнения: 662
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: Спирачен ъпгрейд
При Е36 328 съм виждъл и двата варианта отзад - плътни и вентилирани ))
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
- Бобито
- Потребител
- Мнения: 43
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Детайли за колата: 318ti M-technik
Re: Спирачен ъпгрейд
За е36, без компакт, стана пределно ясно в темата как стават нещата, интересно ми е, има ли вариант за задни вентилирани дискове на компакта, защото диска е много по различен от на е30 и z3, които са с подобно окачване?
- vladi_a_i
- костинбродчанин
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Спирачен ъпгрейд
Бобито написа:За е36, без компакт, стана пределно ясно в темата как стават нещата, интересно ми е, има ли вариант за задни вентилирани дискове на компакта, защото диска е много по различен от на е30 и z3, които са с подобно окачване?
Също и от другите е36 не стават.Не съм виждал на м3е30 задните дискове какви са-там Явор да каже .Сега съм намислил на 323ти-то дето го взех да махна обикновените надупчени дискове отпред и да си сложа вентилираните,че с тях по-добре спира.
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Спирачен ъпгрейд
Ей тук има един неприятен пример
http://www.300mm.de/301mm/301mm.htm
По този начин се слагат всякакви спирачки на всяка кола, но е добре да се запази съотношението м/у размера на дисковете предни/задни, че иначе се получават неприятни резултати.
http://www.300mm.de/301mm/301mm.htm
По този начин се слагат всякакви спирачки на всяка кола, но е добре да се запази съотношението м/у размера на дисковете предни/задни, че иначе се получават неприятни резултати.
- vladi_a_i
- костинбродчанин
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Спирачен ъпгрейд
Lenco написа:Ей тук има един неприятен пример
http://www.300mm.de/301mm/301mm.htm
По този начин се слагат всякакви спирачки на всяка кола, но е добре да се запази съотношението м/у размера на дисковете предни/задни, че иначе се получават неприятни резултати.
Това с планките да,но дискове трудна работа,даже ако ли не,невъзможна...за вентилирани
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Спирачен ъпгрейд
Бобито написа:За е36, без компакт, стана пределно ясно в темата как стават нещата, интересно ми е, има ли вариант за задни вентилирани дискове на компакта, защото диска е много по различен от на е30 и z3, които са с подобно окачване?
Че Z3 с вентилирани отзад ли е? Защото май тези за компакта и зетката са с еднакъв номер, ако не се лъжа.
- Бобито
- Потребител
- Мнения: 43
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318ti
- Детайли за колата: 318ti M-technik
Re: Спирачен ъпгрейд
Z3 М купе е с вентилирани, но там носачите са различни, и сигурно струват една камара пари, ако въобще могат да се намерят, а и полуоските са различни, въобще голям филм. Май най-лесния начин, ако въобще може да стане, е като от линка на колегата Lenco, спирачен диск от друго бмв с адаптери за спирачните апарати.
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Спирачен ъпгрейд
Има доста писано по темата.
Първо трябва да се реши дали ще се запази ръчната, тогава се ограничаваш с дискове от БМВ, ако не си търсиш, каквото ти падне.
Щом успяхме да подкараме е21, което оригинално беше с барабани, с предни вентилирани дискове от е30...
Още един пример за компакт:
http://www.318ti.org/forum/showthread.php?t=37289
Първо трябва да се реши дали ще се запази ръчната, тогава се ограничаваш с дискове от БМВ, ако не си търсиш, каквото ти падне.
Щом успяхме да подкараме е21, което оригинално беше с барабани, с предни вентилирани дискове от е30...
Още един пример за компакт:
http://www.318ti.org/forum/showthread.php?t=37289
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Спирачен ъпгрейд
на път съм да сложа предни от 330
какво открихте за задните?
някои тествал ли е? с кои е наи добре?
нали няма да е проблем по спирания по завои и тн ако оставя оригиналния заден диск на Е36?
какво открихте за задните?
някои тествал ли е? с кои е наи добре?
нали няма да е проблем по спирания по завои и тн ако оставя оригиналния заден диск на Е36?
- Tenata
- младши ентусиаст
- Мнения: 662
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: Спирачен ъпгрейд
ares2 написа:на път съм да сложа предни от 330
какво открихте за задните?
някои тествал ли е? с кои е наи добре?
нали няма да е проблем по спирания по завои и тн ако оставя оригиналния заден диск на Е36?
1. Най-добрия пак задни от Е46 330 но ще има преправяне по ръчната спирачка, ако искаш да имаш де. Минимални джанти ти стават 17"
2. Задни от Е46 328i - диаметъра име беше близо до 300мм. Тук е ръгаш и караш. Минимални джанти 16"
3. Пак от Е36 - задния диск е 286мм. Минимални джанти 15"
Ти си прецени кое според теб ще ти е по-добре
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Спирачен ъпгрейд
ares2 написа:на път съм да сложа предни от 330
какво открихте за задните?
някои тествал ли е? с кои е наи добре?
нали няма да е проблем по спирания по завои и тн ако оставя оригиналния заден диск на Е36?
И тук ще го кажа обобщено какви са ми наблюденията, пък всеки да си преценява и смята... За да се запази приблизително баланса на спиране е необходимо да са изпълнени следните условия:
1. Първо и най-важно!
За да избегнеш склонност към завъртане на колата в завои, породена от блокиране първо на задните колела, поради превес на спиране откъм задния мост, заради твърде големи апарати (разбирай спирачни цилиндри с по-голяма площ), е необходимо да се запази отношението на общата площ на сеченията на цилиндърчетата преден към заден мост (бахти изречението ).
2. Да се запази отношението на средния диаметър на активната част на диска (pad depth) на преден към заден мост. Това гарантира пропорционален спирачен момент както е на оригиналната спирачна система.
3. По възможност да се изберат дискове/накладки с отношение на pad depth-а им (предни към задни) подобно на същото това отношение на оригиналната спирачна система.
4. Да се запази отношението на площите на използваните накладки - предни към задни. Това си зависи от избраните апарати и нямаш много избор.
С две думи - необходимо е пропорционално скалиране на всичките спирачни елементи и като цяло се получава работата
При изпълнени горните условия получаваш до голяма степен същия баланс на спирачното усилие без изненади. Просто колата спира брутално и имаш голям резерв от спирачна сила стига гумите да позволяват да я използваш Неминуемо се удължава и хода на педала
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Спирачен ъпгрейд
тогава с предни от 330 и задни вентилирани от 328 Е36 би трябвало да си е ок?
какво става като превес имат предните ? тогава има ли опасност?
какво става като превес имат предните ? тогава има ли опасност?
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Спирачен ъпгрейд
става "безопасно" за 99% от хората, всички коли от завода излизат с такъв сет-ъп - ако целта ти е каране на писта ... вече почвай да гледаш какъв тип ти е карането и какъв тип ти е спирането за да прецениш какво спиране ти трябва
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани