Спирачен ъпгрейд

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 28.03.2013
Местоположение: сопот
Пол: Мъж
Кара: е36 compact
Детайли за колата: m50b20 vanos

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от keseto » 03 Ное 2016, 18:22

Имам едно питане какво може да се насъди отзад на компактов носач с барабан,един приятел ми каза че е насадил апарат и диск от е39 28ца 298mm на неговия но нямах време да го видя.... та интересно ми е дали ще станат предните от компакта за отзад че имам едни под ръка

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2700
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Lenco » 03 Ное 2016, 22:15

keseto написа:Имам едно питане какво може да се насъди отзад на компактов носач с барабан,един приятел ми каза че е насадил апарат и диск от е39 28ца 298mm на неговия но нямах време да го видя.... та интересно ми е дали ще станат предните от компакта за отзад че имам едни под ръка

Става ако ползваш крака си през вратата вместо ръчна.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 28.03.2013
Местоположение: сопот
Пол: Мъж
Кара: е36 compact
Детайли за колата: m50b20 vanos

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от keseto » 04 Ное 2016, 17:03

Ясно ми е че оригиналната ръчната се елиминира в този случай,замисъла е да се замени с хидравлична.моля за съвет с кое да пробвам с е39ковите или предни от компакта или друг вариянт :help: :help:

Пловдивски Джигит
Аватар
Мнения: 735
Регистриран на: 14.02.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е38 728 IA

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Киров » 15 Яну 2017, 21:37

Вдигам малко стара тема, но да попитам спирачна помпа от 330 без ДСЦ ще стане ли директно "ръгаш и караш" или ще има няква заигравка,защото ми казаха ,че става колата ще е отпред и отзад с 330кови спирачки... :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от TheDriver » 07 Фев 2017, 18:03

Едно интересно питане което не е коментирано в темата.

Как стоят нещата с предпазните ламарини?

Хората които сте минали на 330кови спирачки и по-важното на по-големи отзад как се справихте с това.

По чужбинско го решават проблема с пригаждане на оригиналните предпазители - най-често изрязване на ръба, за да не опира в диска.
Или напълно ги премахват, като се твърди че това е допълнителен бонус към охлаждането.

Със сваляне на главини и суапване на предпазители никой не се занимава.

Аз успешно съм прехвърлял ламарини на задните спирачки като разцепих ламарината между два от болтовете и я изхлузих около главината.
Това изглежда по-трудно изпълнимо отпред, но общо взето съм се насочил в тази посока.

Някакви идеи по въпроса?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от TheDriver » 23 Фев 2017, 11:19

TheDriver написа:Едно интересно питане което не е коментирано в темата.

Как стоят нещата с предпазните ламарини?

Хората които сте минали на 330кови спирачки и по-важното на по-големи отзад как се справихте с това.

По чужбинско го решават проблема с пригаждане на оригиналните предпазители - най-често изрязване на ръба, за да не опира в диска.
Или напълно ги премахват, като се твърди че това е допълнителен бонус към охлаждането.

Със сваляне на главини и суапване на предпазители никой не се занимава.

Аз успешно съм прехвърлял ламарини на задните спирачки като разцепих ламарината между два от болтовете и я изхлузих около главината.
Това изглежда по-трудно изпълнимо отпред, но общо взето съм се насочил в тази посока.

Някакви идеи по въпроса?



325мм диск от Е46 влиза без преправяне на стокова предпазна ламарина отпред. "Покрива" по малка площ отзад, но не пречи по никакъв начин.
294мм диск от Е46 328/ 320d фейслифт влиза без преправяне на предпазната ламарина от Е36 325тдс (280mm диск) :mhihi: стои по-близо до ръба, но не опира - 320мм диск от Е46 330 обаче няма шанс да влезе без интервенция :mhihi: . Челюстите на ръчната от 325тдс си работят с по-големия диск.

П.С. Схващането, че Е36 поема джанти с приблизителни размери '17/8J/ET35-50 е много условно когато имате спирачки от 330. При мен '17/8J/ET46 опираше в апарата. С подобен сетъп трябва нещо по-близко до ЕТ40.

Пловдивски Джигит
Аватар
Мнения: 735
Регистриран на: 14.02.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е38 728 IA

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Киров » 28 Фев 2017, 19:45

Колеги, кои датчици за накладките ползвате да не свети лампата на таблото от е36 или от е46? :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nickelback » 28 Фев 2017, 20:45

Киров написа:Колеги, кои датчици за накладките ползвате да не свети лампата на таблото от е36 или от е46? :dunno:


Е36-цовите датчици си ставаха на накладка за Е46 (за 330-кови предни спирачки говоря) доколкото помня...
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от TheDriver » 01 Мар 2017, 15:45

Nickelback написа:
Киров написа:Колеги, кои датчици за накладките ползвате да не свети лампата на таблото от е36 или от е46? :dunno:


Е36-цовите датчици си ставаха на накладка за Е46 (за 330-кови предни спирачки говоря) доколкото помня...


Потвърждавам :yes:

Аз си купих датчици от Е36 328, те си паснаха на Е46 330 накладки и работят със системата от Е36 316 :mhihi: :mhihi: :mhihi:

Пловдивски Джигит
Аватар
Мнения: 735
Регистриран на: 14.02.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е38 728 IA

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Киров » 02 Мар 2017, 18:47

Щом предните стават предполагам и задните 36цови датчици ще станат на е46 328 накладки... :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: 30 метра над земята
Пол: Мъж
Кара: й, и утре е ден.
Мечтае да кара: Active Autowerke.

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от arr0gance » 02 Мар 2017, 20:38

TheDriver написа:
TheDriver написа:Едно интересно питане което не е коментирано в темата.

Как стоят нещата с предпазните ламарини?

Хората които сте минали на 330кови спирачки и по-важното на по-големи отзад как се справихте с това.

По чужбинско го решават проблема с пригаждане на оригиналните предпазители - най-често изрязване на ръба, за да не опира в диска.
Или напълно ги премахват, като се твърди че това е допълнителен бонус към охлаждането.

Със сваляне на главини и суапване на предпазители никой не се занимава.

Аз успешно съм прехвърлял ламарини на задните спирачки като разцепих ламарината между два от болтовете и я изхлузих около главината.
Това изглежда по-трудно изпълнимо отпред, но общо взето съм се насочил в тази посока.

Някакви идеи по въпроса?



325мм диск от Е46 влиза без преправяне на стокова предпазна ламарина отпред. "Покрива" по малка площ отзад, но не пречи по никакъв начин.
294мм диск от Е46 328/ 320d фейслифт влиза без преправяне на предпазната ламарина от Е36 325тдс (280mm диск) :mhihi: стои по-близо до ръба, но не опира - 320мм диск от Е46 330 обаче няма шанс да влезе без интервенция :mhihi: . Челюстите на ръчната от 325тдс си работят с по-големия диск.

П.С. Схващането, че Е36 поема джанти с приблизителни размери '17/8J/ET35-50 е много условно когато имате спирачки от 330. При мен '17/8J/ET46 опираше в апарата. С подобен сетъп трябва нещо по-близко до ЕТ40.



Отзад има вариант за ламарини от е46/90 и тн, но както се досещате има лека заигравка. Или най-лесния вариант да се махне ръба с флексчето.
Отпред.. мисля ,че с дискове от 3та серия няма да има проблеми, но по-дълбоки ще ви накарат да си играете цял ден. Мисля, че вариантите с дискове от 3та серия са повече от достатъчно. Даже и да са подарени дискове, лично аз не бих се заел да режа,заварвам,преправям.

Ето малко и инфо и варианти от колегите овърсийс.

1. E36 с E46 323i спирачки предни задни: 64% / 36%
Спирачното усилие идва в повече отзад.
E36 с E46 325i/8i предни E46 323iзадни: 65%/35%
Отново в повече спирачно усилие отзад.

2. E36 с 325/8i E46 спирачки предни задни: 64% / 36%
Отново задните идват в повече за E36. В случая вече минахте през предупрежденията,че задните могат да заключат преди предните и да обърнете колата на 180...

2. E36 с E46 325/8i предни, E36 328iC задни: 68% / 32%
Добър баланс, добра комбинация. Също така събира 16" джанти

3. E36 с E46 330i спирачки предни задни: 66 % / 34%
Пак добра комбинация, но само някой 16" джанти ще се съберат. 17" джанта за минимум

4. E36 с E46 330i предни и E46 325i/328i задни: 68% / 32%
Идеален сет ъп за всекидневна кола, но 17" джанта и на горе.

5. E36 с E36 M3 предни E46 330i задни: 67% / 33%
Отново добър сет ъп, и отново 17" джанта минимален размер.

Също така има други сет-ъпи, които се препоръчват.

вариант1: E46 325i/328i предни / E46 323i задни
вариант 2: E46 330i предни / E46 325i/328i задни
вариант 3: M3 предни / E46 330i задни
при тези варианти отново в първия сет ъп има повече усилие в задните. Вариант 2 и 3 са доста сполучливи.

Вариант 4
Изображение
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nickelback » 02 Мар 2017, 21:26

Киров написа:Щом предните стават предполагам и задните 36цови датчици ще станат на е46 328 накладки... :mhihi:


Стават Е36-цовите да, нямам спомен да съм купувал датчици :ok:

arr0gance написа:Ето малко и инфо и варианти от колегите овърсийс.
...


Това някакви изчислени съотношения ли са или реално измерени?
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от Nickelback » 02 Мар 2017, 23:53

Защо си изтри поста, информацията е супер полезна..? :dunno:

arr0gance написа:Това, е това >
http://www-mdp.eng.cam.ac.uk/web/library/enginfo/textbooks_dvd_only/DAN/brakes/vehicles/vehicles.html

Но някой си е направил труда да купи софтуеър-а,който има зададените стойности от производителя , и е решил да сподели усилието между различните видове апарати със съответните дискове за модела и да направи тази информация публична.

Изчисленията са спрямо дадените апарати, диаметъра на буталото/ата в тях и налягането на дадената система и кола. Като гледате процентите, имайте впредвид,че това са изчисления направени спрямо оригиналната система за колата.Ако е апарат от 330и спирачното усилие е измерено според спирачното налягане от буталото за 330и (и тежестта) , не след като апаратите са сложени на е36 с по-малко бутало и по-слабо налягане. В такъв случай, разбира се ще има промяна, колко голяма, аз лично не мога да кажа.
Все пак реших,че това е полезна информация и може би ще помогне на някой да прецени какъв баланс иска за колата си.(приблизително). ;)
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: 30 метра над земята
Пол: Мъж
Кара: й, и утре е ден.
Мечтае да кара: Active Autowerke.

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от arr0gance » 03 Мар 2017, 0:06

Това, е това >
http://www-mdp.eng.cam.ac.uk/web/library/enginfo/textbooks_dvd_only/DAN/brakes/vehicles/vehicles.html
С разликата,че е взето под въпрос тонажа на е36 в случая, диаметъра на апаратното бутало и спирачния цилиндър и налягането, което прави.
Някой си е направил труда да го пресметне и да го сподели.
Изчислени съотношения според оригиналната информация за модела кола и апарати/дискове.
Забравих да спомена,че информацията не важи за компакт и Z моделите.

Разбира се тези проценти ще варират (според мотора ,седан,комби,купе),но на фона на - "ще взема диск 325мм х 28 отпред, за отзад ще туря те тия 286 х 22 дето ми изпаднаха на далавера за 40 кинта от олх " е доста точна и подробна информация.

Все пак, споделих информацията с надеждата да помогне на някой в избора на правилния баланс при спирачната система. Темата е разисквана доста повече в чуждестранните форуми и се натъкнах на тази информация преди месеци като разучавах, какво ми трябва за монтирането на апарати от порше 996. И аз бях до никъде с информацията, и не исках да гадая, какво да сложа отзад, за да имам правилен баланс. Като цяло това е едно от нещата, които ми помогна това да не направя някоя тъпотия.
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 683
Регистриран на: 8.01.2008
Местоположение: 30 метра над земята
Пол: Мъж
Кара: й, и утре е ден.
Мечтае да кара: Active Autowerke.

Re: Спирачен ъпгрейд

Мнение от arr0gance » 03 Мар 2017, 0:08

Защото не искам да объркам никой с предния си пост, и исках да го преправя, не съм го изтрил.
Все пак ще споделя всичката информация на която се натъкнах в последните няколко месеца, ако би помогнала на някой. :wave:

Също така , още нещо ми направи впечатление, за да не се вкарвате с грешни пари.

Спирачките от седан и купе 323и използват диск 276 х 19мм, същите като 328и кабрио, а не 294 х 19 използвани от е46 325и и 328и
Ате апарати 40/19мм се използва от всички е46ци без 330 е46 специално за задните.
Апаратът на 323и е същия като цяло, но ако го купите от този модел няма да пасне поради съпорта, който използва.
Номера за съпорт 323и седан/купе 34216765879 и за 325/328и съпорт 34216758134 и апаратите - Ляв- 34216758135 - Десен - 34216758136
Дефакто ако намерите от 323 взимате само апаратите.
Ето разликите в реаоем.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AN37-USA-01-2001-E46-BMW-325i&diagId=34_1013
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AN33-USA-10-2000-E46-BMW-323i&diagId=34_1013
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook