Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 30.06.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: на нафта.....
Мечтае да кара: на ток.....
Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан

2012--2013->е36 m52b28 95г седан

2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе

2015--2016->е46 m54b30 2001г купе

2016---e46 m47TUd20 2003г компот

2019---e90 m47 2006

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от -Юли- » 16 Яну 2013, 10:54

vld написа:Какво стана подкара ли я?

чакам да си намеря табло от шестак и съм при тебе... :yes:
Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 415
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e39 tds++/e46 325i
Детайли за колата: Денонощна пьтна помощ 0898696649

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от m.dimitrov1992 » 16 Яну 2013, 13:13

Има и вариант EWS да се изтрие от паметта на компютъра както стана при мен, и не се занимаваш с никакви кабели. Само че това удоволствие струва 100лв

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 11491
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e61 LCI 530d

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от vld » 16 Яну 2013, 16:06

Има и вариант да се синхронизира новия комп към евс-а който си е на колата, и тогава хептен не се занимаваш.
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от Войводата » 16 Яну 2013, 22:35

вариянти има много зависи кой как си го направи , аз лично си намирам ЕКУ за 100лв комплект с всичко и плъг енд плей :bchug:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от DirtySouth » 25 Сеп 2013, 19:01

Колеги някой би ли хвърлил пояснение малко за диагностичната букса как се връзва и по-специално за е36 , благодаря.
I'm slowly drifting
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 2.06.2009

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от gugumqu » 21 Авг 2014, 23:05

Може ли да оправите снимките от първия пост, благодаря.

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 11.05.2009
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж
Кара: E36 316 по табела

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от pickpocket » 15 Юли 2015, 7:27

Войводата написа:За смяната на повечето ни е известно кой неща ни трябват и как се правят(говоря за механичните части) , но много малко има писано за жиците как се връзват та реших накратко да опиша кое как става дано да е полезно.
Първо за целта ни е нужна цялата електроника на мотора. Тя се състой от пълната му инсталация както ще са ни нужни: ЕКУ-то,ЕВС-а,чипа който разчита ЕВС-а за запалването и пластмасовия О-пръстен който се намира около ключа, то приема сигнала от чипа и го предава на ЕВС-а за да активира Стратера и ЕКУ-то.
Ето няколко снимки на нещата който ще са ви нужни:
Снимка 1
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Това на (снимка 1) е инсталация от е46 m52b.. тъй като мотора ще се монтира на е36 ще ни е нужна инсталация от е39 или да удължим тази от е46 . Защото ЕКУ-то на е46 се намира от към шофиорската страна, а на е36 се намира от към пасажера също като на е39. Прилагам снимка да се види разликата:
Снимка 2
Изображение
При е46 и е39 m52b.. инсталацията има разлика но не в буксите а в самата инсталация. На е46 инсталацията е разделена на 3 части:
1-част е посочена на (снимка 1) тя командва и приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
2-част е (снимка 6) инсталацията която командва ламбда сондите, датчика за светлината на задна скорост, релетата, предпазителите на мотора и захранването на ЕКУ-то.
3-част е инсталацията която е за бобините (тя не се сменя при трансплантация в е36 защото е достатъчно дълга)
Инсталацията на е39 тя се състой само от две части 1-2 са заедно на един сноп а 3 част е разделена.

ЕКУ и ЕВС
Другото и най важно нещо са ЕКУ-то и ЕВС-а.
ЕКУ-то модел Siеmens MS42 се използва в коли с двигатели m52b20 / b25 / b28 всички те може да се командват с едно и също ЕКУ но не и един и същи ЕВС за всяко ЕКУ си върви неговият си ЕВС.
ЕВС-а е устрoиство наречено още имобилайзер (доста ненужна екстра). Той може и софтуерно да бъде премахнат от ЕКУ-то да разботи и без него, но в случая ще го сложим.
Прилагам снимка на ЕКУ-то , ЕВС-а и О-пръстена който приема сигнала от чипа.
Снимка 3
Изображение
След като стана ясно какво ще ни трябва може да започнем с истинската същност на заниманието.
Вече след като сме сложили двигателя в коша на автомобила се започва връзването на инсталацията за да видим дали изобщо ще ни бъде ли :mhihi:
Свързвате ЕКУ-то му с всички букси те са 5 на брой изброени като A,B,C,D и E.
Прилагам снимка:
Изображение
А (Х60001)– тази букса е за захранването на самото ЕКУ и релетата.
В (Х60002) - тази букса е за ламбда сондите.
C (Х60003) – тя приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
D (Х60004)– тази букса е за командването на уредите по таблото, ЕВС-а и модулите при м54 на нея се намират кабелите който са за електронната газ.
Е (Х60005) – тя е за командването на бобините.
Включвате всички букси в Еку-то също така и включвате бялата малка букса тя е само с два пина (кафяв и зелен) тя идва от
релетата и се включва към инсталацията на бобините която ги захранва. Прилагам снимка за да видите за коя букса става на въпрос:
Снимка 4
ИзображениеИзображение
Сега следва да пуснем захранване на релетата и на самото ЕКУ.
Буксата която ги захранва е една малка черна с 4 пина от който 1 е свободен а останалите 3 се захранват с + от второто положение на контакта. Връзва се на Х20 на пин 21 ignition (зелен кабел).
Снимка 5
ИзображениеИзображение
На инсталацията която е със релетата има едно кафяво кабелче то трябва да се завие на (–) маса до акумулатора .
Снимка6
Изображение
Сега вече следва да закачим и самият ЕВС към инсталацията.
Снимка 7
Изображение
Ето нагледно какви цветове са жиците.
Снимка 8
Изображение

След което вземате чипа допирате го до О-пръстена и релето в ЕВС-а трябва да цъкне за да подаде информация на ЕКУ-то и ток на стартера. Ако нещо не е сработило уверете се че сте вързали всичко както е описано или размърдайте чипа,най добре чипа да си стой в ключа. А за да проверите дали работи ЕВС-а може да замерите с мултицет на жицата която е за стартера трябва да идва 12V.
Забележка: Не всички ЕВС-и са еднакви по цветност кабели.
Вече след като сме пробвали че ЕВС-а работи трябва да дадем мотора на контакт за да заработят дюзите и бобините
Това става от Букса (Х60004) D пин 26 (зелено лилав кабел) връзва се на 2ро положение на контакта на Х20 на пин 21 ignition.
Снимка 9
Изображение
Вече трябва да имаме ток на бубините и на дюзите лесно се разбира защото те започват да бучат.
След което трябва да въжем стартера и бензиновата помпа.
Кабела за стартера се намира на букса Х20 на е36 , на 18 пин е стартера (черножълт кабел) трябва да я вържем на малката черна букса с 2 пина кабела за стартера е черен на цвят.Така се връзва ако искате да не минава през ЕВС-а.
Забележка: На е39 кабела на стартера е на бялата букса на която са кабелите за генератора и температурата,там кабела също е черен.
Снимка10
Изображение
Кабела на бензиновата помпа на Х20 букса е на пин 13 зелено лилав кабел.
Снимка 11
Изображение
Кабела за бензиновата помпа се връзва към реле което трябва да вържете отделно сигнала който пуска релето идва от ЕКУ-то от букса (Х60004) D на пин 10
Снимка 12
Изображение
Ето схема как трябва да се върже релето на бензиновата помпа.Трябва ви реле К20
Изображение

Включвате маркучите за бензина ако ги обърнете колата няма да запали, след като ги сложите и дадете на контакт отгоре на рейката има моторен вентил от него може да проверите дали има бензин при дюзите .
На бялата букса са кабелите за температура стартер и генератор.
Снимка 13
Изображение

Това е общо взето за кабелите и буксите който се връзват за да се запали мотора.

При м54 който е с MS 43 там се връзва и електронната газ трябва ви самият педал от кола която е с такъв. Прилагам снимка на действие на педала и стойностите.
ИзображениеИзображениеИзображение



След което се връзва и диагностичната букса 16 и 20 пиновите.

20 пинова 16 пинова
Изображение Изображение

Ами общо взето е това надявам се да съм помогнал ако има още някой неща който съм забравил да напиша ги добавете. Ако смятате че не е полезна я трийте :bchug:



Темата е супер но снимките ги няма, а ще ми свършат работа. Ако има възможност да се оправят линковете ще съм много благодарен.

Благодаря предварително
H.Hristov
hrisim.hristov@abv.bg
0876/659257

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 17.02.2007
Местоположение: Пловдив///Кърджали

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от man4ev » 02 Окт 2015, 17:33

Присъединявам се към колегата от предния пост! Голяма молба към автора за обновяване на снимковия материал на полезната тема!
Последна промяна man4ev на 02 Окт 2015, 23:51, променена общо 1 път
Мore pride to building an engine than to swap a better one!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 22.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: RWD
Детайли за колата: E36 328i coupe - sell
E90 320d lci sedan 177hp

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от dynalias » 02 Окт 2015, 18:03

И аз бих искал снимки, че съм на това дередже с правеняк инсталация от 528.
Времето от когато притежавам е36:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 30.06.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: на нафта.....
Мечтае да кара: на ток.....
Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан

2012--2013->е36 m52b28 95г седан

2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе

2015--2016->е46 m54b30 2001г купе

2016---e46 m47TUd20 2003г компот

2019---e90 m47 2006

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от -Юли- » 02 Окт 2015, 18:48

аз го имам линка със снимките ще се опитам да го намеря и постна !!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 429
Регистриран на: 18.12.2007
Местоположение: iZ DefIlEtaTa
Пол: Мъж
Кара: CoMPacT M54Б30
Мечтае да кара: 645Ci

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от Sparco_Racing » 29 Окт 2015, 20:57

-Юли- написа:аз го имам линка със снимките ще се опитам да го намеря и постна !!!


Sent from my iPhone using Tapatalk



:dunno: :?:
Drifting Is NOT a Crime ...
"The Power Of ///M In The Palm Of My Hands"™
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 214
Регистриран на: 30.06.2008
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: на нафта.....
Мечтае да кара: на ток.....
Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан

2012--2013->е36 m52b28 95г седан

2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе

2015--2016->е46 m54b30 2001г купе

2016---e46 m47TUd20 2003г компот

2019---e90 m47 2006

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от -Юли- » 16 Юни 2017, 1:35

ел. схема м52.doc
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 312
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от Войводата » 28 Юни 2017, 15:48

-Юли- написа:
ел. схема м52.doc

Живко ще го навиквам дето е дал файла :mhihi: 3 деня съм си играл да го пиша .. между другото ето ви е36 с м54б30 го направих с инсталация от м52 и си стана като заводско :ok:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 22.03.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW E36 Cabrio 325
Мечтае да кара: M3

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от Vladimiroff » 14 Юли 2017, 12:14

Здравейте,

Някой с възможност да ми обърне внимание във Viber или нещо от типа и да ме преведе по-точно през стъпките за навързване на инсталация от е39 м52 в е36 купе м42, тъй като не съм по електрическите части. Сложих мотора в коша, сложих му ръчна кутия, всичко е готово, единствено електрониката трябва да се навърже, но ме е шубе да бърникам без някой компетентен. Свалил съм DME, EWS и ключа от 5цата, но нямам идея дали е всичко защото остана още един сноп който влиза в купето, на който са датчиците за температурата на водата и другата част от буксите в които влизат тези от инсталацията на мотора.

Благодаря Ви предварително!
Изображение

Старши скрапер
Аватар
Мнения: 2511
Регистриран на: 16.04.2008
Местоположение: Бургас и малко в София
Пол: Мъж
Кара: ше е21/316, сега 318ci
Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
Детайли за колата: Powered by M43b19

Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43

Мнение от Lenco » 14 Юли 2017, 18:40

Vladimiroff написа:...

Важно е дали е с един или два ваноса, че нямат нищо общо двете инсталации.
Ако е с един ванос по-добре си намери готова инсталация от е36 м52б20/25/28, ще преправиш само ЕВС-а и няма да имаш климатик или поне докато не сложиш копче, ръчно да пускаш компресора. Ако с инсталацията вземеш и компютъра ще е по-лесно.
Ако нямаш решения, пиши, ще пробвам да помагам, като ми остане време.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook